Az exit pop-up technológia: áldás vagy átok?

Szerző: | Online marketing, Webdesign

Mi az a megoldás a weboldalon, ami biztosan tönkreteszi a felhasználói élményt? Egy váratlanul felugró ablak (pop-up), ami azonnali vásárlásra, megrendelésre vagy feliratkozásra biztat. A legtöbb látogatót rettenetesen idegesítik az ilyen ablakok. Sokan zaklatásnak érzik őket és egyből menekülnek az oldalról (ahelyett, hogy ott maradnának, mert a pop-upnak ez lenne az eredeti célja).

Hogyan faragj előnyt a hátrányból?
A pop-up nem átok, hanem áldás, ha megfelelően használod.

A felugró ablakok szerepének átértékelésével egy olyan stratégiai eszközt kapsz, ami alaposan felpörgeti a konverziót a weboldalon. Ha jól csinálod, a pop-up segítségével egyre több érdeklődő jut el az értékesítési tölcsérig és a konkrét vásárlásig!

A pop-up kínáljon igazi értéket

Minden weboldalnak komoly érdeklődőkre van szüksége, akik beleszeretnek a az oldalba (vagy a termékbe), feliratkoznak, a sales folyamat végén pedig vásárlóvá válnak.

Ehhez nemcsak a minőségi tartalmak írásával juthatsz el. Egy másik megoldással, a valódi értéket kínáló pop-up módszerével is hatékonyabbá teheted a vásárlóvá válás folyamatát.

Elsőre meghökkentőnek tűnik, de a termék értékét erősítő pop-up a ConversionXL kutatása szerint akár 600%-kal (!) is növelheti a leadek (az értékes és feliratkozó látogatók) számát!

Rengetegen weboldal-tulajdonos aggódik amiatt, hogy a pop-up használata nem javítja a konverziót, inkább az oldal visszafordulási arányát (a bounce rate-et) növeli.

“Valódi értéket adni” könnyű ezt mondani, mert honnan tudod, hogy a vevőidnek mi számít annak?  Van olyan iparág, ahol a 10%-os kupont is értékesnek találják a leendő vevők, de a “túlmarketingezett” iparágakban nagyon oda kell tenni magad, hogy átlépd az ingerküszöböt.  A vevőismeret az egyetlen, ami alapján belőheted a popupod tartalmát.

A WordPress Beginner elemzéséből kiderül, hogy a felugró ablakoktól nem változik a weboldal lepattanási aránya. A Backlinko egyik szakértője is alátámasztotta ezt az eredményt. Dan Zarrella A/B teszteket futtatott arról, hogyan hat az oldal teljesítményére a pop-up jelenléte vagy hiánya. A lepattanási arányban semmi sem változott, csak a feliratkozási arány csökkent nagyjából 50%-kal, mikor nem használt pop-upokat!

A neuromarketingesek szerint az agyunk (pontosabban: a hippocampus) szereti a váratlan dolgokat, ezért akár pozitívan is hathat rá a felugró ablak.

A ConversionXL rávilágít a pop-up pszichológiai hatékonyságának hátterére. Valójában egy hatékony meggyőzési mintáról van szó, mely során váratlan, előre megjósolhatatlan dolog történik, amitől az emberi agy nyitottá, fogékonnyá válik az üzenetre. De ez csak akkor történik meg, ha tényleg jól csinálod! (mikor a pop-up szövege megoldja az olvasók egyik nagy problémáját, amiről korábban olvastak a weboldal szövegében).

A pop-up igazi célja a lead-generálás. (Magyarul feliratkozógyűjtés) Ezek az ablakok sokszor azért ugranak fel, hogy az oldalon tartsák és a vásárlás felé tereljék az érdeklődőket, mielőtt kilépnének az oldalról. Ez akkor lesz igazi gond, ha a weboldalad után a legnagyobb versenytársaid oldalait látogatják meg.

A pop-up csak akkor működik, ha olyan értéket kínál, ami az oldalon tartja a kilépésre készülő látogatót. Akkor hatékony, ha további oldalmegtekintésekre, feliratkozásra, letöltésre és vásárlásra csábít (mindezt anélkül, hogy nyomulós és fárasztó sales praktikákhoz folyamodna).

