Online marketing automatizálás: Mese vagy valóság?

Szerző: | Online marketing, Sales funnel, Webshop

Mivel etetnek vs. mi az, amit a valóságban is meg lehet csinálni?

2003-ban számítógépes tanfolyamokat adtam el, nevetséges, házaló ügynök módszerrel. Untam, hogy mindenkinek ugyanazt el kell mondanom, arra gondoltam milyen hatékony lenne a sales prezentációt egyszerre sok érdeklődőnek megtartani, és utána csak kötni a szerződéseket. „Ha-ha milyen vicces ez a kis egyetemista gyerek, meg akarja úszni a munkát” mondták az ötletemre a cég bölcs vezéri.

Sok évet kellett várni, mire a cégeknek leesett, hogy a weboldal meg a hírlevél az értékesítés automatizálására való. De most meg úgy állunk, hogy sokan azt hiszik, hogy az online értékesítés olyan, hogy egyszer megírod a hírlevelet „set and forget” beidőzíted és örökre dől a lé.

Ez szép, de egy dolgot kihagy a számításból. Az emberi gondolkodás kiszámíthatatlanságát.

Ebben a cikkben összeszedem, hogy mi az, amit teljesen automatizálhatsz, mi az, amit félig-meddig, és mi az, amit egyáltalán nem automatizálhatsz az online marketingben. Kijelentéseimet az elmúlt 11 év online marketing tapasztalatai alapján teszem, ezek csaknem teljesen egybevágnak a netjet.hu vásárlóinak saját tapasztalataival, a szövegben több helyütt őket is idézem.

Mit lehet 100%-ban automatizálni?

100% automatizálás alatt azt értem, hogy egyszer beállítod, és örülsz, hogy működik. Főleg az online értékesítés körüli adminisztrációs folyamatok tartoznak ide. Az első pár hétben még ránézel, hogy minden oké-e, de kisvártatva az egészet valóban elfelejted. Még a gondolataidból is kiszórod, hogy érdemi dolgokkal foglalkozhass, új ötletekkel, hogy mit találhatsz még ki, ami az embereknek még jobban tetszik (pl.: új csali) vagy még jobban kell (pl.: új termék)

A megrendelési folyamat automatizálása

A legszebb pillanat, amikor a vevő kitölti a megrendelési űrlapot. Illetve régen voltak a megrendelési űrlapok, ma már mindenki webshopot használ, vagyis kéne, hogy használjon ezért: Az emberek, azaz a vásárlók fejében megvan az online rendelés bevett menete: Kosárba teszem, pénztárnál bepötyögöm az adatokat, kiválasztom hogyan fizetek, a fiókomban követem a megrendelés, kiszállítás, teljesítés menetét, letöltöm a számlát. A vevő tudja, hogy védi őt a webshopokra vonatkozó, a kereskedőknek meglehetősen szigorú feltételeket támasztó törvény.

tobb_bizalmat_nyersz

Egy ingyenes webshop (Woocommerce) beállításával máris több bizalmat nyersz, mint egy sima megrendelési űrlappal. Ha nem néz ki webshopnak, a vevőnek nem lesz egyértelmű, hogy ugyanazok a törvények védik őt, mintha shopból vásárolna. Próbáld ki, cseréld le az űrlapod webshopra és meglátod a különbséget. Ezért éri meg webshopot csinálni akkor is, ha csak egyetlen egy terméked van.

A termékmennyiség nem számít, az emberek bizalma számít.

Itt van egy videó, hogyan legyen meg fél órán belül a saját Woocommerce shopod: Hogyan készíts magadnak WordPress alapon webáruházat? (Ha ennél többet akarsz, vidd el a Webshop Oktatóanyagot)

De nemcsak a vevők bizalmát nyered, hanem egy csomó időt is nyersz magadnak ha webshopppal oldod meg a megrendelést.

Webshop kontra megrendelő űrlap:

Megrendelési űrlap

Felviszed a mezőket, amilyen adatokat elkérsz, adsz valamilyen designt az űrlapnak CSS-sel, mert olyan hírlevélküldő nincs, ami tényleg szép űrlapokat is csinál, valamit mindegyik elbénáz: keretek, sortávok, padding, margin. Olyat még nem láttam, hogy valamelyik hírlevélküldőben ezek egyszerre stimmeltek volna. Aztán létrehozod a visszaigazoló oldalakat, és a visszaigazoló e-mailt. Aztán az űrlapkódot beteszed a weboldaladba, de ha nem akarod, hogy a vizuális szerkesztő szétszedje a kódod, akkor vadászni kell valamilyen kódrövidítő (pl.: Shortcoder) plugint.

Ha nem akarod, hogy nagy műgonddal megcsináld űrlapod úgy nézzen ki, mintha az lenne egy kezdő számítógépes tanfolyam diákjainak az első HTML próbálkozása.

