Egy jó címsor kéne, de kong a fejed az ürességtől? Itt a mentőöv, ha elhagy a kreativitás.

Szerző: | Online marketing, Tartalommarketing

Mitől lesz az, hogy valakinek minden szavára netezők kíváncsi tömegei figyelnek? És mi kell ahhoz, hogy szakértő véleményvezér legyél, akinek a kritikája vagy dicsérete miatt az emberek megvesznek egy bizonyos terméket?

A válasz két szó: minőségi tartalom!

Ami olvasmányos, de számokat, százalékokat is tartalmaz. Meggyőzi a szkeptikusokat és professzionalitást tükröz. A sikeres vállalkozók ellenállhatatlan webszöveget írnak, vizuálisan lehengerlő weboldaluk van, ami hitelessé és izgalmasabbá teszi a személyiségüket.

Az emberek visszatérnek az oldalukra, mert érdekli őket, mit mondanak. Senkit sem izgat egy tucatmegoldásokkal operáló átlagos (vagy az alatti) webdesign. Ennél jobban már csak a közhelyszerű, álmosítóan unalmas szövegektől menekülnek az emberek.

A jó tartalom olvasmányos, és számokat is tartalmaz!

A szakértőket a tartalommarketing hozza nyerő pozícióba, és a te weboldalad forgalma ugyanezzel pörgethető fel. Ebben a cikkben összegyűjtök neked pár hatékony eszközt és remek ötletet, amivel magasabb szintre emelheted a tartalommarketinged.

A kutatást nem úszod meg, de a BuzzSumóval ez is könnyebb!

A jó cikkek és a szakértői vélemények meggyőzőereje mögött hosszú órák kitartó kutatása áll, vagy épp hosszú évek ügyféltapasztalata.

Cikkek, infógrafikák tucatjaiból nyerik a legfontosabb iparági eredményeket, számokat, tényeket és összefüggéseket, amikkel alá tudják támasztani a szakmai véleményüket.

A komoly kutatás azonban rettentő időigényes. Minden eszköz a hasznodra válik, ami levágja a felesleges kanyarokat és jelentős energiát spórol neked.

A BuzzSumo koncentráltabb, gyorsabb és lényeglátóbb keresésre képes, mint a Google.

Ha folyamatosan blogbejegyzéseket írsz bizonyos témában, akkor eleinte magával sodor az alkotás lendülete, idővel viszont ez a dinamizmus alábbhagy.

A legtöbb magyar blog ezen a ponton vall kudarcot: elfogy a kreativitás és a lelkesedés, a blog stagnál, az olvasók pedig eltűnnek, mert csak a rendszeres bejegyzésfrissítés teszi őket visszatérővé, igazi „függővé”.

Kifogsz az ötletekből. Úgy érzed, hogy csaknem a végletekig kimerítetted a témádat.

Cél: eredeti, újszerűbb blogbejegyzéseket publikálj

Ilyenkor kapóra jön egy olyan tartalmi kincsesbánya, ahonnan bármikor inspirációkat kapsz és nagyszerű forrásokból dolgozhatsz. A BuzzSumo egy ilyen ékszeres doboz, ahol finom szűrési lehetőségekkel csemegézhetsz a tartalmak közül.

A BuzzSumo legértékesebb része a szűrési háló finomhangolása: rákereshetsz a szakterületeden megjelent cikkekre, infógrafikákra, interjúkra, videós tartalmakra.

Mindezt az időintervallum szűkítésével is megteheted: a rendszer egy kattintással beállítható arra, hogy kiderítse, milyen tartalmat írtak a keresési feltételeidnek megfelelően az elmúlt 24 órában, a múlt héten, az adott hónapban vagy évben.

