A 6 legostobább WordPress tévhit, aminek meglepően sokan bedőlnek

Szerző: | Wordpress

“Aki a szerint a WordPress csak egy egyszerű blogmotor, az valóban tévedésben él.”

A WordPress ma a legnépszerűbb tartalomkezelő rendszer, a világon 74 millió weboldal működik vele, ez nagyságrendekkel nagyobb, mint a Drupal és a Joomla felhasználóinak száma együttvéve. Nem csoda, hogy olyan nemzetközi cégek is a WordPress rendszerére bízzák a weboldalaikat mint a The New Yorker, a BBC America, vagy épp a Xerox. Ennek ellenére mégis számos olyan tévhit kering a WordPress-szel kapcsolatban, ami miatt sokan idegenkednek tőle. Cikkünk a 6 legnagyobb tévhitről és a tévhitekkel szemben álló valóságról számol be.

1. tévhit: “A WordPress csak arra jó, ha valaki blogot akar írni”

Amikor közel egy évtizede a WordPress megjelent, nem a legjobb hírnevet szerezte meg magának azzal, hogy mindenki úgy ismerte meg, mint egy egyszerű blog szoftvert. Az, hogy “blog szoftver” enyhén fogalmazva is lealacsonyító a tartalomkezelő valódi tudásához képest. A WordPress-szel egy teljes weboldalt el lehet készíteni, beleértve a blog funkciót is.

A “csak blog és semmi más” tévhit másik oka, hogy sokan még mindig összetévesztik a nyílt forráskódú WordPress tartalomkezelő rendszert (WordPress.org) a wordpress.com-mal.

Fontos tehát tisztáznunk: A wordpress.org (magyar kiadása: wphu.org) oldalon található a letölthető és a tárhelyre telepíthető tartalomkezelő szoftver. A wordpress.com pedig egy szolgáltatás, ahol egy saját személyes blog oldalt lehet regisztrálni, ez olyasmi, mint az Index által üzemeltetett blog.hu, vagy az Origo reblog.hu szolgáltatása.

A WordPress tartalomkezelő 2001-ben jelent meg, és 2008 körülre fejlődött egy olyan teljes funkciós weboldalkezelő rendszerré, amivel bármilyen weboldalt, webáruházat vagy akár hírportált létre lehet hozni. A rendszer a felhasználó saját webtárhelyén fut, minden létrehozott tartalmat az oldal tulajdonosa ellenőriz és birtokol. A WordPress többek között ezért is ilyen népszerű, mert elképesztő funkcionalitása mellett nagyon egyszerű használni.

A funkciókért a pluginok felelnek…

A tartalomkezelő funkciót bővítmények (pluginek) egészítik ki. Ezekkel a weboldaladon bármilyen feladat megoldható. Ha a wordpress alapú weboldalát egy cég szeretné saját webáruházzá alakítani, mindössze annyit kell tennie, hogy letölt és telepít egyet a számos ingyenesen is elérhető webáruház bővítmény közül. A bővítmény keresését a WP weboldalad kezelőfelületén belül lehet elindítani, a telepítés is egy kattintással működik, nincs szükséged más szoftverre.

wordpress pluginok választása a kezelőfelületen

Népszerű bővítmények listája a wordpress admin felületén.

A WordPress Plugin könyvtárban jelenleg több mint 40 000 ingyenes bővítmény található, és számuk folyamatosan nő. A legtöbb bővítmény ingyen elérhető, vannak olyanok, amelyek csak korlátozott funkcionalitással ingyenesek, és a fejlesztői pénzt kérnek a teljes verzióért.

Vannak olyan pluginek is, amelyekért teljes egészében fizetni kell. Egy-egy fizetős plugin ára jellemzően 10-60 dollár között van.

A designt pedig a theme-ek adják

Egy WordPress weboldal kinézetét arculati sablonok (theme) határozzák meg, és ugyanúgy, mint a bővítményeknél, itt is gyakorlatilag végtelen számú ingyenes vagy fizetős theme közül lehet választani.

