Az időtálló tartalomstratégia az új online marketing aranybánya

Szerző: | Online marketing, Tartalommarketing

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Kíváncsi vagy, hogyan írj folyamatosan érdekes tartalmat, amit a célcsoport is örömmel olvas? A tartalomfejlesztés folyamatát aprólékos pontossággal kell felépíteni, hogy minél hatékonyabban tervezhess előre. Lássuk, milyen content (tartalom) stratégia működik a legjobban!

A content marketing (tartalommarketing) az online aranybánya új szinonimája. Ha jól csinálod, ez lesz a konverzióoptimalizálás királyi útja a weboldaladon. A tartalommarketing segít abban, hogy minden korábbinál könnyebben érd el a célközönséged, és a weboldalad visszatérő látogatóvá (majd vásárlóvá tegye) őket.

Első lépés: ki kell találnod, ki lesz a célcsoportod tagja és milyen tartalmakat szeret. A közösségi oldalakból komoly tanulságokat meríthetsz. Nézd meg, milyen tartalomfogyasztási szokásaik vannak! Ha az infografikákat kedvelik, dolgozd fel ilyen formában a termékről szóló adatokat. Készíts a termékből egy vicces animált gif videót, ha úgy látod, ez nyűgözi le az embereket. Amennyiben viszont az üzleti szféra képviselőire célzol, érdemesebb a tartalmakat esettanulmányként, ún.: “white paper”-ként összefoglalni, mert a business fanatikusait ez a tartalomtípus fogja érdekelni.

Az sem mindegy, milyen tartalomcsatornán találod meg őket. A tizenéves és huszonéves korosztály egyre nagyobb arányban hagyja el a Facebookot, mert a szüleik (és újabban a nagyszüleik) is regisztrálnak. A fiatalok nem akarják, hogy a családtagjaik lássák a megosztásaikat. Őket gyakran a Snapchatre vagy a Twitterre írt tartalmakkal tudod elérni.

A LinkedIn a marketingesek, programozók, startup cégek és a HR-esek paradicsoma, ahol professzionális közösségekkel oszthatsz meg szakmai tartalmakat. De ha mondjuk Amerikára futtatsz egy kampányt, akkor érdemes a Twitterre koncentrált contenteket írnod, mert ott nagyon szeretik a mikroblog formátumot.

Írd le a konverziós célod, amit szeretnél elérni

Különben fogalmad sem lesz róla, mennyire működik a tartalomstratégiád. A célok meghatározása nélkül lövésed sincs arról, nyertél vagy vesztettél, mert nem tudod, hová akarsz eljutni a minőségi tartalomgenerálással.

Mielőtt beindítanád a tartalmi rakétákat, ki kell találnod a céljaidat. Alkoss egy koncepciót, ami a későbbi összes tartalomfejlesztésnek központi irányt szab. (Ez a bejövő tartalomtesztek, eredmények alapján módosulhat).

Milyen eredményeket vársz?

  • Mit nyersz a tartalomstratégia megvalósításával?
  • Előkelőbb helyezést a Google találati listáján? Azt, hogy minél többen kattintsanak át a blogodra a közösségi oldalakról?
  • Az eladás, esetleg a feliratoztatás? Egy minőségi e-mail lista létrehozása?
  • Vagy egy letölthető “csalival” (ezt ma már inkább lead magnet-nek nevezzük) akarod berántani őket az értékesítési tölcsérbe?
  • Az Analyticsszel napról napra ellenőrizd a forgalmi eredményeket, A/B teszteld a friss tartalmakat.

A legsikeresebb anyagok vonalán kell folytatnod a tartalomfejlesztést.

A tartalom a sales funnel része

A jó tartalomstratégia előre megtervezi az értékesítési tölcsért.

A jó tartalomstratégia előre megtervezi az értékesítési tölcsért (a sales funnelt), ami viharos erővel ragadja magával a weboldalra látogatókat és meggyőző tartalommal készíti fel őket a vásárlásra. Ezt pre-sale (azaz: eladás előtti, avagy értékesítést megalapozó) szemléletnek nevezzük.

Egészen addig kínálsz nekik értékes tartalmat, míg a vásárlók keze a call-to-action (CTA, azaz akcióra hívás) gombra téved. Az emberek megrendelik a terméket, feliratkoznak, letöltik az ingyenes e-bookot, de a konverzióhoz egy jól felépített tartalmi háló juttatja el a vásárlóidat.

Ehhez minden lépést alaposan át kell gondolni és a végső konverziós céllal összhangban kell kidolgozni. Találj ki egy folyamatábrát, ami átláthatóan bemutatja az egymásra épülő konverziós elemeket. Ezt amúgy jobb le is rajzolni, sokat segít ha kiteszed a faladra és mindig a szemed előtt van.