10 találatot tudsz megnézni ingyenes regisztrációval, a többiért már fizetni kell:

Bár nem éppen olcsó, de érdemes legalább a 14 napos ingyenes próbát kérni, mert a BuzzSumo egy csomó elemzési lehetőséggel támogatja a tartalomfejlesztést. Nézd meg: https://app.buzzsumo.com

  • A Content Analysis opcióból kiderül, mekkora átlagos megosztást generálhat egy kulcsszó a közösségi hálózatokon, hány online cikkben jelent már meg.
  • A Backlinkek menüpont megsúgja neked, milyen oldalak linkelik be a versenytársaidat és azt is milyen típusú tartalom adhat neked erős linkeket.
  • A Facebook Analyzerrel betekintést nyersz abba, hogy melyik tartalomtípus kötelezi el a közösségi oldalon a célcsoportod.

Tipp: ne csak magyarul keress a BuzzSumón! Lehet, hogy az angol anyagokból a hazai elemzéseknél is komolyabb ötleteket meríthetsz.

A felfedezett cikkeket nyilván nem veheted át egy az egyben, mert az plágiumnak számít. Struktúrákat, ötleteket másolhatsz, mert az a szövegíró szakmában nem számít jogsértésnek (ezt egyébként swipingnak nevezik a szakemberek).

De még ütősebb, ha az adott témának arról az oldaláról írsz, amit az eddig olvasott cikkek méltatlanul elhanyagoltak. A legfőbb cél az, hogy minél eredetibb, újszerűbb blogbejegyzéseket publikálj, melyek „felrobbantják” az internetet.

A forrás pontos megjelölésével bátran idézhetsz belőlük adatokat, számokat, összefüggéseket. Minél részletesebben elemzel egy témát, annál gyorsabban nő a szakértői státuszod. A Google algoritmusa is előkelő helyzetbe rangsorol a találati listáján, mert az adott témában nagyra értékeli a cikket.

A BuzzSumo jelzi a legértékesebb forrásokat. A talált cikkek mellett megjeleníti, hányan osztották meg az adott anyagot Facebookon, Twitteren, Google+-on, a Pinteresten.

A legtöbbször megosztott posztokat tekintsd kiindulópontnak, és a népszerű forrásoktól a te blogod is új lendületet kap!

Kísérletezz és találd meg a legütősebb címsort!

Sokat írtam arról már arról, mennyire fontos az olvasók figyelmének megragadásában az izgalmas főcím.  Azt is tudod rólam, hogy nem vagyok híve a “szövegsablonok átírása” típusú sales szövegírásnak.  De tény, hogy van olyan, amikor elhagy az ihlet, ilyenkor könnyeben indul újra a kreativitásod, ha jó példákat látsz, vagy meg tudod erősíteni egy-egy ötletedet.

Emotional Marketing Value (a.m.: Marketing Érzelmi Érték)– a főcímedben lévő szavak érzelmi marketingere

Durva, de igaz, hogy még címsor elemző kalkulátorok is vannak a neten, amik megmondják, hogy mennyi érzelmet tud generálni egy-egy címsor. Ezt nézd:

A Wired.com egyik cikkéből konkrétan kiderül, hogy a weboldalak forgalmában a kiemelkedően teljesítő címsorok akár 500%-kal nagyobb konverziót hoznak (!), mint a harmatgyenge címsorok, ami egy elképesztő adat.

Találj egy kiugróan jó főcímet, és máris meghatványoztad a cikked (és az egész oldal) konverzióját. A versenytársak weboldalait fényévekkel körözöd le, ha nagyobb figyelmet fordítasz a címsor fejlesztésére.

A marketingkutatással és oktatással foglalkozó Advanced Marketing Institute kifejlesztett egy analitikai rendszert, ami a főcímed szövegének érzelmi meggyőzőerejét teszteli (angol headline-okkal tudod használni).

Emotional Marketing Value (a.m.: Marketing Érzelmi Érték)– a főcímedben lévő szavak érzelmi marketingerejét jelenti, EMV-pontszámokat mér az alkalmazás. Azt mutatja, mennyire vonzza az embereket az adott headline egy meghatározott iparágban.

