Hogyan időzíts mindent a döntő pillanatra egy kampányban?

Szerző: | Kampányolás, Online marketing

A legfontosabb dolog egy kampányban az idő.  Azt kell elérni, hogy minden egyszerre történjen. Egy ütős termékbevezetési kampányhoz az kell, hogy a lehetséges vevőid egyszerre figyeljenek rád, pontosan ugyanakkor alakuljon ki bennük a termék iránti vágy,  és a sok-sok vevő vásárlási döntése egyidőben szülessen meg.

Ha sikerül az olvasók vásárlási döntését egy időpontra, a döntő pillanatra időzíteni, akkor szerzel egy egyhetes kampánnyal egy évnyi megrendelést.
Ebből a cikkből kiderül, hogyan lehet ezt megcsinálni.

Úgy kell bevezetési kampányt csinálni, hogy először megragadod a célpiacod figyelmét, lelkesedést, érdeklődést, izgalmat keltesz a terméked körül, mielőtt az egyáltalán kapható lenne, adsz legalább 3 legfeljebb 5 napig tartó határidőt, amikor ezt a terméket meg lehet vásárolni. Aktiválod a megrendelési lehetőséget, kiszolgálod a vevőket, és a végén lezárod a megrendelési lehetőséget. Ennyit kell csinálni.*

Lehetetlennek tűnik a megvalósítás? Nem lehetetlen, csak oda kell figyelni.  Ebben a cikkben lebontom jól követhető, kis lépésekre az egész termékbevezetési kampány folyamatot, így látni fogd, hogy egy ilyen eredményeket hozó kampányt nem is olyan bonyolult megvalósítani. Nézzük, hogy mi kell hozzá, mik alapvető kellékek:


* FIGYELEM

Ez nem ilyen „bárki képes rá, aki otthonról akar dolgozni, és anyagi függetlenségre vágyik” típusú bullshit. Egy értelmes bevezetési kampányt akkor tudsz megcsinálni, ha egy működő céget vezetsz. Másképp esélyed nincs rá.

Eme 4 alapvető kellék nélkül lehetetlen, hogy 1 hetes kampánnyal egy 1 évnyi megrendelést szerezz:


1.  Új ajánlat


A kampányban értékesítésre kerülő ajánlatod lehet akár szolgáltatás, termékcsomag, termékkel kapcsolt szolgáltatás, amit a kampányban egy szóval csak így nevezünk „a kampányajánlat” vagy „kampánytermék”

A kampány akkor fog működni, ha ez egy új ajánlat, vagy az is jó, ha egy korábbi terméked új verziója.

Ha nincs új terméked, akkor úgy kell összeállítanod az ajánlatot, hogy újdonságot jelentsen a célcsoportodnak. Lehet „új” az is, ha „A” termék mellé adod „B” terméket, vagy lehet új az is, ha „A” termék mellé „B” szolgáltatást is adsz.

Mindig legyen benne az, hogy „új”. Ha ezt a két betűt használod sokkal több figyelmet fogsz kapni és sokkal többet fogsz értékesíteni.

Ha megvan a termék, kell valaki, akitől meg lehet vásárolni. Nem egy intézményre, vagy egy cégre van szükség, hanem egy emberre, akit a kampányban, úgy hívunk: a narrátor.


2. Narrátor


A narrátor, aki beszél a kampányban, aki írja az e-maileket, a blogot, a facebook oldalad, ő az, aki bemutatja a terméket. A kampány alapja az embertől emberig történő kommunikáció. Tehát találnod kell egy embert, aki a kampány arca lesz.

Ha  te szakértő, tanácsadó, cégveztő vagy, akkor a  legjobb, ha te magad vagy a narrátor.
Add a saját neved az ajánlathoz, sokkal hitelesebb leszel Te is, és maga a termék is. A harmadik elengedhetetlen kellék, alapvetőnek tűnik, mégis a legtöbb cég nem tudja megfelelően kezelni, mi lehet ez?


