Hogyan írj elutasíthatatlan árajánlatot?

Szerző: | Kampányolás, Online marketing

Naná, mindenki azt szeretné, hogy ne mondjanak nemet az árajánlatra, mégis csak nagyon kevés cégnek esik le tantusz, hogy az árajánlat megírása ugyanolyan komoly dolog, mintha értékesítési szöveget írnál.

Égbekiáltó hiba átküldeni az ügyfélnek egy word doksit „pluszáfa pluszez pluszaz” árlistával és, hogy még szárazabb és unalmasabb legyen, megtűzdelni a jó kis fellengzős cégsztorival, hogy ”immáron 10 esztendeje állunk rendíthetetlenül a lakóság szolgálatában…”

Ajánlatkérés után azt kell elérni, hogy az ügyfél megszeressen, bízzon benned, ragaszkodjon hozzád, akarja és imádja a termékedet. Ez érzelmi kérdés, ehhez marketing kell. Itt van a recept.

Ezt a cikket eredetileg 2007-ben írtam, közel egy évtizeddel később ez a téma ugyanolyan aktuális mint akkor. Azt hittem, hogy mára minden cég csinálja a marketinget valamilyen szinten és nincs az a cégvezető, aki jóváhagyná, hogy normális, meggyőző árajánlat helyett egy semmitmondó árlistát küldjenek ki a reménybeli ügyfélnek. Tévedtem.

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Jópár ajánlatot bekérve különböző cégektől, különböző szolgáltatásra (lakásfelújítás, biztosítás, új autó vásárlás, nyomdai munkák stb. stb.) azt tapasztaltam, hogy meglepően semmitmondó, üres, nem pontos ajánlatokat kaptam kézhez.

Ugyanis a kis-, és középvállalatok nagyon nagy része még mindig nem tanult meg a vevő nyelvén, a vevőnek beszélni. Mielőtt átadom azt a konkrét ajánlatírási receptet, amivel korábban egyszemélyes weboldaltervező cégként egy-egy jól megírt ajánlattal komoly ügyfeleket happoltam el az akkori nagy design cégektől, előtte megnézzük a legnagyobb, és legtipikusabb árajánlatírási hibát. Remélem, hogy nem ismersz magadra.

árajánlatírási hiba

Hiba numero uno: Személytelenség

Az első legkomolyabb árajánlatírási hiba a személytelenség. Mit értek ez alatt? Ha a terméked vagy főleg a szolgáltatásod olyan, hogy ajánlatot kell rá kérni, akkor két szempontból is előtérbe kerül az ajánlat személyessége: Az első szempont az, hogy az ajánlat mindig testre szabott, mindenki más árajánlatot kap.
A második az, hogy a leendő megrendelő, ha elfogadta az ajánlatot, akkor személyes kapcsolatba fog kerülni veled. Ennek ellenére totál személytelenek az árajánlatok, gyakran még a szegény árajánlatkérő neve sincs benne, az elvileg testreszabott ajánlatban. Valahogy így kell ezt elképzelni:
$

Az ajánlatkérő e-mailje

Tisztelt Ügyvezető Úr,
Felkeltette figyelmemet a cégük weboldala, érdeklődni szeretnél milyen összegért tudják elvállalni eva hatálya alá tartozó kft-m könyvelését.
Üdvözlettel:
Kíváncsi Norbert

Tisztelt Ajánlatkérő!

Köszönjük a megtisztelő ajánlatkérést, a mellékletben megtalálja cégünk árlistáját és cégünkkel kapcsolatos információkat. Ha kérdése van kérem keressen az alábbi telefonszámok egyikén:

[vezetékes szám1, vezetékes szám2, mobilszám, fax, email, weboldalcím ]

#

A tipikus rossz válasz

$

Mit gondol az ügyfél?

Ahh, szóval a cég 2005-ben alakult, de jó nekik…de kit érdekel… ? … látom az árlistát, de nem tudom kiszámolni, nekem mennyibe fog ez kerülni.. mindenestre, majd egyszer összehasonlítom az árakat és telefonálok, ha érdekes lesz..
$

Ezzel a szöveggel lehetett volna megfogni ezt a vevőt

Kedves Norbert,

Örömmel fogadtuk az ajánlatkérését, mert a mi könyvelő cégünk kifejezetten az evások könyvelésére specializálódott. Tudom, hogy látszólag egyszerűnek tűnik könyvelni, de csak év végén derül ki, hogy mennyi buktatót rejt magában ez az adózási forma is.

Norbi, a mellékletben megtalálja a részletes ajánlatot, előre szólok, hogy az árba a bevallások elkészítése mellett, az összes hivatalos bejelentési kötelezettséget is belefoglaltuk (önkormányzat, helyi adók, havi tételes eü és minden ami csak szóba jöhet).

A megrendeléshez ezen a linken [LINK] talál egy Önnek létrehozott megrendelési űrlapot, ezt kell elküldenie a legkésőbb jövő hét hétfőig (április 10-ig), de ha még most péntek (ápr. 7) délig beérkezik a megrendelés, akkor választhat, hogy további 15% árengedményt kér, vagy személyes tanácsadást cégünk főkönyvelőjétől, hogy mihez kezdjen, ha átlépte az eva határát.

Üdvözlettel, stb. stb.

De jó, ezek az összes problémámat ismerik, hiszen épp az eva a szakterületük.

Az ajánlatuk is remek, de csak hétfőig érvényes, sőt, nem is tökölök addig, hanem azonnal küldöm a megrendelőt és nyerek még 15%-t. A többi ajánlat már nem is lényeges..

#

Mit mond ez az ajánlatkérőnek?

Miért jó ez neked, hogy ilyen szintű marketing melléfogások vannak árajánlatírás terén?

Mert ha egy kicsit is jobban csinálod az ajánlatírást, akkor a konkurenciád orra elől viszed el a vevőket, úgy, hogy ők azt se tudják mi történt.

Az utóbbi időben több ajánlatot is bekértem egy nyomdai termék kivitelezésére, és kértem ajánlatot szoftverek készítésére, és még egy jópár más dologra egy új projektünk kivitelezéséhez

Az eredmény siralmas volt: Kaptam sok formázatlan külalakú, semmitmondó ajánlatot, nem kaptam pontos árat, nem tudtam meg hogyan lehet élni az ajánlattal, még a nevemen sem szólítottak sehol, és volt olyan ajánlat ami majd’ két héttel később érkezett.

