Információ és bizalom

Ez a kettő kell mindenkinek, mielőtt egy weboldalon egy terméket a kosárba tesz. Értékes, alaposan megírt cikkek, videók, hanganyagok kellenek. Ez a legfontosabb. De akkor miért rejtenéd el a blog menüpont alá?

NE REJTSD EL A LEGFONTOSABBAT!

Pont ezért csináljuk a tartalmat, hogy a vevőt segítsük és elnyerjük a bizalmát.
Gondolkozz logikusan: Fordítsd meg a weboldal elrendezését, tedd szem elé, emeld ki azt, ami az érdeklődőt vevővé teszi. Csináld meg ezt a cserét, és félig kész a portálod.

Csak te kellesz hozzá

Nem kell fenntartanod egy technikai csapatot, nem is kell technikai gurunak lenned, mert az új Tekintély 3.0  – Portálépítés Oktatóanyagban megmutatom hogyan készíthetsz el és kezelhetsz egy ilyen portált egy emberrel.

 

Nem kell hozzá ismertség

Nem szükséges, hogy neved legyen a piacon. Nem Neked kell ismertnek lenni, hanem a portálodnak. Végre elfelejtheted a személyes márka építéssel járó sziszifuszi erőfeszítéseket, mert enélkül is lehet feliratkozókat gyűjteni.

 

piacépítéssel kell kezdeni

Ahhoz, hogy elkezd, még nem kell, hogy készen legyen a terméked, ki legyen dolgozva a szolgáltatásod, sőt még cég sem kell hozzá. Egyelőre elég piacot építeni. Könnyebb egy piacnak terméket adni, mint egy termékhez piacot keresni.

A HARMADIK videó közepén esik le a tantusz

Videó: Ez a 3 probléma áll közéd és a portálod közé. Pedig mindhármat gyerekjáték megoldani

Ez a 7 dolog legyen meg, hogy a portálod hitelesnek is látszódjon és ne úgy fessen, mint össztetákolt blogoldal.

Ez kell az embereknek, hogy kosárba tegyék a terméked. Vajon a weboldalad megadja nekik ezt?

Hogyan lesz a portálodból bevételed?

Ha saját médiád van, saját piacod van, akkor azt gyakorlatilag úgy váltod pénzre, ahogyan csak szeretnéd. Ne hagyj ki egy bevételi forrást sem, használd mind az ötöt! (1) Adhatsz el hirdetési felületet (2) Létrehozhatod a portálod, előfizetéses, prémium verzióját (3) Eladhatod a saját terméked (4) Eladhatod partnereid termékeit jutalékért (5) Feljeszthetsz terméket: zéró rizikóval pont azt adod el, amire valós igényt mértél fel.

%

Fizetős tartalom

%

Hírdetési felület

%

Termékfejlesztés

%

Saját termék

%

Partner-termék

Miért hallgass rám,

Ha online marketingről van szó?

Erdélyi Norbert vagyok, szakterületem az értékesítési weboldalak megvalósítása és az online értékesítési kampányok kivitelezése. 2001-óta foglalkozom weboldaltervezéssel és online marketinggel. Amik benne vannak egy-egy wordpress-, vagy marketing oktatóanyagban, az mind onnan van, hogy én is napi szinten használom a WordPresst üzleti weboldalak készítésére, portálépítésre, kampányoldalak tervezésére a saját és az ügyfeleim weboldalán. Rendszeresen tartok személyes konzultációkat ügyfeleinknek, ismerem a problémáikat, és ezekre mutatok megoldásokat a videókon. Az online marketinget és annak a technikai megvalósítását szeretném egyszerűvé és érthetővé szeretné tenni számodra. Ha ennél többre is kíváncsi vagy rólam, nézd meg ezt az oldalt, vagy olvass el néhány esettanulmányt is.

Erdélyi Norbert

Érdekes összefüggés. Vajon véletlen?

Az amerikai marketingben “authority site”-nak hívják a portáloldalt. Az author azt jelenti: író, szerző. Az authority azt jelenti: tekintély, hatalom.  Ezért is neveztem el “Tekintély”-nek az oktatóanyagot.

hogyan segít

A Tekintély Oktatóanyag

saját portált építeni

azonnal megérteti veled

I.

Ezzel a 3 dologgal kezdődik.

Három nagyon különböző dolgot kell összefésülni, ettől lesz a portálod hiteles, elismert, ezért fogják szeretni. Ha ez a 3 dolog nincs egységben, akkor gáz van:

  1. Ahogy az emberek gondolkoznak.
  2. Amit végül beírnak a keresőbe.
  3. Ahogyan te gondolsz cégedre, a termékeidre.

Az emberek gondolkodásmódja úgy térképezhető fel, hogy megnézed mit és milyen mennyiségben írnak be a Google-ba, megnézed milyen szavakat használnak. Ez egy izgalmas feladat, videón mutatom hogyan, mit, hol keress, és mihez kezdj az eredményekkel.

