9 WordPress SEO eszköz és plugin, amire a Google tényleg felfigyel — I. rész

Szerző: | Wordpress

A hatékony weboldalak titka papíron egyszerű: legyél látható (megtalálható).

Ám a gyakorlat már bonyolultabb: az egyre komplexebb Google-algoritmus kívánságait kell teljesítened, a SEO-ban egyre kiélezettebb a verseny, a konkurenseid pedig egyre tudatosabbak.

Mi kell ahhoz, hogy a weboldalad minél jobb helyre rangsoroljon… de közben minél kevesebb időt tölts az optimalizálással?

Itt segítenek a SEO-pluginek, elemzőszoftverek és imádni való eszközök, melyek a keresőoptimalizálási munkát felgyorsítják és akár automatizálják is.

A legtöbb weboldal, amit az első tíz találatban látsz, a következő SEO-eszközöket használja:

1. Ismerd meg az ellenséged – SEMrush

Szeretnél belenézni a versenytársaid SEO-stratégiájába? A SEMrusht kifejezetten erre találták ki.

semrush

Már a kampány beindítása előtt informál arról, milyen kulcsszavakkal és kulcsszósűrűséggel dolgoznak a versenytárs weboldalak.

Mindegy, hogy az oldal keresőoptimalizálásában vagy PPC-kampányban gondolkodsz, a SEMrush segít abban, hogy legyőzd a konkurenciát.

Ez a legnépszerűbb SEO eszközök egyike, tehát az élelmesebb konkurensed talán pont a SEMrush-sal figyeli a te kampányaid. (Jelenleg 779 188-an használják 74 millió domainről és 120 milliónál is több kulcsszóval dolgoztak már a rendszerben, ami azt jelenti, hogy az adatbázisuk relatíve naprakész és megtalálsz minden fontos kulcsszót).

Az eszköz tájékoztat arról, hogy kik az új organikus játékosok az iparágban, milyen weboldal jelent konkurenciát az AdWords-hirdetésekben és a Bing Adsben. (A Google Alerthez hasonlóan e-mailt küld neked, ha beállítod, hogy milyen keresési kifejezéseket figyeljen.)

Látni fogod, hogyan változik a rivális domainek Google-pozíciója vagy épp mennyire erősek a konkurensek display hirdetései.

A linképítésük eredményességéről is folyamatos helyzetjelentést kapsz.

És még egy bónusz: az adatokból a büdzsére is következtethetsz. Na ez a funkció mindent visz: azonnal láthatod, hogy melyik konkurens gondolja komolyan a keresőoptimalizálást, és kik azok, akik sok vizet nem zavarnak.

Teszteld le a SEMrush-t, imádni fogod.

2. Yoast–az on-site SEO specialista

Az leggyakrabban használt WordPress pluginról beszélünk.

yoast seo plugin

A legújabb adatok szerint már több mint egymillióan töltötték le a Yoast SEO-t a WordPress pluginjai közül, és az értékelése is kiemelkedő: 4.1-et kapott az 5 csillagból.

A Yoast minden poszthoz és oldalhoz hozzáadja a title, meta description és meta kulcsszavakat. Ez ma már nem a keresőoptimalizálás miatt fontos (metában szereplő kulcsszavak nem számítanak a rangsorolásnál), hanem azért, hogy a találati oldalon minél jobb (és kattintásra csábítóbb) leírással jelenj meg – a plugin kijelzi a karakterlimitet és mutatja azt, hogy a találati oldalon hogyan fest majd a leírásod.

Már az adminfelületről kapcsolhatsz hozzá Twitteres és Facebookos metákat és remek oldaltérképeket generál.

A Yoast a permalinkek kezelésében is erős, ráadásul találékony az otromba URL-ek finomhangolásában.

Mindez azt jelenti, hogy a plugin telepítése után WordPressben szinte teljesen automatikus lesz az on-site keresőoptimalizálásod.

Van prémium változata, ami meggondolandó, az ingyenes verzió viszont kihagyhatatlan.

3. Google keyword planner

Mert a kulcsszavak még mindig számítanak

google keyword planner

Tudod, mi kell még a weboldal optimalizálásához? Egy kis telepátia! Vagyis inkább az, hogy a keresési szándékot megfejtsd.