A jó ajánlatok az összeshez viszonyítva 1 (egy!) % körül voltak. Mivel sokféle cégtől, különféle termékekre és szolgáltatásokra kértem ajánlatot reprezentatívnak merem nevezni ezt a számot.

Ez azért nagyon hír Neked, mert ezek szerint egy rendes értékesítési weboldallal és jó ajánlatokkal simán meg tudod előzni a konkurenciádat. Ráadásul úgy, hogy ők nem is fogják látni mi a lényeg, hiszen egy ilyen ajánlat csak a vevőnek szól, nincs kint a weboldaladon.

Tehát: Amikor a weboldaladról ajánlatkérést kapsz, akkor látni fogod az ajánlatérő nevét és a problémája részletes leírását, amire megoldást keres. Ezért már legalább 2 fontos infód van, amit adj vissza az ajánlatban. Semmilyen körülmények között ne írj személytelen ajánlatot.
Az árajánlat mindig egyedi, és kizárólag az adott vevőnek szól, de az ajánlat nyelvezete, fordulatai lehetnek automatizáltak. Itt vannak a szabályok az olyan ajánlat írásához, amit el fognak fogadni:

1. Reagálj időben és figyelj a külalakra!

árajánlat írás: fontos a reakcióidő

Mikor reagálj az ajánlatra, ha megkaptad az ajánlatkérést? Mi az ideális reakció-idő? Ha terméket érékesítesz, és nem szolgáltatást, akkor az a legjobb, ha azonnal (1-2 óra múlva) reagálsz az ajánlatkérésre.

Ha viszont olyan szolgáltatást értékesítesz, ahol hosszas kalkuláció előzi meg a konkrét ajánlatot – vagy a vevő így gondolhatja – akkor ne tegyél azonnal ajánlatot. Még akkor sem, ha a szakértelmed és tapasztalatod lehetővé teszi, hogy azonnal tudj válaszolni.

Ilyen esetben a legjobb, ha azonnal elküldesz egy megelőző e-mailt, amiben megköszönöd az ajánlatkérést, egy mondatban kifejted a te céged által nyújtott megoldás legjobb előnyét és pontosan megmondod mikor érkezik az ajánlat.

A vevő örülni fog, hogy azonnal foglalkoznak vele, megérti, hogy egy pontos ajánlat nem megy azonnal, ezért úgy érzi nagyon komolyan veszik az ő ügyét és ami a legfontosabb: kíváncsi (curiosity) lesz az ajánlatodra, és várakozással (anticipation) néz elébe.

Zárójelben: az „anticipation” és a “curiosity” 2 olyan lélektani mozgatórugó, ami minden épkézláb marketing kampány alapja. Ki kell ezt használni árajánlatíráskor is, pofonegyszerű, mert csak 2 apróság kell, hogy beindítsd az érzelmeket: egy dátum és egy kifejtetlen ígéret. Már mennyivel jobb ez, mint a “cégsztori + nettó árlista”. De a java csak most jön:

Példa egy azonnali-reakció levélre

Kedves Norbert!

Ha lehet használd a keresztnevet, ha nem tudod, akkor is szólítsd legalább a vezetéknevén az ajánlatkérőt. Ha végképp nem tudod a nevét, mert nem adta meg, akkor végső esetben mehet a „Tisztelt Ajánlatkérő!”

De próbáld kinyomozni a nevet: ha céges email címről jött, a címben szereplő névből, vagy a @ utáni domain névből.

Köszönöm, az ajánlatkérését megkaptam. Egy kis türelmét kérem mert ebben a levélben még nem fogok tudni pontos árat mondani Önnek, össze kell állítanom a az Ön igényeire szabott ajánlatot.
Beszélj E/1-ben. Nem kell a céges többesszám, az senkinek nem szimpatikus.

A pontosan kiszámított ajánlattal holnap délután 2 órakor fogok jelentkezni.

Részletesen meg fogom mutatni Önnek is azokat a megoldásokat, amelyek birtokában eddigi megrendelőink már <probléma megoldása>

pl.:

  • Kivétel nélkül 30 kilót fogytak
  • Már nem is emlékszenek arra, mi a számítógépvírus
  • Nem költenek gázszámlára

Adj meg egy pontos időpontot (24-36 órával e levél után), és tartsd is magát hozzá percre pontosan.

Ez ilyenkor nagyon fontos. Éreztesd, hogy pontos árat fogsz mondani és nem a hozzávetőleges „már nettó xFT/kg -tól” típusú semmitmondót…  Tedd kíváncsivá a vevőt, hogy izgatottan várja az ajánlatod

Üdvözlettel:
Aláírás
Foglalkozás
Cégnév
Telefonszám itt még nem kell!

A neved alá ne azt írd, hogy „cégvezető”, hanem amiben szakértő vagy.

Telefonszámot azért ne adj meg itt, mert a vevő kíváncsiságában telefonálni fog hogy kicsikarja belőled az árat… de ugye nem elég az ár ismerete a döntéshez!

Ezzel megtörténik az első kapcsolatfelvétel, és ugyan a konkrét árajánlatot még nem kapta meg a vevő, de megtörténik az, ami az elfogadott árajánlat kiindulópontja lesz: a leendő vevőt kíváncsivá tetted, és elérted, hogy már vágyjon a te megoldásodra.

Külalak, azaz a formázási szabályok

Egy rosszul formázott levél a szakértelem hiányát és az igénytelenséget sugallja. Ezért nagyon fontos betartani ezeket a tapasztalaton alapuló szabályokat:

  • Soha ne használj Comic Sans betűt és semmilyen egyéb vicces, gótikus, vagy egyéb „dizájnos”, de nehezen olvasható betűtípusokat.
  • Ajánlott betűtípusok: Arial, Verdana, Trebuchet Ms, Tahoma
  • Betűnagyság: 12 vagy 13 pt.
  • A címsorok azaz a bekezdések címei, 1-2 ponttal nagyobb betűvel és félkövérrel legyenek
  • A bekezdések legyen keskenyek, (jobb és bal margó legalább 30-30 pixel) úgy könnyebb olvasni.
  • A szövegben használj kiemeléseket, de csak 2 különböző típusút
    (félkövér és/vagy sárga háttér)
  • Mindig fehér alapon fekete betűvel írj
  • Soha ne használj dupla ’!’-et vagy dupla ’?’-et.
  • Semmit ne írj CSUPANAGYBETŰVEL
  • Mindig legyen utóirat
  • Ne felejtsd el aláírni

2. Köszönd meg az ajánlatkérést!

Köszönd meg az ajánlatkérést!

