4 módszer, ahogyan profitálhatsz a portálodból

Szerző: | Online marketing, Tartalommarketing

Ha nem a sales, hanem a tartalom van a weboldalad fókuszában, akkor több vevőd lesz. Senki nem szereti a nyomulást, a vevők sem, te sem. De hangsúlyozni kell, hogy tartalommarketingről van szó, tehát a tartalmat, a cikket nem csak megírni kell, hanem marketingezni is. El kell juttatni az olvasóhoz úgy, hogy tökéletesen passzoljon a sales funnel értékesítési folyamatába. Ebben a cikkben részletezek 4 módszert, ahogyan profitálhatsz a portálodból.

  1. Saját terméked értékesítése
  2. A portál prémium verziója havidíjért
  3. Affiliate marketing (más termékének eladása jutalékért)
  4. Termékfejlesztés és bevezetési kampány

Hogyan értékesítsd a saját terméked a portáloddal?

Ez a legkézenfekvőbb megoldás, ezért csinálod egyáltalán a portált, hogy értékesítsd a terméked.

Van két emberi magatartásforma, amit tökéletesen ellehetetleníti az értékesítésed, az egyik a bizalmatlanság, a másik a kényelmesség. Egy értelmesen megírt, hasznos tartalmú cikk mindkettőre megoldás. Észre kell venni, hogy az emberek bizalmatlanok, mert: mindenki a figyelmükre, e-mail címükre, pénzükre vadászik.

A tartalom (cikk) nem kér semmit, csak ad: tanácsot, hasznot, megoldást, új szempontot.

Látni kell, hogy az emberek kényelmesek: ha vásárolni bonyolult, nem vásárolnak. Ha nem írod ki az árat, hanem ki kell tölteni egy kapcsolatfelvevő űrlapot, és majd 24 órán belül jelentkeznek munkatársaink… az emberek nem fognak egy infóért 5-6 űrlapmezőt kitölteni.

A tartalom (cikk) olvasása kényelmes, akkor kezd bele, amikor akar, nem kell senkivel felvenni a kapcsolatot, nem jelent elkötelezettséget.

A tartalom (cikk) nem kér semmit, csak ad: tanácsot, hasznot, megoldást, új szempontot.

A tartalom segít abban, hogy az emberek közelebb kerüljenek a terméked megvásárlásához. Vegyünk egy nagyon egyszerű 5 fázisú sales funnelt, 5 elkötelezettségi szinttel:

  1. Az olvasó feliratkozik, letölti a csalidat
  2. Olvassa a hírleveled
  3. Megvásárolja a belépő terméked
  4. Megvásárolja a normál áras terméked
  5. Megrendeli a szolgáltatásod.

A tartalmaid (cikkeid) megtámogatják a sales funnel egyes lépéseit.

Egészítsd ki cikkekkel a sales funnelt, ez lesz belőle:

  1. Az érdeklődő elolvassa a cikkedet, ez az első találkozása veled. Nem kérsz semmit, csak adsz.
  2. Az olvasó cikk hatására feliratkozik, letölti a csalidat. Már a feliratkozás előtt megvan a bizalom feléd, hiszen te nem a „fickó, akinek az oldalán feliratkoztam” vagy, hanem „a fickó, aki azt a cikket írta a ….-ról”. Az első esetben értékesítő vagy (salesman) a másodikban szerző (author). A salesmannek nincs tekintélye, a szerzőnek van (authority)
  3. Olvassa a hírleveled, a hírlevélben is kiküldöd a cikkjeid linkjét. Nem az leszel, aki „már megint küldött valami akciós izét”, hanem az, akiről ezt gondolják „De jó, de alapos ez a cikk is”
  4. Megvásárolja a belépő terméked. Ha megvan az 1-2-3-as elkötelezettségi szint, nem lesz kérdés, hogy nálad veszi-é meg 3-4000 Ft-os belépő terméket, vagy annál, aki tartalom nélkül, 2 oldalas PDF után nyomul rá.
  5. Megvásárolja a normál áras terméked. Ez a fő cél, de elé kell tenned a fenti 4 lépést, ezért fog ez az 5-ös lépés nagyobb arányban és gyakrabban megtörténni. Sőt, még mielőtt a terméked sales oldalát kiküldenéd e-mailben, mutass még jobb, még alaposabb cikkeket. Ne bízd el magad soha, minden alkalommal bizonyítanod kell a vevő előtt. Ne feledd, hogy nagyon sok inger éri az embereket.
  6. Megrendeli a szolgáltatásod. A szolgáltatás megrendelést – legyen az akármilyen típusú – a legjobban esettanulmányok segítik. Az esettanulmány bármilyen iparágban működik.

