Ez az 5 legújabb online marketing trend. Egyet biztos kihagysz!

Szerző: | Online marketing, Webdesign

Mi a webes trendek legnagyobb durranása? A buyer personák megszólítása? A lassan mindent átható reszponzív webdesign exponenciális fejlődése? A weboldalak keresőoptimalizálása, esetleg a Big Data tanulságainak kiaknázása?

Hónapról hónapra, sokszor napról napra újul meg a digitális játszótér. Ember legyen a talpán, aki minden webfejlesztési finomságot nyomon tud követni, esetleg folyamatosan alkalmazza is a megismert innovációkat. Ebben a cikkben áttekintjük ránk váró legnagyobb digitális trendeket és kihívásokat, melyekkel a weboldalad is korszerűbbé és eredményesebbé válhat!

01. Hangold össze a weboldal teljesítményének megismerését a keresőoptimalizálással!

A SEO (keresőoptimalizálás) és a digitális analitika kéz a kézben jár, külön-külön semmi értelmük. Mintha klasszikus ikertestvérek lennének, akik erősen kötődnek egymáshoz, valósággal elválaszthatatlanok.

Manapság már-már elhomályosul a különbség a weboldalak optimalizálása és a digitális elemzés között. A két terület egyre intenzívebben olvad egymásba, egyfajta szimbiózisról beszélhetünk a két online irány egymásra hatásakor. Az eredményeiket integrálni kell egymásba, hogy igazán sikeres weboldalunk legyen a veszélyes versenytársaktól nyüzsgő online világban.

Az oldal teljesítményének elemzése rengeteg értékes adatot szállít nekünk, ám ezekkel semmire sem megyünk, ha nem alkalmazzuk a tapasztalatokat a napi keresőoptimalizálási feladatok folyamán.

seo és analitika

 

Egy példával illusztrálom a két terület átjárhatóságát.

Tegyük fel, hogy írtam egy nagy olvasottságnak örvendő cikket:
„5 marketingeszköz, amitől minden konverzió felpörög.”

Melyik kifejezésre voltak az emberek a leginkább kíváncsiak ebben a főcímben? Több mint valószínű, hogy a konverzióra, mert ez a webes siker alfája és omegája.

Ha tényleg ez hozta az utóbbi idők legnagyobb kattintásszámát, akkor az Analyticsből szerzett elemzési eredményt a SEO területén is illik kamatoztatni. Ilyenkor a weboldal cikkei, szakmai anyagai között minél nagyobb mennyiségben kell használni a konverzió kifejezést, ami felturbózza a kattintások számát és az eredményességünket.

A SEO analitika nélkül csak vak tapogatózás, a weboldal elemzése pedig kiváló kiindulópont a keresőoptimalizáláshoz.

02. A Big Data hegemóniája: most már az adatok értelmezéséért megy a marketingcsata

A Big Data ott kezdődik, ahol az ember információfeldolgozási kapacitása végződik.

Iszonyatos mennyiség áll a rendelkezésünkbe a weboldalak adatairól.

A Big Data-eszközök a csaknem végtelennek tetsző adatmennyiségek interpretálására jöttek létre, amit már mi sem tudunk sima halandóként értelmezni. Megsúgom: a legtöbbször a hagyományos analitikai szoftverek sem képesek erre.

big data

Mélyedj el ebben a tudományágban vagy keress egy Big Data szakértőt, ha a lehető legtöbb elemzési adattal akarod fejleszteni a weboldal teljesítményét.

Az információ napról napra komolyabb hatalom, és a Big Datát értő szakik majdnem behozhatatlan versenyelőnyre tesznek szert a digitális világban. A nagyobb összefüggések átlátása és használata magabiztosabb marketingdöntéseket eredményez, hozzájárul a hatékonyságod fejlesztéséhez.

03. A digitális világ egy lehetőség arra, hogy tökéletesebbé tedd a felhasználói élményt. Milyen az UX-ed?

User experience, azaz felhasználói élmény.

Egy olyan fogalomról beszélünk, ami sosem lehet elég jó a weboldalon, folyamatosan dolgoznod kell a tökéletesítésén.