Volt olyan ajánlatkérésem, amiben direkt kikötöttem, hogy csak e-mailben keressenek, mert az írásban tett ajánlat megmarad, később is megnézhető, elvileg össze lehet hasonlítani a többi ajánlattal.

Mégis sokan felhívtak mert – mint mondják – nem szeretnek pötyögni, így sokkal gyorsabb nekik. Ez nagyon rossz fényben tünteti fel az ajánlat adóját:

  • Figyelmen kívül hagyja a konkrét kérésemet már ajánlattevéskor, mi lesz később?
  • Ha azt nézi neki mi a kényelmesebb, hogyan várhatom el tőle, hogy az én problémámra fókuszálva találjon megoldást?

Nézzük inkább, hogy kell jól csinálni:

Megszólítás, ha tudod a nevét

  • Nagyon jó: Kedves <Keresztnév> !
  • Elmegy: Tisztelt <Vezetéknév> Úr. De ez csak férfiaknál hangzik jól. Tisztelt Erdélyi Úr! – ez oké. De: Tisztelt Erdélyiné Asszony… ezt inkább hagyjuk…
    Ha magázódni akarsz, a legjobb a Kedves <Keresztnév> férfiaknál és nőknél is, és a szöveg ettől még magázhat
  • Nagyon rossz, mert a hivatalos adóhatósági, önkormányzati levelekre emlékeztet ez a formula:
    Tisztelt <Vezetéknév> <Keresztnév>!
  • Bűn rossz: Tisztelt <Keresztnév> !

Ha nem tudod a nevét:

  • Ha benne van a név az email címben, pl. kovacs.istvan@weboldalam.hu akkor sima ügy.
  • Ha nincs benne és nem ingyenes e-mailt (freemail, freeweb, citromail, gmail, primposta, mailbox stb) használ, hanem saját domain végződésűt, nézd meg a @ utáni domain néven szereplő weboldalt, ott a „kapcsolat” vagy „elérhetőségek” menüpont alatt megtalálod a neveket. Csak akkor csináld ezt, ha egyértelműen kiderül az emailből a név.
  • Ha több név is meg van adva, és nem tudhatod, hogy a cégvezető, vagy a marketinges, vagy a beszerzési vezető stb. küldte az ajánlatot, akkor végső esetben maradj ennél „Tisztelt Ajánlatkérő”

Mindig kezdd azzal, hogy megköszönöd az ajánlatkérést. Nem ömlengve és nem túl hosszan, egy mondat éppen elég, de a „köszönöm” legyen egyes szám első személyben, nem a céged beszél, hanem te. És a “köszönöm” után meg is kell nevezni, hogy pontosan mire kért ajánlatot, és az milyen problémáját fogja megoldani. Itt az első mondatban csak nagyon röviden.

Jó:

Kedves Norbert,
Köszönöm, hogy megtisztelt bizalmával és ajánlatot kért tőlem a Kossuth utcai lakásának hőszigetelő ablakcseréjére.

Rossz:

Tisztelt Norbert,
Köszönjük, hogy ajánlatkérésével az immáron 10 éves múltra visszatekintő XYZ2006 Kft-hez fordult, alacsony áraink mellett magas minőséget szolgáltatunk úgy a céges, mint a lakossági szegmensben…

3. Tedd kivételessé az ajánlatkérő szerepét
az ajánlatkérés helyzetét

A „kivételes helyzet” kitűnő lehetőség neked a határidő elfogadtatására is.

Példa a kivételes szerep megfogalmazásához: Amikor az új weboldalunkat fejlesztettem, (2007-ről beszélünk) a régi még létezett, de már nem voltak érvényesek az ottani árak.

Tudtam, hogy mikor lesz kész az új weboldal, és tudtam, hogy addig még legfeljebb hány megbízást tudok vállalni. Éppen ezért amikor ajánlatot kértek, azt mondtam, hogy ez egy kivételes helyzet, mert épp átalakulunk, és ha adott határidőig megrendeli a szolgáltatáscsomagot, akkor tudok adni egy egyszeri kedvezményt.

A lényeg az, hogy valós tartalom álljon mögötte.

Mi lehet még hasonló?

  • Épp most fejlesztettünk ki egy olyan terméket, amit még nem hirdetünk a weboldalon…
  • A gyártótól most kaptam egy óriási kedvezményt amit Önnek is tovább tudok adni,
részletesen kell leírni a terméket árajánlat íráskor

4. Részletesen írd le a terméket

Mielőtt elkezded részletezni mit tartalmaz az ár, egy-két mondatban előtte térj ki az ajánlat előnyeire, vagy arra a haszonra amire a vevője szert fog tenni, ha a Te megoldásodat választja. Amikor a vevő az ajánlatot olvassa csak két dologra kíváncsi, és mindig a második kérdésére válaszolunk előbb, és az elsőre később.

  1. Mennyibe kerül?
  2. Mit kapok a pénzemért?

Ha cégnek adsz ajánlatot:

Amiért a mi megrendelőink egytől egyig komoly előnyökre tesznek szert a konkurenciájukkal szemben, annak az az oka…
<a megoldásod lényege egy mondatban>

Ha magánszemélynek adsz ajánlatot:

Amiért az a megoldás 250%-kal hatékonyabb hőszigetelést tesz lehetővé, mint a hagyományos termékek, az azért van, mert.. <a megoldásod lényege egy mondatban>

Ha a szolgáltatásod, terméked egyedülállóságával, különleges előnyeivel nincs tisztában az ajánlatkérő érdemes két-három mondatban kitérni a termék/szolgáltatás piacának jellemzőire, gyakori félreértésekre:

Mielőtt rátérnék a konkrét ajánlatra, engedje meg, hogy megmutassam Önnek a nyílászáró vásárlások előtti legnagyobb félreértéseket:

Ha valaki nyílászárót szeretne cseréltetni otthonában, e témában sok olyan szakkifejezés fogadja, amelyek ismerete nélkül lehetetlennek kiválasztani a legjobb terméket.

