11 kötelező elem a kampányod sales oldalára [FRISSÍTVE 2018-RA]

Szerző: | Kampányolás, Online marketing

A kampányodban sales oldaladnak olyan érzelmeket kell kiváltania, amelyek beindítják a vásárlásokat. Ahhoz, hogy ezt elérd a sales oldaladon legyen rajta ez a 11 elem.

1. A társadalmi bizonyíték

A társadalmi bizonyíték elve azt jelenti, hogy az emberek a saját magatartásukat aszerint alakítják ki, a véleményüket aszerint formálják, hogy mi a többség véleménye. Ilyen értelemben olyasmit is hajlandóak megtenni, amit egyénként nem tennének meg. Vagy másképp fogalmazva, a cselekedeteink helyességéről akkor vagyunk meggyőzve, ha látjuk, hogy mások is hasonlóképp cselekszenek. Az értékesítésben ez úgy működik, hogy mutasd meg, hogy a termékedet sokan szeretik és még többen rendelik meg, és az egyén, aki ezt látja úgy cselekszik, mint az a közösség, amelyhez tartozónak érzi magát.

Extra nagy erővel hat a társadalmi bizonyíték elve, ha az ember bizonytalan (egy megrendelés leadása előtt kifejezetten az), akkor a hozzá hasonlók mintáját követi.

Ezért kell listát építeni, hogy az embereknek hitelesen meg tud mutatni a többiek véleményét. A feliratkozóid egy szempontból biztosan hasonlóak, abban, hogy érdeklődnek aziránt, amit értékesítesz, és ez a legfontosabb.

Hogyan tudod ezt működtetni?

Kérdezési lehetőséget adsz a sales oldal alján, azaz engedélyezed  a hozzászólásokat

2. Történet

A reklámokkal szemben mindenki immunissá vált, ha egy üzenetről megtudod, hogy az bármit is el akar neked adni, másképp viszonyulsz hozzá, a figyelmed automatikusan kikapcsol.

De ha elkezdesz egy történetet mesélni, az olvasó hátradől és figyel, a reklámpajzs deaktiválódik, és befogadó lesz az üzenetedre. A történet követése egy közösséget, illetve egy közösséghez való tartozást is feltételez.

A sztori végkifejletéről való lemaradás félelme azt is magával vonzza, hogy egy közösségből, és társasághoz való tartozástól esik el az, aki nem vesz részt a történet végkifejletében, a végkifejlet pedig a terméked megvásárlása.

Hogyan lesz történet a kampányod sales oldalából?

Egyes sales oldal blokkok tartalmát kiküldöd hírlevélben úgy, hogy a blokk főcíme a tárgysor legyen, az e-mail szövege pedig az adott sales oldal blokk szövegéből egy részlet, és linket teszel a hírlevélbe, ami a sales oldalra mutat.

3. Tekintély

Az emberek követik a tekintélyeket. Ahhoz, hogy tekintélyt, avagy szaktekintélyt vívj ki több elemre is szükséged van. Az első az, hogy mitől látszol tekintélyesnek, milyen elemek mutatják meg a tekintélyed, a rendőrnek pl. a jelvénye, egyenruhája sugározza. Neked a weboldalad arculata – ezért nem jó akármi designnak – a fotód, a díjaid, elismeréseid, az ezekről készült fotók, videók. Ez az, ami alátámasztja a tekintélyedet. De fontos még, hogy más forrásból is halljon rólad az olvasó, hogy elismerje a tekintélyed. Ha a piacod vezető szakértője beszél Rólad, ha meginterjúvolnak valahol, ha megjelenik egy cikked, akkor az mind a tekintélyed, és így a szavahihetőséged támasztja alá.

4. Következetesség és elkötelezettség

Az emberek tetteikben és cselekedeteikben szeretnek következetesek lenni, és következetesnek is látszani. Ha a korábbi döntéseihez következetesen cselekszik az ember, akkor megóvja magát attól, hogy újra és újra mérlegelnie, döntenie kelljen hasonló helyzetekben.

