Vevőnyerő weboldal taktika: Inbound marketing – 2. rész

Szerző: | Online marketing, Sales szövegírás

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Már a Google helyezésed is a minőségi tartalomtól függ? Naná!

Mi a leghatékonyabb SEO-startégia? A keresőbarát kulcsszavak keresése és a szöveg optimalizálása, azaz megtömése kulcsszavakkal?  Ügyes próbálkozás, de nem…

A MarketingProfs 2016-os kutatási eredményei szerint ez mára megváltozott: a világ különböző országaiban dolgozó online marketingesek 72%-a úgy gondolja, hogy a célcsoportnak releváns tartalomkészítés a létező legjobb SEO-taktika! A kutatásban résztvevők 34%-a úgy érzi: a gyakran frissített webtartalom a kiemelkedően kereshető oldalak titka.

Az érdeklődők  (leadek)  is a dinamikus, folyamatosan új tartalmakat bemutató weboldalakat keresik a neten, náluk szeretnek pénzt költeni.

Az nyilván jó kérdés, milyen gyakran kell frissíteni a weboldaladon lévő tartalmakat. Az eMarketer elemzése ezt a témát boncolgatta: a kis üzletek 10%-a frissíti a weboldalát hetente egyszer a héten, 33%-uk havi egyszer teszi ugyanezt, a maradék 21% viszont kriminálisan ritkán, évente egyszer (!) ér rá frissíteni a tartalmait. (Az ilyen weboldalakra nem térnek vissza az emberek, és lassan kihalnak, mint a dinoszauruszok).

%

Hetene 1x frissíti a weboldalát - Ez szuper!

%

Havonta 1x frissíti a weboldalát - Ez gáz!

%

Évente 1x frissíti a weboldalát - Kriminális!

Konklúzió: minél gyakrabban publikálsz a weboldalon új tartalmat, annál nagyobb versenyelőnyre teszel szert a bénázó kriminális gyakorisággal weboldal frissítő versenytársakkal szemben. És annál nagyobb az esély, hogy a leadekből, azaz érdeklődőkből vásárlók lesznek.

Milyen hosszú legyen a weboldalon megjelenő szöveg?

A SearchMetrics kutatásai rávilágítanak arra, hogy 2014-ben még csak 975 szó kellett ahhoz, hogy a tartalmad a Google első 10 találati oldala közé kerüljön, 2015-ben ehhez viszont már 1285 szóra volt szükség egy cikkben (a 2016-os eredményekhez még nincs elegendő adat, de könnyen ki lehet találni a tendenciát).

A cikked hosszúsága a linkek és a megosztások számára is pozitívan hat. A Moz és a BuzzSumo 1 millió online tartalmat vizsgáló elemzése szerint az 1000 szónál hosszabb tartalmak mindig jobb helyezést kapnak, mint az 1000 alattiak.

Mi a tanulság? Az érdeklődők egyre hosszabb és mélyebb contentre vágynak. Neked is részletesebb, alaposabb blogcikkeket kell írnod, hogy kiemelkedj a hasonló témában publikáló oldalak tömegéből.

2014-ben 975 szavas cikkek a Google első 10 ben

2015-ben 1285 szavas cikkek a Google első 10 ben

Mi a tanulság? Az érdeklődők egyre hosszabb és mélyebb tartalomra vágynak.  Részletesebb, alaposabb blogcikkeket kell írnod, hogy kiemelkedj a hasonló témában publikáló oldalak tömegéből.

+1 WordPress-érdekesség

a W3 Techs globális kutatásából arra is fény derült, hogy a világ összes weboldalának nagyjából 25%-a WordPress sablonokat használ. Tehát jó úton jársz, ha te is ezt a fejlesztő platformot választottad. A netjet.hu wordpress oktatóanyagai is a WordPresst tanítják, tehát, ha itt vagy, akkor újra jól döntöttél.

%

A világ összes weboldalának 25%-a WordPress!

%

43%-a online nyomoz, mielőtt vásárol

Ma már nem biztos, hogy a vásárló egyből felkeres egy fizikai üzletet!

A többség inkább az internetet kezd kutatni a kiszemelt terméket illetően. A Wordstream szerint a vásárlók csaknem 43%-a online nyomozással indít, mielőtt meghozná a vásárlási döntést és valóban bemenne az üzletbe. (A Google keresései alapján háromból egy okostelefon használó is eszerint a logika cselekszik, mielőtt ténylegesen venne valamit).