Ezért ebben az ajánlatban részletesen meg fogom Önnek mutatni hogyan <a probléma megoldása>

A konkrét ajánlat megfogalmazása

Részletezd az ajánlatot, a következőképpen:

  • Használj bekezdéseket,
  • az egyes bekezdéseknek adj címet.
  • A cím legyen mindig az előny vagy a haszon összefoglalása.
  • Amikor az ajánlatot részletezed, a vevő fejével gondolkodj, arról írj miért előnyös ez az ajánlat neki, hogyan oldja meg a problémáját.

A részletes felsorolást számozott listába tedd, úgy, hogy az első érv és az utolsó kettő legyen a legjobb érved.

Mert az emberek egy felsorolásból az első és az utolsó 2 elemet nézik meg a leggyakrabban, a többit csak szkenelik a szemükkel. (5 vagy annál kevesebb tétel esetén elég a felsorolás, afölött számozás)

Kezdd így

Mire van szüksége Önnek ahhoz, / Hogyan érheti el Ön is azt, hogy ….?
…30 kilót fogyjon
…hatékonyan üzemeltesse új irodáját
…megoldja lakása hőszigetelését
…autója úgy csillogjon mint újkorában
…stb. stb.

Alapvetően <szám> dologra

1. Tudatos diétára, anélkül, hogy koplalna, vagy csak salátalevelet enne
2… 3… 4…
vagy
1. Olcsón beszerezhető, de tartós irodai gépekre
2… 3… 4…

Ezután minden ponthoz fejtsd ki részletesen a címsor tartalmát, legyen rövid, tömör, lényegre törő, adjon a szöveg kézzelfogható megoldásokat, ha ismered az ajánlatérő idevonatkozó adatait azt használva adj meg konkrétumokat:

Példák a megoldás felvezetésének kifejtésre

(1) Tudatos diétára, anélkül, hogy koplalna, vagy csak salátalevelet enne

Az Ön súlya jelenleg x kiló, a testmagasságához képest az ideális y kiló lenne, ez z kiló súlyfelesleget jelent. (Ne aggódjon én is így kezdtem). Ezt úgy tudja leadni, hogy naponta nem visz be többet x kalóriánál, ehhez nem kell koplalnia, eheti azt amit eddig, csak kevesebb zsírral, amikor választja ezt a megoldást, amit Önnek ajánlok, meg fogja kapni a személyre szabott heti étlapját….

vagy:

(1.) Olcsón beszerezhető, de tartós irodai gépekre

Az Ön 5 fős irodájának a legjobb megoldás ha egy olyan multifunkciós gépet szerez be, amely fénymásol, faxol, nyomtat egyben. A számítógépeket hálózatba kötve a kollegái egy kattintással hozzáférhetnek a legfontosabb információkhoz így nem lesz szükség külön adathordozókra.

árajánlat íráskor használd a szakértelmed

5. Használd a szakértelmed!

Egy bútorgyártó cég standjánál álltam meg nemrég, szeretnék egy beltéri toló térelválasztót, olyasmit, amilyen a gardróbszekrények tolóajtaja. Megkérdezem mennyibe kerül. Válasz: „Hát azt így nem lehet megmondani, hát ahhoz először fel kell mérni.”

Nekem fejben vannak a méretek, mondom: 266 magas 135 széles  a nyílás.

Válasz „Hát azt akkor is fel kell mérni, mert mi van, ha csak 265,5 a belmagasság…”
Oké, viszlát, – mondtam, és azt gondoltam, hogy majd egy webshopból megveszem a kellékeket és összerakom magamnak. Így is lehet vevőt veszíteni…

Ez egy tipikus árajánlatadási hiba, hogy a szolgáltató annyira meg akar felelni az ügyfél vélt igényeinek, hogy inkább nem mond árat, még hozzávetőlegeset sem, nehogy a végén 1000 Ft-tal, vagy valamilyen elenyésző összeggel több vagy kevesebb jöjjön ki a felmérés után.  A vevő valami ilyesmit gondol, vissza a fenti példához: “Még egyetlen egy tolóajtót sem csináltatok soha, hogy tényleg abszolút semmi tapasztalatotok nincs, hogy mégis mennyire kerül ez a dolog..?”

De az is igaz, hogy gyakran kérnek úgy ajánlatot a vevők, hogy nem adnak meg minden adatot, amire pedig szükséged lenne ahhoz, hogy pontosan megismerd az ő problémáját.

Ilyenkor használd a szakértelmed és bizonyos értelemben a fantáziádat is: Nem ma kezdtél el ezzel foglalkozni, a többi adatból nagyon valószínű, hogy ki tudod következteti, mire van szüksége az ajánlatkérőnek, és fogod tudni ajánlani neki az eddigi, jól bevált megoldásadat.

Soha ne írd azt vissza, „hogy hát az attól függ!” vagy „pontosan mit is szeretne?” ezzel azt sugallod, hogy nem veszed komolyan a vevőt, és csak akadékoskodsz: így biztosan nem fogják elfogadni az ajánlatot a végén.

Pontosan add meg az árat!

6. Pontosan add meg az árat!

Hogyan és mikor add meg az árat? Mindig az ajánlat végén.

A vevőnek először azt kell látnia, hogy mi lesz az ő problémájának megoldása. Mivel minden vásárlási döntés érzelmi-, alapú és csak másodsorban áll mögötte racionális érv, ezért kell először az érzelmekre hatva, felkelteni a vágyat a termék/szolgáltatás iránt.

Tehát a részletes ajánlat végén állj elő az árral, a bekezdés címe legyen a vevő első gondolata („Mennyibe kerül?”), ezt emeld ki (félkövérrel, egy-két ponttal nagyobb betűvel).

Amikor viszont a konkrét összeget írod előtte röviden még egyszer sorold fel az ajánlat elemeit az esetleges ajándékokat és bónuszokat és az ár végére azt írd, hogy
„xy Ft-ért tudja biztosítani Önnek <a problémája megoldását>.”

Készítsd elő a határidőt („most, ennyiért lehet megrendelni”) és ha megteheted, adj egy bizonyos mértékű kedvezményt, 10 és 15% közöttit. Az ennél kisebb nem motivál, a nagyobb kedvezmény gyanús.