A pop-up mutasson rá a legfontosabb lépésekre:

  • Hol lehet feliratkozni a hírlevélsorozatra?
  • Hogyan tudják letölteni az ingyenes esettanulmányt, az átfogó iparági elemzést?

A legtöbb pop-up valóban egy erőszakos zaklatásgyűjtemény, ami nem kínál értéket és elűzi az embereket, ám ezt is lehet profin csinálni. Most azt is megmutatom, hogyan.

Exit Popup Okosan #1
A Search Engine Journal módszere

„Csatlakozz 23 857 marketingeshez. Ne hagyd ki! Hetente elküldjük Neked a Search Engine Journal legfontosabb szakmai híreit. És ha feliratkozol, most INGYEN kapsz egy nagyszerű e-bookot a SEJ közösségi média stratégiájáról!”

Ezzel a remekül felépített pop-uppal győzi meg a látogatókat az egyik vezető marketinges oldal arról, hogy iratkozzanak fel a heti hírlevelére.

A szöveges rész mellett hatalmas területet hagynak szabadon és fehéren, amivel -a színek pszichológiája szerint- a megbízhatóság érzését keltik a látogatókban.

  • A feliratkozás gomb egy kontraszthatást keltő narancssárga négyzetben emelkedik ki a fehér mezőből, tehát már eleve fókuszálni fogunk rá, könnyű észrevenni.
  • Az ingyenes e-book borítója is szerepel a pop-upon, ami még tovább növeli a látogatókban ébredező bizalmi tőkét.

És láss csodát, működik a dolog! Senki sem akar kimaradni abból, amihez korábban már 23 857-en hozzáfértek a szakmában. A számok magnetikus erővel hatnak a gondolkodásunkra: nehéz nem lájkolni egy kedvező benyomást keltő Facebook-oldalt, melyet előttünk már 10 000-en kedveltek.

És ha a nagy számok vonzereje sem elég, vessük be a professzionalitás-kártyát! A szöveg a kíváncsiságunk felébresztése mellett finoman épít a hiúságunkra: azt sugallja, hogy ezekkel a hírlevelekkel szakértővé válhatunk, ráadásul ingyenes közösségi média stratégiát is kapunk.

A Search Engine Journal leleményesen építi fel a feliratkozás értékét.

Exit Popup Okosan #2
A KISSmetrics megoldása

„El akarod olvasni INGYENES landing page könyvünket? Tanuld meg, hogyan készíts őrületesen jó konverziót generáló landing oldalakat! IGEN, tudni szeretném  | NEM, nem akarok ingyen tippeket”

Nem kell különösebb jóstehetség ahhoz, hogy érezzük: szinte senki sem fog a második opcióra kattintani. Még azon látogatók többsége is az IGEN-re klikkel, aki eredetileg lelépett volna az oldalról. A NEM-re kattintással a saját céged sikere ellen dolgozol, amit senki sem akar. Nyilván páran kíváncsiságból rá fognak kattintani, de ez ilyenkor már mindegy, mert a popup elérte célját: az az ember aki az előbb meg akart téglázni az oldaladról, most kíváncsian kattintgat.

A NEM taszító jellege még erősebbé tehető a színek pszichológiájával. Használj egy élénk színű –mondjuk zöld– IGEN gombot, a NEM pedig legyen egy szürke, alig észrevehető árnyalat, amit alig lehet észrevenni.

De térjünk vissza a pop-up alapkérdéséhez: mivel tudod a weboldalon tartani a látogatót?

Ha a pop-up a nemleges válaszod is igenné (azaz kattintássá) alakítja!

A neuromarketinges kutatások tanulsága szerint agyunk mindig mindenben a túlélési lehetőségeket, a potenciális előnyöket keresi. A modern világ megjelenésével agyunkban egy új program alakult ki: pozitívan reagálunk az INGYENES dolgokra, és azonnal meg akarjuk szerezni őket.

A vadászó-gyűjtögető korszakban (az emberiség gyermekkorában) a táplálék megjelenése hatott ránk olyan magnetikus erővel, mint napjainkban az INGYENES dolgok begyűjtése.

