Hogyan alakítottam át ezt az állati jó sales oldalt, hogy még jobb legyen?

Szerző: | Esettanulmányok, Sales szövegírás

Ezt a hatást szövegsablonokkal nem lehet elérni: Egy szuper sales oldal kinyúl ki a monitoron, nyakon ragad, és odahúz a képernyőhöz. Hogyan írj úgy, hogy ezt elérd? Itt a gyakorlati példa. Amiről szó lesz, az egy angol kiejtésfejlesztő tréning sales oldala az angolkommunikacio.hu weboldal egyik projektje, kiejtes.angolkommunikacio.hu/kftr. Ezen a linken az általam átírt, a Futurizmo Oktatóanyagban is tanított sales szövegírási módszerrel készült oldalt tudod megnézni.

 

Nézd meg az egészet videón – és/vagy olvasd el:

A sales oldal felütése, az első találkozási pont

Ha valaki elkezdett azon gondolkozni, hogy elkezdje fejleszteni az angol kiejtését, akkor először fel kell vele ismertetnünk azt, hogy:

  1. Ahogy most csinálod, amilyen állapotban most vagy az nem teljesen jó. Ez bármilyen üzletágra igaz. Ezt nevezik úgy, hogy a probléma felismertetése. Ideális sales oldal kezdet.
  2. Ha jobb lenne a kiejtésed, akkor jobban megértenének, mert az fontosabb mint a helyes nyelvtan. Általános értelemben: Ha azon a területen tudsz fejlődni, amiről itt, a sales oldalon szó lesz, akkor közelebb vagy a problémamegoldáshoz.

Ezt a két végtelenül egyszerű dolgot kell megértetni, és ez a sales oldal az előtte állapotban is már nagyon jó lépéseket tett arra, hogy a megértés és a felismerés megtörténjen: Egész egyszerűen egy ténnyel kezdi.

Ez jó felütés, de több kell, hogy az olvasó tovább akarjon menni.

Ez jó felütés, de több kell, hogy az olvasó tovább akarjon menni.

De ennek a ténynek a leírása, még ha jó design környezetben is van, kevés ahhoz, hogy tovább akarjunk menni.  Azért mert ennek a ténynek a „ténytartalma” nem nyúl ki a monitoron, és nem ragad nyakon, és nem húz oda a képernyőhöz. A jó sales oldalnak pedig ezt a hatást kell elérnie. Mielőtt az általam átalakított kezdőképernyőt mutatnám, menjünk még tovább az eredeti oldalon, mert egy teljes gondolati-érzelmi egységet fogok összehasonlítani a két sales oldalban. Tehát így megyünk tovább az eredeti oldalon: „Ha nem akarod elolvasni „A kiejtés fontossága” tanulmányunkat, akkor végezd el az alábbi kísérletet.”

Ez egy jó része az oldalnak, de túl sok infót sűrít egy blokkba

Ez egy jó része az oldalnak, de túl sok infót sűrít egy blokkba

Ez a legkiemeltebb rész. Ebben van egy bizalomépítés és egyfajta szakmai tekintélyépítés is, mert ez azt jelenti, hogy én elolvastam a kiejtés fontosságáról szóló tanulmányokat. Ez egyfajta mellékes üzenete ennek a blokknak, ami nem rossz, de szerintem nem ezt kell kiemelni. A sales oldal arra kér, hogy ezt a mondatot mondd ki angolul: „Hercules is stronger than Hades”, azaz magyarul „Herkules erősebb mint Hádész.” És ha valaki nem jól ejti ki angolul, akkor rádöbben arra, hogy rosszul mondja. Megvan a rádöbbenés, a felismerés, a problémaazonosítás, innen megyünk tovább. Ebben a blokkban viszont hiányzik az a teljes egyértelmű üzenet, hogy miért menjünk tovább, mert itt már több gondolati utat is elindít a szöveg:

  1. Felismerés után ha nem így mondod, akkor egy külföldi vajon megértett volna?
  2. Pedig nyelvtanilag tökéletes mondatot mondtál?
  3. Ha vajon te hallod, akkor megértetted volna?Ezek a mondatok  3 különböző irányba terelik a gondolatot, ez nem jó, mert egyetlen irányba szabad terelni az olvasó gondolatát: a sales oldal követező blokkjához.

Ezek a kérdések pedig nagyon jók lennének ezen a sales oldalon, csak nem szabad ezt ide besűríteni ugyanabba a blokkba.

Ez érdekes, de nem elég hatásos a tálalása

Ez érdekes, de nem elég hatásos a tálalása

A sales oldal ezt követően azzal érvel, hogy a szakmai tanulmányok azt mondják hogy ahhoz, hogy megértsék azt, amit mondasz, ahhoz a testbeszéd és a kiejtés összesen sok százalékban járul hozzá és csak kevés százalékban a helyes nyelvtan. Ez egy jó érv, de ezt nem itt és nem így kell megmutatni, mert ha már az elején beletesszük az olvasó fejébe a felismerést: hogy „hé rosszul mondtam”, innen nem a tanulmányra való hivatkozásnak kellene következnie, hanem annak, hogy „mit kell tennem ahhoz, hogy jobban mondjam.”

Ha a kezdőképernyőn felismertetsz egy problémát, akkor arra – legfeljebb egyetlen feszültségnövelő kitérő után – mutass megoldást.

Innen megyünk tovább odáig, hogy „Mit szólnál ahhoz, hogy ha megtanulhatnád” és ahhoz ezt és ezt kell megtenned. És itt jön a termék bemutatása.

Hogyan rendeztem át a kezdőképernyőt, hogy az első találkozás ne legyen felejthető?

A kiejtési tesztet emeltem ki. Ezt úgyse fogja senki jól kimondani, főleg azért mert a nemzetközileg ismert szavakat nehéz magyaroknak kiejteni úgy, hogy tényleg angolosan vagy amerikaiasan hangozzék. Azért emeltem ki ezt, mert ha valakinek adsz egy feladatot, hogy most ezt mondd ki, és utána rákattint a play gombra, és meghallja Gönczy Editet tökéletes amerikaisággal megszólalni, akkor a szöveg kinyúlt a monitorból, megfogta a tarkódat, és közelebb húzott, hogy figyelj ide. A kiemelés az: „Vajon Te is elbuksz ezen a teszten?”

Figyeld meg: Ezek 2 szótagos szavak.

Figyeld meg: Ezek 2 szótagos szavak.

Rövid szavak, ami kifér egy sorba. Arra is gondolunk, ha mobilon nézik akkor mi van. Ez az első képernyő, ez a szerepe, hogy ezt mondassa az olvasóval „ez én vagyok, felismerem magamat”.  Ezután arra kattint, hogy „Nem pont így mondtam.”

Megvan az olvasóval a kapcsolat és érdekli a folytatás. Ezt kell elérni az első képernyővel.

Milyen designt adj a kezdőképernyőnek, ha sok rajta a szöveg?

Jelen esetben a design szempontjából az a tudnivaló, hogy itt egy teljesen egyszínű háttér kellett. Ide már képet nem lehet tenni, mert itt annyi szöveg van, hogy  kusza képet adna egy bármilyen homogén háttérképpel is. Sokkal egyszerűbb a szöveg tipográfiájával játszani. Hogyan megyünk tovább az érzelmek felkeltésével? Innen már simán, mert csak arról van szó, hogy valaki ül a gép előtt és szeretne meg tanulni normálisan angolul beszélni, akkor a sales oldallal rákapcsolódunk az ő gondolkodás módjára, és az ő gondolati lépéseivel megyünk tovább.

Azt írjuk le, amit az olvasó gondol. A saját szavait adjuk vissza a sales oldalon, nem szövegsablonokat írunk át.

Tehát a következő dolog a sales oldal gondolatmenetében a felismerés utáni megnyugtatás. „Figyelj nem gáz ha rosszul mondod, mert mindenki így mondja, de amit itt mutatok, azzal eddig mindenkinek sikerült.” Ez a kérdés: Vajon Te tudod-e miért? Nem az, a folytatás, hogy „figyi, én összeállítottam neked egy tanfolyamot” mert ez a te szempontod és nem az olvasó, a leendő vevő szempontja. A te szempontod az, hogy van egy terméked, de az olvasóé az, hogy „tudni akarom, miért működik ez a dolog”

Feszültségnövelő kitérő és visszacsatolás (a te sales oldaladon van ilyen?)

Még nem mondtuk el a leendő vevőnek, hogy milyen termékről, szolgáltatásról, milyen ajánlatról van szó, a megoldás bemutatása előtt kis izgalom és feszültségnövelő kitérőt teszünk: A következő részben van egy videó, ami arról szól ,hogy külföldiek magyar dolgokat mondanak. Persze a saját kiejtésükkel, és ezért nem lehet érteni.

Feszültségnövelő kitérő a sales oldalon

Feszültségnövelő kitérő a sales oldalon

És itt van az visszacsatolás. „Ha nem szeretnéd, hogy rajtad is olyan jót kacagjanak, mint amilyen jót te nevettél ezen, akkor válaszd a kiejtés fejlesztő videó tanfolyamot.”

3 fő érzelem indul be itt, ez az eredeti sales oldalon is megvolt, de nem volt így rendszerbe állítva:.