Mi érdekli a célközönséged a Google keresőben = milyen kulcsszavakat használnak?

Érezz rá, melyik szóra keresnek a potenciális vásárlóid. Milyen igény és kíváncsiság vezérli a gondolataikat, mikor a billentyűzethez nyúlnak? Bőven elég néhány kulcsszóötletet megtalálnod, amit beraksz a Kulcsszótervezőbe és generálsz további kulcsszavakat. Az eszköz nagy előnye, hogy a keresési adatbázisból dolgozik, tehát csak olyan kulcsszavakat látsz, amelyekre ténylegesen rá is kerestek.

Nézd meg, hányan kerestek rá az iparágban népszerű kulcsszavakra. A Keresések átlagos havi számából kiindulva pontosan tudni fogod, milyen kulcsszavakkal érdemes startolnod.

Mennyire erős a verseny az adott kulcsszavakra? Alacsony, Közepes, esetleg Magas? Mennyibe kerül a kulcsszó, amit használni szeretnél?

Egy kampánynál a munkamenet a következő:

  • Beírsz néhány releváns kulcsszót és ötleteket generálsz
  • A releváns kulcsszavakat (és csoportokat) egy munkamenetbe gyűjtöd
  • Ha kevés az ötlet, akkor a kibővített kulcsszólistát másolod be a Saját termék vagy szolgáltatás mezőbe
  • A munkamenetet letöltöd XLS-ben és végigmész a kulcsszólistán

Kampányfüggő, hogy milyen kulcsszavakat keress: olyat, amelyekre a verseny alacsony; amelyek olcsók; long tail kulcsszavakat; olyanokat, melyek mögött vásárlási szándék van és így tovább.

Ám a Google Keyword Planner sem tökéletes.

A keresési volumen az Exact Match-ek (a pontos egyezések) megtalálásában profi, a Broad Match-ekben (az általános kulcsszóegyezésekben) kevésbé képzett. A Phrase Match-hez, az állandósult szókapcsolatokhoz sem férsz hozzá a tervezővel.

Egy digitális kampányban viszont ezekre a változatokra is óriási szükséged van.

Az eszköz kiváló a weboldalad keresőoptimalizálásához, AdWords-kampányhoz azonban már nem (ott naponta kell összehasonlítanod a kulcsszavakat, amihez az Exact Match-nél több szempontot kell ismerned).

Érdemes kipróbálni az ingyenes WordStream vagy a Keyword Spy eszközöket, melyekkel az Exact Match-nél több kulcsszólehetőséget ismerhetsz meg.

A Google Keyword Plannert ingyen használhatod, csak egy Google-fiók kell hozzá.

4. Google-n túl is van élet: KeywordTool.io

Kulcsszavak a Youtube-on, a Bingben és az App Store-ban

A KeywordTool.io nemcsak a Google-re támaszkodik: más nagy oldalak keresési adataiból is releváns kulcsszót ajánl, ráadásul ingyen.

Ez az eszköz egy kulcsszó-kincsesbánya. A Youtube-videód és az applikációd SEO-szövegét is megtervezheted vele.

A Youtube és a Google rendszerében 750+, a Bingben 600+, az AppStore-ban pedig akár 1000+ kulcsszót ad a KeywordTool.io. Elég, ha beütöd a kulcsszavad a keresőmezőbe, és máris nekivághatsz a nagy kutatásnak.

Miért jó, ha megtudod, milyen kulcsszavakat használnak az említett oldalakon?

  • Virális tartalmat írhatsz a célcsoportodnak, a kulcsszavak a témakeresésben is segítenek (látod a felfutóban levő vagy nagyon keresett kulcsszavakat)
  • Releváns kulcsszavakat találsz, melyekkel könnyebben megtalálják a weboldalad (ha mindenki biciklit keres, akkor ne kerékpárt hirdess)
  • A PPC-folyamatokat is felpörgeted a Youtube, a Bing és az AppStore keresési adataival.

Azt tudtad például, hogy a világ második legnagyobb keresője a YouTube? Többek közt ezért is érdemes használni a KeywordTool.io-t.