3. Kampányweboldal


A kampányhoz minimális kellék egy olyan weboldal, amin fel lehet iratkozni, és amiről vásárolni lehet.  Ebből következik, hogy a cégbemutatós weboldal nem alkalmas kampányolásra, egy 1 hét alatt 1 évnyi megrendelést hozó értékesítési kampányhoz szükséged lesz egy külön weboldalra!

Hiszen az érdeklődői listádat, akikkel a kampány során kommunikálni fogsz, valahol fel kell iratkoztatni, és ha valamit el szeretnél adni, ahhoz kell egy megrendelési felület, ez pedig megfelelő weboldal nélkül nehezen elképzelhető..
Persze, ha egyáltalán nincs még semmilyen listád, mert eddig nem tartottad fontosnak  a weboldaladon a feliratkoztatást, akkor kezdj el keresni partnereket, akivel közös a célcsoportotok, de addig is, nagyon fontos, hogy kezdd el gyűjteni a feliratkozókat…

Legálisan gyűjtött e-mailcím lista nélkül nem lehet kampányt csinálni.


4. Ötlet


A negyedik tényező, a kampány ötlete és a kampányban értékesített ajánlat ötlete.  Sajnos a  legtöbben itt lefagynak, mert túlértelmezik az ötlet szerepét. „Nekem nincs jó ötletem” Legyintenek sokan. Az ötlet fontos elem a kampányban, de tudnod kell, hogy  a vásárlókat nem a „nagy ötlet” szerzi meg, hanem a tudatosan és precíz munkával felépített kampány.

Az ötletnek az a szerepe, hogy azzal nyerd el a célcsoport figyelmét. Ilyen értelemben elég egy szokatlan, vagy újszerű megközelítése is a témádnak.  A lényeg, hogy az „ötleten” nem kell leblokkolni. Használd az első ötletet, ami eszedbe jut!

Megvan a 4 alapvetés? Gondolatban kipipáltad? Akkor gyerünk tovább a kampány következő építőelemére, ez egy rendkívül hatásos, mégis csak nagyon kevesek által használt  marketing eszköz,  a „történet”

A kampányod reklám vagy sztori? A reklám hiteltelen, a történet érdekes.

Mit jelent ez?
A legtöbb weboldalon és e-mailben reklámmal próbálnak meg eladni. Vegyél most ezt, most akciós amaz, készletkisöprés, ingyen szállítás stb.  De a reklámra közömbösek az emberek,  de egy történetre odafigyelünk,  a sztorikra kíváncsiak vagyunk.
Az alábbi két idézet két bútorgyártó cégek prospektusainak első lapjairól valók.  Figyeld meg a különbséget!

[Reklám = így ír egy bármilyen bútorbolt áruházlánc]

„A világ egyik legnagyobb bútorgyártó cége vagyunk! Évente 7 millió, naponta 20 ezer szekrényt állítunk elő. Ilyen hatalmas mértékű tömegtermelés lehetővé teszi az előállítási költségek csökkentését, ezáltal a vevők számára kedvező árat tudunk kialakítani.”

[Történet = Az IKEA prospektusa így hangzik ]

„Hogyan rendezd be az otthonod? Úgy, hogy teret adjon a mindennapok eseményeinek. A konyha kellemes színhelye legyen a főzésnek vagy egy baráti beszélgetésnek. A nappali szolgálja az aktív szórakozást, de ha szükséges, az ellazulást is. A hálószoba legyen az a hely, ahová bármikor félrevonulhatsz, feltöltődhetsz. ”

Ugye érzed  a különbséget?  Az első egy unalmas reklám, a második egy érdekes történet.

A történetmondás erejét háromféleképpen (A, B, és C) lehet kihasználni a kampányban.


A.  Hitelesség


A célpiac mindent megkérőjelez.  Állíts bármit a cégedről vagy a termékedről, azt meg fogják kérdőjelezni.  Tehát a leendő vevő ezt fogja kérdezni a reklám hallatán:   Vajon tényleg ők a legnagyobb cég, vajon tényleg ők a legolcsóbbak?

Amikor a vevő felmegy weboldaladra, hogy megvásárolja a terméked, az árakat fogja hasonlítgatni.  Ez a te szempontodból a lehető legrosszabb kezdet.