Tehát koncentrálj a minél hosszabb, részletesebb és folyamatosan frissített online tartalmakra, mert a Google kereső és az érdeklődők többsége is ezt akarja!

Mi kell az olvasóknak? Vizuális tartalom

És kognitív fluencia. Ez a varázsszó, amitől a weboldalad tartalma felkelti a vásárlásra hangolódó feliratkozók érdeklődését.

A neuromarketing szakértők szerint annál tovább maradunk egy adott weboldalon, minél könnyebben befogadható a rajta lévő információ. Weboldal tulajdonosként, lead-generáló tartalomfejlesztőként az a dolgunk, hogy megkönnyítsük az olvasó tartalomfogyasztását, ezért gondolkozz kognitív fluenciában.

Az olvasók azonnal pánikba esnek és eszeveszett iramban menekülnek, ha tagolatlan, irgalmatlanul hosszú szövegszakaszokat látnak a blogodon.

Azért fontos egy-két bekezdéses szakaszokat írni, minél több alcímben gondolkodni, mert így sokkal befogadhatóbbnak tűnik a szöveg, az elolvasása pedig nem tűnik munkának.

A képekkel is ez a helyzet: a vizuális kontextusban bemutatott információ könnyebben befogadható, a feldolgozása is sokkal könnyebb: egyszerűen imádják az emberek.

A netjet.hu cikkei közül a rövidebbek videókat tartalmaznak kevés szöveggel, az átlag 1600 – 2000 szó, és vannak 6000 szavas gigászi cikkek is: (Például:  Hogyan írj elutasíthatatlan árajánlatot – ez több, mint 6000 szó)

Ezeket azért (is) olvassák végig az érdeklődőink, mert jól vannak tagolva, formázva, dizájnolva a hosszabb szövegrészek.

szavasak a mumus.info cikkei, mégis elolvassák őket

Ha nincs kép a cikkedben, felejtsd el, hogy elolvassák. Ezt számok is bizonyítják.

Egy apró észrevétel a Kissmetrics kutatásából azoknak, akik kételkednek abban, milyen nagyszerű hatással van a vizuális content az emberi elmére. A releváns tartalom 94%-kal nagyobb figyelmet kap egy hozzá kapcsolódó képpel, mint anélkül!

A releváns tartalom 94%-kal nagyobb figyelmet kap

Ha még nem használsz képet a blogod/weboldalad illusztrálására, akkor ideje belevágni, mert kevés virálisabb stratégia létezik. Elégítsd ki a z olvasók vizuális étvágyát, és máris kíváncsibbak lesznek a weboldaladra és a termékedre.

Ugyanebből az elemzésből az is kiderült, hogy a beérkező információ 90%-át az agy vizuális területe dolgozza fel, csak a maradék 10% kerül a hallás, szaglás, tapintás vagy az ízérzékelés központjaiba.

a beérkező információ 90%-át az agy vizuális területe dolgozza fel

A jó érzékkel kiválasztott kép az olvasási kedvünket is befolyásolja. A Xerox kutatása szerint 80%-kal valószínűbb, hogy elolvasunk egy cikket, ha színes képek szerepelnek benne. A lifelearn.com egy érdekes kutatási összefüggésre mutatott rá az infografikák pszichológiai elemzésekor. Mikor új információt hallunk, rendszerint csak annak 10%-ára emlékszünk 3 nappal később. Ez a felidézési arány 65%-ra ugrik, ha az információs képes tartalmat társítunk!

80%-kal valószínűbb, hogy elolvasunk egy cikket, ha színes képek szerepelnek benne.

A Social Media Examiner 2015-ös átfogó iparági kutatása arról kérdezte a marketingeseket, mit tekintenek a legfontosabb tartalomforrásnak. A résztvevők 45%-a választotta a blogolást, 34% az online vizuális tartalmakat.

A senior marketingvezetők 65%-a szerint a fotók, videók és infografikák kulcsszerepet játszanak a brandek online kommunikációjában. A vásárlásra készülő leadek annál jobban megbíznak a termékedben és a márkában, minél alaposabban bemutatod az előnyeit egy figyelemfelkeltő videóban.