5. Minden, amit az oldal URL-teljesítményéről tudni akartál: Open Site Explorer

Minél több adatot ismersz, annál magabiztosabb SEO lépéseket tehetsz

open site explorer

Milyen a tökéletes URL-struktúra, amit a keresőrobotok is értenek és ennek köszönhetően jól indexelik az oldalt? Az URL legyen könnyen érthető és keresőbarát felépítésű. Például:

http://mumus.info/wordpress-oktatoanyagok/

Ma már arra is figyelni kell, hogy egy termékoldal URL-szerkezetében minél kevesebb / (perjel) szerepeljen.

Óriásira nő a káosz, ha egy termékoldalon lévő100 termék mindegyikéhez külön perjellel rendelkező alkategóriát és további alszinteket készítesz egy webáruházban. Minél több perjelet tartalmaz az URL, annál valószínűbb, hogy a keresőrobotok nem tudják indexelni a termékeket a Google rendszerében.

Az URL-struktúrád akkor lesz felhasználó- és keresőbarát, ha a statisztikában megnézed, hogyan keresnek rá a vásárlók a termékeidre, és ezeket a tanulságokat használva alakítasz ki egy szerkezetet.

Fontos, hogy a weboldalon valamennyi URL ugyanúgy végződjön. Egységesnek kell lenniük, de az már mindegy, hogy php, /, html vagy htm-re végződnek. A lényeg az, hogy azonos legyen.

Tudni szeretnéd, hogyan teljesít az oldalad URL-címe?

Az Open Site Explorer kezelése nem egy ördöglakat: írd be az URL-t, amire kíváncsi vagy, majd indítsd be a Keresést. Próbáld ki: egyetlen kattintás után kiderül, mennyire hatékony a vizsgált oldal linképítési taktikája, és az is, hogyan szerepelnek a site linkjei a közösségi oldalakon.

Mit tudsz még meg az Open Site Explorer adataiból?

Az Authority (Forrás) mező az oldalra koncentrál és két forrásinformációból áll.

  • Domain Authority–Ebből látod, hogy a vizsgált domain mennyire „erős”.
  • Page Authority–Megmutatja, hogy az adott oldal mennyire „erős”.

A domain és page authorithy közötti különbség az, hogy az egyik domainszintű, a másik oldalszintű. Például az amazon.com domain authorithyje igencsak erős, de létezhetnek ezen a domainen belül olyan oldalak, amelyek az átlagnál gyengébbek (amazon.com/valamilyengyengeoldal.htm)

Page Link Metrics–Az oldal linkmérése két fontos tényezőből tevődik össze.

  • A Just Discovered dobozban az elmúlt 60 napban felfedezett linkek számát látod.
  • Az Established Linksben pedig a már létező linkek mennyiségét. Ezen belül a rendszer külön számolja a gyökér domaineket (Root Domains) és az összes linket (Total Links mutató).

Miért számít ez? Figyelned kell, hogy milyen gyorsan szerzed a linkeket: ha egyik napról a másikra kapsz 500 új bejövő linket, akkor a Google azt fogja gondolni, hogy a linkeket építetted, nem pedig organikusan szerezted (és büntet).

  • A Page Social Metrics mező összefoglalja a weboldalad és a közösségi oldalak közti interakciókat. A linkadatokból látni fogod, hányan lájkolták és osztották meg a blogcikked a Facebookon, milyen eredményeket hoz a Twitter-jelenléted. Az alkalmazás még azt is megmondja, hányan kerestek rád a Google rendszerében.
  • Az Inbound Links (beérkező linkek) beállításban még többet láthatsz az oldal teljesítményéről.

Compare Link Metrics mező – A linkek hatékonyságát is összehasonlíthatod egymással.

Zseniális megoldás, mert egyszerre 5 URL adatait elemezheted és hasonlíthatod össze egymással. Egy pillantás alatt kiderül, hogyan aránylik a weboldalad URL-je a versenytársaidéhoz.

Gyorsan észreveszed, miben kellene fejlődni és milyen linkstratégiával tudsz a többiek elé kerülni.