Ha történetet írsz: A leendő vevő ezt fogja kérdezni a sztori hallatán:

  • Vajon a konyha tényleg egy kellemes főzés vagy egy baráti beszélgetés színhelye? (Igen)
  • Vajon a hálószoba tényleg arra való, hogy oda félrevonulj és feltöltődj? (Igen)

Még ott sincs az ajánlatod közelében, de már kétszer mondott IGEN-t. Amikor a vevő vásárol a weboldaladon, ezt az élményt fogja keresni. Ez a különbség, ha egy történettel mutatod meg a terméked hasznát.


B. Kíváncsiság


Az emberek kíváncsiak.  Gondolkoztál már azon, hogy miért olyan népszerűek a napi szappanoperák, amikor a történetek unalmasak, a színeszek másodrangúak? A kulcsszó itt is a „történet”: Egész egyszerűen azért követik tömegek napról napra a sorozatokat, mert az ember lételeme az, hogy kíváncsi a folytatásra.

Az életünk is egy történet, ami eseményekből áll, minden következő eseményt az előtte lévő határoz meg. Ezért ha érdeklődést akarsz felkelteni, csinálj történetet a kampányodból!


C. Félelem


Félelem a lemaradástól.  A történet követése egy közösséget, illetve egy közösséghez való tartozást is feltételez.

A sztori végkifejletéről való lemaradás félelme tehát azt is magával vonzza, hogy egy közösségből, és társasághoz való tartozástól esik el az, aki nem vesz részt a történet végkifejletében, ami egy kampányban a termék megvásárlása.

Ha jól építed fel a kampányt, a veszteségtől, a lemaradástól való félelem olyan erős lesz a célpiacban, egyszerűen nem teszik meg azt, hogy nem vásárolnak.

A kampányod tehát egy történet, olyan, mint egy film, vagy egy folytatásos regény, amelynek Te írod meg az egyes fejezeteit, Te vezényled a történet alakulását, de részese is vagy a sztorinak, ugyanúgy, mint a célpiacod.
Ha így csinálod, a Te szempontodból értékesítés nem nehézség lesz, a vevő szempontjából a vásárlás nem nyűg-, vagy bármi átgondolni való dolog lesz, hanem egy történet végkifejlete, természetes velejárója.

Hogyan tudsz megvalósítani, levezényelni egy ilyen kampányt 5 lépésben?  Jöjjön a tervezés!

Ez a kampány lényege, hogy tömeges értékesítést koncentrálj egy rövid időszakaszba.  Egy évnyi ügyfelet egy hét alatt.


A tervezés első lépése szintén a kíváncsiság


Az első lépés a célpiacodban keltett természetes kíváncsiság legyen.  A cél, hogy a termék megjelenése, piacra dobása előtt beszéljenek róla. A feliratkozód vagy a korábbi ügyfeled közül válassz ki egy legfeljebb 50 fős csoportot, és csak  velük közöld milyen fejlesztésről  van szó, milyen új ajánlatról lesz szó, és arra kérd őket, hogy tippeljék meg az új termék árát, és ha eltalálják megnyerik.

Az eredmény az lesz, hogy egy szűk réteg már elkezd beszélni róla. Főleg ha azt kéred „ne mondják senkinek” biztosan lesz jó sok továbbadott infó.  Az eredmény az, hogy a célpiacodban teljes lesz a bizonytalanság és a kíváncsiság. Ez a kampányod alapja.


A második lépés a precíz vevőismeret.


A harmadik lépés, ami a kampány eredményéhez vezet azok az „ártatlannak tűnő kérdések”. Mit jelent ez?
Ha az értékesítést négy napra időzíted, sokkal pontosabban kell annál ismerned a célpiacot, minthogy „kis és középvállalkozók” vagy „többgyermekes családfők”

Beszéltünk már korábban sokszor a buyer personáról, ami az ideális vevőd lélektani profilja (mit szeret, hogyan gondolkozik, miért vásárol stb). De a kampányban a buyer persona fogalmát ki kell egészítenünk az időtényezővel: azt kell megtudni, hogy mikor mit csinál a vevőd. Miért fontos ez?