Egész egyszerűen nem lehet eleget beszélni erről a témáról, a cégünket és a vásárlói élményfaktort muszáj állandóan fejleszteni.

user exprerience, felhasználói élmény, ux

A következő 4 kérdést érdemes feltenni magadnak, mikor az UX szempontjából fésülöd át a weboldalt:

  1. Mennyire illeszkedik az oldal designja, kialakítása a célcsoportom ízléséhez?
  2. Milyen slide-okkal tudnám érdekesebbé, figyelemfelkeltőbbé tenni az oldal dinamikáját?
  3. Mennyire áttekinthető és egyértelmű a navigációm?
  4. Milyen tartalmi változtatásra lenne szükség a marketingszövegekben, hogy minél élményszerűbbé, izgalmasabbá váljon az olvasás? (És a látogatók valóban kattintani akarjanak a szöveg végén lévő call-to-action gombra?)

Használsz a weboldalon live chat gombot, mely segítségével az ügyfélszolgálatos kolléga élőben válaszol a weboldalra érkezők aktuális kérdéseire? Aktiváld minél hamarabb, ha még nem élsz a lehetőséggel, mert hihetetlenül felpörgeti az UX hatását.

Az emberek elismerően biccentenek egy azonnali problémamegoldás során. Úgy érzik, törődsz velük a weboldalon és valódi értéket kapnak.

És ha már ügyfélszolgálat: minél gyorsabban kapnak választ a vásárlóid e-mailben vagy telefonon, annál jelentősebb UX-ben részesülnek, pozitívabb tapasztalataik lesznek a vállalatról. Esetleg másoknak is elmondják, hogy érdemes nálad vásárolni, de ez már a szájreklám, azaz a word of mouth területe (viszont ez is a felhasználói élmény optimalizálásának a következménye).

04. A Buyer Persona: mennyire gondolkodsz ügyfélprofilban?

A kérdést úgy is feltehetnénk, hogy mennyire ismered az ügyfeleidet?

Minél tájékozottabb vagy a célcsoportod érdeklődését illetően, annál ügyesebben tudod őket személyre szabott ajánlatokkal bombázni a weboldalon, e-mailben vagy telefonon.

Itt jönnek a képbe a Kutyás Karcsik, a mobilok és más okoseszközök megszállottjaivá váló Kütyümániás Kittik és a Jógás Józsik (az egészséges életmód és a méregtelenítés mesterei). A vásárlói gyűjtőnevek szándékosan lettek ilyen karikírozottak. Fontos, hogy olyan nevet találj ki, mely jól jellemzi az adott vásárlói szegmens érdeklődését.

buyer persona

Ha tudod, hogy a weboldalon vásárlók jelentős része 20-40 év közötti férfiakból áll, akkor a Kutyás Karcsik kíváncsiságát felébresztő blogcikkeket írj a weboldalra: “5 sport, melyet a kutya és gazdája egyaránt élvez.”

Akár merészebb témákat is feszegethetsz, például: “10 tipp, ahogyan a kutyasétáltatatás csajozási módszerré válik.”

Utóbbi esetben nehéz elképzelni, hogy egy ilyen headline ne generáljon komolyabb kattintási hajlandóságot a Kutyás Karcsikban.

És minél több vicces, érdekes, netán tanulságos blogcikket találnak, annál gyakrabban járnak vissza a weboldaladra a becélzott Buyer Personák, mert kíváncsiak lesznek a tartalomfrissítésekre.

A nagy számok törvénye alapján pedig minél több időt töltenek a weboldalon, annál valószínűbb hogy vesznek nálad valamit. Arról már nem is beszélve, hogy az adott témában hiteles szakértőként fogadnak el, így egy szilárd rajongótáborod is kialakul-gondold át az ebben rejlő vásárlási potenciálokat!

A buyer persona szemlélete a célzott kampányok kialakítását is megkönnyíti.

