Ilyen gombokat használj, hogy az emberek érzelmére hass!

Szerző: | Webdesign

Aki nem kattint, az nem vásárol.  Ez kell ahhoz, hogy a weboldalra érkező látogatók kattintsanak, feliratkozzanak, majd elkötelezett vásárlókká váljanak: A weboldalad gombjainak és linkjeinek érzelmi töltete.

 

CTA azt jelenti, Call To Action, azaz felhívás cselekvésre. Az cikkben végig a CTA rövidítést fogom használni.

A CTA-gomb legfőbb célja, hogy megszüntesse ezt a bizonytalanságot és gyors, egyértelmű úton juttassa el a látogatót a vásárlási aloldalra. A call-to-action funkciója az, hogy könnyebbé és magabiztosabbá tegye a vásárló döntéshozás folyamatát. A gomb az első kapu, ami a konverzióhoz vezet. Az egész webforgalmat tönkreteszi, ha nem kelti fel az érdeklődők figyelmét. A legtöbbször az emberek eljutnak a weboldalra, azonban nem történik feliratkozás, letöltés vagy vásárlás. Körülnéznek, majd gyorsan lelépnek, mert nem tudnak tájékozódni. Olyan CTA-t kell írni, ami tényleg érdekli az embereket és azonnali kattintásra csábítja őket. Még jobb, amikor a call-to-action gomb designja és tartalmi része egymás hatását erősítik. a_gomb_az_elso_kapu_ami_a_konverziohoz_vezet A zseniális CTA titka amúgy egyszerű: kínáljon megoldást egy vásárlói problémára! Ehhez azt kell tudni, mi nyomasztja, nyugtalanítja a célcsoportod, és erre adjon megoldást a gomb. A Go-Globe elemzése szerint csak a weboldalak 47%-a rendelkezik kristálytiszta, egyértelmű CTA-val, ami csupán 3 másodpercnyi figyelmet igényel az érdeklődők részéről (ez azért fontos, mert a látogatók villámgyorsan lepattannak az oldalról, ha a gomb kezelése túl időigényes). Ez azt jelenti, hogy a gomb fejlesztésével jelentős versenyelőnybe kerülhetsz a konkurenseiddel szemben. Az optimalizált call-to-action nemcsak a konverziódon javít, még a weboldal iparági pozícióját is fejleszti! keves_az_egyertelmu_gomb

A boldogság ígérete: a CTA szövege

A call-to-action gomb akkor eredményez kiugróan jó konverziót, ha ismered a célcsoportod és olyan szavakat írsz a gombra, mely a legnagyobb problémájukat is megoldja. Csak így érheted el azt, hogy ne tétovázzanak és azonnal kattintsanak. Egy gerincfájástól szenvedő célcsoportnak tervezett szék esetében:

KÉREM A GERINCGYÓGYÍTÓ SZÉKEM!

A következő példa pedig egy randioldal CTA-ja lehetne:

KÉREM A TIPPEKET, MELYEK MEGVÁLTOZTATJÁK A MAGÁNÉLETEMET

A sajgó gerinctől szenvedők szívesen összekötnék a 8 órás irodában ülést a gyógyulással, a magányos társkeresőknek pedig a megfelelő partner megtalálása a legfontosabb. Ilyen szövegekre azonnal kattintanak, mert nemcsak megszabadulnak egy nyugtalanító nehézségtől, de a boldogabb életre is komoly ígéretet kapnak. A CTA-szöveg relevanciája is sokat számít. Minél fontosabb a szöveg a célközönségnek, annál nagyobb lesz a kattintási hajlandóság.

Skandinávia legnagyobb fitness-lánca, a Fitness Word konverziója 213,6%-kal javult, miután a CTA szövegét „Kéred a tagságod”-ról „Megtalálod a fitness-termed és tagságot is kapsz”-ra változtatták.

Nyomd meg a gombot – kapsz egy libacombot!