Ha már a terméked fejlesztési szakaszában, vagy az igényfelmérés, kifogásgyűjtés során elkötelezetté tudod tenni a leendő vevőt a terméked iránt, akkor nagy valószínűséggel meg fogja vásárolni. Ilyenkor vásárlási döntésében hatalmas szerepet játszik a saját, korábban megfogalmazott véleménye, amelyben elkötelezettségét fejezi ki.

Hogyan tudod működtetni a sales oldalon?

Mutasd meg mit gondolnak mások a termékedről.

Véleményeket bemutató blokk a tanuljmegkutyaul.hu sales oldalán

5. Érdeklődés és érdekesség

Az embereket általában csak a saját hasznuk érdekli, ezért koncentrálunk a sales oldalon a termék tulajdonságainak bemutatása helyett arra a haszonra, melyre a vevő a termék birtoklásával szert tehet.

De ugyanez a haszon elv érvényesül a kommunikációdban is, akármilyen emailt küldesz, akármilyen blogot írsz, az olvasót egy dolog érdekli, mi haszna van belőle. Ha a kommentekre kerül a sor, a legtöbb így kezdődik: „nálunk az a helyzet” vagy „én ezt úgy oldom meg”.

Az emberek szeretnek magukról beszélni, a remélt válaszokból a saját eredményeiket a közösség átlagos eredményeihez mérni. Ennek a célja a megnyugvás, hogy az az értékesítési eredmény, vagy az a módszer, amit használok, vagy az átlagos vevőszám, ami nálunk van, az rendben van, mert másoknál is így működik. Ebből azt kell megértened, hogy Te, illetve a kommunikációd akkor érdekes a számukra, ha megkérdezed, megkéred őket, hogy beszéljenek magukról, azaz akkor vagy érdekes, ha felőlük érdeklődsz.

6. Interakció

A sales oldalad célja, hogy cselekvésre bírd az olvasót, tegye a kosárba, töltse ki a megrendelőlapot, fizesse ki, utalja át a díjat. Ez egyes cselekvésekre lebontva úgy néz ki, hogy írjon be valamit és kattintson a gombra. Ezért már jóval az értékesítés előtt be kell gyakoroltatni az olvasóval a kattintást és az adatok elküldését. Végezz felméréseket, amiben a véleményét kérdezed, legyenek egykattintásos szavazások – ezek arra is jók, hogy megismerd a véleményüket, hogy érdeklődő vagy, és emiatt érdekes leszel a számukra – de a legfontosabb, hogy a cselekvési mozdulatok – kitöltés, kattintás – váljanak mindennapossá. Ha kéred, hogy kattintsanak tegyék meg. Ilyen apró lépésekkel jutsz el odáig, hogy cselekedni fognak akkor is, ha megrendelésre kéred őket.

7. Lelkesedés

El kell érned, hogy az emberek lelkesedjenek a terméked, vagy egyáltalán a témád iránt. A lelkesédés két érzelemből tevődik össze: kiváncsiság és vágy. A kiváncsiságot a történetmondás indítja be, a vágyat többek között a problématudat elmélyítése – a problémáé, amit a terméked megold – és a problémától való megszabadulás közelsége.

8. Indoklás

Ha valamit megindokolsz, az emberek sokkal jobban elfogadják a kérésed, még egy nem teljesen jó indokkal is, mint bármilyen indoklás nélkül. Az emberek szeretik tudni, hogy mi miért történik. Egy 1978-as pszichológia kísérletben ezt a következőképpen bizonyították: Egy fénymásolónál nagy sor áll, valaki előre kéreszkedik. „Elnézést, kérem, engedjen előre, mert …..” [pl. nagyon sietek vagy kint vár a kislányom a kocsiban] ha elhangzott a második, „mert”- tel kezdődő tagmondat, akkor 94% mondott igent a kérésre, ha az indoklás semmi különöset nem tartalmazott csak ennyit: „Kérem engedjen előre, hogy ezt lemásoljam, mert ezt le kell másolnom” az eredmény így is 93%. De, ha nem volt indoklás, akkor csak 64% engedett a kérésnek.