Worpress theme kiválasztása

Arculati sablonok kiválasztása a vezérlőpult “Megjelenés” menüpontjában.

Egy-egy sablon kiválasztása, letöltése és telepítése szintén a kezelőfelületen történik, nem igényel programozói tudást, az arculatok között egy kattintással lehet váltani.

2. tévhit: “Ha a weboldalam wordpress alapú, akkor nem látja a kereső”

Ennek épp az ellenkezője igaz. A WordPress tartalomkezelő már önmagában is keresőbarát kódolású, és ezen kívül SEO (keresőoptimalizáló) bővítmények tucatjai közül válogathat az, aki szeretné finomhangolni weboldala tartalmának keresőoptimalizálását.

A legújabb Google algoritmus a gyakran frissülő, egyedi tartalommal rendelkező weboldalakat sorolja előre, ami remek hír a WordPress weboldalak tulajdonosainak, hiszen nincs másik olyan tartalomkezelő amivel egyszerűbben és gyorsabban lehet az olvasók számára hasznos tartalmakat publikálni.

A keresőoptimalizálás alapvetően két stratégiából áll, a weboldalon belüli elemek optimalizálásáról (on-page seo) és a weboldalon kívüli elemekéből (Off-page seo).  (Az “SEO” szó a Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás rövidítése.)

Az off-page seo célja, hogy az oldalunkra linkek mutassanak más, hasonló tartalmú weboldalakról.

Mit lehet az “off page seo” érdekében megtenni?

  • Kommentelni más blogokon a weboldalunkra mutató link megadásával,
  • az oldalt regisztrálhatod linkgyűjteményekbe (pl.: lap.hu oldalak),
  • vendégcikket publikálhatsz más, a célcsoportodnak szóló oldalakon,
  • megoszthatod a weboldalad tartalmát a facebookon, a twitteren, a google plus-on.

Az “on-page seo”-ba pedig minden beletartozik, ami a weboldal tartalmát illeti

  • a legfontosabb a szöveges tartalom,
  • kulcsszóhasználat,
  • a cím (title) és a
  • meta tagek optimalizálása.

Szerencsére a WordPress tartalomkezelővel, és egy (vagy több) SEO plugin segítségével könnyebb figyelni arra, hogy az oldal tartalma megfeleljen a keresőoptimalizálási alapkövetelményeknek. A Google ugyanis azt a tartalmat szereti előre sorolni, amit az emberek szeretnek olvasni. De vajon miért?

A keresőoptimalizálásban még mindig a tartalom a király.
(“Content Is King” – ezt amúgy Bill Gates írta, 1996. március 01-én.)

Az egyedi, értékes, releváns szöveges tartalom játssza a legnagyobb szerepet abban, hogy hányadikként jön elő egy keresésre a weboldalad a google találati listáján.

Ha a tartalom értékes az olvasók számára, akkor örömmel olvassák, és örömmel osztják meg az ismerőseikkel a közösségi oldalakon. Ezek után könnyű belátni, hogy a Google azt is figyelembe veszi egy weboldal rangsorolásakor, hogy a tartalom hány megosztást kapott.

  • Ne zsúfoljuk tele a tartalmat kucsszavakkal, nem attól jön előre a weboldal a találati listán, hanem attól, ha természetes stílust használ.
  • Elsősorban az embereknek kell írni, és csak utána a keresőmotornak.
  • Amikor a kulcsszavakat keressük meg a Google Kulcsszótervezőben, egy-egy keresőszóhoz válasszunk több szinonimát, és használjuk azokat vegyesen a szövegben, így lehet elkerülni a kulcsszó-zsúfolást.

Ha hetente két új cikk jelenik meg egy weboldalon, az nagyjából 2 hónapon belül hoz látható eredményt a Google találati listáján elfoglalt pozícióban. A napi gyakoriságú publikálás csak akkor ajánlott, ha cikkek minősége nem romlik, mert köztudott, hogy a mennyiséggel szemben a Google a minőséget priorizálja.