Rövid és lényegre törő szöveg szerepeljen a gombon, mert ez is hatékonyságnövelő tényező. Maximum 30 karakterből álljon a gombszöveged, ennél hosszabb CTA-tartalom már nem fog működni (mert az emberek megunják és kilépnek az oldalról).  Minél könnyebb elolvasni, annál könnyebb kattintani! maximum_30_cc_gombszoveg_legyen

Az érzelmi töltetű szavak több kattintást generálnak

Mi a közös a következő kifejezésekben? Ingyenes, segít, növekedés, fejlődés, titok, elmondjuk neked. Ezek azok a szavak, ami kiemelkedő online sikert eredményeznek a cikkek címében, az e-mail tárgymezőkben és a címsorokban – de még a call-to-action gombokon is! Példa

  • Kérem az INGYENES demo-verziót!
  • Fejleszteni akarom az értékesítési tölcsérem.
  • Tudni szeretném a tikot, ami fellendíti a weboldal forgalmát.

A Bufferapp.com összegyűjtötte azokat a kifejezéseket, melyek konverzióra csábítják az embereket. A teljes listát itt tudod elolvasni (angolul): https://blog.bufferapp.com/words-and-phrases-that-convert-ultimate-list Használj erős, emocionális szavakat, melyek megváltoztatják az emberek hangulatát. (Az igazán találó kifejezések esetleg plusz motivációt is adnak, ami egy CTA-gomb megnyomása előtti pillanatban egészen zseniális). Könnyű, gyors, MOST, kihívás. David Ogilvy szerint ezek a szavak is felébresztik az ember kíváncsiságát és kattintási hajlamát, úgyhogy bátran alkalmazd őket, mikor kitalálsz egy nyerő call-to-action szöveget. Minél kevésbé tudunk valamihez hozzáférni, annál jobban szeretnénk az adott terméket megvásárolni. A CTA sokszor a sürgetésen alapul, hogy a vásárló ne hezitáljon, hanem nyomja meg az adott gombot. A következő szavak ebben a helyzetben támogatják a kattintást: CSAK MA, limitált kiadás, készletünkből már csak 3 darab maradt. És mi a helyzet azzal a CTA-val, ahol a megbízhatóság generál kattintást? Ilyenkor keressünk olyan szavakat, amitől az online olvasók nagyobb biztonságban érzik magukat: Letöltöm a bombabiztos XY tűzfalat! És olyan szavak is vannak, melyek szinte valamennyi CTA dobozban jól mutatnak: Pénz, több, bónusz, hogyan, a legjobb, növel, garancia, rögtön, fejleszteni, nyerni, tudni, megérteni.  Zseniálisan működnek, mert ki ne akarna egy laza mozdulattal minél több pénzt nyerni, fejleszteni vagy több üzleti összefüggést megértve növekedni? Az ilyen szavak mindenkit kattintásra bírnak.

Jól látható a CTA-gombod?

Rengeteg weboldal konverziója ezen a ponton vérzik el. Az oldal gyönyörű, látványos designelemekből áll, ám a legfontosabb kattintást jelentő gomb mégis elvész az online szövegek végtelen tengerében. A CTA-gombnak muszáj kiemelkednie a weboldal szerkezetéből ahhoz, hogy igazán eredményes lehessen. Mi kell ahhoz, hogy a CTA-gomb jól észrevehető legyen? Élénk színek használata, esetleg a kontraszt színek kiemelő hatása. Az életteli színek közül különösen hatékony a fiatalos és energikus narancssárga vagy a világoszöld árnyalat, mely tisztaságot és természetességet sugároz.

  1. Egyértelmű, világos CTA-szöveg (Például: Kérem az INGYENES e-bookot). Minél rövidebb, annál meggyőzőbb a CTA tartalma. A túlságosan terjedelmes szöveg olyan hatást kelt, mintha nyomulósan akarnánk eladni vagy magyarázkodnánk.
  2. A gombot körülvevő hatalmas fehér terület is sokat segít, mert még jobban a figyelem középpontjába helyezi az üzenetünket.
  3. A gomb színe emelkedjen ki a tartalomban használd színektől, és csak a gomb színe legyen ilyen, más elem ne vegye fel ezt a színt.

A CTA-gomb és környezete teremtse meg a megfelelő bizalmat a kattintáshoz és az ezt követő vásárláshoz.

A gomb környezete: whitespace, videós felvezetés, navigáció és termékkép.