Nézd meg ezen a linken: http://www.aminstitute.com/headline/

Vegyünk egy angol címet: Doing Business Like a Super Hero (magyarul kb.: Hasítson a céged, mint egy szuperhős!), és az üzleti kategóriára szűkítve kérjünk rá egy elemzést. A címsor „marketing érzelmi értéke” szerint a szavak érzelmi értéke 50% lett, ami egészen jó eredmény.

  • A rendszer szerint a profi szövegírók általában 30-40%-os EMV-t írnak, a legtehetségesebb szövegírók tudnak 50 és 75% közötti érzelmekre ható főcímet írni.
  • És a slusszpoén: az elemzés leírja, hogy a főcímem az üzleti szektorban egyszerre hat a célcsoport értelmi és empatikus oldalára.

Írj olyan headline-t, aminek 50% feletti az értéke

Írj olyan headline-t, aminek 50% feletti az értéke, és egészen biztos, hogy nagy hatást teszel a célközönségre!

Egy másik remek eszköz a Content Ideator, amit a marketingesek headline generátorként is emlegetnek:

http://www.contentforest.com/ideator

Beírod a kulcsszavad és kapsz róla néhány népszerű főcímet, amiből saját tippeket meríthetsz. (De angolult írt blogcikkekben ne másold le őket, mert a Google bünteti a duplikációkat).

A címsor ötletelést itt is csak angolul tudod megvalósítani, viszont a működő változatok magyar verziója a te blogodon sem fog rosszul teljesíteni.

Az ingyenes alapváltozatban meg tudod nézni, mennyire érdeklődnek az emberek a főcímben használt kifejezésed iránt. Arról is tippet kapsz, milyen megosztásokat generál az adott kulcsszó a legnagyobb közösségi oldalakon.

Én a content marketingre (a tartalommarketingre) futtattam a keresést. Megtudtam, hogy ez a szó az elmúlt időszakban alig ezer megosztást generált a Pinteresten, több mint 15 ezer Facebook-megosztásban szerepelt, a LinkedIn-en viszont 26 654 megosztásban esett szó a tartalommarketingből.

Ebből az elemzésből kiderül, hogy a Pinteresten nem annyira hatékony jelenleg a tartalommarketinges headline. A Facebookon már bátran beleírhatjuk a posztba, LinkedIn-en viszont egyenesen kötelező a használata, mert kiemelkedően populáris.

Mik az igazán forró témák? Nézd meg a véleményvezéreket!

Az internet evolúciója, a friss tartalmak áradata annyira felgyorsult, hogy ma már nem naponta, hanem még ennél is gyorsabban változnak a trendek és a tartalmak.

ma már nem naponta, hanem még ennél is gyorsabban változnak a trendek és a tartalmak.

  • Nem óránként, hanem szinte percenként jelennek meg blogbejegyzések, cikkek egy adott szakterületen. Ember legyen a talpán, aki ezt a pörgést naprakészen követni tudja.
  • Ebben a tartalmi dzsungelben nem írhatsz átlagos dolgokról, mert az senkit sem fog érdekelni és a blogod szürke érdektelenségbe fullad. Semmit sem fogsz eladni.

„Forró témákkal” kell foglalkozni, ami iránt égő kíváncsiság ébred az emberekben, és egyből kattintanak a cikkedre, nem tudnak ellenállni neki.

Már az írás előtt, a témakereső fázisban tudnod kell, mi számít menőnek és felkapottnak a véleményformálók körében.

Ehhez viszont aktiválnod kell a Kloutot:

https://klout.com

(Facebookkal és Twitterrel is be tudsz lépni.)

Itt nincs más dolgod, mint beírni egy adott keresőszót és megnézni, milyen cikkeket ajánl neked a rendszer egy beállított iparágban.

Én a keresőbe a WordPress szót írtam, és erre 20 szűrési feltételt kaptam, melyekből témát válogathatok. Megnézhetem a friss WordPress-cikkeket a SEO szempontjából, a CSS, az applikációk vagy a design aspektusából, de a webfejlesztő írásokra és a nyitott forráskódról szóló anyagokra is rákereshetek.