A “WordPress SEO by Yoast” nevű bővítmény segít abban, hogy a weboldal blog cikkei, oldalai megfeleljenek a Google alapelveinek. Ha telepítjük ezt a bővítményt, akkor az a WordPress szöveges szerkesztőjében, már szerkesztés közben, de még a közzététel előtt megmutatja, hogy a tartalom elég hosszú-e, elég képet, kimenő linket, felsorolást, címsort és bekezdést tartalmaz-e.

Ha a SEO-ban a tartalom a király, akkor a WordPress a tartalomkészítés királya.

Az olyan tartalmat, ami a Google elvár egy weboldaltól a jó rangsorolásért, a WordPress tartalomkezelővel a legegyszerűbb létrehozni és publikálni. Lássuk miért.

Beállítható permalinkek

Ha a weboldal URL-jében van releváns kulcsszó, az fontos rangsorolási szempont. A legtöbb tartalomkezelő így generálja le egy-egy cikk vagy aloldal linkjét: “domainmevem.hu/index.php?page-id=123”. Mi a baj ezzel?

Ez nem túl vonzó, sem az olvasóid, sem a Google számára. A WordPress viszont megengedni, hogy egyéni link struktúrát használj, azért hogy az URL értelmes legyen az olvasók számára és a keresőmotorok is lássák, miről szól a cikk.Például: domainevem.hu/wordpress-keresooptimalizalas.

Ezt a beállítást a WordPressben egyetlen kattintással lehet elvégezni.

Közvetlen hivatkozások (permalinkek) beállítása a WordPress vezérlőpulton

Közvetlen hivatkozások (permalinkek) beállítása a WordPress vezérlőpulton

Egyszerűen kezelhető szöveges szerkesztő

Új tartalom hozzáadása egy WordPress oldalhoz nagyon egyszerű folyamat. A beépített szövegszerkesztő kezelőfelülete leginkább a mindenki által ismert Microsoft Wordhöz hasonlít.

Szövegszerkesztő a WP admin felületén

Szövegszerkesztő a WP admin felületén

A WordPress folyamatosan fejleszti a vizuális szerkesztőjét, egyre egyszerűbb képet, videót, audió fájlt beilleszteni. A szerkesztőben megírt tartalom, a “közzététel” gomb megnyomása után válik láthatóvá a weboldalon, a közzétett tartalom utólag bármikor szerkeszthető.

Egyszerű linkelés

A kereső találati listáján elfoglalt pozíció azon is múlik, hogy mennyi link van egy cikkben. Számít a kifelé mutató linkek száma, és az is, hogy a weboldal cikkei linkelnek-e egymásra. A WordPress vizuális szerkesztőjében egy kattintással lehet linket hozzáadni, ha belső oldalra mutat a link, be sem kell gépelni a céloldalt, mert egy legördülő listában látszanak a weboldal aloldalai.

Hivatkozás szerkesztése a WordPress szövegszerkesztőben

Hivatkozás szerkesztése a szövegszerkesztőben

A WordPress mindenben segíti a felhasználót, hogy a weboldal jobb pozíciót érjen el a Google keresési eredmények listáján.

Képek optimalizálása

A Google a képek leírásából (ALT szöveg) érti meg, hogy mit ábrázol a cikkhez illusztrációul választott fotó. Nem csoda, hogy a legnépszerűbb, keresőoptimalizálást segítő bővítmény, a cikkünkben már említett “Wordpress SEO by Yoast” plugin lépten nyomon figyelmeztet arra, hogy a képeknek adjuk meg az ALT leírását. (ALT = alternatív szöveg).

Kép beállításai és szerkesztése a WordPress médiatárban

Kép beállításai és szerkesztése a WordPress médiatárban

A WordPress szerkesztőjével nemcsak a kép címe (title) és leírás (alt) adható meg könnyedén, hanem át is méretezhetjük képet, állíthatunk minőségen, hogy minél gyorsabban betöltődjön a látogató számára. A weboldal gyors betöltődése is fontos SEO rangsorolási szempont, a WordPress ebben is segíti felhasználóját.