Példa az ár prezentálásra az árajánlat végén:

(Fiktív fogyókúrás termék)

”Mennyibe kerül?”
A teljes megoldáscsomag,

  • A 30 napos személyre szabott diétaprogrammal
  • Az öt részes fittness dvd-vel
  • A 16 000 Ft értékű bio-kuponnal
  • A folyamatos személyre szabott 30 napos dietetikusi tanácsadással

Most bruttó 289 700 Ft helyett 234 800 Ft-ért tudja garantálni Önnek az ideális testsúlyát

Még 2 fontos tudnivaló az árról

A következő ár-szabályok működését marketing felmérések igazolják, érdemes megfontolni őket:

  • Ne használj olyan számokat, amit fejben könnyen el lehet osztani, leszámolni évi/havi/havi költségre. Ha van egy 7-es, 3-as, 5-ös szám az árban, akkor ez a hatás felerősödik, mert ezek prímszámok, nem lehet osztani csak 1-el és önmagával.
  • Az áraid ne végződjenek 999-re, vagy 000-ra sem. A 999-es árak elcsépeltek, a 000-sakkal könnyű számolni. A legjobb ha az árak száz (100) forintra pontosak: 9999 Ft helyett: 9750 Ft vagy 10 700 Ft

Ha túl jól hangzik az ár, akkor magyarázatra szorul!

Ha a piacodon jellemző árakhoz képest bármilyen oknál fogva sokkal alacsonyabb áron tudod kínálni a termékét, akkor meg kell indokolni, különben a vevő nem érti meg a mögötte álló értéket és átverésre gyanakszik.

Ilyenkor az a legcélravezetőbb, ha a vevő ezzel kapcsolatban felmerülő kérdéseire válaszolsz, úgy hogy a bekezdés címéven nevén is nevezi a kételyt, vagy kérdést.

A vevő ezt fogja gondolni, ezért kell pontosan így kiírni az ajánlatban:

  • ”Hogyan lehet ez 30%-kal olcsóbb”
  • ”Miért kerül ez ennyibe, amikor máshol jóval drágább?”

Mivel valódi érték áll az ajánlatod mögött könnyű lesz megindokolni. Legyél őszinte, de soha ne menj bele a konkurencia lejáratásába.

Példa a túl kedvezőnek tűnő ár megindoklására

„Nálunk azért kerül csak ennyibe pontosan ugyanaz az X gyártmányú Y hőszigetelési tulajdonságú bukó-nyíló műanyag ablak, mert mi kis, kétszemélyes cég vagyunk, nem kell alkalmazottakat fizetni, nincsenek felmárkázott furgonjaink, nincs gigászi reklámköltségünk, csak ez az egy weboldalunkon hirdetünk, amin Ön is megkeresett, ezért a beszerzési árra tényleg csak a mi munkadíjunk jön rá.”

Nem mindegy hogyan adod meg az árat!

Cégeknek

A cégek kiadásokról döntő emberei (ügyvezetők, beszerzési főnökök stb) mindig nettóban gondolkoznak. Ezért a cégeknek adott ajánlatban a nettó ár legyen hangsúlyos, de mellé oda kell írni – törvény szerint is – a bruttó árat. Ha nagyon pontos akarsz lenni, írd mellé az áfa tartalmat is forintosítva.

Magánszemélyeknek

Ha nem cégeknek árulsz akkor csak bruttó árakat írj, magánszemélyek nem tudják visszaigényelni az áfát. Mindíg az ő fejükkel gondolkozz, neked, nekem, és minden cégnek alap, hogy az áfa nem bevétel, de ettől függetlenül a magánszemélyeknek az kiadás.

Az embereket (magánszemélyeket) nem érdekli, hogy neked ezt az áfát majd vissza kell fizetned az érvényesíthető költségeid levonásával, a vevő csak azt látja, hogy ez neki most ki ki kell fizetnie. És ki az, aki fejben meg tud szorozni 1,27-tel egy számot?

És amikor azon gondolkoznak, hogy “vajon kifizessem-e ezt a 100 000 Ft-ot ezért az ajánlatért” akkor sokként éri őket, hogy “ja még erre rájön az áfa” és pusztán emiatt NEM-et fognak modani.

De ha már eleve bruttó 127 000 Ft-ot írsz le, mint árat, akkor a vevő számára ez lesz az az ár, ami először a fejébe kerül, és ezen fog gondolkozni.

Így soha ne nevezd meg az árat:

  • Nettó xxx Ft
  • Már nettó xxxx Ft-tól
  • Akár nettó xxxx FT/db-tól

Amikor megadod az árat a bruttó és teljes költséget mindig meg kell adni, de másképpen kell vizuálisan hangsúlyozni, attól függően, hogy a vásárlóid cégek vagy magánszemélyek.

Nagyon fontos, hogy minden költséget építs bele az árba!

Ne legyen plusz házhoz szállítási, beszerelési, üzembe helyezési, szerződéskötési, csatlakozási stb. stb. költség. A vevőnek pontosan látnia és tudnia kell mit kap a pénzéért, kinek mikor, hogyan és mennyit fizet.

Érdemes az ár mellé még odaírni ezt is: “És ebben már minden benne van!”

Még egy fontos dolog az “ár”-hoz:
A hozzáadott érték szerepe

Amikor az ügyfél ajánlatot kér tőled, biztos lehetsz benne, hogy nem csak tőled, hanem a konkurenseidtől is ajánlatot fog kérni, és ha az áron kívül nincs különbség a te és a versenytársaid ajánlata között, akkor a vevő az ár alapján fog dönteni.

Ez meglehetősen kellemetlen, mert ebben az esetben nem lehetne más előny a te szolgáltatásod mellett, mint a piachoz képest alacsonyabb ár.

A vevő természetesen összehasonlít, mert egyszerűen jól szeretne járni. Még akkor is megnézi a másik boltban, ha sejti, hogy ott drágább, csak azért, hogy saját szemével lássa, azt mondhassa magának „Oké, jól döntöttem” (keress rá erre, vagy nézd meg a Wikin: buyers remorse)

 

A vevő hol fog vásárolni? Naná, hogy ott ahol olcsóbb.
Kivéve akkor ha nem tudja összehasonlítani a termékeket:

 

Tegyük fel, hogy a két teljesen egyforma készülék között az lenne a különbség, hogy az egyik boltban a TV-t ingyen házhozszállítják, plusz a vevő által kiválasztott sorozatsztár megy el a vevő lakására a TV-t beprogramozni és meghívják az ügyfél egész családját a kedvenc sorozatuk forgatására..

Erre a leendő vevő biztosan nem a másik terméket választja, mert amaz csak egy TV, amit bárhol megvehet, ez meg egy extra különleges megismételhetetlen ajánlat egy Tv-vel.