TOFU, MOFU, BOFU.  Viccesen hangzik?
Pedig ezen múlik mennyi profitod lesz a szövegeidből, nézd csak:

A tartalommarketingesek különbséget tesznek TOFU (top of the funnel, az értékesítési tölcsér bemenete, csúcsa) MOFU (middle of the funnel, a tölcsér közepe) és BOFU (bottom of the funnel, a tölcsér alja) tartalom között.

A top of the funnel tartalom ráhangol a vásárlásra, megalapozza az érdeklődést. Nekik e-bookot vagy videó formájában kínálunk elköteleződést generáló tartalmat.

  • A TOFU tartalom egyre mélyebbre sodorja az embereket az értékesítési tölcsérben.
  • A MOFU tartalom lehet ingyenes termékminta, esetleg egy informatív webinárium. Itt még nagyobb lépéseket tehet az érdeklődő a vásárlóvá válás útján.
  • A BOFU tartalom más: itt már konkrét vásárlás előtt álló emberekkel számolhatsz, akiknek demót, vásárlási kupont kell készíteni, hogy tényleg vegyen valamit, neki ilyen szempontból kell tartalmat készíteni.
sales funnel

Tervezz a weboldaladra tartalmi alapú sales tölcsért, ami finoman ráhangolja az embereket a vásárlásra.

Kutatás és tartalomtervezés

Mi az, amit nem tudsz kihagyni a tartalommarketingből?
Az alapos és fáradhatatlan kutatást, mert ez a legnépszerűbb tartalmak titka.

Eredeti, új szemléletű tartalmakat kell írnod, amiben forrásként megidézhetsz néhány korábbi véleményt. A lényeg az, hogy új élményt adj az olvasóknak. A kutatásod során a tervezett témád kulcsszavaiból kell kiindulni.

Például teszteld a BuzzSumót, az egyik legjobb tartalomkeresőt. Ingyenesen használható verziója is van, és ha beírsz néhány kulcsszót, máris látni fogsz 10 cikket, amiben az adott kérdést tárgyalják. A BuzzSumo rengeteget segít: rászűrhetsz az elmúlt napokban, hetekben vagy hónapokban megjelent cikkekre is. És ha előfizetsz, nemcsak 10 találati cikket kapsz, hanem számtalan forrásból válogathatsz.

Az Alltop.com szintén nagyszerű tematikus összefoglaló, ahonnan remek ötleteket meríthetsz a cikked kifejtéséhez.

A BuzzSumo és az Alltop mellett a Google keresőbe is beírhatod a témád kulcsszavait, és elolvashatod a legkeresettebb cikkeket. Nézd meg, mi az a terület a témában, amiről eddig keveset beszéltek, és arról írj egy új és izgalmas anyagot!

Nem véletlenül mondta azt Gary Bencivenga, a szövegíró legenda, hogy a legjobban írók a legnagyobb kutatók!

Storytelling és szakmai hitelesség

Milyen tartalmat kell írnod ahhoz, hogy megvegyék a terméked?

Szórakoztatnod kell az embereket és az sem árt, ha szakértői státuszban jelensz meg. Az emberek hisznek az óriási credibilityvel (bizalmi tőkével) rendelkező szakértőknek, és a jól megírt szöveg csökkenti a vásárlási kockázatot.

Ezt a szakmai hitelességeddel és történetmesélési technikával (a storytellinggel) érheted el.

A jó tartalom szórakoztató történetmeséléssel épít utat az érdeklődés és a vásárlás között. Egy lendületes stílusban megírt esettanulmány is lehet storytelling! Gondolkodj el azon, mi volt a legnehezebb szakmai szituáció, amivel az eddigi munkád során találkoztál, melyik volt a legbrutálisabb probléma, amit eddigi praxisod során megoldottál.

Óriási lépést teszel a bizalomépítés útján, ha a sztorid elég izgalmas és a megoldásod is leleményes!

A weboldalra látogatók innentől nemcsak szimplán érdeklődnek irántad. Elkezdenek bízni benned és megveszik a terméked.

buyer persona

Az adatokból születő vásárlói profil:
a Buyer Persona kialakítása

Milyen legyen a weboldalon lévő tartalom?

avatar

Az a kemény dió itt, hogy hiába tudod megnevezni a célcsoportod, attól még egyáltalán nem biztos, hogy hallani és érteni fognak egyáltalán abból valami, amit írsz. Ez így állati elkeserítő, ezért kell kitalálni azt, hogy hogyan emelkedsz a tartalomzajból!  Azt tudni kell, hogy az emberek csak arra fognak koncentrálni, azt a tartalmat fogják elolvasni, ami rájuk vonatkozik és valóban érdekli őket.

Ehhez viszont ismerned kell a célcsoportodat. Mindig ez az első lépés, ha szeretnéd felkelteni az érdeklődésüket és valóban az a célod, hogy az ő stílusukban, az ő kifejezéseikkel szólalj meg a blogcikkben.