3. tévhit: “A WordPresses weboldalak nem jönnek be mobilon vagy tableten, ezért programozót kell megfizetnem, ha reszponzív weboldalt akarok”

A wordpress reszponzív

A Google Mobilbarát teszter így mutatja meg, hogy reszponzív-e az oldalad

Szerencsére ez a tévhit is nélkülöz minden valóságalapot. A WordPress sablonok (theme) jelentős része reszponzív, ami azt jelenti, hogy az oldal tartalma olvasható és kezelhető okostelefonokon vagy tableteken is.

Ha esetleg valaki olyan WordPress arculati sablont használ, amit még azelőtt fejlesztettek, hogy a mobilbarát weboldalak elterjedtek, akkor javasolt, hogy váltson át egy olyan sablonra, ami reszponzív. Azaz olyanra, amely képes felismerni, hogy kisebb képernyőn nézik és úgy átalakítani a tartalom elrendezését, hogy az adott eszközön is kezelhető legyen.

Mivel az interneten vásárlók jelentős része mobil eszközön böngészi és keresi a különféle tartalmakat, ezért egy webáruház, sőt már egy céges bemutatkozó weboldal számára is alapkövetelmény, hogy reszponzív legyen. Nem is beszélve arról, hogy a Google előnyben részesíti és a találati listán előrébb sorolja a mobilbarát weboldalakat.

Itt tudod letesztelni, hogy reszponzív-e a weboldalad: Google Developers Mobilbarát teszt

4. tévhit: “Ennyi mindent tud és mégis ingyen van? Hol az átverés? Hol az apróbetű?”

Nincs átverés és nincs apróbetű sem, a WordPress (és minden frissítése) nyílt forráskódú, ami azt jelenti, hogy bárki szabadon felhasználhatja, átalakíthatja a rendszert.

A WordPress a GNU General Public Licence (GPL) hatálya alá tartozik, azaz magát a tartalomkezelőt lehet használni, másolatot készíteni belőle, és szabadon terjeszteni. A hozzáadott saját tartalmak jogtulajdona természetesen a te kezedben marad.

A WordPresst világszerte programozók egész csapata fejleszti és teszteli megállás nélkül. Közülük néhányan az Atomattic Incorporation, a WordPress mögött álló cég alkalmazásában állnak, és számos olyan szakértő is akad, aki pusztán szívességből segít a WordPress támogatói közösségének.

A WordPress frissítések gyakoriak (a frissítést, beállítástól függően akár automatikusan is végre tudja hajtani a rendszer) és talán már mondanunk sem kell: ingyenesek.

5. tévhit: “Ha a WordPresst önkéntes programozók írják alig pár alkalmazottal, akkor nem lehet valami profi szoftver, nem?”

Épp azért profi, mert nem egy cég csinálja, hanem elkötelezett, tehetséges programozók ezrei állnak mögötte és folyamatosan (de azért nyugodt, követhető tempóban) adnak ki nagyobb frissítéseket, kisebb hibajavításokat és fejlesztéseket.

A WordPress a World Wide Web Consortium (w3.org) minden sztenderd kódolási feltételének megfelel, kialakításának köszönhetően keresőbarát, ami nem csak a Google, de a Bing és a Yahoo alapelveinek való megfelelést is jelenti.

A WordPress természetesen böngésző független, egy WP weboldal ugyanúgy kezelhető Firefox, Chrome, Safari, Opera böngészőkkel. Egyéb böngészőkhöz és a régebbi kiadású Internet Explorerhez előfordulhat, hogy néhány sor CSS kódot (a CSS a kinézetért felel) kell hozzáadni a sablon stíluslapjához.

Ha a megbízott WordPress fejlesztőnk komolyabb átalakításokat végez az arculati sablon vagy épp a WordPress kódjában, akkor érdemes többször is letesztelni a böngészőfüggetlenséget. Ezzel a legtöbb webdesigner azonban tisztában van.

6. tévhit: “Az igazi webdesignerek saját kóddal dolgoznak, nem ingyenes tartalomkezelővel!”