 A tartalmaid (cikkeid) megtámogatják a sales funnel egyes lépéseit.

Hogyan juttasd el a cikked az olvasóhoz?

Megírtad a cikket, megformáztad szépen a WordPressben.

Ha idáig megvagy, akkor ezt a 6 dolgot kell csinálni, hogy el is jusson az emberekhez

  1. Használd a https://onesignal.com/ One Signal Push pluginját, amit egy pushover üzenet küld, azoknak, akik fel vannak iratkozva rá, amikor új postot írtál: a böngészőben is és a telefonon is értesít nagyjából úgy, mint amikor új facebook üzenetet kapsz.
  2. Küldd ki azonnal a listádra. A cikk címsora legyen az e-mail tárgysora és az emailed első sora. A cikk első bekezdése ( a lead) menjen alá és egy link a cikkhez. Több nem kell.
  3. Postold a facebookon: Illeszd be a linket, írj két mondatot elé a cikkből. Ha a facebookon postolod, akkor a cikk wordpressben megadott címe lesz a facebookon is a címsor, a leírás pedig az lesz, amit a wp-ben az excert (kivonat) mezőbe írtál. Arra figyelj még oda, hogy a facebookon megjelenő kép is jó legyen a cikkhez. A facebook nagy „kekec” ebből a szempontból: hol az első képet emeli ki, hol a post kiemelt képét, vagy valami teljesen más képet, akár az oldalad logóját. Ez így gáz, ezért ezt a plugint használd, amivel be tudod állítani mi legyen a cikked postoláskor vagy megosztáskor a facebook megjelenített kiemelt képe: https://wordpress.org/plugins/wonderm00ns-simple-facebook-open-graph-tags/
  4. Hirdesd meg a cikket a facebookon.
  5. Pár nappal később egy-egy bekezdést csak szövegesen postolj a facebookon. Nem kell kép, nem kell link: így nagyobb az elérés.
  6. Illeszd be a sales funnelbe: Ha van mondjuk egy 50 napos funneled, akkor a cikket promózó e-mailt illeszd bele, hogy küldje az 53. napon. Az olvasó így minimum kétszer találkozik egy cikkel a hírleveleidben: egyszer „most” amikor megírtad, és egyszer akkor, amikor a feliratkozásához képest időzített sorozatban küldöd.

Hogyan tedd előfizetésessé a portált?

Akármilyen alapos cikkeket írsz, azt mindig lehet hosszabban, alaposabban, több kutatómunkával csinálni. Az ilyen „mégjobb” cikkeket kösd előfizetéshez, csak azok láthassák, akik az adott előfizetést megrendelték.

Ennek a megoldása elsősorban technikailag ehet problémás. A magyar kártyaelfogadók egyelőre nem álltak rá a havidíj levonós rendszerek tökéletesítésére. A netjet.hu által használt és ajánlott Barion ismétlődő fizetésének feltételei jelen cikk szerzőjének véleménye szerint leginkább azt sugallják, hogy „figyelj, inkább ne akard” https://doksi.barion.com/Recurring_Payment

Ha előfizetést szeretnél, érdemes éves vagy féléves díjat kérni.

Több megoldás is van arra, hogy ha egy adott tartalmat, szöveget, videót, blog cikket, bármit csak vásárlás után engedj megnézni. Van olyan plugin kombinációs megoldás, ami azt tudja, hogy ha valaki rendel és fizet, akkor belép a rendszerbe és azt a tartalmat látja, amiért fizetett. Lehet több szint is, meghatározhatod, hogy ki mihez fér hozzá. Aki még nem vevőd, azt automatikusan a sales oldalra irányítja. Ezt meg lehet csinálni ingyenes pluginekkel és egy kis furfanggal.

A félreértések elkerülése végett: Ha előfizetéses, havidíjas rendszert szeretnél, akkor egy olyan pluginra van szükséged, ami tud kapcsolódni a woocommerce-hez, és egy olyan kártyaelfogadóhoz, ami a rendszeres díjlevonást megoldja: ezt nem lehet megcsinálni ingyenes wordpress pluginnal.