Az emberek gondolkodása fogja megadni a portálod tartalmának szerkezetét. Annyian csinálnak hülyeséget: elkezdenek csak úgy maguktól írogatni, és csodálkoznak miért nincs vevő. Ez a legelső fejezet azonnal megérteti veled egy tekintély portál lényegét.

II.

Pá-pá-pá-pamm-pamm…

Ez a Mekk Mester zenéjének első ritmusa. Mindig úgy néztem ezt a mesét, hogy reménykedtem benne, hogy jól fogja csinálni Mekk Elek. Amikor elmegy Malackáékhoz egy takaros új ólat építeni, olyan jól kezdődik… aztán persze a tetővel kezdi, és nem az alappal.
A portálodnak az alapja a kategória rendszer felépítése, a tartalmi kategóriáknak megfelelően kell rendszerezni a termékeidet. Ha ez megvan, csak ez után lehet feltölteni a tartalmat, és csak ez után jön a design. Ha ezt a sorrendet megváltoztatod, utólag nagyon nehéz rendbe hozni és még a Malackáék is le fogják verni a cégéredet.

Hogy ez ne történjen meg, videón mutatom, hogyan kell kapásból a helyes rendszerrel kezdeni.

Kezdd helyesen!

megkönnyíti az írást

III.

Hogyan kell cikket írni?

Cikket írni könnyű. De olyan cikket írni, amit az emberek végigolvasnak egy picit nehezebb, mint feltalálni az időgépet. Léteznek módszerek azonban, amivel jelentősen megkönnyítheted a dolgod.

Vannak tartalommarketing ügynökségek is, akik írnak neked cikket, és vannak írók, bloggerek, akiket megbízhatsz, hogy írjanak neked. Ebben a videóban arról lesz szó, hogyan oldd meg magad a tartalmak létrehozását. Ha mégis kiszervezed, akkor ez a tudás arra is, hogy megtudd mit kell számon kérned.
Itt is az emberi gondolkodás áll a központban: Ne magadról írj, hogy te mit gondolsz erről vagy arról. Ez volt a 10 évvel ezelőtti személyes blogok stílusa. Arra gondolj: mit tud segíteni az írásod annak a embernek, aki olvassa.

A „hogyan”-ját mutatom videón.

IV.

Hogyan fog ez portálnak kinézni?

Kell hozzá egy olyan WordPress theme, azaz sablon, ami képes arra, hogy a blog tartalmakat magazin szerűen rendezze el. Van ebből sok ingyenes is, de kerek-perec megmondom: azok nem olyan jók. Próbáltam én free sablonnal, de nyomába sem ér annak, amit a Tekintély Oktatóanyagban megmutatok.

A sablon, amit használni fogok az Elegant Themes féle EXTRA* nevű portálsablon, ami szerintem kenterbe veri az összes fizetős sablont, az Avada-t is.

Ezzel készült a mumus.info weboldalam is, két éve használom, kitapasztaltam mindent benne: és most itt az ideje, hogy neked is átadjam a gyakorlatban szerzett tapasztalataimat.

Nézd meg, milyen szuper theme ez, itt van a bemutató oldala: https://www.elegantthemes.com/gallery/extra/

* Figyelem, ez a theme évi 69 USD befektetést igényel, ezt nem tartalmazza az Oktatóanyag ára, a forgalmazótól, az Elegant Themes, Inc-től van lehetőséged megvásárolni.

A designt itt is mindent visz!

végig kell olvastatni!

V.

Hogyan kell kinéznie egy hosszú cikknek, hogy el is olvassák?

Nézd meg milyen király cikk kinézetek vannak az Extra Theme bemutató oldalán. Mivel a sablon mindenféle modulokat tud, kép, számláló, szöveg, videó, parallax háttér: ezért minden megoldható vele. Egy baj van: magadtól nem biztos, hogy rájössz, mit és hogyan használj a végtelen tudású eszköztárból.

Használd ki, hogy én már túl vagyok a rájövés folyamatán (a „a na jó, feladom”-tól a billentyűzetpüfölésig minden megvolt) és mutatom mit kell csinálni.

Csak két példát nézz meg: itt van ez a 6000 szavas óriás cikkem „Hogyan írj árajánlatot”. A formázásnak köszönhetem, hogy az emberek mondatról mondatra végigolvassák. Vagy ez a másik cikk: A színek hatása a weboldalad konverziójára:

Minden lépést mutatok videón, ez egy nagyon érdekes, izgalmas rész.

VI.

„És akkor hogy lesznek vevőim?”