Például jól teszed, ha online kertészeti weboldal tulajdonosként kialakítasz egy külön e-mail listát azokról, akik korábban már nagyobb összegben vásároltak nálad. Őket gyűjtsd egy Bőkezű Bálintok vagy Bőkezű Bettinák csomagban, és célzottan küldj ki nekik különleges ajánlatokat. Írd meg, milyen szuper, hogy nálad vásároltak, és megtisztelő bizalmuk honorálásaként szeretnél egy 10-20%-os kedvezménykártyát kínálni nekik.

Ebben az e-mail stratégiában nemcsak a buyer persona a zseniális. A kedvezménykártyával hosszabb távú hűséget, egy bizalmi kapcsolatot építesz a vásárló felé, aki máskor is visszatér hozzád, mert úgy érzi, érdemes nálad vásárolni. És ne feledd a régi marketingstatisztikát: körülbelül négyszer vagy ötször nehezebb új vásárlót szerezni, mint egy régi vásárlót megtartani.

A perszonalizáció a kulcs az érdeklődés felébresztéséhez

Egy koktélpartin is felkapod a fejed a tömegben, ha valaki a neveden szólít. Azok a dolgok érdekelnek minket a legjobban, amiben személyesen is érintettek vagyunk. Ilyenkor tudunk a legkönnyebben azonosulni egy bizonyos termékkel vagy egy rámenősebb online üzenettel.

A perszonalizáció leghatékonyabb területe természetesen az e-mail kommunikációban rejlik, mert a személyesség erejének kiaknázása minden marketingüzenetet vonzóbbá tesz. Senki sem szeret olyan levelet kapni, ami kéretlen agresszióval támad és minden előzmény nélkül akar ránk sózni valamit.

A személyre szabott marketing üzenet a weboldalon is alkalmazható, ha sikerül kitalálni, hogyan teheted célzottabbá a tartalommarketinget a célcsoportod számára.

05. Mit tanulhattak a cégek az elmúlt évek reszponzív forradalmából?

Valószínűleg bealkonyult azoknak a cégeknek, akik nem rendelkeznek mobilon is elérhető felülettel. Az elmúlt 3-4 évben a legnagyobb weboldalak tulajdonosai állandóan a reszponzív szót és a mobilcsatorna fejlesztését mantrázták (legalábbis azok, akik nem akartak fényévekkel lemaradni a versenyben).

reszponzivitás

Nemcsak azért teszik ezt, mert a Google tavalyi algoritmusa bünteti a mobilos változat nélküli vállalatok pozícióját a rangsorolásban. Az emberek java része annyira elfoglalt, hogy csak az egyik helyszínről a másikra utazva van ideje ránézni az e-mailekre, a legfrissebb hírekre.

Ha egy vállalatnak nincs mobilon megjeleníthető oldala, akkor elveszíti a vásárlók jelentős részét.

Összefoglaló: Milyen digitális trendekkel fejleszd a weboldalad?

  1. Építsd egymásra a webanalitikát és a keresőoptimalizálást. Nyerj minél mélyebb betekintést az elemzőeszközökkel az oldal működésébe, a megszerzett tanulságok alkalmazásával SEÓzd a honlapon lévő tartalmakat. Ha egy kulcsszó kiemelkedően jó kattintásszámot produkált, akkor azt minél több tartalomban érdemes felhasználni (csak óvatosan, mert a túloptimalizálást szintén el kell kerülni!).
  2. Mélyedj el a Big Data tudományában, mert még sosem voltak ennyire fontosak az online adatok. Minél több összefüggést értesz meg a rendelkezésedre álló leviatán információkból, annál megalapozottabb döntéseket hozhatsz a weboldal működéséről, így kevesebb kockázatot vállalsz online vonalon. Ha nem megy, keress egy Big Data-szakértőt, mert az adatok dekódolásának művészete óriási versenyelőnyt hozhat a vállalatodnak. Az információ talán még sosem volt ekkora hatalom!
  3. UX: Legyen élmény a weboldal felkeresése. Mennyire élvezik a látogatók a weboldalad designját, a slide-okat vagy a blogot? Mennyire egyértelmű a főoldal navigációs rendszere? Van live chat lehetőség az oldaladon, ami egy minőségi szintre emeli az ügyfélszolgálat munkáját? Ha ezekre a kérdésekre nincs egyértelmű válaszod, akkor az egész felhasználói optimalizálást újra kell gondolnod.
  4. Buyer persona: profilozd az ügyfeleidet! Minél jobban ismered az egyes szegmenseket, annál hatásosabban tudod megszólítani őket. A természetes életmódért rajongó Paleolit Panniknak írj az egészséges táplálkozásról szóló cikkeket, a Kínai Fejlesztésű Feriknek pedig a legújabb távol-keleti okostelefonokról tervezz érdekes tartalmakat, és rendszeresen visszajárnak majd az oldaladra, mert konstans értéket kapnak.
  5. A személyre szabott üzenet minden korábbi megközelítésnél hatékonyabb lehet. Nem hagyhatod ki a játékból a perszonalizációt. A weboldalon lévő szövegekben és a vizuális látványelemek területén is nagyot kaszálhatsz vele, de az e-mail marketingben lesz a legnagyobb sikere.
  6. Reszponzív webdesign nélkül nincs is weboldalad. A tartalmaid mobilon is használható felbontásban jelenjenek meg, különben búcsút inthetsz az ügyfeleknek a jövőben.
Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