Mi következik ebből a sales oldalad sikerét illetően? Ha nincs megindokolva akár csak egy kérésed, vagy állításod, akkor nem fogják Neked elhinni. Minden megválaszolatlan „miért” 30%-kal csökkenti a vevőid számát.

A Vizuális Bizalomépítés Oktatóanyag sales oldalán 15-ször szerepel a MERT szó.

9. Pontosság

A pontosság többféleképpen értelmezhető, többféle nyomógombot kapcsol be, amitől hitelesnek, szavahihetőnek tarthat a célcsoportod.

Legyen pontos a weboldalad arculata, egy recés szélű jpg kép, egy stock fotó, egy formázatlan szöveg, ronda betűtípus elronthat mindent, amit felépítettél. Minél ismertebb vagy, annál többen fognak passziót űzni abból, hogy helyesírási, elgépelési hibákat keressenek a weboldaladon.

Ha árat adsz meg, legyen 100 Ft-ra pontos, egy kerek összegről a vevő azt gondolhatja, hasraütés szerűen találtad ki, egy kerek összegből (200 000 Ft) könnyebb árengedményt kérni, mint pl. 197 800 Ft – ból.

Ha határidőt adsz meg, az időpont minden elemét határozd meg: február 12., szombat, 12:00 –ig érvényes az ajánlat vagy a kedvezmény vagy bármi. A lényeg, hogy így éred el, hogy komolyan vegyék, amit írsz.

10. Több forrás

Minél több különböző forrásból hall rólad az olvasó, annál inkább találja hitelesnek, érdekesnek a mondanivalódat. Gondolj bele, mitől tartasz érdekesnek egy hírt, mikor kapod fel rá a fejed:

  1. Bemondják a TV-ben – „aha ezt történik, oké”
  2. Kinyitod az újságot és ugyanarról olvasol – „na ez komoly lehet, az újság is írja”
  3. A baráti társaságodban erről beszélnek – azt mondod: „ezt komolyan kell venni, most már mindenki erről beszél.”

Ha legalább 2, de jobb esetben 3 forrásból hallanak Rólad, hitelesnek és érdekesnek tartanak, egyszerű, jól működő szabály. A több forrásból származó információ még úgy is értelmezhető, hogy ugyanaz az infó a te kommunikációs rendszeredből több médián keresztül is fogyasztható, az ugyanúgy nagy hatással van arra, hogy érdekesnek találják az üzeneted.

Azaz, ha ugyanazt az infót közzéteszed a weboldaladon, egy picit másképp a blogodban, egy másik szempontból a hírleveledben, egy harmadikból a facebookon, egy következő szempontból készítesz róla videót vagy hanganyagot, akkor több olvasóhoz jutsz el.

Pusztán azért, mert mindenki másféleképp szereti fogyasztani az információt, vannak olvasós típusok, vannak, akik inkább végighallgatnak egy 10 perces audió anyagot, és vannak akik a videókat szeretik. Minél többféleképpen vagy jelen, annál biztosabb, hogy felfigyelnek rád.

11. A jó hír

A rossz hír hozóját mindig a rossz hírrel azonosítják, a szultánok és királyok ezért vetették tömlöcbe, vagy épp fejezték le a rossz hírt hozó futárt.

Szerencsére ez fordítva is működik, ha jó hírt közölsz az olvasóiddal, a jó hírt Veled azonosítják. Ha észreveszed, hogy a Te témádról beszélnek a TV-ben, cikkeznek az újságban – pozitív értelemben- , oszd meg ezt hírt a listádra feliratkozott emberekkel.

Most már tudod milyen lélektani mozgatórugókat kell mozgásban tartanod ahhoz, hogy emberek a sales oldaladat ne egy hosszú szájbarágós szövegnek fogják fel, hanem egy élménynek, aminek ők is részesei és alakítói lehetnek, egy folytatásos történetnek, aminek a befejezését ők maguk írják meg azzal, hogy leadják a megrendelésüket.

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu