Ezt a 15 érzelmi húrt pengesd, hogy a legunottabb, legelutasítóbb feliratkozód is beleszeressen a termékedbe!

Szerző: | Online marketing, Sales szövegírás

Ha beindítod ezeket az érzelmeket az emberekben, beindulnak a vásárlások is.

A sales oldaladnak olyan érzelmeket kell kiváltania, amelyek beindítják a vásárlásokat. Szimpátia irántad, érdeklődés, kíváncsiság, vágy a termék iránt, elkötelezettség a döntéssel kapcsolatban, a spórolás felett érzett öröm, valaminek a megszerzésével kapcsolatban érzett büszkeség, elégedettség. Ha beindítod ezeket az érzelmeket az emberekben, beindulnak a vásárlások is.

Az életben sokszor gondolkodás nélkül cselekszünk, ezt úgy kell érteni, hogy nem minden esetben gondoljuk át, mit miért teszünk, hanem viselkedési mintákat ismétlünk. Ha valaki kezet nyújt, viszonozzuk, ha egy termék ára magas, jó minőséget társítunk hozzá, ha valaki elkezd egy történetet, kíváncsiak leszünk a folytatására. Ezek a rögzített viselkedési minták olyanok, mintha az emberi agyban egy gép működne, és bizonyos gombok lenyomására ez a gép mindig a megfelelő minták alapján cselekedne.

1. A társadalmi bizonyíték

A társadalmi bizonyíték elve azt jelenti, hogy az emberek a saját magatartásukat aszerint alakítják ki, a véleményüket aszerint formálják, hogy mi a többség véleménye. Ilyen értelemben olyasmit is hajlandóak megtenni, amit egyénként nem tennének meg. Vagy másképp fogalmazva, a cselekedeteink helyességéről akkor vagyunk meggyőzve, ha látjuk, hogy mások is hasonlóképp cselekszenek.

Az értékesítésben ez úgy működik, hogy mutasd meg, hogy a termékedet sokan szeretik és még többen rendelik meg, és az egyén, aki ezt látja úgy cselekszik, mint az a közösség, amelyhez tartozónak érzi magát.

Extra nagy erővel hat a társadalmi bizonyíték elve, ha az ember bizonytalan (egy megrendelés leadása előtt kifejezetten az), akkor a hozzá hasonlók mintáját követi.

Ezért kell listát építeni, hogy a lista egy tagjának hitelesen meg tud mutatni a többiek véleményét. A feliratkozóid egy szempontból biztosan hasonlóak, abban, hogy érdeklődnek aziránt, amit értékesítesz, és ez a legfontosabb.

2. Történet

A reklámokkal szemben mindenki immunissá vált, ha egy üzenetről megtudod, hogy az bármit is el akar Neked adni, másképp viszonyulsz hozzá, a figyelmed automatikusan kikapcsol.

De ha elkezdesz egy történetet mesélni, az olvasó hátradől és figyel, a reklámpajzs deaktiválódik, és befogadó lesz az üzenetedre.

A történet követése egy közösséget, illetve egy közösséghez való tartozást is feltételez. A sztori végkifejletéről való lemaradás félelme azt is magával vonzza, hogy egy közösségből, és társasághoz való tartozástól esik el az, aki nem vesz részt a történet végkifejletében, a végkifejlet pedig a terméked megvásárlása.

3. Tekintély

Az emberek követik a tekintélyeket. Ahhoz, hogy tekintélyt, avagy szaktekintélyt vívj ki több elemre is szükséged van. Az első az, hogy mitől látszol tekintélyesnek, milyen elemek mutatják meg a tekintélyed, a rendőrnek pl. a jelvénye, egyenruhája sugározza.

Neked a weboldalad arculata – ezért nem jó akármi designnak – a fotód, a díjaid, elismeréseid, az ezekről készült fotók, videók. Ez az, ami alátámasztja a tekintélyedet. De fontos még, hogy más forrásból is halljon rólad az olvasó, hogy elismerje a tekintélyed.

Ha a piacod vezető szakértője beszél Rólad, ha meginterjúvolnak valahol, ha megjelenik egy cikked, akkor az mind a tekintélyed, és így a szavahihetőséged támasztja alá.

4. Következetesség és elkötelezettség

Az emberek tetteikben és cselekedeteikben szeretnek következetesek lenni, és következetesnek is látszani. Ha a korábbi döntéseihez következetesen cselekszik az ember, akkor megóvja magát attól, hogy újra és újra mérlegelnie, döntenie kelljen hasonló helyzetekben.

Ha már a terméked fejlesztési szakaszában, vagy az igényfelmérés, kifogásgyűjtés során elkötelezetté tudod tenni a leendő vevőt a terméked iránt, akkor nagy valószínűséggel meg fogja vásárolni.

Ilyenkor vásárlási döntésében hatalmas szerepet játszik a saját, korábban megfogalmazott véleménye, amelyben elkötelezettségét fejezi ki.

5. Ellentmondás

Az ellentmondás olyan, mint a legjobb fűszer, a megfelelő mennyiségű pikánsá teszi az ételt, a túl sok ehetetlenné. A sales oldaladhoz is kell egy kevés ellentmondás, egymástól észrevehető távolságra lévő két állítás, ami ellentmond egymásnak. A cél az, hogy az emberek foglalkozzanak azzal, amit írsz az oldalon, a Te témád legyen az ő mindennapi beszélgetéseinek tárgya. Egy látszólagos, apró ellentmondással eléred azt, hogy az emberek azt mondják „hogy is volt már ez, most nem értem…”

Mi történik ekkor?

Mivel az ellentmondásokat szeretjük feloldani, nem tudunk úgy élni, hogy valami megmagyarázatlanul marad bennünk, ezzel mindenki így van. Az olvasód is, ezért az az ellentmondás észlelése után már a maga kedvéért, a saját érdekéből nézi újra és újra meg a sales oldalad, hogy választ kapjon a kérdésére. Közben lesz lehetősége sokszor elolvasni az üzeneted, amely újabb és újabb lehetőség a számodra, hogy meggyőzd őt.

6. Érdeklődés és érdekesség

Az embereket általában csak a saját hasznuk érdekli, ezért koncentrálunk a sales oldalon a termék tulajdonságainak bemutatása helyett arra a haszonra, melyre a vevő a termék birtoklásával szert tehet. De ugyanez a haszon elv érvényesül a kommunikációdban is, akármilyen emailt küldesz, akármilyen blogot írsz, az olvasót egy dolog érdekli, mi haszna van belőle.

Ha a kommentekre kerül a sor, a legtöbb így kezdődik: „nálunk az a helyzet” vagy „én ezt úgy oldom meg”. Az emberek szeretnek magukról beszélni, a remélt válaszokból a saját eredményeiket a közösség átlagos eredményeihez mérni. Ennek a célja a megnyugvás, hogy az az értékesítési eredmény, vagy az a módszer, amit használok, vagy az átlagos vevőszám, ami nálunk van, az rendben van, mert másoknál is így működik.

Ebből azt kell megértened, hogy Te, illetve a kommunikációd akkor érdekes a számukra, ha megkérdezed, megkéred őket, hogy beszéljenek magukról, azaz akkor vagy érdekes, ha felőlük érdeklődsz.

7. Interakció

A sales oldalad célja, hogy cselekvésre bírd az olvasót, tegye a kosárba, töltse ki a megrendelőlapot, fizesse ki, utalja át a díjat. Ez egyes cselekvésekre lebontva úgy néz ki, hogy írjon be valamit és kattintson a gombra. Ezért már jóval az értékesítés előtt be kell gyakoroltatni az olvasóval a kattintást és az adatok elküldését.

Végezz felméréseket, amiben a véleményét kérdezed, legyenek egykattintásos szavazások – ezek arra is jók, hogy megismerd a véleményüket, hogy érdeklődő vagy, és emiatt érdekes leszel a számukra – de a legfontosabb, hogy a cselekvési mozdulatok – kitöltés, kattintás – váljanak mindennapossá.

Ha kéred, hogy kattintsanak tegyék meg. Ilyen apró lépésekkel jutsz el odáig, hogy cselekedni fognak akkor is, ha megrendelésre kéred őket.

8. Közösség

A közösség szerepe az értékesítésben, hogy az egyén egy közösségnek sokkal kevésbé mond nemet, mint egy egyénnek. Azaz mutasd meg, hogy az a közösség, amihez tartozik értékeli és megvásárolja a terméked.

9. Lelkesedés

El kell érned, hogy az emberek lelkesedjenek a terméked, vagy egyáltalán a témád iránt. A lelkesédés két érzelemből tevődik össze: kiváncsiság és vágy. A kiváncsiságot a történetmondás indítja be, a vágyat többek között a problématudat elmélyítése – a problémáé, amit a terméked megold – és a problémától való megszabadulás közelsége.

10. Indoklás

Ha valamit megindokolsz, az emberek sokkal jobban elfogadják a kérésed, még egy nem teljesen jó indokkal is, mint bármilyen indoklás nélkül. Az emberek szeretik tudni, hogy mi miért történik. Egy 1978-as pszichológia kísérletben ezt a következőképpen bizonyították: Egy fénymásolónál nagy sor áll, valaki előre kéreszkedik.

„Elnézést, kérem, engedjen előre, mert …..” [pl. nagyon sietek vagy kint vár a kislányom a kocsiban] ha elhangzott a második, „mert”- tel kezdődő tagmondat, akkor 94% mondott igent a kérésre, ha az indoklás semmi különöset nem tartalmazott csak ennyit: „Kérem engedjen előre, hogy ezt lemásoljam, mert ezt le kell másolnom” az eredmény így is 93%. De, ha nem volt indoklás, akkor csak 64% engedett a kérésnek.

Mi következik ebből a sales oldalad sikerét illetően? Ha nincs megindokolva akár csak egy kérésed, vagy állításod, akkor nem fogják Neked elhinni. Minden megválaszolatlan „miért” 30%-kal csökkenti a vevőid számát.

11. Pontosság

A pontosság többféleképpen értelmezhető, többféle nyomógombot kapcsol be, amitől hitelesnek, szavahihetőnek tarthat a célcsoportod. A magyar vásárló rendkívüli módon kritikus, ezért erre különösen oda kell figyelned.

Legyen pontos a weboldalad arculata, egy recés szélű jpg kép, egy stock fotó, egy formázatlan szöveg, ronda betűtípus elronthat mindent, amit felépítettél.

Minél ismertebb vagy, annál többen fognak passziót űzni abból, hogy helyesírási, elgépelési hibákat keressenek a weboldaladon.

Ha árat adsz meg, legyen 100 Ft-ra pontos, egy kerek összegről a vevő azt gondolhatja, hasraütés szerűen találtad ki, egy kerek összegből (200 000 Ft) könnyebb árengedményt kérni, mint pl. 197 800 Ft – ból.

Ha határidőt adsz meg, az időpont minden elemét határozd meg: február 12., szombat, 12:00 –ig érvényes az ajánlat vagy a kedvezmény vagy bármi. A lényeg, hogy így éred el, hogy komolyan vegyék, amit írsz.

12. Viszonyok

Akkor működik igazán jól a sales oldalad, ha a vevő azt érzi, hogy neki nagyobb szüksége van rád, mint neked a vevőre. Erről azt kell tudni, hogy soha nem szabad egyenesen, direktben megfogalmaznod, mert megsérted a leendő ügyfelet. Ezt a fajta alárendeltséget csak közvetett eszközökkel szabad megfogalmaznod.

13. Őszinteség

Az online értékesítésben az őszinteség ad el. Ne nagyítsd fel a terméked előnyeit, ne mutasd magad nagyobb cégnek, ne fogalmazz meg hamis vásárlói idézeteket. A vevő jobban értékel egy őszintén bevallott kudarcot, vagy egy sztorit a hétköznapjaidból, mint egy jó kommunkációval kimagyarázott nyilvánvaló hibát, vagy egy fotót rólad egy (közép-) felsőkategóriás autónak támaszkodva.

Az internet világában nem lehet elbújni, minden infó ellenőrizhető: Ha csak beírják a neved a keresőbe, vagy egyesek az cégnyilvántartó keresőjébe a céged nevét, az üzleti életed, a piacod Rólad alkotott véleménye egy nyitott könyv minden lehetséges vevőnek.

Ez jól is van így, mert nincs titkolnivalód, és akik át akarják verni a piacot, azonnal lebuknak.

Furán hangzik, de az őszinteséget is „el kell adni”, és a legjobb szándékkal is el lehet csúszni olyan apróságokon, mint a fellengzős stílusú, többesszámban írt cégbemutató, a szövegírásról szóló fejezetben fogod ezt részletesen meglátni.

14. Több forrás

Minél több különböző forrásból hall rólad az olvasó, annál inkább találja hitelesnek, érdekesnek a mondanivalódat. Gondolj bele, mitől tartasz érdekesnek egy hírt, mikor kapod fel rá a fejed:

  1. Bemondják a TV-ben – „aha ezt történik, oké”
  2. Kinyitod az újságot és ugyanarról olvasol – „na ez komoly lehet, az újság is írja”
  3. A baráti társaságodban erről beszélnek – azt mondod: „ezt komolyan kell venni, most már mindenki erről beszél.”

Ha legalább 2, de jobb esetben 3 forrásból hallanak Rólad, hitelesnek és érdekesnek tartanak, egyszerű, jól működő szabály.

A több forrásból származó információ még úgy is értelmezhető, hogy ugyanaz az infó a te kommunikációs rendszeredből több médián keresztül is fogyasztható, az ugyanúgy nagy hatással van arra, hogy érdekesnek találják az üzeneted.

Azaz, ha ugyanazt az infót közzéteszed a weboldaladon, egy picit másképp a blogodban, egy másik szempontból a hírleveledben, egy harmadikból a facebookon, egy következő szempontból készítesz róla videót vagy hanganyagot, akkor több olvasóhoz jutsz el.

Pusztán azért, mert mindenki másféleképp szereti fogyasztani az információt, vannak olvasós típusok, vannak, akik inkább végighallgatnak egy 10 perces audió anyagot, és vannak akik a videókat szeretik. Minél többféleképpen vagy jelen, annál biztosabb, hogy felfigyelnek rád.

15. A jó hír

A rossz hír hozóját mindig a rossz hírrel azonosítják, a szultánok és királyok ezért vetették tömlöcbe, vagy épp fejezték le a rossz hírt hozó futárt. Szerencsére ez fordítva is működik, ha jó hírt közölsz az olvasóiddal, a jó hírt Veled azonosítják. Ha észreveszed, hogy a Te témádról beszélnek a TV-ben, cikkeznek az újságban – pozitív értelemben- , oszd meg ezt hírt a listáddal.

Mostmár tudod milyen lélektani mozgatórugókat kell mozgásban tartanod ahhoz, hogy emberek a sales oldaladat ne egy hosszú szájbarágós szövegnek fogják fel, hanem egy élménynek, aminek ők is részesei és alakítói lehetnek, egy folytatásos történetnek, aminek a befejezését ők maguk írják meg azzal, hogy leadják a megrendelésüket, akkor vegyük sorba milyen eszközök állnak a rendelkezésedre, hogy ezt megvalósítsd. Ez a következő cikk témája lesz.

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Ezért nincs elég vevőd

Van 10 dolog, amit rosszul tudsz a szövegírásról. Ezért nincs annyi vevőd, mint amennyi lehetne.

Mi a gáz a szövegsablonokkal, és mit használj helyette? 2 perc múlva megtudod, ha letöltöd ezt a pdf-et.

Hogyan írj jobb sales szöveget?

Mit nyersz a "Futurizmo" Oktatóanyaggal?

A jó marketingszöveg 1 mondattal idegenből ismerőst, kétkedőből rajongót csinál. Ha a te weboldalad szövege jelenleg nem ilyen, akkor neked nagyon kell a "Futurizmo", a sales szövegírás jövőjét tanító oktatóanyag.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés itt.

Kapcsolódó videók

Mit tanít a Ponyvaregény a sales funnelekről?
Ha ezt nem vezeted be egy hónapon belül, akkor lesheted vásárlókat…
Bővebben a sales szövegírásról:  https://netjet.hu/futurizmo

Ezt vedd át Arany Jánostól, ha 50% felett konvertáló feliratkoztató oldalt akarsz!
Szóban jó vagy, de írni nehéz? Mondom a megoldást.

Bővebben a sales szövegírásról:  https://netjet.hu/futurizmo

48% feletti konverzió

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

Még több szövegírás cikk

Érdekes

Hiszed vagy sem, de minden információ ebben a pillanatban is ott van a kezedben, hogy megírd azt a sales oldalt, amiről kétszer annyian rendelnek tőled, mint most. Csak nem veszed még ezeket észre, nem tudod mi a fontos, mi nem.
Olvass tovább a sales szövegírás jövőjéről itt:

https://netjet.hu/futurizmo

Még több sales szövegírás cikk

Hagyj ki egyet ebből az 5 elemből, és nevetséges lesz a sales oldalad.

Mi az oka, hogy az egyik sales oldalon a vevők vásárolnak, a másikba meg csak egy együttérző mosollyal belegörgetnek és bezárják?

Az időtálló tartalomstratégia az új online marketing aranybánya

Hogyan írj folyamatosan érdekes tartalmat, amit a célcsoport is örömmel olvas?

van 10 dolog, amit rosszul tudsz a szövegírásról. Ezért nincs annyi vevőd, mint amennyi lehetne.

Mi a gáz a szövegsablonokkal, és mit használj helyette?
2 perc múlva megtudod, ha letöltöd ezt a pdf-et.

Ha a 10-ből csak az 1-est és a 4-est megcsinálod, már jobb is lesz. Kattints és megy az ebook!

Share This