Az a megoldás, amit lentebb mutatok, azt tudja, hogy valaki egyszer fizet, és hozzáfér ahhoz, amiért fizetett. Azt kell csinálni, hogy létrehozol egy új role-t (szerepkört) és az előfizetéses tartalmakat csaz ezzel a szerepkörrel rendelkezők nézhetik meg. Lássuk a módját:

  1. Telepítsd a „Members” nevű plugint. A beállításoka új menüpontot tesz „Members”. Ezen az oldalon kapcsold be azt, hogy „Content Permissions: Enable the content permissions feature.” Ezzel véded meg a tartalmaidat. Ha kész: update settings.
  2. Ugyanitt kapcsold be a szerepkezelőt: Role Manager: Enable the role manager. Ha kész: update settings.
  3. A Felhasználók menüben kattints a Roles-ra, s hozz létre egy új szerepkört (add new), például: „elofizeto”
  4. Hozd létre a tartalmakat, amiket csak előfizetők láthatnak, a bejegyzés szerkesztőjébe ez a Members plugin egy új opciót tesz: beállítod, hogy csak az „elofizeto” szerepkörű felhasználók láthassák.

Ebben a videóban (22 perces) lépésről lépésre megmutatom az egészet:

 

A videóban bemutatott php fájlt innen le tudod tölteni.

Hogyan add el mások termékeit a portálodon jutalékért?

A fő szempontod ne az legyen, hogy mennyi jutalékot kapsz, hanem, hogy mennyire hasznos az olvasóidnak. Az amerikai affiliate rendszerek egyszerűek és magas jutalékot fizetnek, jellemzően 20-50%-ot. A magyar partnerprogam rendszerek ritkák és alacsony (5-10%) jutalékúak.

Nézd meg, hogy te milyen termékeket, szoftvereket használsz. Ha használod, tudod ajánlani, be tudod őszintén mutatni (a termékajánlás módjáról lásd lentebb). A hitelességedet azonnal aláásná egy olyan termékbemutató (product review) amiből kiderül, hogy te meg sem vetted a szóban forgó dolgot, csak a jutalékért csinálod.

Ha megvan, hogy miről tudsz őszintén nyilatkozni, akkor nézd meg, hogy ezek közül mi az, ami az olvasóidnak is kellhet. A netjet.hu használt és ajánlott termékei ezek:

  • Az Elegant Themes Divi Sablonja – a legelegánsabb jutalékot adja
  • Az Active Campaign hírlevélküldő – minimális jutalék, de ettől függetlenül ajánlom
  • A Thrive Themes örökzöld kampány csináló szoftvere – nehezebb náluk affiliate-nek lenni, mint hitelt felvenni egy bürokrata banktól, de ettől függetlenül is ajánlom a terméküket
  • A szamlazz.hu szolgáltatása – itt sem a jutalék a vonzó ahhoz, hogy ajánljam, hanem a szolgáltatás maga.

 

Ezek az ajánlható termékek a netjet.hu részéről. Ne a jutalékot nézd – én sem azt teszem – hanem a hasznot, amit az olvasóidnak adhatnak. Számottevő komissziót egyedül az Elegant Themes-től realizálok, mégsem ez az egyetlen amit szívesen ajánlok.

Ne a jutalékot nézd – én sem azt teszem – hanem a hasznot, amit az olvasóidnak adhatnak.

Hogyan csinálj affiliate kiajánlást?

Nem javaslom, hogy közvetlenül kiküldj egy-egy promót a listádra. Inkább mutasd be az adott termék használatát, írj esettanulmányt, használati útmutatót, és tedd bele az affiliate linket.

A netjet.hu-n ilyenek az Active Campaign hírlevélszoftverről és a Divi-ről írott cikk.

Ha van az adott partnernek egy-egy nagyobb kedvezménye, határidős akciója, akkor azt kiküldheted a listádra. De arra vigyázz, hogy ne ez legyen a kommunikációd fókusza. A netjet.hu évente kiküld az olvasóinak nagyjából 200 e-mailt, ebből 2 e-mail hívta fel a figyelmet az Elegant Themes promóciójára.