Ehhez 5 dolgot kell tisztázni:

  1. Mitől válik extra hatékonnyá a termékvideó után megjelenő call-to-action gomb?
  2. Miért fontos a reszponzív navigáció?
  3. Hogyan erősíti a konverziót a CTA körüli fehér terület?
  4. Miért szeretik a vásárlók a gomb fölötti termékképeket?
  5. Hogyan építse fel a CTA az olvasók kíváncsiságát, továbbá miért működik az ingyenes teszt formula.

maximum_30_cc_gombszoveg_legyen

Legyen minél több fehér terület a CTA környezetében

Sokan az értékes képernyőterület vesztegetését látják benne, de tévednek. A fehér terület (whitespace) a webdesign egyik legfontosabb részét jelenti! A whitespace kiemeli a gombot a weboldal elemei közül, fókuszáltabb olvasói figyelmet vezet a CTA szövegére. A történetnek egy kognitív olvasata is van: a felhasználói élmény vizsgálatok szerint a fehér területek megfelelő használata akár 20%-kal (!) növelheti a marketingüzenetek (köztük a call-to-action gomb) megértését. Ez nyilván csak akkor valósul meg, ha a whitespace használata valóban fokozza a felhasználói élményt (a user experience-t) és kiemeli a kontextusból az üzenetünket. A CTA körüli fehér tér eleganciát ad a weboldalnak, egyensúlyt teremt a designelemek között. A gomb sugarában lévő fehér terület nyugalmat, tisztaságot és kiegyensúlyozottságot tükröz.

A késleltetett jutalmazás módszere (videó és CTA-kombináció)

Egy érdekes sztori arról, hogyan működik a videó utáni CTA. Megnézel egy videót valamelyik weboldalon, és csak ezt követően villan fel alatta a CTA-gomb. Nyomban ráklikkelsz a „Kérem a terméket” szövegre, ami átirányít a vásárlási oldalra. De miért nyomod meg szinte azonnal, ösztönösen a gombot? A válasz a késleltetett jutalmazás megértésében rejlik. Az emberek többsége az azonnali jutalmazás híve, mert mindent azonnal szeretnénk megkapni. Rögtön jól akarjuk érezni magunkat, ezért jutalmazzák magukat a kényszeres evők a vacsora azonnali felfalásával. Mások viszont lassan és kevesebbet esznek, elnyújtják a jóleső jutalmazás élményét. A PsychologyToday.com szerint a késleltetett jutalmazás hívei egy extra biokémiai jutalomban részesülnek. Az azonnali öröm késleltetésével egy dopamin nevű idegi átvivőanyag (neurotranszmitter) szabadul fel, ami még élvezetesebbé teszi számukra a jutalmat. Nagyon kíváncsi lettél egy izgalmas könyvre, amire a neten figyeltél fel. Viszont a felfedezés pillanatában a munkahelyeden vagy, nem veheted meg azonnal. Próbálsz türelmes lenni, hogy kibírd valahogy délutánig, mikor majd besétálsz a könyvesboltba. Ez a türelem csak pillanatnyi: amint lehetőség kínálkozik, vadul lecsapsz a tárgy megkaparintására, mosolyogva lapozgatod majd a könyvet (és elárasztja az agyad a dopamin, a végtelen öröm érzése). Ugyanez a mechanizmus működik a videó esetében. Bemutatja a termék zsenialitását: legszívesebben azonnal megvennéd, de nem kapod meg rögtön az ehhez vezető lehetőséget (a CTA-t). Ha tényleg jó a videó, óriási várakozás ébred benned, és villámgyorsan nyomod meg a hirtelen megjelenő gombot. És ha jól felépíted a folyamatot, a vásárló a fizetési oldalra jut, ahol tényleg megveszi a terméked. Mint minden új módszerrel, ezzel is óvatosan kísérletezzünk, nehogy elriassza a vásárlókat. (Minél rövidebb videóban gondolkozzunk–egy 3 perces anyag nem biztos, hogy működni fog). Ne feledd: a sikerhez egy magával ragadó videóra lesz szükséged, ami lavinaként sodorja magával a vásárlót a kattintásig!

Gondolkozz könnyű navigációban nem csak PC-n, hanem tableten és okostelefonon is!