Ugye te is érzed a vizuális webtartalom égető fontosságát, mert enélkül sokkal gyengébben teljesít az oldalad, mint bonyolult összefüggéseket megvilágító infografikákkal és a szöveges tartalomat erősítő képekkel.

És még ezt is lehet fokozni–a vizuális tartalom királyával, a videótartalommal.

A videós tartalomban van a legtöbb pénz?

A marketingszakértők 51%-a szerint a videós tartalom a legnagyobb megtérülést (ROI-t, return of investment) hozó tartalomtípus. Ez derült ki az Invodo globális felméréséből. Nemcsak tetemes bevételt termel, a legdinamikusabban fejlődő tartalomtípus is egyben: a Syndacast előrejelzése szerint 2017-ben az online forgalom összességének 74%-át valószínűleg a videók generálják.

 online forgalom összességének 74%-át valószínűleg a videók generálják.

Manapság már nemcsak termékleírásokat olvasunk: termékvideókat nézünk!

Azért, hogy minél jobban megismerhessük a kiválasztott cipőt, motort vagy elektromos fogkefét. Az elkötelezett lead videóra vágyik, amit muszáj megadnod ahhoz, hogy a weboldaladon vásároljon.

Bármit akarunk venni, az első infónk a videó és a weboldalakon található szöveg. De még a jól működő termékleírás értékét is felerősíti a mellette szereplő videó. Az Invodo kutatása arra is felhívja a figyelmet, hogy a videót megnézők majdnem kétszer nagyobb valószínűséggel vásárolnak, mint azok, akik nem láttak termékvideókat.

videómarketing statisztik

A videó óriási figyelemmágnes!

Már akkor is hatással lehet a vásárlókra, ha az e-mail tárgysorában látják ezt a kifejezést. A Syndacast.com 2015-ös videómarketing statisztikája egy érdekes kísérletet mutat be. Már a videó szó e-mail tárgymezőben történő használata is beindította a konverziót: a nyitási arány 19%-kal nőtt, az átkattintási arány 65%-ra emelkedett, a leiratkozók száma pedig 26%-kal csökkent.

Tehát használj bátran az oldalon érdeklődőket vonzó videókat, és a tárgymezőben se feledkezz meg a videó erejéről, ha döbbenetesen hatékony konverziót szeretnél.

A közösségi oldalak egyre fontosabbá válnak (=átveszik a hatalmat)

A számok magukért beszélnek: az Instagram közösség közel 400 milliósra növekedett (az Instagram blog 2015 szeptemberi adatai szerint), az arcokat megjelenítő fényképek pedig 38%-kal több like-ot kapnak azoknál, melyek nem jelenítenek meg arcot (ez az eredmény már a GeorgiaTech elemzéséből származik).

 38%-kal több like, ha van arc a képen

Kép forrása: https://www.flickr.com/photos/mrshoes/

2015-ben megduplázódott a Facebookon az organikus elköteleződések mennyisége, de a Snapchat is egyre tekintélyesebb mennyiségű felhasználóval büszkélkedik: a Pew Research Center kutatása megmutatta, hogy jelenleg az online közösségeket látogató tinik 41%-a használja. Ugyanitt az is kiderítették, hogy a korosztály 33%-a Twitterezik, szintén 33% Google+ felhasználó..

A Pinterest a női célcsoport legerősebb online platformja: az „online nők” 44 %-a keres rajta rendszeresen, míg a Pinterestet használóknak csupán a 11%-a férfi (még mindig a Pew Research Center elemzéséről beszélünk).

2015 augusztusi adatok szerint a netet használó felnőttek 22%-a használ LinkedInt (a világ összes online felnőttjéből, ami nem is olyan rossz arány), a Twitter ennél csak egy árnyalattal gyengébb a maga globális 20%-ával.

Több lájkot és megosztást akarsz? Használj képet!

És folytassuk egy egészen elképesztő számmal: a vizuális tartalmak a közösségi oldalakon 40-szer nagyobb valószínűséggel (!) kapnak megosztást, mint a képeket nem tartalmazó posztok. Ez elég sokkoló információ…

ha van kép, jobban megosztják a tartalmat

A Facebook posztok kétszer, háromszor több elköteleződést (megosztást, lájkot, kommentet) kapnak, ha képet is tartalmaznak. A Pinterest már eleve a képekre és adatokat látványosan bemutató infografikákra épül, de a Twitteren is meggyőző képekkel operálnak az élelmesebb tartalomfejlesztők.