Úgy, hogy először feliratkoznak. A portálba berakni a feliratkozási lehetőséget egy kicsit összetettebb feladat, mint egy sima weboldalon, vagy webshopnál. Ezt nem technikailag kell érteni, mert úgy még sokkal egyszerűbb: mutatom majd videón, hogyan ments el egy feliratkoztató űrlapot tartalmazó modult és illessz be bárhová a tartalomban.

A feliratkozási lehetőséget marketing szempontból kell komolyan átgondolni. Hova tedd az űrlapod, elég-e egy csalival dolgozni, kell-e exit popup, kell-e külön feliratkoztató oldal? Ezek nem olyan egyértelmű kérdések.

Nálam olyan 57% körül van a feliratkozás arány, szerintem ez elég jó. Ebben a fejezetben videón mutatom mi az, ami működik.

Így szerzel vele vevőket

így kötöd össze webshoppal

VII.

„És akkor hol lesznek a termékeim?”

Ebben a fejezetben mutatom, hogyan kapcsold össze a portáloldaladat a webshopoddal. Simán elfér egymás mellett a kettő.

Ha olyasmi termékeket árulsz mint mondjuk én (oktatóanyagok) akkor azt nem kell webshopszerűen bemutatni. Ez alól egy kivétel van: mutatom az anyagban, hogy mi az.

Ha „rendes” shopod van, fizikai termékekkel, akkor azok közül nem árt párat elrejteni két hasznos tartalom között. Ebben a részben részletesen megmutatom videón, hogyan kapcsold a tartalomhoz az értékesítést.

A kérdésed jogos

"Tényleg jó ez az oktatóanyag? Éri a pénzét? Milyen eredménnyel lehet ezt használni?"

Tudd meg, mit mondanak róla az emberek. Nézd meg a weboldalaikat, milyen eredményeket tudnak felmutatni. Mivel az ügyfeleim általában több anyagot is megvesznek, nézd meg kinek mi van meg, mire jutott vele. Sokféle ember rendeli a netjet.hu anyagait, profi marketingesek, kezdő vállalkozók, cégvezetők, vállalkozó anyukák, MLM-esek, cégek marketingesei, kíváncsi webdesignerek. Ha valamelyikőjükkel tudsz azonosulni, neked való ez az oktatóanyag is. Nézd meg az emberek véleményét a gombra kattintva.

Új ablakban nyílik, ennek az oldalnak a böngészését itt folytathatod.

Mit gondolsz: kéred a Tekintély Oktatóanyagot, vagy magadtól akarsz rájönni?

Mindkettő jó, de együtt könnyebb.

Ha a tekintéllyel startolsz

Ja, hogy ezt így kell? Ahha, szóval ez itt a lényeg…
Ezt a 2 mondatot ismételgeted majd olyan 4-5 órán keresztül, amíg nézed a Tekintély oktatóanyagot.

Elkezded megvalósítani, minden érthető, minden kézre áll. Se melléfogások, se tökölés nincs: kész a portálod. Ezt valahol gyanúsnak is érzed, nem szoktak ilyen simán menni a dolgok.

Tűnödnél még ezen, de inkább azt nézegeted hány új ember iratkozott fel, hány új vevő jött. Reggel a kávédat szürcsölve kinézel az ablakon, a tekinteted elidőz még kicsit a távoli fák ágain, madarak szállnak cikázva, te pedig megnézed hány új vevőd jött, míg este aludtál.

Ha saját kútfőből dolgozol

Megírsz egy cikket, kiteszed, nézed: hányan kattintottak. Hányan lájkolták. Semmi.

Nem baj, mondod magadban, ezt hosszú távra játsszák. Még 5 ilyen cikk kell, még 10. Megírod, találsz egy egész jó sablont, pár hónap múlva egész portálosan néz ki az oldalad. Szívesen mutogatod is, dicsekszel vele, jól esik az elismerés, hogy az emberik azt hiszik, hogy ez valami jól menő dolog.

Hol rontottam el? Rosszul mértem fel a keresési volument? Nem foglalkoztam eleget a piac gondolkozásának megismerésével? Nem elég jók a cikkek? Vagy a feliratkozási ajánlat nem vonzó?

„Nem tudom. Lehet mind rossz. Ilyenkor előlről kell kezdeni.” – ezt már írom neked, ha végül megkeresel és konzultációt kérsz.

Nézd! Mely

Tekintély csomag

a legkedvesebb?

Tekintély Portálépítés 3.0

Az oktatóanyagban lépésről lépésre, képernyővideókon mutatom meg hogyan készítsd el a nulláról, vagy épp alakítsd át a meglévő oldalad, hogy abból az iparágad fontos portálja legyen, ahol a vevőid szeretnek időt tölteni, szeretnek vásárolni. Bármikor megállíthatod, kijegyzetelheted, a saját tempódban haladhatsz.

A legtöbben ezt szeretik az oktatóanyagainkban.

