Hogyan hatnak a weboldalad színei a konverzióra?

Szerző: | Webdesign

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Kék: tisztaság és hitelesség

A fekete legyőzhetetlen erőt sugároz

A szürke motívum nyugtat

Barna: tradíció

Lila: luxus, energia és fiatalság

A fehér a tisztaság és ártatlanság szimbolikus színe

Egy stratégiáról beszélünk, amit alaposan meg kell tervezni. Sokan gondolkodás nélkül a kedvenc színüket választják, mikor a weboldal designjáról esik szó. De ez nagy hiba!

Ez a döntés óriási felelősséggel jár, mert a különböző árnyalatok más-más hatással lesznek a vásárlók gondolkodására. Kellemetlen tapasztalat, mikor a kiválasztott színek nem segítenek a kívánt konverzió elérésében, hanem elrettentik a látogatót. Jó úton jársz, ha a WordPress weboldalad hangulatához és fő üzenetéhez keresel színeket. Gondolkodj a célcsoport fejével: milyen árnyalat ragadná meg a figyelmüket? Melyik illik a legjobban a vállalkozásod arculatához?

Itt nincs egyetlen jó válasz, mert a színválasztás nagyon szubjektív és máshogyan működik a különböző vásárlói szegmensekben. A színtervezés mindig attól függ, miről szól a weboldalad.

Minden weboldalnak más a funkciója, és olyan színt igényel, ami eljuttatja az érdeklődőket a vásárláshoz és a többi konverziós célhoz.

A vadászatokat szervező cég oldalán nagyszerűen néz ki egy rusztikus árnyalat. Ugyanez taszítóan hat viszont egy esküvőszervezéssel foglalkozó vállalatnál, ahol inkább a fehér vagy világos színek jellemzőek.

 

 

A színek hangulatokat és érzelmeket ébresztenek bennünk. Egy weboldal színei agyunk emocionális területére, a limbikus rendszerre hatnak. Nem mindegy tehát, hogyan választunk weboldal színkombinációkat.

A weboldal tartalmát zavaró színek érzelmi bizonytalanságot generálnak bennünk, tudatalatti szinten “azonnal menekülj” üzenetet küldenek nekünk. És mire észbe kapunk, már átkattintottunk egy másik website-ra.

A történet máshogy végződik, ha a webfejlesztő ügyesen gazdálkodik a színek erejével. Ilyenkor biztonságban érezzük magunkat és maradunk, ráadásul az oldalon lévő színek felkeltik az érdeklődésünket a termék iránt. Mi kell ehhez?

Erő, nyugalom, tisztaság és tradíció. Milyen hatással lesznek a színek a weboldal látogatóira?

Kezdjük a komolyságot tükröző webes háttérszínekkel, a feketével, a fehérrel és a szürkével. Kiválóak abban, hogy meggyőző első benyomást alakítsanak ki az oldalra érkezőkben.

Fekete szín használata egy weboldalon

A fekete legyőzhetetlen erőt sugároz, ezért nagyszerű választás az energikus konditerem vagy egy boksz klub weboldalának hátteréhez. A képen egy olyan cég weboldalát látod, amely késélezéssel foglalkozik.Vedd észre, hogy a színek kontrasztja még jobban kiemeli a termékben rejlő erőt.

A fehér a tisztaság és ártatlanság szimbolikus színe, így jól mutat például egy kórház vagy iskola weboldalán. Női célcsoportra célzó weboldalak előszeretettel választják a fehéret, mint meghatározó színt

Ha viszont nyugalmat szeretnél ébreszteni az emberekben, akkor keverd össze a két árnyalatot.

A szürke lesz az igazi, mikor egy biztosítótársaságról vagy egy riasztórendszereket forgalmazó vállalatról van szó.

A szürkével azonban óvatosnak kell lenned. Túl gyakran használt háttérszínként könnyen unalmassá válhat és lefárasztja az olvasókat.

Tedd dinamikusabbá a szürke hátteret élénk árnyalatokkal, mert a kontraszt is felébreszti a látogatók figyelmét!

Használj barna színt az oldalon, ha tradíciót akarsz bemutatni.

Tökéletes választás, ha a website-on arról esik szó, hogy elég sok éve foglalkozol azzal, amit a weboldaladon el akarsz adni. Az évek száma már eleve azt az érzést kelti a látogatóban, hogy óriási tapasztalattal rendelkezel az adott területen, de ezt az érzést még hatásosabbá teheted egy barna árnyalattal.

A barnában van egy adag elegancia: mintha a weboldalad egy trendi öltönyben mutatkozna be az ügyfeleknek.

A szakértők szerint a sárgásbarna árnyalat a vallásos attitűdre hat, így templomok, egyházközösségek weboldalain szokás használni.

Kék: ezzel nehéz melléfogni!

A kék szín megnyugtat, ráadásul eleganciát és megbízhatóságot érzünk a jelenlétében. Szakértők szerint tisztaság és hitelesség rejlik benne, így kiváló választás egy üzleti oldalhoz, ahol minden az ember szavahihetőségén áll vagy bukik.