WEboldal átalakítás videón

Előtte-utána: Kusza weboldalból letisztult, reszponzív kezdőlap.

3 x 8 perc, könnyen érthető képernyővideók Erdélyi Norbert online marketing szakértőtől.

A videó ráadásul ingyenes!

Vizuális bizalomépÍtés

Vizuális Bizalomépítés 3.0 Wordpress Oktatóanyag

Két weboldal közülmindig a jobb kinézetű nyer. Ez az oktatóanyag megtanítja hogyan készíts olyan designos oldalt, ami elnyeri a vásárlók szívét.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés

Kapcsolódó videók

Videó: Ha a sales oldalad legfőbb üzenetére akarod felhívni a figyelmet, ez egy olyan módszer, hogy az olvasóid megállnak ennél a pontnál, és fel-le fogják görgetni, csak, hogy nézegessék.

Bővebben a vizuális bizalomépítésről  https://netjet.hu/vizbiz

Videó:  Van egy érdekes összefüggés egy különös állapot, az arcfelismerési képesség hiánya (prozopagnózia) és a weboldalad információ adagolása között. Elmondom a videóban.

Bővebben a vizuális bizalomépítésről  https://netjet.hu/vizbiz

48% feletti konverzió

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

wordpress & Webdesign

A divi magyarul [RÉSZLETES ÚTMUTATÓ]

A divi magyarul [RÉSZLETES ÚTMUTATÓ]

Minden, amit tudni akarsz a Diviről, a legjobb prémium wordpress sablonról. Egy helyen összefoglalva, érthetően, magyarul, képernyőfotókkal. Erdélyi Norbert online marketing szakértőtől.

Érdekes

A szimpátia, ami végül a vásárláshoz vezet, érzelmi alapon az első látásra megszületik. Ezért mondom, hogy lételeme a weboldaladnak a vizuális bizalomépítés.

Olvass tovább a vizuális bizalomépítésről  itt:
https://netjet.hu/vizbiz

Még több webdesign cikk

A divi magyarul [RÉSZLETES ÚTMUTATÓ]

Minden, amit tudni akarsz a Diviről, a legjobb prémium wordpress sablonról. Egy helyen összefoglalva, érthetően, magyarul, képernyőfotókkal. Erdélyi Norbert online marketing szakértőtől.

Ilyen gombokat használj, hogy az emberek érzelmére hass!

Aki nem kattint, az nem vásárol: Lényeges a weboldalad gombjainak és linkjeinek érzelmi töltete.

Hogyan lett 10 perc alatt egy kusza, nehezen átlátható oldalból egy letisztult, reszponzív, designos kezdőlap?

Rút kiskacsából gyönyörű hattyú. Nézd meg a lépéseket ezen a jól követhető, közérthető képernyővideón, Erdélyi Norbert online marketing szakértő magyarázatával.

Share This