Amikor ajánlatot írsz, arra gondolj, hogy az ajánlatodnak olyannak kell lennie, amire a leendő vevőd nem azt mondja, hogy „aha, egy újabb ajánlat, ez is jó áron van végül is, majd meglátom…”. Az te ajánlatodnak ezt a választ kell kiváltania a vevőiből: „Ez az! Ez valami más, és pont az van benne, amire én vágytam.”

A hozzáadott érték miatt az ügyfél képtelen lesz összehasonlítani az árat, így tehát nem az alapján fog dönteni, és ha olyan bónuszokat teszel a szolgáltatásod mellé, amire a vevő a leginkább vágyik, akkor többet, és magasabb áron értékesíthetsz mint a versenytársaid.

részletezd hogyan lehet megrendelni

7. Részletezd hogyan lehet megrendelni

Amikor megadtad az árat, rögtön mutasd meg, hogyan lehet megrendelni, mondd el a megrendelés részleteit, mit töltsön ki, milyen számot hívjon stb. Mi történik ezután: Felveszik a rendelését, ennyi időn belül megkapja a terméket, ennyi időn belül valósul meg a szolgáltatás, kinek, mikor, mennyit, és holkell fizetni

Példa a megrendelési mód részletezésére

”Hogyan lehet megrendelni?”

Erre a linkre kattintva // ezt a számot hívva // ezt a mellékelt szerződést kitöltve és elküldve rendelheti meg a terméket. Ha ez megvan, akkor a kollegám, Kiss István meg fogja Önt keresni és hogy tisztázzák a kiszállítás időpontját.

Ha most megrendeli a terméket 3 napon belül már kézhez is fogja kapni. Fizetni készpénzben átvételkor kell a postásnak / futárnak. A számlát a termék csomagjában találja meg.

Válaszolj előre a vevő kimondatlan kérdéseire is

8. Válaszolj előre a vevő kimondatlan kérdéseire is

Mielőtt a vevő megrendelné az ajánlatot, elkezdi még egyszer átgondolni a dolgot, ilyenkor nem egy kérdés merül fel benne, megijed, talán már nem is akarja már megrendelni…

Olyan kérdéseket is feltesz magában, amiről te nem is gondolnád, hogy felmerülhetnek.

Persze, mert neked minden egyértelmű, mert te nap mint nap ezzel foglalkozol, de a vevőnek, aki most először rendel ilyen életében meg is akadályozhatja a vásárlását, ha nem kap a kimondatlan kérdéseire választ.

A vevő kérdései lehetnek: (képzeld magad az Ő helyzetébe)

  • „Mi van akkor ha nem válik be a termék?”
  • „Mi van akkor ha véletlenül nem vagyok otthon, amikor jön a futár”
  • „Kit tudok felhívni, hol tudom megnézni hogy hol tart a kiszállítás”

Ezekre adj megnyugtató és őszinte választ és a vevőnek nem lesz több kérdése. Ezeket a kérdéseket írd le az ajánlatban, fogalmazd meg úgy mintha a vevő saját szavai lennének.

Mondd meg a vevőnek, hogy mit kell tennie

9. Mondd meg a vevőnek, hogy mit kell tennie

Nem elég leírni, hogy hogyan lehet megrendelni a termékét vagy igénybe vennie szolgáltatását, bár egyértelműnek tűnik, de szükség van rá, hogy megmondd a vevőnek, hogy pontosan MOST mit tegyen:

Ezeket úgy is megfogalmazhatod, hogy használod a megrendelési határidőt, erről szól mindjárt a következő, utolsó előtti szabály.

Call-to-action példák

  • Hívja most a megrendelővonalat!
  • Töltse ki most a megrendelőt!
  • Kattintson most erre linkre!
Adj határidőt!

10. Adj határidőt!

Az ajánlatból soha nem maradhat ki a határidő.
Ha nem teszel bele határidőt, inkább el se küldd, hanem dobd ki a kukába.

Mindig minden ajánlatod kapcsolódjon határidőhöz és mindenképp indokold is meg a határidőt.

Azért van szükség a határidőre, hogy egyrészt te nyomon tudd követni kimenő ajánlataidat, és ne kelljen rátelefonálni a vevőre, hogy „halló elnézést, sikerült-e döntenie”.

Másrészt pedig – és ez fontosabb – a vevőt egy bizonyos döntési vagy választási kényszerbe kell hozni. Az ajánlatodban legyen benne, hogy az adott ajánlat csak adott ideig érvényes és a határidő letelte után teljes árat kell számláznod, vagy nem tudod adni a bónuszokat stb.

Ezzel nemcsak kivételessé tettük a vevő szerepét, de megvan a sürgető határidő is. Így a te ajánlatos kivételes lesz mert nem csak többet és jobbat kínász mint más, de a Te ajánlatod nem örökké érvényes.

Mi legyen ez a határidő?

Az ajánlattételhez képest legfeljebb 4-14 nap.

ui: Ne feledd az utóiratot sem: Mindig legyen az ajánlati levél végén egy rövid személyes utóirat, foglald benne össze az ajánlat lényegét, és ismételd meg a határidőt, maximum három mondatban.

Küldj emlékezetetőt!

11. Küldj emlékezetetőt!

A határidő lejárta előtt 2 vagy 3 nappal küldj el egy emlékeztető üzenetet, pl. így:

Példa emlékeztető küldésére árajánlathoz:

Kedves Norbert,

Ez csak egy baráti emlékeztető, hogy az tett ajánlatomban szereplő kedvezmény az ajándék már csak egy // két napig, azaz <dátum> éjfélig érvényes.
Eddig kell telefonálnia // elküldeni a megrendelőt // stb., ha xxx Ft helyett yyy Ft-ért el szeretné érni az ideális testsúlyát <probléma megoldása>. És ne feledje, a felajánlott bónuszokat is a holnapig//holnaputánig beérkezett megrendelése mellé tudom adni..

Bónusz fejezet: az alkuhelyzet megelőzése:
aján
latkérő űrlap helyett csomagárakkal

Ki ne utálná, amikor a leendő ügyfél alkudozni kezd? Pedig az egészet simán meg lehet előzni. A rossz marketing tehet az alkudozásról. Azok a cégek, akik valami oknál fogva vonzzák az alkudozókat, mind ezeket a leggyakoribb félresikerült marketing üzeneteket használják.
„Árainkat ügyfeleink igényeinek megfelelően alakítjuk ki”

Mit jelent ez?