  1. Felismerés – Ez én vagyok
  2. Megnyugtatás – Ez azért nem olyan gáz, mert mindenki így csinálja Social proof elmélete: Nem fáj annyira, hogy kiraboltak, ha mindenkit kiraboltak az utcában.A social proof, azaz társdalmi bizonyíték elvének részletes működéséről lásd: Cialdini, Robert B.: Hatás – A befolyásolás pszichológiája, HVG könyvek, 2009: 144-188 oldal.
  3. Felemelés – Az a tény, hogy akár mennyire is tudsz angolul, sokkal jobban fogsz boldogulni. Ezt a kimutatást egy felemeléssel kapcsoltuk össze.
  4. Lezárás és visszacsatolás – Egy kis poénnal, ami visszacsatol, hogy ezek a szegény külföldiek úgy beszélnek magyarul, mint ahogy te próbálsz angolul.

Nézd meg, hogy a megértés és a felismerés részbe bevittünk több érzelmet. Magunkra ismerünk, megnyugtatjuk, fölemeljük és aztán egy kis vicces videóval megvan a közös hangnem.

A megoldás (termék, szolgáltatás, ajánlat) bemutatása

Nézzük, hogy az előtte állapotú sales oldal, hogyan emeli ki a megoldást. Egész egyszerűen azt mondja, hogy készítettem számodra egy  videó kiejtésfejlesztő tanfolyamat. Ez szuper, mert minden benne van, aminek lennie kell: videó, tanfolyam, kiejtésfejlesztő, én készítettem számodra ( egy szakértői pozíció, egy személyes márkaépítés is benne van). Nézzük, hogyan alakítjuk át úgy, hogy mindenképp elolvassák az elejétől a végéig.

Arculati szempontból: Beteszünk egy videós hátteret azért, hogy ez egy jobban kiemelt rész legyen.

Arculati szempontból: Beteszünk egy videós hátteret azért, hogy ez egy jobban kiemelt rész legyen.

Átrakjuk a hangsúlyt arról, hogy „én készítettem” arra, ami ennek neked, az olvasónak a haszna: „ A kiejtésed fejlesztésével drasztikusan megnő a szövegértési készséged.”  Ez a mondat az eredetiben is benne van, csak nem ez van kiemelve. „Több mint 2 évig dolgoztam ezen a tananyagon.” Ez megmutatja a tananyag értékét. „Ez a 8 módszer az oka, annak hogy működik.” Nagyon fontos, hogy számot használj, mert addig görgetik, amíg mind a 8 módszert meg nem látták.

Ha számnévvel megnevezed azt, hogy ez az X oka annak, hogy amit mutatok működik, jó vagy hasznos, akkor ezeket a számokat az emberek megnézik.

Még ha nem is nézik meg teljesen az összes szöveget, akkor legalább megnézik a kiemeléseket a címsorban. Hiszen egy sales oldalt úgy dolgozunk fel, hogy először a lényeget átpörgetjük, mik a címsorok, képek. Ha valami érdekel, akkor visszajövünk, és megnézzük. A termék bemutatásának egyes blokkjai alá lehet és kell is tenni egy-egy gombot, amit  CTA-nak is nevezünk (call to action).  Ha valaki erre kattint, ez oldalon belül navigál el a megrendelésig. Ez viszont teljesen hiányzik erről az oldalról. Mindig teljesen le kell görgetni az aljáig, még akkor is, ha valakit már itt meggyőz a dolog.

Hogyan kell bemutatni a termékeket és az árakat a sales oldalon?

Egységes termékképekkel. Fontos az ismétlés, hogy a termékek képei alatt újra fel legyen sorolva, hogy mi van az adott csomagban. A sorrend fontos, hogy először a drágábbal kezdjük, és onnan megyünk az olcsóbb felé.

Nem jó, hogy a gombok nincsenek egyvonalban

Nem jó, hogy a gombok nincsenek egyvonalban

A gomboknak egy vonalban kell lenni ahhoz, hogy ez jól nézzen ki. A gombok feliratának is különbözőnek kell lennie, minden termékopció alatt.

Muszáj egységes termékképet használni

Muszáj egységes termékképet használni

Ha egy gombnak ugyanaz a színe és a felirata is mint a másiknak, akkor az olvasó azt feltételezi, hogy ez ugyanoda vezet.

Bizalomépítés: milyen fotót használj?