Az emberek többsége ugyanis rohanó életmódot folytat. Egyik meetingről a másikra rohannak, rengetegen csak kutyafuttában, a mobiljukról intézi az e-mail levelezésüket. A termékek megkeresésével, az érdekes weboldalak felkeresésével hasonló a helyzet. Vajon a call-to-action gombod okostelefonon, táblagépen is jól látható helyen jelenik meg? Ha erre a kérdésre nincs egyértelmű válaszod, akkor máris elveszítetted az online vásárlóid jelentős részét. Az okostelefonos vásárlás nem trend, hanem tény. Nem maradhatsz ki belőle, különben a versenytársaid kanyarokkal megelőznek! Ráadásul egy nemrégi Google algoritmusfrissítés rosszabb találati pozícióba rangsorolja azokat az oldalakat, melyek nem rendelkeznek reszponzív, minden felületen megjeleníthető webdesignnal. Az Experiencedynamics.com kutatása is azt mutatja, hogy az online vásárlóknak egyre fontosabb a minden eszközön megtapasztalható felhasználói élmény. 10 vásárlóból 9 (a vásárlók 83%-a) azt nyilatkozta: kiemelt jelentőségű számukra, hogy tableten és okostelefonon is user experience-ben részesüljenek. A reszponzív, mobilbarát weboldalon gyerekjáték a navigáció. A cél az, hogy jobban átlásd, mit néznek meg az emberek a weboldalon, mire kattintanak, melyik szövegrésznél hagyják abba az olvasást. Minél mélyebben meg kell értened az online vásárlói viselkedést, hogy a lehető legjobb helyre tedd a CTA-gombot a weboldaladon. Ebben remek partnered lesz például a Clicktale, mely heatmappinggel (azaz hőtérképpel) mutatja, mire fókuszálnak a látogatók az oldalon és mi az, ami teljesen hidegen hagyja őket. Itt tudhatsz meg róla még többet:

Termékkép legyen a call-to-action fölött

Mert kulcsszerepet játszik a kattintás előkészítésében. Különösebb pszichológiai elemzés sem kell ahhoz, hogy megértsük, miért! Az emberek látni akarják a terméket, mielőtt megvásárolják. Igaz, hogy a mosógép, a láncfűrész vagy a luxusautó egy képtől sem válik kézzelfoghatóvá, ám a látogató vizuálisan mégis közelebb kerül ahhoz, amire a CTA étvágyat teremtett.

Építsd fel az emberek kíváncsiságát a gomb szövegében

Az emberi elme rettentő kíváncsi. Gyakran elkalandozik a tárgyától, valósággal barangol az információk között–erre az eredményre jutott az Atlantic.com kutatása. Az időnk 47%-ában ez történik, akkor is, amikor olvasunk vagy a barátainkkal beszélgetünk. Ez a nagy csapongás azonban Matthew Killingsworth, a Harvard Egyetem szakértője szerint rossz hatással van ránk: az elménk akkor érzi jól magát, ha valami leköti a figyelmét. És ilyennek kell lennie a call-to-actionnek is! Egy mindent felülíró előzetes elvárást kell ébresztenie az olvasóban, ami kizárja a külvilág ezer ingerét, és azonnali kattintásra ösztönzi az érdeklődőt. Az emberi kíváncsiságra semmi sem hat olyan magnetikus erővel, mint az előzetes várakozás (az anticipáció). Az emberek rendszerint soványabbak, gazdagabbak, boldogabbak akarnak lenni. A call-to-action adjon nekik egy olyan előzetes ígéretet, ami nemcsak az alapgondjaikat orvosolja, hanem az egész életüket megváltoztatja! A CTA keltsen egy türelmetlen várakozást a termékre, amit csak a gomb megnyomásával lehet csillapítani. a_kivancsisagra_a_varakozas_hat Az emberek szeretnék megváltoztatni az életüket. A KÉREM AZ E-BOOKOT, AMI MINDENT MEGVÁLTOZTAT egy fogyókúrás infotermék esetében olyan előzetes várakozást ad, amire rengetegen kattintanak. Ugyanezt az ellenállhatatlan várakozást kell felépítened a saját weboldaladon!

A CTA ébresszen pozitív érzelmeket

Az élet minden területén pozitív impulzusokra vágyunk–akkor érezzük magunkat jól, ha a jókedvünket, önértékelésünket erősítő szavakkal és helyzetekkel találkozunk. Ez akkor is így van, mikor a látogató megérkezik a weboldaladra. Mindenki szeret nevetni, meglepődni és reménykedni abban, hogy jobbra fordul az élete. Egy jól felépített call-to-action gombbal akár mindhárom impulzust megadhatod a weboldalra látogatóknak. A nyerő gomb kizökkent a hétköznapok unalmából! Elismerő mosolyt csal az arcunkra, és kíváncsiak leszünk a termékre. A kezünk automatikusan bekattintja a CTA-t, mert a szöveg és a hangulat felkészített minket arra, hogy valami nagyszerű dolog vár ránk a kattintás után. Ezzel gyakorlatilag igent mondanak a termékedre és a vásárlási ajánlatra.