Már-már a bőség zavarát érzi az ember, annyira sok témából lehet meríteni a Kloutból!

A Klout egy szakértői listát is ad, amivel követheted a témádban releváns véleményformálókat a Twitteren. Az ő tweetjeiket olvasva nem maradsz le a legfontosabb trendekről és a kurrens kérdésekről.

Témakereső fázis: meg kell tudnod mi számít felkapottnak a véleményformálók körében.

Gyűjtsd össze egy táblázatban a felmerülő témákat linkekkel együtt, és már lesz egy előzetes tartalmi gyűjteményed, amiből könnyen tudsz rendszeres blogbejegyzéseket írni.

A véleményvezérek nyomon követésével pedig folyamatosan benne leszel az adott terület szakmai vérkeringésében. Minden korábbinál frissebb, aktuálisabb cikkeket írhatsz, amit a weboldalad látogatói is érdeklődéssel olvasnak.

A cikk elején említett BuzzSumóban is lehetőséged van arra, hogy feltérképezd egy adott területen a legnépszerűbb cikkeket:

https://app.buzzsumo.com/research/trending

  • A szűrési feltételek között felmérheted, mik a sport, a technológia, az üzleti világ vagy a divat „legforróbb” témái. Még a tudomány, a politika és az egészségügy világában is körülnézhetsz.
  • A populáris cikkek alatt mindig teljesítményadatokat találsz, amik megmutatják, mennyien osztották meg az anyagot Facebookon, LinkedInen, Twitteren és a többi közösségi oldalon.
  • A BuzzSumo egy trending score-t, trendértéket rendel az adott írásokhoz, ebből is következtetéseket vonhatsz le.
Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Koppints le a módszerem

Így készíts WordPress weboldalt 12 perc alatt, amivel azonnal eladhatsz és listát építhetsz

A rövid, pörgős képernyővideóban a szemed előtt lesz kész egy weboldal, le tudod másolni a lépéseket. Mások hónapokig szenvednek ezzel, pedig pofonegyszerű.

A videó ráadásul ingyenes!

Hogyan építs saját portált?

Tekintély 3.0 Portálépítés Oktatóanyag

Építs saját portált wordpress-szel és profitálj!

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés

Kapcsolódó videók

Videó: Ez a 2 dolog kell ahhoz, hogy az emberek a kosárba tegyék a terméked. Mik ezek?

Bővebben a portálépítésről: https://netjet.hu/tekintely

Videó: Egy hiteles authority site (tekintély portál) anatómiája

Bővebben a portálépítésről: https://netjet.hu/tekintely

48% feletti konverzió

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

Még több online marketing

Érdekes

Három nagyon különböző dolgot kell összefésülni, ettől lesz a portálod hiteles, elismert, ezért fogják szeretni. Ha ez a 3 dolog nincs egységben, akkor gáz van:

  1.  Ahogy az emberek gondolkoznak.
  2.  Amit végül beírnak a keresőbe.
  3. Ahogyan te gondolsz cégedre, a termékeidre.

Olvass tovább a portálépítésről itt: https://netjet.hu/tekintely

Még több online marketing cikk

Az időtálló tartalomstratégia az új online marketing aranybánya

Hogyan írj folyamatosan érdekes tartalmat, amit a célcsoport is örömmel olvas?

Tovább

Hagyj ki egyet ebből az 5 elemből, és nevetséges lesz a sales oldalad.

Mi az oka, hogy az egyik sales oldalon a vevők vásárolnak, a másikba meg csak egy együttérző mosollyal belegörgetnek és bezárják?

Tovább

Koppintsd le a módszeremet:

Így készíts WordPress weboldalt 12 perc alatt, amivel azonnal eladhatsz és listát építhetsz

A rövid, pörgős képernyővideóban a szemed előtt lesz kész egy weboldal, le tudod másolni a lépéseket. Mások hónapokig szenvednek ezzel, pedig pofonegyszerű.

A videó ráadásul ingyenes!

Share This