A cégnek ezt: Kedves ügyfelünk, mi biztosan megtaláljuk a megoldást az Ön problémájára, Önnek pedig csak azért kell fizetni, amire valóban szüksége van.

Az ügyfélnek ezt jelenti: „Aha, az én igényeim szerint alakítják ki az árat, akkor az az igényem, hogy csúcsminőségű terméket/szolgáltatást szeretnék, de nem akarom megfizetni az árát. Ezt meg is tehetem, mert az én igényeim szerint fognak árazni ”

 „Ön kitalálja, mi megvalósítjuk: cégünk vállalja mindennemű…”

 

A cégnek, aki ezt kiteszi a weboldalára, ezt jelenti et a mondat: Mi mindenkinek mindent meg tudunk oldani.

Mit gondol az ügyfél? – Oké, én aztán szívesen kitalálom mi kell nekem, csináljátok meg, de az árat is én találom ki.

“Ahol a minőség és az ár egy helyen található.
Az árak tájékoztató jellegűek”

A semmitmondó szlogenek és a nem pontos árak azt az érzetet alakítják ki a vevőben, hogy ha maga a cég sincs tisztában a saját terméke árával, akkor az biztosan tárgyalás kérdése:

„Mi az, hogy tájékoztató jellegű az ár? Lehet több is meg kevesebb is? Akkor már inkább kevesebb!”

Alakíts ki csomagárat!

Te, mint a szakmád szakértője pontosan tudod, hogy egy-egy megrendelődnek milyen megoldásokra van szüksége, ahhoz, hogy megoldja a problémáját.

Egy-egy szolgáltatás nyújtásánál elsőre lehetetlennek tűnik szolgáltatás-csomagokba formálni az árat, hiszen mindenki más-mást akar. De vannak olyan megoldás-elemek, amelyeket minden megrendelőd ugyanúgy vesz igénybe, ezeket csoportosítsd, mutasd meg azt a hasznot, amelyet ez a vásárlóidnak jelent és fogalmazz meg egy jó árat. Ebből lesz az egységes szolgáltatáscsomag.

A csomagok árából senki nem fog alkudni, mert feketén fehéren látja, hogy mit kap a pénzéért, és az is világossá lesz a számára, hogy ezt mindenki ugyanennyiért veszi, neki sem lehet másképp.

Ezeket a csomagokat lásd el saját névvel, így kialakul az te saját márkád, amiből aztán végképp nem fognak alkudni.
Itt van néhány példa, szándékosan olyan cég-típusokat választottam, amelyekkel kapcsolatban teljesen lehetetlennek tűnne csomagokat kialakítani

Példa csomagárakra tipikusan olyan cégeknél, amelyek személyre szabott szolgáltatást nyújtanak.

Lakásfelújító cég:

Határozd meg a céged úgy, mint az xxx város yyy városrész lakótelepeinek felújítási szakértője. Így jobban meg tudod ismerni vevőket, számolni tudsz az igényekkel, ismeres a jellemző lakás alapterületeket stb. A kisebb célcsoportot jobban meg lehet ismerni, könnyebb és olcsóbb nekik marketingezni.

„44m2-es, másfél szobás csomag”

  • Új burkolatok a nappaliba és a kisszobába
  • Falfestés
  • Erkélykorlát csere
  • Fürdő és WC elválasztása
  • Nyílászárók cseréje

Szöveg hozzá, ahhoz  részhez, hogy mennyibe kerül:

Ez a megoldáscsomag a kiválasztható burkolatokkal, falszínekkel, szaniterekkel és nyílászáró színekkel együtt most öt év garanciával xxxxxx Ft helyett yyyyyy Ft-ért teheti szebbé az Ön másfél szobás lakását.

 

További példék csomagárak kialakítására:

Kozmetikai cég:

„10 évvel fiatalabbnak látszom” csomag

Állítsd össze azokat a kezeléseket amire szüksége van a klienseinek, ha le szeretnék tagadni a korukat. Adj hozzá némi fantáziát és visszatérő ügyfél kedvezményt…

Szórólapterjesztő cég:

Itt a legtöbben ajánlatot kérnek, más típusú, méretű reklámanyagokat kell megvalósítani, azokat más-más helyen terjeszteni. De te már tudod, hogy mire van szüksége azoknak a cégeknek, akik tőled kérnek ajánlatot: ha pl.: magánszemélyeket céloznak, akkor minden postaládában ott szeretnék tudni a reklámkiadványt.

Foglald ezeket össze, add a megrendelőik kezébe a legjobb megoldást, akik örülni fognak, hogy végre valaki az ő nyelvükön beszél, tudja mire van szükségük.

„xxx Város Minden Postaládájába!”

  • A/5-ös színes szórólap
  • A város xxx százezer postaládájában minden második héten

Vagy:

„Az Ön reklámanyaga az összes yyyy profilú cég vezetőjének kezébe”

  • Minden hétfőn az Ön ajánlatát látják először a cégvezetők
  • Kiszállítási garancia

Vidd el egy cetlire írva a lényeget, ez a legfontosabb:

Beszélj a vevő nyelvén, termék és szolgáltatás helyett adj megoldást a kezébe, adj bónuszt, vagy ha muszáj, kedvezményt, írj pontos árat, és ne feledd a határidőt.

És a végül: nyugodtan kopizd le ezt az ajánlatmintát, írd át a te cégednek megfelelően, ezzel én weboldaltervezőként, ráadásul kezdő koromban, baromi sok megbízást hoztam el a nagy cégek orra elől, pedig egyáltalán nem voltam alatta a piaci árnak, sőt kifejezetten megkértem az árát.

 

 

Kedves Keresztnév!

Köszönöm, hogy hozzánk fordultál az új, vevőszerző weboldalatok elkészítésével kapcsolatban. S mielőtt részletesen leírom, hogy mit tartalmaz ez az online megoldáscsomag, amit Nektek ajánlunk, csak egy nagyon rövid kitérő a magyarországi kis-, és középvállalatok weboldalaival kapcsolatban:

Minden cégnek van ma már „cégbemutatós” weboldala, csak sajnos ezeknek a java része egy fillér bevételt sem hoz a tulajdonosának, egész egyszerűen azért mert olyan felesleges információkat tartalmaz, ami nem motiválja arra a látogatót, hogy vásároljon.