 

A sötétkék változat a tapasztalt rutin és a siker érzetét aktiválja bennünk, ennek egy üzleti oldal hitelességépítésében lehet kiemelkedő szerepe. A világoskék webdesign fokozza a barátságérzetet és a nyitottságot, ami gyengíti az oldallal szemben érzett bizalmatlanságunkat.

 

A kékkel teljesen ellentétes hatást kelt bennünk a piros szín. Váratlanul izgatottá válunk és szenvedély, vágy, erő (esetleg düh) költözik a gondolatainkba.

De a vörös szín nagyszerű döntés lehet egy romantikus étterem, egy társkereső oldal vagy a rapid randikat szervező vállalkozás weboldalán.

A meleg színek a temperamentum mellett erőt és kényelemérzetet keltenek a weboldal iránt érdeklődőkben. Egy bútorokat forgalmazó cég eredményesen dolgozhat velük, ha már az első pillanatban a kényelem illúzióját szeretné éreztetni a látogatókkal.

Az élénk színek (és kiemelten a vörös szín) elementáris energiát árasztanak, így kifejezetten jó választás fiataloknak szóló weboldalakra.

Luxus, energia és fiatalság: lila

lila szín a weboldalonMilyen színnel mutatnál be a weboldalon egy luxusterméket?

A színek pszichológiája szerint erre a lila a legjobb választás, mert előkelőséget, fényűző életvitelt sugároz az érdeklődők felé.

Neil Patel, a Crazy Egg marketingzsenije is merészen használ lila színt, hogy ezzel támassza alá a világ megváltoztatásáról és a pénzcsinálásról szóló mondatokat. És a lila alsó csíkban is komoly cégek szerepelnek: a New York Times, a Forbes, a Mashable vagy az Entrepreneur.

Más kérdés, hogy a lila webdesign általában a fizetőképesebb célközönséget vonzza. Sokan már a színválasztás miatt is túl drágának érezhetik ezeket a termékeket, és lelépnek az oldalról. Csak akkor használd, ha tényleg prémium terméket árulsz, különben a stratégia elriasztja a célcsoportod.

Komoly konverzióval számolhat az az oldal, mely lila designnal ábrázolja a nőknek szóló édességet, ékszereket és különleges virágokat.

 

zöld szín a weboldalon

Mi jut az eszedbe a sötétzöld színről?

Válaszd a sötétzöldet, ha kifejezetten a gazdaságról, esetleg a tőzsdéről szóló oldalt tervezel, ahol a sötétzöld hatása a növekedés és a stabilitás illúzióját kölcsönzi az oldaladnak.

Teljesen más a világoszöld verzió. Többnyire a tavaszra, a természetre asszociálunk róla, így előszeretettel optimalizálnak vele a környezetvédelmi oldalak, a természetjáró website-ok.

Sárga és narancs

A narancs a fiatalok és a lendület színe.

Különösen akkor érdemes tesztelni, ha tiniknek vagy a húszas-harmincas korosztály tagjainak szóló termékek, tartalmak jelennek meg a weboldaladon.

A világossárga nemcsak energiát, egyfajta boldogságérzetet generál a gondolkodásunkban. A világos árnyalatok (különösen a sárga) a gyerekek számára vonzóak, így egy játékokat bemutató weboldalnál kell megfontolni

A sötétebb árnyalatok akkor erősítenek egy site-ot, ha antik hatást akarunk sejtetni, mondjuk egy webes antikvárium esetén.

Ilyenkor a szín hatására ősi bölcsességet, hitelességet tulajdonítunk az oldalnak, és fogékonyabbá válunk a régi könyvekre.

Tanulságok, amiket hazavihetsz a weboldal színtervezéséről:

 

  1. Válaszd ki, melyik szín illik a legjobban a weboldalad témájához és üzenetéhez, melyik tetszene a legjobban a célcsoportodnak.
  2. Keress minél több sikeres magyar és külföldi oldalt. Találd ki, milyen célcsoportra fókuszálnak és azt is nézd meg, hogyan használják a színek.

Kapcsolódó videók

Videó:  Van egy érdekes összefüggés egy különös állapot, az arcfelismerési képesség hiánya (prozopagnózia) és a weboldalad információ adagolása között. Elmondom a videóban.

Bővebben a vizuális bizalomépítésről  https://netjet.hu/vizbiz

Videó: Ha a sales oldalad legfőbb üzenetére akarod felhívni a figyelmet, ez egy olyan módszer, hogy az olvasóid megállnak ennél a pontnál, és fel-le fogják görgetni, csak, hogy nézegessék.

Bővebben a vizuális bizalomépítésről  https://netjet.hu/vizbiz

Hogyan lett 10 perc alatt egy kusza, nehezen átlátható oldalból egy letisztult, reszponzív, designos kezdőlap?

Rút kiskacsából gyönyörű hattyú. Nézd meg a lépéseket ezen a jól követhető, közérthető képernyővideón, Erdélyi Norbert online marketing szakértő magyarázatával.