Az ingyenességnek azonban egy másik pszichológiai olvasata is van: csökkenti a konverzió előtti kockázatot, mert egy kattintás nem kerül semmibe (maximum egy mozdulatba).

És a nemleges válasz igenné transzformálása remek belépő ahhoz, hogy a látogató elinduljon a vásárlási tölcsér felé.

Hasonló ehhez a Quicksprout IGEN-NEM megoldása


„A QuickSprout lépésről lépésre vezet be a “szörnyen nagy” forgalomgenerálás rejtelmeibe.
IGEN, küldd el nekem az INGYENES forgalomgeneráló könyvet | NEM, köszi, már elég forgalmam van.”

Ezt a módszert még elég kevesen használják Magyarországon (pedig Neil Patel, a KISSmetrics online guruja találta ki).

Exit Popup Okosan #4
Személyre szabott és kérdésre épített CTA, a WordPress Beginner fortélya

„Meg akarod tanulni a WordPress használatát? Kapj ingyenes WordPress videókat, pluginokat és más használható forrásokat!
Kérem az INGYENES ANYAGOKAT!

A call-to-action gomb zöld árnyalata kiemelkedik a fehér háttérből, a kérdésről a kattintásra irányuló nyíl nagyszerűen vezeti az olvasó figyelmét.

A főszöveg azonnal megragadja a látogató figyelmét, kiemelkedik a környezetből. Nagyobb betűvel írták, és a fehér háttér kontrasztja is felerősíti a fekete betűk pszichológiai hatását.

Mindig jó, ha a pop-up szövegében kérdéssel indítunk. Meg akarod tanulni a WordPress használatát? Itt tudatosan vagy anélkül mindenképpen válaszolni fogunk a kérdésre. És ha elég sok időt töltöttünk az oldalon, akkor valószínűleg igennel válaszolunk és kattintunk.

És mindig jobban működnek azok a call-to-action szövegek, ahol egyes szám egyes személyben szólítják meg az embert. „Kérem az ingyenes anyagokat”-könnyen rákattintunk, mert a kérem hatására érzelmileg mi is bevonódunk, személyesen leszünk megszólítva a szövegben, aminek nehezen tudunk ellenállni.

Az utcán sem tudjuk elfordítani a fejünket, amikor valaki a nevünkön szólít minket. Itt is ugyanez a helyzet: óriási figyelemfelkeltő szerepe van a személyesség erejének!

Exit Popup Okosan #5
“Szia, jó fejnek tűnsz” – Az angolnyelvtanitas.hu ötlete

Az angolnyelvtanitas.hu módszere. Ez a popup akkor jelenik meg, amikor hosszabb időt tölt valaki a blog cikkek olvasásakor, és feliratkozásra szólít fel. Ilyet csak akkor lehet megcsinálni, ha valakinek tökéletes a vevőismerete.

Három okát látom, amiért telitalálat ez a szövegezés:

  1. Mert, ha valaki legalább 5 perce nézegeti a cikkeket (300 másodperc oldalon töltött idő gyakorlatilag egy örökkévalóságnak számít az interneten) akkor nem kell neki eladni azt, hogy nálunk milyen jók a cikkek, és iratkozz fel. Ezt tudja magától is az olvasó.
  2. Mert, ha ennyi időt tölt az oldalon, az oldal szerkezeti felépítése miatt nem tud elmenni amellett, hogy itt bizony egy könyvtárnyi hasznos írás van, amit csak nehezen tud egyszerre feldolgozni, és ha nem kerül valamilyen közelebbi kapcsolatba az oldallal (kedvencekbe tevés, feliratkozás stb.), akkor nagy eséllyel marad le a többiről. Vagy csak szeretne egy könnyen feldolgozható kivonatot (12 legnépszerűbb cikk), hogy ne kelljen annyit olvasni és keresgélni.
  3. Mert, ha valakit megdicsérsz (szia, jó fej vagy!), akkor elkötelezve érzi magát, hogy ő is valahogyan bókoljon neked, valami módon a kedvedre tegyen. Plusz, ha valakit megdicsérsz, azonnal tiéd a szimpátiája.

Minden elem együtt van, hogy az olvasó örömmel és azonnal iratkozzon fel. Nem kell hozzá e-book grafika sem, csak egy sima űrlap, két jó mondat, és egy jó időzítés.