Konklúzió: ne csak a weboldalon, a közösségi médiában is használj több fényképet, infografikát és videót, mert ennyi statisztika és marketingguru nem tévedhet!

Honnan terelheted a legnagyobb forgalmat a weboldaladra?

Kutass minél többet és találd ki, melyik közösségi oldal lenne a legjobb tartalomcsatorna a leendő feliratkozóid számára.

Fiatal célcsoportnál célozd meg az Instagramot pár menő képpel, a középkorú vagy idősebb célközönségre targetálva pedig oszd meg a blogtartalmaidat a Facebookon. A szebbik nemre célzó termékeknél egyértelmű, hogy a Pinterestet kell választanod.

Magyarországon a 30-40 feletti vagy ennél idősebb célközönség Facebookozik

Furcsa anomália, de Magyarországon elsősorban a 30-40 feletti vagy ennél idősebb célközönség Facebookozik a legtöbbet. A fiatalok a frissebb tartalomcsatornákra, például a Snapchatre menekülnek, nehogy a szüleik és nagyszüleik is lássák a tartalmakat, amiket megosztanak.

A fénykép forrása: https://www.flickr.com/photos/coletivomambembe/

A legfontosabb: Mindig a célcsoport érdeklődése határozza meg a tartalomcsatornát és a szövegfejlesztés lehetséges irányait.

Azért ez így elég masszív elsőre, nem?
Ezért 4 pontban összefoglalom a legfontosabb gondolatokat:

#1 A SEO szabályok rég megváltoztak

A keresőoptimalizálást már nem csak a kulcsszavak határozzák meg, hanem a friss, minőségi és minél részletesebb tartalom. Ilyet kell írnod, de jobb szó rá az, hogy ilyet kell fejlesztened, hogy könnyebben találjanak rád az érdeklődők.

#2 A vizuális tartalomnál nincs jobb mágnes.

Az agyunk az információ 90%-át a vizuális területeken dolgozza fel, így gondoskodnod kell róla, hogy a weboldaladon minél több kép, videó és infografika legyen. A neuromarketingesek kognitív fluencia-elmélete szerint minél gördülékenyebbé, könnyebbé teszed a weboldaladon lévő tartalmak befogadását, annál könnyebben lesznek nálad az érdeklődőkből vásárlók.

#3 Egyre nagyobb potenciál van a videós tartalmakban

A  weboldalakon, a marketingguruk szerint ebben rejlik a legmagasabb ROI lehetősége. Még az e-mail tárgymezők is jobb megnyitási arányokkal kecsegtetnek, ha megemlíted bennük a videó kifejezést.  Ennél a pontnál ne tökölj túl sokat A/B teszteléssel, ez ziccer: Ha a tárgysorba beleteszed, hogy pl: “Új videó: Hogyan …. stb stb” nyert ügyed van.

#4. A közösségi oldalak átveszik (átvették?) a hatalmat

Az egyre meggyőzőbb terjeszkedésük alapján csak biztatni tudlak, hogy minél több blogtartalmat ossz meg a közösségi médiában. Találd ki, melyik tartalomcsatorna a legszimpatikusabb a célközönségednek, a leendő vevőidnek, és arra koncentrálj! Olyan tartalmakat fejlessz, amire minden érdeklődő kíváncsi lesz, és a közösségi oldalakról is átkattintanak a weboldaladra.

Még több marketing cikk

Vevőnyerő weboldal taktika: Inbound marketing – 2. rész

Ne a kulcsszavakat zsúfold! A releváns tartalomkészítés a létező legjobb SEO-taktika.

Vevőnyerő weboldal taktika: Inbound marketing – 2. rész

Ne a kulcsszavakat zsúfold! A releváns tartalomkészítés a létező legjobb SEO-taktika.

van 10 dolog, amit rosszul tudsz a szövegírásról. Ezért nincs annyi vevőd, mint amennyi lehetne.

Mi a gáz a szövegsablonokkal, és mit használj helyette?
2 perc múlva megtudod, ha letöltöd ezt a pdf-et.

Ha a 10-ből csak az 1-est és a 4-est megcsinálod, már jobb is lesz. Kattints és megy az ebook!

Share This