Az viszont nagyon fontos, hogy te magad iratkozz fel az affiliate partner listájára, hogy te hamarabb tudj egy-egy esetleges akcióról, és ki tudd ajánlani a listára, nem nyomuláskánt, csak mint egyik felhasználó a másiknak

Magyar affiliate partnerek

Ha valaki megkeres, hogy bejusson a listádra, előbb arra kérd, hogy tartalmat adjon, írjon egy vendégcikket, és ha az tetszik az olvasóidnak, akkor ajánld a partner lead magnetjét. A bizalmat nehéz felépíteni, ha partner keres meg, mindig csak egy lépéssel vidd közelebb az ajánlatát az olvasóidhoz. Első lépés: cikk írása. Második: Csali kiküldése, harmadik: termék ajánlása.

 

Affiliate partnerek keresése

Nem csak te értékesítheted mások termékeit jutalékért, hanem a te termékeidet is bejuttathatod mások listájára. Ha van egy portálod, akkor sokkal nagyobb eséllyel kapsz igeneket affiliate együttműködésekre.

Keress olyan weboldal tulajdonosokat, akiknek van listájuk, a listával rendszeresen kommunikálnak, és az ő termékük a Tiéddel nem konkurens.

Ne azt kérd, hogy küldje ki a terméked linkjét, sőt ne is azt, hogy küldje ki a csalid linkjét, hanem csak azt, hogy írhass egy vendégcikket a weboldalára. És ha ez megvan, és kiküldte a listájára, csak ezután jöhet a csalid promóciója.

Mivel a partneredet a listája tagjai elismerik és adnak a szavára ezért, amit ő ajánl nekik, azt örömmel fogadják. Ennek a a partneri rendszernek a működtetéséhez egy partnerprogram szoftverre lesz szükséged, úgy is nevezik affiliate szoftver, a WordPresshez a legpribb ilyen az https://affiliatewp.com/ évi 100 USD-ért, vagy egy kissé fapadosabb, de ingyenes megoldás a WP Affiliate Manager: https://hu.wordpress.org/plugins/affiliates-manager/

Fontos tudnod, hogy a partnered hírlevél küldésekkel kapcsolatos jogi nyilatkozatában annak is szerepelnie kell, hogy a feliratkozó nemcsak az ő, hanem más cégek reklámjainak fogadásába is beleegyeztek. Ha nincs ilyen a partnered jogi nyilatkozatában, akkor, amikor Téged reklámoz, a kéretlen reklámlevélnek minősül.

Ha valaki megkeres, hogy bejusson a listádra, előbb arra kérd, hogy tartalmat adjon

Ki legyen a partnered?

  1. Legyen piacvezető (tekintély) saját területén.
  2. Ne legyen konkurensed.
  3. Legyen feliratozókból álló adatbázisa.
  4. Legyen közös a célcsoportotok.

Hogyan keresd meg őt?

Ajánlj fel egy tiszteletpéldányt a termékből, minden egyes értékesítés után egy tisztességes 20-30-50%-os jutalékot, és akár csere keresztmarketing kampányt is. Tedd világossá, hogy nem szívességet kérsz, hanem egy üzletet ajánlasz, amelyben neki nincs kockázata, és e-mail küldésen kívül nincs más teendője.

  1. Kérdezd meg, hogyan és milyen gyakran kommunikál a listával.
  2. Küldj neki egy tiszteletpéldányt a termékedből
  3. Tudd meg, hogy mekkora a partner listája, de mivel ez egy nagyon intim információ az online marketingben, ezért ne így kérdezd, hanem diszkréten. „Szeretném megkérdezni, hogy a segítségeddel hány főnek tudom eljuttatni az üzenetemet” – valahogy így.

Hogyan csinálj a portálodon piackutatást és bevezetési kampányt?

Szavaztass – egyszerű kérdések

A gyors válasszal járó egykattintásos szavazások fontos információkhoz juttatnak a célcsoportod gondolkodásával kapcsolatban, és nem utolsó sorban társadalmi bizonyítékul is szolgálnak az olvasóinak. Pl.: „Milyen gyakran olvasod az e-mailed?” „Mi a fontosabb szerinted: hírlevél sorozat vagy sales oldal?”

Ha sokan szavaznak, azt jelenti számukra, hogy egy tömeg, egy közösség követi a kampányt. Ilyen szavazásokat csinálhatsz egy-két kattintással egy wordpress pluginnal, vagy hozhtasz létre szavazást a facebook csoportodban.