VIP hozzáférés

Ha menet közben elakadtál, vagy kérdésed van, megadom a legközvetlenebb elérhetőségemet, a minden nap olvasott e-mailem címét, és a vásárlástól számított 30 napig kérdezhetsz tőlem.

A Tekintély Portálépítés 3.0-nál különösen érdemes a VIP csomagot kérni, mert itt tényleg annyi egyedi dolog lehet, hogy biztos belefutsz egy-egy olyan problémába, ami egyedi megoldást igényel.

Tekintély Portálépítés 3.0

Az oktatóanyagban lépésről lépésre, képernyővideókon mutatom meg hogyan készítsd el a nulláról, vagy épp alakítsd át a meglévő oldalad, hogy abból az iparágad fontos portálja legyen, ahol a vevőid szeretnek időt tölteni, szeretnek vásárolni. Bármikor megállíthatod, kijegyzetelheted, a saját tempódban haladhatsz.

A legtöbben ezt szeretik az oktatóanyagainkban.

Ha kártyával fizeted, azonnal viheted

ui.: Ha még mindig nem tudod elképzelni, milyen egy ilyen „tekintély” portál, íme nézz meg néhány magyar példát:

Szuperno.hu

Csont Attila weboldala, ők már azelőtt portáloztak, hogy 2014-ben megjelent a Tekintély Oktatóanyag első kiadása, és így is tudtam nekik újat mondani. Mit csinálnak a weboldalon? Saját oktatóanyagokat értékesítenek. De nem egy sales oldallal kezdődik az oldaluk, hanem azzal, ami az érdeklődöt feliratkozóvá, majd vevővé teszi: Hasznos tartalommal.

Mitsportoljak.hu

Ez egy sportágválasztási tanácsadó portál, lenyűgöző mennyiségű tartalommal. Itt a designt én terveztem, de a lényeg itt is ugyanaz: Nem a szolgáltatással (speciális vizsgálatok) kezdni, hanem azzal ami a célcsoportot érdekli, amiért megbíznak az oldalban: sporttal, sportolással kapcsolatos érdekes, hasznos tartalommal.

Angolnyelvtanitas.hu

Szalai Gabriella weboldala: Gabi ezerféleképpen meg tud tanítani angolul, mégsem a sales oldalait zúdítja rád a weboldala kezdőlapján. A cikkeivel kezdi az oldalt, mert tudja, hogy az oktatás egy tipikusan olyan terület, ahol a szakértői pozíció és a bizalom elnyerése a legfontosabb. Nézd meg a cikkeit is, olyan címsorok, hogy nem tudsz nem rá kattintani.

Gyakori

Kérdések és Válaszok

Te is ezt kérdezed?

Milyen formában kell elképzelni a "hasznos tartalmat?"

Cikkek, videók, infógrafikák, hanganyagok, e-mailcímért cserébe letölthető cuccok. Ha mindez megvan, akkor megvan a bizalom: itt nem csak eladnak, segítenek, szeretek itt olvasgatni, jó itt vásárolni.
Ezért csináljuk a tartalmat, hogy a vevőt segítsük és elnyerjük a bizalmát

És aki egyből vásárolni jön, azt nem zavarja a sok cikk a főlapon?

Nem zavarja, mert az emberek nem hülyék, megtalálják, amit keresnek.

Mennyi plusz idő lesz a portál üzemeltetése?

Tapasztalati alapon mondom: kezdéshez: 5 óra a Tekintély III. oktatóanyag végignézése. Utána a beindításhoz: 1 munkanap kutatómunka. Majd 10 cikk megírása: 4 munkanap. Weboldal felépítése, úgy hogy már megvan a tartalom: 3 munkanap.

Folyamatosan szükséges idő: Heti egy cikk megírása, feltöltése, formázása, kiküldeni a listádnak, megosztani a facen: összen + 1 munkanap / hét.

A wordpress jó portált építeni?

A WP tökéletes erre, ezek csak cikkek, sima szöveges tartalom képekkel, minimáis szerver és szoftverigény.

Nem baj, hogy már vannak konkurens portálok?

Az pont hogy jó, mert akkor van érdeklődés. Van egy amerikai technika, a Skypscraper Technique, ami azt jelenti, hogy nézd meg miről írnak mások, és te írd meg jobban, alaposabban, profibban. Az embereket, ha egy téma érdekli, több helyen is tájékozódnak, feliratkoznak, vásárolnak. Te csak azzal törődj, hogy a te portálod legyen a legjobb. A többi nem számít.

Ha átalakítom az oldalt, akkor a régi linkek megmaradnak?

Az URL-ek maradnak, még szép. Minden marad, csak a tálalásnak kell változnia, olyan mintha átrendeznél egy szobát: ugyanaz az alapterület, ugyanazok a bútorok, csak mégis valahogy kényelmesebb, jobban használhatóbb.

Share This