Tegyük fel, hogy a kampányban az értékesítést 4 naposra tervezed. 4 napig lehet kapni a termékedet, órára, percre, másodpercre pontosan. Sem a start előtt, sem a zárás után nem lehet megvenni. Ezért konkrétan modellezned kell, hogy ők, a leendő vevők mit csinálnak majd a négy nap alatt.

Hogyan kell ezt megtudni?

Például: csinálj egy szavazást a blogodban, vagy a facebook page-eden, tedd fel ezt a kérdést: „milyen gyakran olvasod az emailed?”

Válasz lehetőségek: „Napi egyszer megnézem” „Heti egyszer” „Állandóan azt nézem, írt-e valaki”

Ez arra jó, hogy tudd, mire számíthatsz, ha e-mailben értékesítesz.  A válaszopciók közül szándékosan ne fedd le a teljes palettát, így teret adsz a hozzászólásoknak, pl.: „Egyik sem mert én….”

Ha egy ilyen kommentet sokan lájkolnak, feltétezheted, hogy a célpiacodat jellemzi a válasz. Ez így még jobb, mert még pontosabban megismered az embereket.

Vagy hasonló lehet a következő blogbejegyzés „Tudom, hogyan telik egy napod”

Leírsz pár felvetést, amit a célpiacról gondolsz, és ha beigazolódik ezt írják majd: „ hú honnan tudod, itt ülsz mellettem”  Ha nem akkor azt írják, hogy „rosszul gondolod, mert így és így telik egy napom”

Mire jó ez? Pontos, első kézből származó infókat tudsz meg a célcsoportról, ami az értékesítés szempontjából kulcsfontosságú. Olyasmi ez, mint egy felmérés, de mivel sztoriba ágyazod, az olvasóid szívesen, és minden fenntartás nélkül belemennek a játékba.

Ha ehhez hasonló, sztoriba rejtett felmérést csinálsz a listádon, Te is nagyon pontosan meg tudod ismerni a célpiacodat.


A harmadik lépés az extrém teszt


Amikor már abszolút a figyelem középpontjában vagy, nyugodtan és mindenféle furfangosság nélkül beszélhetsz a termékről. Egy a TV shopból jól ismert módszerrel extrém körülmények között mutasd meg a terméked használatát.

Mi ez az extrém teszt? A tv-shop reklámokban rámennek a matracra úthengerrel, követ vágnak a konyhai késsel.  Találj ki Te is valami hasonlót a Te terméked használatának bemutatásához.

Hét évvel ezelőtt egy hírlevél küldő szoftver bevezetési kampányban úgy extrém teszteltem, hogy élőben megmutattam, hogyan küld ki a szoftver 15 000 e-mailt. Ezt egy vágatlan képernyővideón mutattam be.
Az ilyen extrém teszt eredménye az lesz, hogy megalapozod a leendő vevőid termékbe vetett bizalmát.


A negyedik lépés: megtudni az ideális árat


Az árteszt lényege, hogy megtudd, mi az az ár, amely mellett a legtöbb vevőd lesz és a legtöbb bevételed.  Ehhez meg kell tudnod, hogy mi az az összeg, amit a leendő vevőd biztosan kifizetne a termékért.

Tudnod kell, hogy ez a lehető legnehezebb feladat. Ha ilyen nyíltan megkérdezed, hogy „szerinted mennyit ér meg a termék”, vagy  „mennyit fizetne érte”, két dolog történik, egyik sem jó:

  1. Dicsekvésképpen magas összeget mondd, de amikor a pénztárcába kell nyúlni, akkor elbizonytalanodik, Te pedig tele leszel hibás kimutatásokkal.
  2. Kevesebbet mond, mert úgy sejti, hogy Te a teszt alapján lövöd be az árat.