Milyen 3 pozitív hatást keltsen a CTA-gomb?

  1. Reményt és optimizmust (IGEN, kérem a masszázsszéket, hogy többé ne kelljen fájó csípővel ébredni)
  2. Örömöt (IGEN, megrendelem a sminkkészletet. Holnaptól mindenki megfordul utánam az utcán!)
  3. Lehet humoros is (IGEN, kérem a fogyókúrás tippeket, hogy 4 mérettel kisebb ruhákat vehessek)

A pozitív érzelmek több eladást eredményeznek, erősebb kapcsolatot és bizalmat építenek a célcsoporttal. hasznalj_eros_szavakat

6 tanulság, amivel tökéletesíted a CTA-gomb teljesítményét:

  1. A CTA egy fehér környezetből kiemelkedő élénk színű gomb legyen, ami egyből felkelti az emberek figyelmét.
  2. A videók után megjelenő gomb a késleltetett jutalmazás pszichológiájával hangoljon konverzióra.
  3. Tedd a lehető legkönnyebbé a navigációt PC-n, táblagépen és okostelefonon is, hogy a látogatók minél könnyebben találják meg a call-to-action gombot!
  4. Szerepeljen a gomb felett egy termékkép, ami azonnali kattintásra buzdítja az érdeklődőket.
  5. Teszteld a Próbálja ki INGYEN (x napig) formulát!
  6. A call-to-action szövege keltesen ellenállhatatlan kíváncsiságot az olvasókban, ébresszen bennük minél több pozitív érzelmet!
Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

WEboldal átalakítás videón

Előtte-utána: Kusza weboldalból letisztult, reszponzív kezdőlap.

3 x 8 perc, könnyen érthető képernyővideók Erdélyi Norbert online marketing szakértőtől.

A videó ráadásul ingyenes!

Vizuális bizalomépÍtés

Vizuális Bizalomépítés 3.0 Wordpress Oktatóanyag

Két weboldal közülmindig a jobb kinézetű nyer. Ez az oktatóanyag megtanítja hogyan készíts olyan designos oldalt, ami elnyeri a vásárlók szívét.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés

Kapcsolódó videók

Videó: Ha a sales oldalad legfőbb üzenetére akarod felhívni a figyelmet, ez egy olyan módszer, hogy az olvasóid megállnak ennél a pontnál, és fel-le fogják görgetni, csak, hogy nézegessék.

Bővebben a vizuális bizalomépítésről  https://netjet.hu/vizbiz

Videó:  Van egy érdekes összefüggés egy különös állapot, az arcfelismerési képesség hiánya (prozopagnózia) és a weboldalad információ adagolása között. Elmondom a videóban.

Bővebben a vizuális bizalomépítésről  https://netjet.hu/vizbiz

48% feletti konverzió

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

wordpress & Webdesign

A divi magyarul [RÉSZLETES ÚTMUTATÓ]

A divi magyarul [RÉSZLETES ÚTMUTATÓ]

Minden, amit tudni akarsz a Diviről, a legjobb prémium wordpress sablonról. Egy helyen összefoglalva, érthetően, magyarul, képernyőfotókkal. Erdélyi Norbert online marketing szakértőtől.

Érdekes

A szimpátia, ami végül a vásárláshoz vezet, érzelmi alapon az első látásra megszületik. Ezért mondom, hogy lételeme a weboldaladnak a vizuális bizalomépítés.

Olvass tovább a vizuális bizalomépítésről  itt:
https://netjet.hu/vizbiz

Hogyan lett 10 perc alatt egy kusza, nehezen átlátható oldalból egy letisztult, reszponzív, designos kezdőlap?

Rút kiskacsából gyönyörű hattyú. Nézd meg a lépéseket ezen a jól követhető, közérthető képernyővideón, Erdélyi Norbert online marketing szakértő magyarázatával.

Share This