Attól, hogy valami ingyenes, avagy GPL licensz alá esik, távolról sem jelenti azt, hogy lenézendő, vagy épp nem lenne megfelelő. Azonban erre a tévhitre a legjobb válasz az, hogy egy úgynevezett hagyományos webfejlesztő és a WordPress fejlesztő képességei átfedik és kiegészítik egymást.

A legfontosabb különbség azonban az, hogy az utóbbi a többszörösen bizonyított, számtalanszor letesztelt és állandóan frissített WordPress rendszerre épít, az előbbi pedig önállóan építi fel a tartalomkezelő kódját.

Ennek több hátránya is lehet, de a megbízó, azaz a leendő weboldal tulajdonosa számára az elkészítési idő lehet a legkrikitusabb probléma. Egy meglévő tartalomkezelő szoftverre épített weboldal sokkal gyorsabban el tud kezdeni profitot termelni a cég számára, mint az, amit a nulláról kezdenek el felépíteni.

Ezt a 6 pontot vidd magaddal…

  1. Bármilyen weboldalt megvalósíthatsz vele
  2. Mindent tud, amit a Google elvár
  3. Alapból reszponzív még az admin felülete is
  4. Nincs apróbetűs rész, se rejtett költség
  5. Programozók százai dolgoznak rajta
  6. Gyorsabban kész vele a weboldalad, mint bármi mással.

Vagy mentsd le ezt az infógrafikát

6 WordPress tévhit - infógrafika

6 WordPress tévhit – infógrafika

Források:
http://www.wpexplorer.com/wordpress-seo-best-practices/
http://www.elegantthemes.com/blog/tips-tricks/9-ways-to-convince-your-client-that-wordpress-is-the-best-cms
https://www.webics.com.au/blog/seo/wordpress-benefits/

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Koppints le a módszerem

Így készíts WordPress weboldalt 12 perc alatt, amivel azonnal eladhatsz és listát építhetsz

A rövid, pörgős képernyővideóban a szemed előtt lesz kész egy weboldal, le tudod másolni a lépéseket. Mások hónapokig szenvednek ezzel, pedig pofonegyszerű.

A videó ráadásul ingyenes!

Weboldalt Önállóan Holnapra!

"Technikai Mumus 4.0" Wordpress Oktatóanyag

Hogyan készítsd el a saját wordpress weboldalad a nulláról kezdve, lépésről lépésre. Kézzelfogható, látványos eredmény.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés

Kapcsolódó videók

Videó: 7 új csali típus az elavult “ingyenes tanulmány” helyett.

Bővebben wordpress weboldalkészítésről: https://netjet.hu/mumus

Videó: A tartalom marketing 5 elképesztő haszna

Bővebben wordpress weboldalkészítésről: https://netjet.hu/mumus

48% feletti konverzió

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

Még több wordpress

Érdekes

Mindegy, mit ad el a weboldalad, ez a lényeg: Hozza tűzbe az ideális vásárlódat. A Mumus 4.0 oktatóanyag ilyen "tűzbe hozós" weboldal készítésére tanít.

Akik nem ideális vevők, velük meg egyáltalán nem kell foglalkozni. Tudod miért?
Olvass tovább a wordpress weboldalkészítésről itt: https://netjet.hu/mumus

Még több wordpress cikk

12 nyomós érv, amiért WordPressre kell váltani

A Wordpress uralja a tartalomkezelők piacát. Itt a 12 legmeggyőzőbb érv, amiért érdemes a Wordpressre váltani.

Tovább

Mi kell a WordPress-oldal csúcsra futtatásához?

Aknázd ki a WordPress oldalban lévő lehetőségeket: ezekkel a Wordpress tippekkel sikeresebbé teheted a weboldalad!

Tovább

Koppintsd le a módszeremet:

Így készíts WordPress weboldalt 12 perc alatt, amivel azonnal eladhatsz és listát építhetsz

A rövid, pörgős képernyővideóban a szemed előtt lesz kész egy weboldal, le tudod másolni a lépéseket. Mások hónapokig szenvednek ezzel, pedig pofonegyszerű.

A videó ráadásul ingyenes!

Share This