Itt első kézből kapsz tanácsot arról, hogy a belső vagy a külső linkek mennyiségének növelésével érdemes foglalkozni, vagy esetleg a gyökér domaineken kell valamit javítani.

Anchor Text beállítás–Kiváló opció arra, hogy kiderítsd, hogyan linkelik az emberek az oldaladat (tehát mi a linkszöveg). Itt a legapróbb részletekre is szűrhetsz. Keress rá, hogyan működik egy fontos kulcsszó a weboldalon, a subdomainen vagy a gyökér domain rendszerében.

Azoknak az oldalaknak a listáját is átnézheted, ahol linkelték az anchor texted.

  • Link Opportunities mező–Szeretnél minél több megjelenési lehetőséget és backlinket? Ez a szekció felgyorsítja a SEO-munkát és mutatja, hogy hol vannak még kiaknázatlan linklehetőségek. Így keress linkelési lehetőségeket:
  • Reclaim Links–Kideríti, hogyan nyerd vissza a linkeket a tört oldalakról.
  • Unlinked Mentions–Megmutatja, melyik oldal hivatkozik rád anélkül, hogy linkelne.
  • Link Intersect–Itt azokat az oldalakat keresheted meg, amik a tiédhez hasonló oldalakat linkelned, csak épp nem a tiédet.

A Moz által fejlesztett Open Site Explorer nagyban játszik és a számai lenyűgözőek. A legfrissebb adatok szerint 146 milliárd (!) URL-lel és 200 millió domainnel dolgoznak.

A Moz mesterei szinte mindent tudnak a linkek és a SEO világáról, és ez a hihetetlen adatmennyiség csak arra vár, hogy felhasználd és minél többet profitálj a tanulságaiból!

Tetszett a cikk? Itt a második rész és még több hasznos eszköz.

9 WordPress SEO eszköz és plugin, amire a Google tényleg felfigyel — II. rész

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Koppints le a módszerem

Így készíts WordPress weboldalt 12 perc alatt, amivel azonnal eladhatsz és listát építhetsz

A rövid, pörgős képernyővideóban a szemed előtt lesz kész egy weboldal, le tudod másolni a lépéseket. Mások hónapokig szenvednek ezzel, pedig pofonegyszerű.

A videó ráadásul ingyenes!

Weboldalt Önállóan Holnapra!

"Technikai Mumus 4.0" Wordpress Oktatóanyag

Hogyan készítsd el a saját wordpress weboldalad a nulláról kezdve, lépésről lépésre. Kézzelfogható, látványos eredmény.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés

Kapcsolódó videók

Videó: 7 új csali típus az elavult “ingyenes tanulmány” helyett.

Bővebben wordpress weboldalkészítésről: https://netjet.hu/mumus

Videó: A tartalom marketing 5 elképesztő haszna

Bővebben wordpress weboldalkészítésről: https://netjet.hu/mumus

48% feletti konverzió

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

Még több wordpress

Érdekes

Mindegy, mit ad el a weboldalad, ez a lényeg: Hozza tűzbe az ideális vásárlódat. A Mumus 4.0 oktatóanyag ilyen "tűzbe hozós" weboldal készítésére tanít.

Akik nem ideális vevők, velük meg egyáltalán nem kell foglalkozni. Tudod miért?
Olvass tovább a wordpress weboldalkészítésről itt: https://netjet.hu/mumus

Még több wordpress cikk

12 nyomós érv, amiért WordPressre kell váltani

A Wordpress uralja a tartalomkezelők piacát. Itt a 12 legmeggyőzőbb érv, amiért érdemes a Wordpressre váltani.

Tovább

Mi kell a WordPress-oldal csúcsra futtatásához?

Aknázd ki a WordPress oldalban lévő lehetőségeket: ezekkel a Wordpress tippekkel sikeresebbé teheted a weboldalad!

Tovább

Koppintsd le a módszeremet:

Így készíts WordPress weboldalt 12 perc alatt, amivel azonnal eladhatsz és listát építhetsz

A rövid, pörgős képernyővideóban a szemed előtt lesz kész egy weboldal, le tudod másolni a lépéseket. Mások hónapokig szenvednek ezzel, pedig pofonegyszerű.

A videó ráadásul ingyenes!

Share This