Ez végső soron igaz, de Te megint tele leszel hamis statisztikákkal, és nem tudod meg mennyi profittól esel el.
Azt kell csinálni, hogy az értékesítés kezdete előtt 5 nappal tedd közzé a blogodban, hogy „aki eltalálja a termék árát, az teljesen ingyen megkapja.”

Erre ugyanis az történik, hogy a célpiacod megpróbál a Te fejeddel gondolkozni, megnézi mennyi a versenytársak hasonló terméke, összehasonlítja a tulajdonságait és megpróbálja a lehető legreálisabb árat meghatározni.


Az ötödik lépés: start-stop módszer


Ilyenkorra kész már kész van a terméket értékesítő oldalad. A menet közben érkezett kritikák, kifogások felhasználásával megírod a kifogáskezelést rész is.

De a feszültség növelés érdekében a megrendelés gomb még két napig ne legyen aktív, hogy a vásárlási döntéssel járó stresszt teljesen feloldd!

Azt fogod  elérni, hogy amikor azt mondod: „most rendelj” akkor már senki ne gondolkozzon,  csak vásároljon. Ezért a statisztikák szerint a piacnyitás első órájában megérkezik majd a vásárlások 80 %-a.

Innentől kezdve pedig nem több egy klasszikus értékesítési kampánynál, amíg tart a vásárlási lehetőség, küldj ki egy sztorit arról, hogy mit mondd egy elégedett vevőd, és az utolsó napon egy emlékeztetőt a megrendelési lehetőség végéről, és szépen, menetrendszerűen meg fognak érkezni a vevőid.

Mit gondolsz, meg tudod csinálni?

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

1 Kampánnyal 1 évnyi vevőt?

Ezt az 5 dolgot rosszul tudod a kampányolásról

Egy online kampány lényege az, hogy annyi vevőt megszerzel vele egy hét alatt, mint amennyit egy év alatt szereznél. El kell érni, hogy kíváncsiak legyenek az ajánlatodra még azelőtt, hogy kapható lenne.
De az egészet el tudod rontani, ha erre az 5 dologra nem figyelsz:

Kampánytervezés Oktatóanyag

Kampánytervezés lépésről lépésre

2 hónap kampány előkészítés, 1 hét intenzív értékesítés és akár 10 hónap szabadságra is elmehetsz. Innen az elnevezés: “210”, azaz 2 hónap munka 10 hónap pihenés. Lássuk, hogyan segít a célod elérésében a híres-nevezetes “2 hónap munka 10 hónap pihenés” kampány oktatóanyag.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés itt.

Kapcsolódó videók

Videó: Mi a kampányban az önzés pontja? Ha ez bekattan, a vevő nem nyugszik, amíg meg nem vette

Bővebben a kampányolásról:
https://netjet.hu/kettotiz/

Videó: Ezzel az új kapcsolatteremtő módszerrel leiskolázod bármelyik guru bevezetési kampányát. A videóban mutatott doksi (Pdf) letöltése itt.

Bővebben a kampányolásról:
https://netjet.hu/kettotiz

 

48% feletti konverzió

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

Még több kampányolás cikk

Érdekes

Ha elkezdesz egy kampányt összerakni, lássuk be, az első dolog, amivel szembesülsz az a katyvasz lesz.

Mikor legyen? Hány nap a legyen felvezetés? De mások nem így csinálják.. Legyen akciós ár? Ááá…
Mit szólnál hozzá, ha a kampányolás módszere végre lépésről lépésre követhető, kerek egésszé állna össze a fejedben?

Ebben segít a 210 oktatóanyag.

Ide a rozsdás bökőt, hogy ezt az 5 dolgot rosszul tudod a kampányolásról

Ez az 5 jelenti a különbséget az "ajajj.. és a "juhú..." között.

Még több kampányolás cikk

Hogyan időzíts mindent a döntő pillanatra egy kampányban?

Hogyan szerezz egy egyhetes kampánnyal egy évnyi megrendelést?

Hogyan írj elutasíthatatlan árajánlatot?

Égbekiáltó hiba átküldeni egy „pluszáfa pluszez pluszaz” árlistát. El kell elérni, hogy az ügyfél bízzon benned és akarja a termékedet.

Share This