Exit Popup Okosan #6
“Neked jól megy a priorizálás?” Zalaba Krisztián módszere

Krisztián a Csináld Meg! személyes produktivitás blog alapítója. Arról ír, hogyan lehet kevesebb munkával jobb eredményeket elérni. Számomra és még a több ezer feliratkozója számára is ez a tökéletes párosítás, a legnagyobb és legutolsó megoldandó probléma.

Amikor megláttam ezt a weboldalt, azonnal feliratkoztam, pedig online marketingesként szinte minden meggyőző szövegre immunis vagyok. Én vagyok az, aki kapásból bezárok minden ilyesmit, ha érzem, hogy egy oldalon mindjárt elsötétül a képernyő, és jön az exit popup, már remeg a kezem az egéren, és keresem az X-et, hogy bezárjam. De ez az oldal megfogott. Miért?

Ezzel a szóval “priorizálás” tökéletesen megtalálta a célcsoportot, pedig írhatta volna azt is, hogy “a feladatok fontossági sorrendje” de akit ez a probléma foglalkoztat, az keresett már rá angolul (prioritize) és érti mit jelent ez a szó.  A címsor alatti szövegben két fontos szót emel ki “elveszel a részletekben” és “lassan haladsz”.

A célcsoportnak már ennél a pontnál úgy tűnik, hogy Krisztián tökéletesen ismeri a problémáját. (Ismeri is, mert maga is a saját tapasztalataiból, sikereiből és bukásaiból tanult.)

Mi kellett ahhoz, hogy jelen esetben reflexből bezárás helyett feliratkozás történjen ebben az exit popupban?

  • A célcsoport szóhasználatának eltalálása (Ehhez nagyon pontos vevőismeret kell)
  • 2 probléma megnevezése (“lassan haladsz, elveszel a részletekben”)
  • Egy egyszerű, és éppen ezért betartható ígéret (“segít felállítani a prioritásokat egész napra”)
  • Egy nem teljesen éles grafika, ami éppen ezért kíváncsivá tesz, és amin látszik, hogy valamilyen pofonegyszerű, egy lapra is ráférő, könnyen feldolgozható dolgot ad. Pont az, amire egy priorizálási problémákkal küzdő olvasónak szüksége van

Milyen pop-upot próbálj ki?

Számos weboldal tulajdonosa azzal tartja az oldalon a lelépést fontolgatókat, hogy hatalmas, csaknem az egész oldalt betöltő pop-upokkal bombázza őket.

Ez elég erőszakos módszernek tűnik és joggal érezheti zaklatásnak a látogató. További menekülésre biztatja az érdeklődőt ahelyett, hogy feliratkozna.

Emberközelibb megoldás a görgetés alapú pop-up használata.

Kevésbé agresszív, nem kelt annyira nyomulós hatást, mint az előző módszer (ráadásul a népszerű konverzióoptimalizáló oldal, a ConversionXL is ezt ajánlja, a feliratkozóik fele a görgetés alapú pop-upokból származik).

Minél több anyagot olvasott a weboldalon az érdeklődő, minél többször használta a scrollt, annál valószínűbb, hogy venni szeretne tőled valamit. Te állítod be, hogy mennyi görgetés és olvasás után jelenjen meg neki a feliratkozást kínáló ablak, de ez a leghatékonyabb lead-generáló megoldások egyike.

Végső exit pop-up tanulságok:

A stratégiailag újragondolt exit pop-up friss energiákkal gazdagítja a weboldalad és az értékesítési tölcséred, növeli a feliratkozók és a vásárlók számát.

Sokan azt gondolják, hogy a pop-up technológia halott, de számtalan kiaknázási lehetőség rejlik benne, amiről hiba lenne megfeledkezni.