A kiemelés szempontjából fontos a „Miért hallgass rám?” rész. Itt az eredeti sales oldalon ezt túl hosszúnak találtam és egy picit terjengősnek. Ennyire már nem kíváncsiak az emberek a saját sztoridra. Ezért ezt jelentősen megrövidítve, így emeltem ki. A lényeg, hogy a kép, azaz a szakértő fotója legyen hangsúlyos.  A természetes, hétköznapi szituációban készült kép ezen a weboldalon előnyösebb az oldal szerzőjéről egy műtermi, beállított képnél. Ízelítő –próbáld ki, kukkants bele Itt be is lehet nézni néhány betekintő videó segítségével a tanfolyamba (a termékbe, amit az oldal értékesít)

Gyakorlati, produktivitás szempontból:

Ennek a videónak a designja régi, az eredeti designhoz passzol. Ezért annyit csináltunk arculati szempontból, hogy ugyanezzel a sárgával, mint amilyen a gomb színe, egy nagyon egyszerű videó előképet tettem ide. Ezt azért mondom, mert nagyon sok konzultáción tapasztalom, hogy azt mondjátok „megvan ez a tartalom, de még össze kell fésülni ezzel, hogy egységes legyen a design, és akkor még 3 hónapig készülnek a videók” Nem olyan nagy vész az, hogy ha egy sales oldal egy-két részlete nem teljesen tökéletes. Mindig az első működőképes modellig kell eljutni, és ezt ez a weboldal tökéletesen teljesíti.

És amikor már azt hiszed vége a sales oldalnak…

A call to action részekkel, azaz egy-egy kiemelt szöveg és alatta egy gomb, ezekkel néhány helyen megbontjuk az oldal lineáris gondolatmenetét. A CTA blokk csak egy mondat, egy felemelés, majd egy „Jelentkezem a tréningre” gomb.  Az oldal legeslegalján is kell egy ilyen, zárjuk a végét, mert ami a megrendelés gomb alatt van azt mindenki megnézi.  A moziban is a stáblista után, ha van egy picike jelenet, azt mindenki szereti megnézni. „Mi van még, azt hittem, hogy vége van.” Gondoljuk ilyenkor.

Ez az oldalt lezáró CTA

Ez az oldalt lezáró CTA

Ez a rövid elemzés persze nem tér ki mindenre, de ha hazat tudsz vinni belőle pár olyan gondolatot, amitől holnap jobb sales oldalt tudsz magadnak írni, akkor már elérte célját. Én így készítek egy sales oldalt. Kiemelem azokat a részeket, amiket te nem tartanál fontosnak. Amiket elmondasz nekem a cégedről, vállalkozásodról, azokban gyöngyszemeket veszek észre,  és azt kiemeljük és arra épül a weboldal.  Ezt tanítom a Futurizmo Oktatóanyagban is.

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Ezért nincs elég vevőd

Van 10 dolog, amit rosszul tudsz a szövegírásról. Ezért nincs annyi vevőd, mint amennyi lehetne.

Mi a gáz a szövegsablonokkal, és mit használj helyette? 2 perc múlva megtudod, ha letöltöd ezt a pdf-et.

Hogyan írj jobb sales szöveget?

Mit nyersz a "Futurizmo" Oktatóanyaggal?

A jó marketingszöveg 1 mondattal idegenből ismerőst, kétkedőből rajongót csinál. Ha a te weboldalad szövege jelenleg nem ilyen, akkor neked nagyon kell a "Futurizmo", a sales szövegírás jövőjét tanító oktatóanyag.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés itt.

Kapcsolódó videók

Mit tanít a Ponyvaregény a sales funnelekről?
Ha ezt nem vezeted be egy hónapon belül, akkor lesheted vásárlókat…
Bővebben a sales szövegírásról:  https://netjet.hu/futurizmo

Ezt vedd át Arany Jánostól, ha 50% felett konvertáló feliratkoztató oldalt akarsz!
Szóban jó vagy, de írni nehéz? Mondom a megoldást.

Bővebben a sales szövegírásról:  https://netjet.hu/futurizmo

48% feletti konverzió

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

Még több szövegírás cikk

Érdekes

Hiszed vagy sem, de minden információ ebben a pillanatban is ott van a kezedben, hogy megírd azt a sales oldalt, amiről kétszer annyian rendelnek tőled, mint most. Csak nem veszed még ezeket észre, nem tudod mi a fontos, mi nem.
Olvass tovább a sales szövegírás jövőjéről itt:

https://netjet.hu/futurizmo

Még több sales szövegírás cikk

Hagyj ki egyet ebből az 5 elemből, és nevetséges lesz a sales oldalad.

Mi az oka, hogy az egyik sales oldalon a vevők vásárolnak, a másikba meg csak egy együttérző mosollyal belegörgetnek és bezárják?

Tovább

Az időtálló tartalomstratégia az új online marketing aranybánya

Hogyan írj folyamatosan érdekes tartalmat, amit a célcsoport is örömmel olvas?

Tovább

van 10 dolog, amit rosszul tudsz a szövegírásról. Ezért nincs annyi vevőd, mint amennyi lehetne.

Mi a gáz a szövegsablonokkal, és mit használj helyette?
2 perc múlva megtudod, ha letöltöd ezt a pdf-et.

Ha a 10-ből csak az 1-est és a 4-est megcsinálod, már jobb is lesz. Kattints és megy az ebook!

Share This