Profiloznod kell őket a cégbe áramló adatokból. “Aha – köszi” – mondanád, és joggal, mert ez így elég sótlanul hangzik elsőre, de máris mondok ehhez egy konkrét példát:

Ha a legtöbb feliratkozód és megrendelőd PUA (pick up artist), a lányok meghódítását tanuló fiatalember, akkor képzelj el egy emblematikus figurát! Nevezd el Csábító Csabinak. Ez nem légbőlkapott példa, erre a témára egy nagyon komoly online iparág épült már.

A buyer persona egy fiktív személyiség, aki megtestesíti a célközönség egy jellemző szegmensét. Építs kampányt Csábító Csabira. Készíts egy tartalmi tervet, amivel finoman felkészíted a vásárlásra.

Gondolkodj a buyer persona fejével! Azonosítsd azokat a problémákat, melyek a leginkább nyomasztják a célcsoportodat. Csábító Csabinak bizonyára nagy gondot jelenthet az, hogy nincs egy jó szövege, amivel elnyeri a lányok szimpátiáját (különben nem lenne magányos). Írj cikket a legjobb ismerkedős stratégiáról, a megnyerő kommunikációról, ami bejön a nőknek. Küldd el az e-mail listádon szereplőknak, oszd meg a Facebookon és a Twitteren, és tedd be az relatív időzítésű hírlevél sorozatotba is, hogy ne csak egyszer, hanem folyamatosan kimenjen az új feliratkozóknak is.

És láss csodát! Egyre többen kattintanak majd át az oldaladra az e-mail linkjéről, a közösségi oldalról. Ha a cikk jól sikerül, egyre több időt töltenek a website-on (és minél hosszabban időznek nálad, annál valószínűbb, hogy venni fognak tőled valamit).

A Google Analytics adataiból pedig látni fogod, melyik cikkre honnan érkeztek a látogatók, melyik tartalmi irányt kell követned.

És ha rendszeresen publikálsz a témádban egy nyerő blogcikket, idővel kialakul egy hozzád kötődő vásárlói közösséget.

Minden világos? Akkor jöhet a “Content Calendar”

Mi legyen a következő lépés, ha már kegyetlenül sokat kutattál, buyer personában gondolkodsz és az értékesítési tölcsért is megtervezted?

Ki kell találni egy jól átlátható struktúrát, amiben a megírt tartalmak egymásra épülve, egymás üzenetét erősítve jelenhetnek meg. Nem napi szinten kell töprengeni azon, éppen melyik tartalmat publikáljuk!

Írj előre egy tartalomnaptárat (content calendar), amiben látod, milyen sorrendben és ütemezésben jelennek meg az anyagaid.

Egy új termék bevezetésekor például az első posztok célja legyen a bizalomépítés, és csak lassan, a későbbi anyagokban mutasd be a hasznokat (benefit – ha angolul keresel majd rá)

Arról is dönteni kell, hogy mikor és mennyi tartalom jelenjen meg a tartalomcsatornáidon. Dönthetsz úgy, hogy heti egy cikket publikálsz a blogon vagy napi egy poszt bukkan fel a Facebookodon.

A merészebbek viszont bátran kísérletezzenek és mérjék meg az Analyticsszel, mekkora konverziós ugrást jelent, ha heti három posztra növeled a napi Facebook-jelenléted és heti öt írással teszed élővé a blogod.

Olvass minél több cikket az optimális ütemezésekről! Nézd meg, mikor kell posztolni a Facebookon ahhoz, hogy minél jobb legyen az anyagok elérése (azaz minél többen lássák).

És mindennap elégedett mosollyal nézhetsz az előre beütemezett content calendarra (tartalom naptáradra), mert egy élmény lesz a tartalomfejlesztés és a stratégia!

Kapcsolódó videók

Videó: Ez a 2 dolog kell ahhoz, hogy az emberek a kosárba tegyék a terméked. Mik ezek?

Bővebben a portálépítésről: https://netjet.hu/tekintely

Videó: Egy hiteles authority site (tekintély portál) anatómiája

Bővebben a portálépítésről: https://netjet.hu/tekintely

48% feletti konverzió

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

Még több online marketing cikk

Az időtálló tartalomstratégia az új online marketing aranybánya

Hogyan írj folyamatosan érdekes tartalmat, amit a célcsoport is örömmel olvas?

Hagyj ki egyet ebből az 5 elemből, és nevetséges lesz a sales oldalad.

Mi az oka, hogy az egyik sales oldalon a vevők vásárolnak, a másikba meg csak egy együttérző mosollyal belegörgetnek és bezárják?

Koppintsd le a módszeremet:

Így készíts WordPress weboldalt 12 perc alatt, amivel azonnal eladhatsz és listát építhetsz

A rövid, pörgős képernyővideóban a szemed előtt lesz kész egy weboldal, le tudod másolni a lépéseket. Mások hónapokig szenvednek ezzel, pedig pofonegyszerű.

A videó ráadásul ingyenes!

Share This