Csinálj felméréseket – kifejtős kérdések

Ezt a legegyszerűbb google űrlappal csinálni: https://www.google.hu/intl/hu/forms/about/

Itt tudsz megkérdezni bármit, ami a terméked fejlesztéséhez hozzájárulhat. Arra figyelj, hogy 2 lapnálne legyen hosszabb. Az emberek szívesen megadják a véleményüket, elmondják a kérésiket, megosztják tapasztalatikat akkor, ha ezt kényelmesen megtehetik. Ha 3-5 lapos, hosszú kérdőívet adsz nekik, halogatni fogják és végül soha nem csinálják meg.

Hogyan tudd meg milyen (melyik) terméket szeretnének az olvasóid?

A magyar vásárló elsősorban nem vásárolni szeret, hanem spórolni. Emlékezz vissza baráti vagy ismerőseiddel folytatott beszélgetésekre. Ha valaki vett valami új dolgot, akkor a vásárlás miatt mentegetőzik, és a vásárlással megszerezett kedvezménnyel, vagy spórolással büszkélkedik. Ugye Te is hallottál már ilyet: „Kellett már egy új [termék], a régi már nem volt jó, és jól jártam, mert spóroltam x Ft-ot”. Ez az egész társadalmunk vásárlással kapcsolatos attitűdjére jellemző. Ezért nem kell a listádat arról kérdezni, hogy mit vennének meg a fejlesztés előtt álló termékeidből.

Azt kell megkérdezned, a fenti elméletből kiindulva, hogy a fejlesztésre váró termékek közül, melyik beszerzésén spórolnának szívesen, valahogy így: Melyik terméket vinnéd el 30% -kal olcsóbban? Sorold fel a termékeket, és szavaztasd meg őket, ezzel interakcióra bírod őket.

Fontos, hogy ne azt kérdezd: „melyiket vennéd meg”, hanem „vinnéd el” és nem „kedvezményesen” hanem konkrét %-kal olcsóbban.

Mindhármat csináld meg termékfejlesztés előtt: Az egyszerű szavazást, kifejtős felmérést és a termékfelmérést is. Az egyes véleménykérések között hagyj meg 4 napot.

Hogyan használhatod a felmérés eredményeit értékesítésre?

A kérdést inkább így kell feltenned: hogyan érem el, hogy a termékemre terelődjön a kommunikáció?

A felmérések összesített eredményéből egyből sales oldalt írsz, az alján kommentelési lehetőséggel, ezt kérdezd: minden benne van, amit egy ilyen terméknek tudni kell?

A felmérés eredményéből írhatsz cikket, a cikk mellet az oldalsávban egy új lead magnettel, ami e cikkhez kapcsolódik. A lead magnetből egy héten belül következzen az új terméked kampánya.

A lényeg, hogy párbeszéd alakuljon ki közted és az olvasóid között, amely párbeszédet a terméked felé tereled. Így tulajdonképpen nem azt csinálod, hogy megpróbálsz eladni egy új terméket, hanem átadod többezer kíváncsi embernek azt, amiről már hetek óta beszéltek, amire hetek óta vágynak. Így kapcsolódik a bevezetési kampány a portáléítéshez. Ezt portál nélkül, tartalommarketing nélkül szinte lehetetlen megcsinálni.

Összefoglalás:

Ebben a cikkben 4 módszerről olvashattál, ahogyan profitálhatsz a portálodból.

  1. Saját terméked értékesítés
  2. A portál prémium verziója havidíjért
  3. Affiliate marketing (más termékének eladása jutalékért)
  4. Termékfejlesztés és bevezetési kampány

Ha most kezded, egyelőre tökéletesítsd az első pontot, a saját terméked eladását.

A folytatás innen kétfelé ágazhat:

Itt egy ingyenes anyag, ami marketing szempontból magyarázza miért, és technikai szempontból mutatja hogyan alakítsd át a wordpress oldalad portállá. 

Ha szeretnél gyorsabban haladni, és nem csak arra van szükséged, hogy „felnyissák a szemed”, hanem konkrét, kipróbált portálépítő oktatóanyagot szeretnél, akkor válaszd a Tekintély Portálépítés Oktatóanyagomat.

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Új: weboldalból portált 10 perc alatt [VIDEÓ]

Ha nem csak eladni akarsz, hanem informálni, tájékoztatni, segíteni, akkor többen vásárolnak. A sales helyett a tartalom legyen a fókuszban! Videón mutatom hogyan csináld meg.

portálépítés