  • Keltsünk professzionális hatást és használjuk a nagy számok meggyőzőerejét (ez a Search Engine Journal pop-upjának tanulsága).
  • Az ingyenesség mágneses erővel van a kattintási hajlandóságunkra. A KISSmetrics pop-up fortélyával az oldalt elhagyni akaró látogatók Nem-reakciója is konverzióvá alakítható.
  • A WordPress Beginner pop-upján a CTA-gomb személyre szabott, így a látogatók könnyebben kattintanak rá. Kérem az Ingyenes anyagokat-az E/1. személyben íródó call-to-actionök mindig hatékonyabbak, mert a személyesség erejével bírják kattintásra az embereket. A pop-upon lévő kérdés ügyes megoldás, mert az olvasó azonnal válaszolni akar rá, és valószínűleg kattintani fog.
  • Tesztelhetünk az oldal elhagyását akadályozó hatalmas pop-upokat vagy a görgetés alapján megjelenő pop-upokat is (a ConversionXL szerint az utóbbi a hatékonyabb).
  • A vevőismeret a legfontosabb: Ha tökéletes precizitással találod el az érdeklődőd szóhasználatát, és tudsz mutatni egy betartható ígértet a problémára megszerezted a feliratkozót. Ehhez nagyon kell tudni fogalmazni.
  • Az időzítés is lényeges: Ha az oldalon töltött időhöz időzíted a megjelenést, máris többet tudsz az érdeklődőről (pl: szeret olvasni, rászánja az időt) pontosabb szöveggel tudod átlépni az ingerküszöbét, hogy feliratkozzon.

Azt nyilván nem lehet előre megmondani, nálad melyik pop-up fog jobban teljesíteni, ezért érdemes sokfélét kipróbálni, úgy, hogy arra is gondolsz, hogy aki látni fogja mennyire ismer már téged, mennyire bízik meg benned.

Más popup jelenjen meg egy PPC landing page-en, amit a hirdetéseidre kattintók látnak, más popupot tegyél ki egy olyan sales oldalon, amit kiküldesz az olvasói listádra, akik már jól ismernek, és próbálj ki egy harmadikat is: egy-egy blogcikkedre tedd ki, amit azok látnak, akik valamilyen keresőkifejezést bepötyögve találták meg az oldalad.

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

WEboldal átalakítás videón

Előtte-utána: Kusza weboldalból letisztult, reszponzív kezdőlap.

3 x 8 perc, könnyen érthető képernyővideók Erdélyi Norbert online marketing szakértőtől.

A videó ráadásul ingyenes!

Vizuális bizalomépÍtés

Vizuális Bizalomépítés 3.0 Wordpress Oktatóanyag

Két weboldal közülmindig a jobb kinézetű nyer. Ez az oktatóanyag megtanítja hogyan készíts olyan designos oldalt, ami elnyeri a vásárlók szívét.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés

Kapcsolódó videók

Videó: Ha a sales oldalad legfőbb üzenetére akarod felhívni a figyelmet, ez egy olyan módszer, hogy az olvasóid megállnak ennél a pontnál, és fel-le fogják görgetni, csak, hogy nézegessék.

Bővebben a vizuális bizalomépítésről  https://netjet.hu/vizbiz

Videó:  Van egy érdekes összefüggés egy különös állapot, az arcfelismerési képesség hiánya (prozopagnózia) és a weboldalad információ adagolása között. Elmondom a videóban.

Bővebben a vizuális bizalomépítésről  https://netjet.hu/vizbiz

48% feletti konverzió

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

wordpress & Webdesign

Érdekes

A szimpátia, ami végül a vásárláshoz vezet, érzelmi alapon az első látásra megszületik. Ezért mondom, hogy lételeme a weboldaladnak a vizuális bizalomépítés.

Olvass tovább a vizuális bizalomépítésről  itt:
https://netjet.hu/vizbiz

Még több webdesign cikk

Amit mindig is tudni akartál a landing page-ről, de soha nem merted megkérdezni

Akkor van baj, ha mást találnak az érkezési oldalon (a landing page-en), mint amit ígértél nekik.

Tovább

Ilyen gombokat használj, hogy az emberek érzelmére hass!

Aki nem kattint, az nem vásárol: Lényeges a weboldalad gombjainak és linkjeinek érzelmi töltete.

Tovább

Hogyan lett 10 perc alatt egy kusza, nehezen átlátható oldalból egy letisztult, reszponzív, designos kezdőlap?

Rút kiskacsából gyönyörű hattyú. Nézd meg a lépéseket ezen a jól követhető, közérthető képernyővideón, Erdélyi Norbert online marketing szakértő magyarázatával.

Share This