Ennek dolognak a fő oka az, hogy  az egyik cég megnézi a másik honlapját és az alapján elkészítteti pont úgy a sajátját, a legtöbb webdesign cég meg meg is csinálja….

Amiért a mi megrendelőink egytől egyig komoly előnyökre tesznek szert a konkurenciájukkal kapcsolatban, annak az az oka, hogy mi nem csupán a weboldaltervezést, hanem a weboldal online marketingjét is megvalósítjuk ilyen megoldás-csomagokban, amit most Neked is ajánlok:

Mire van szükségetek egy profi értékesítési weboldalhoz?
Alapvetően 6 dologra.

1. Domain név tárterület, saját emailcímek.

A domain név ne a cég neve legyen, hanem a szolgáltatásé, pl: www.eztcsináljukmeg.hu és nem www.akármilyenkft.hu

2. Az arculat, navigáció és az elrendezés olyan kombinációjára, amely használhatóságot és így az értékesítést segíti.

Semmi izgő mozgó animáció, meg fura, ötletes menük: letisztult szép, modern arculat, amely profizmust sugall bizalmat épít és könnyen kezelhető. A weboldal tartalomkezelő szoftverrel készül, ezt azt jelenti, hogy miután elkészült nagyon egyszerűen tudtok majd Ti is változtatni a tartalmon.

3. Értékesítési szöveg

Nem szabad: céginfó, ISO minősítési történetek, szervezeti felépítés stb: nem “hivatalosdit” kell játszani, hanem tudatosan a látogató figyelmét megragadva őt a vásárlási vágy felkeltésével, annak realizálásával elvezetni addig, hogy kitöltse a megrendelő lapot és az a Ti cégeteknek bevételt hozzon.

4. Hírlevél szoftver

A hírlevél szoftver az automatizált értékesítési weboldal legfontosabb eleme: arra szolgál, hogy folyamatosan kapcsolatot tudjatok tartani bárkivel, aki akár egyszer is kíváncsi volt az Ti weboldalatokra, azonnal, egyetlen gombnyomással több száz vagy akár több ezer potenciális vevőt tudjatok elérni egy jó ajánlattal. Sőt még akár ez a gombnyomás sem szükséges, hiszen az értékesítési üzenetek előre beállíthatók és időzíthetők.

5. Megrendelő felület

Egy egyszerű de részletes ajánlatkérő, termék megrendelő a weboldalra, automata válasz funkcióval. A látogató kitölti, ajánlatot kér, megrendel: a rendszer azonnal küldd vissza neki egy automatikus, de őt néven szólító visszaigazoló levelet, “köszönjük az ajánlatkérést megkaptuk”. Az ilyesmi növeli a cégbe vettet bizalmat, és persze az eladásokat.

6. Keresőoptimalizálás

Csak röviden: ha a keresőkben legalább az első lapon vagytok arra a keresésére ami a Ti szolgáltatásotokra irányul <tevékenységek nevei törölve>, akkor sokan rá fognak kattintani az oldalatokra. Az elsők között lenni a keresőben a legjobb, leghatékonyabb marketing eszköz.

6+1 Online marketing tanácsadás:

Amíg a weboldal készül, három négy hétig leszek a Ti online marketing tanácsadótok: folyamatosan nyomon lehet követni az oldal felépülését, az értékesítési folyamat kialakítását. Mindig, minden kérdésre válaszolunk, de sokat fogunk kérdezni mi is, hogy minél jobban bele tudjuk élni magunkat a Ti szolgáltatásotok előnyeibe, hogy minél hatékonyabb weboldalt tudjunk csinálni.

”Mennyi idő alatt készül el?”

A weboldal elkészítéséhez négy hétre van szükség, ennyi idő kell, amíg a domaint bejegyzik, amíg “legyártjuk” a Ti személyre szabott online értékesítési megoldásaitokat.

„Mennyibe kerül?”

A weboldal a domainnel és a tárhellyel, az értékesítési rendszerrel, hírlevél szoftverrel, a non-stop marketing konzultációval egyszóval mindennel együtt (egyszeri költség, apróbetűs rész meg minden ilyesmi nélkül) bruttó XX XXX Ft-ért tudja online is sikeressé tenni a cégeteket

Meddig érvényes az ajánlat?

Ezt az ajánlatot  kizárólag a Ti cégeteknek készítettük, a weboldalunkat most alakítjuk át, az új weboldalon ennek a csomagnak az ára legalább xx xxx Ft-tal drágább lesz, tehát ez az ajánlatot csak akkor tudom tartani, ha <dátum>-ig választjátok (ez kilenc nap gondolkodási idő.) Ez után Nektek is csak annyiért tudjuk adni mint másnak (xxx xxx-ért)

Hogyan lehet megrendelni?

A megrendeléshez ki kell tölteni a szerződést és a konzultációs lapokat. Ezeket postázni vagy faxolni a címünkre, mi visszaküldjük az általunk is aláírt példányt és küldjük a számlát is, amit banki átutalással kell teljesíteni szerződésmegkötéskor.

A bankszámlaszám, a cím, faxszám a szerződésben van, amit itt mellékelek ezt küldd el xxx dátum-ig a címünkre.

Ui: Tudom, hogy ez most még sok és új egyszerre, de másképp nem lehet.. ezért adtam a kilenc napot: előtte nyugodtan nézzetek utána mindennek!
Válaszod várva, baráti üdvözlettel:
Erdélyi Norbert[emailcím] [cégnév]

1 Kampánnyal 1 évnyi vevőt?

Ezt az 5 dolgot rosszul tudod a kampányolásról

Egy online kampány lényege az, hogy annyi vevőt megszerzel vele egy hét alatt, mint amennyit egy év alatt szereznél. El kell érni, hogy kíváncsiak legyenek az ajánlatodra még azelőtt, hogy kapható lenne.
De az egészet el tudod rontani, ha erre az 5 dologra nem figyelsz:

Kampánytervezés Oktatóanyag

Kampánytervezés lépésről lépésre

2 hónap kampány előkészítés, 1 hét intenzív értékesítés és akár 10 hónap szabadságra is elmehetsz. Innen az elnevezés: “210”, azaz 2 hónap munka 10 hónap pihenés. Lássuk, hogyan segít a célod elérésében a híres-nevezetes “2 hónap munka 10 hónap pihenés” kampány oktatóanyag.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés itt.

Share This