Webshop

Terméket felviszed, a visszaigazoló oldalt, a számlaküldést (lásd lentebb), az aszf elfogadását a rendszer csinálja, annyi dolgod van, hogy kiküldöd a terméked oldalát a listádra. Vagy – ez gyakoribb- ha a sales oldalad van, akkor a megrendelés gomb tegye a kosárba a terméket.

Woocommerce esetében így linkelj, hogy a kosárban landoljon a termék: domained.hu/uzlet/?add-to-cart=12345

Ahol a domained.hu a te weboldalad címe, és az 12345 a termékazonosító, amit a wordpress vezérlőpultod „Termékek” menüpontján belül az adott termék mellett találsz.

termekazonosito

A számlázás automatizálása

Kevés dolgot tartok feleslegesebbnek az elektronikus utalások számlázásánál, szerintem így kéne működnie: Mivel minden cég és vállalkozás pénzforgalmi számla nyitására kötelezett (nemsokára az alanyi mentesek is) ezért a bankok havidíjában simán benne lehetne, hogy minden könyvelt utalásról készül egy e-számla, amit emailben megkap a befizető. Ahelyett, hogy a bankok ilyen oldszkúl, PC-re telepíthető számlázó szoftvereket vagy ingyen bélyegzőket osztogatnának.

De ilyen nincs, és ismerve a banki észjárást, valószínűleg nem is lesz, ezért a második legjobb megoldás az, hogy a webshopot összekötöd a számlázó szoftvereddel. Ha valaki rendel, díjbekérőt kap, ha fizetett, akkor e-számlát kap, ami, ha a shopban fizetettnek van jelölve, automatikusan teljesített állapotúak jelöli a számlázó szoftver is. Hitted volna pár éve ezt?

2009-ben egy nagy kampányban naponta vittük a postára feladni a díjbekérőket, minden nap este hét előtt, borítékokkal megtömött teszkós szatyrokkal keserítettük a sorban mögöttünk állók életét.

A számlázás automatizálás, az e-számla sok cégnél még ma is ismeretlen: Idén is kaptam már postán, tértivevényesen, ajánlottan befizetést igazoló számlát egy-egy cégtől. Olyat, amiért érte kell menni a postára. Sorba állni, miközben kezedben a sorszámos papír, rajtad meg a kabát izzad, és közben hallgatni a nénik-bácsik beszélgetését (Hogyne Marikám, én teszek bele fokhagymát is.. Nem mondod… ááá )

Ajánlott tértivevény 400 Ft, egy e-számla pedig 6 Ft.
Mi kell hozzá, hogy bevezesd a számlázás automatizálását?

Nagyon fontos, hogy nem a hírlevélküldő szoftver, nem a wordpress, hanem a webshop plugin, a Woocommerce van összekapcsolva a számlázó szoftverrel.

automata_szamlazas

A számlázás automatizálásának a következők a kritériumai:

  1. A számlázó szoftver online működjön, helyi gépre telepített nem jó erre a célra. Mi, a netjet.hu-nál a szamlazz.hu „e-számla” csomagját használjuk.
  2. A számlázó szoftvert és a webshop plugint össze kell kötni. A legtöbb szoftvernél van rá API, de ennél sokkal egyszerűbb, ha van rá egy plugin. A bővítmény neve: Integration for Szamlazz.hu & WooCommerce Ezt a plugint telepíted, és úgy kapcsolja össze a Woocommerce-t a szamlazz.hu-val, hogy a Woocommerce – Beállítások menüpontban bepötyögöd ugyanazt a nevet és jelszót, amivel a szamlazz.hu-ba lépsz be. Ezenkívül van még pár egyértelmű beállítás. A szamlazz.hu – woocommerce plugin ingyenes, hála a szerzőnek, Viszt Péternek, aki ezzel a hobbiból készített bővítménnyel sok online vállalkozó életét tette könnyebbé, megérdemli, hogy támogassuk, és PayPalezzünk neki egy kisebb-nagyobb összeget.

Ha ez megvan, akkor a számlázás körüli adminisztrációt kipipálhatod, ezt még meg lehet fejelni azzal, hogy bevezeted a bankkártyás fizetést, de erről egy bekezdéssel lentebb olvashatsz, mert a fizetés csak akkor automatizálható 100%-ig, ha csak kártyás fizetést engedélyezel. Nálunk stabil 85% a kártyás fizetés aránya. De amíg van díjbekérő alapján indított banki utalás, addig csak félig automatizálható a fizetés, mert kell egy ember, aki ha látja a befizetést, rákattint a Woocommerce-ben a pipára.

A vevőnyilvántartás automatizálása

Vannak nagyon jó CRM szoftverek, amik mellesleg tudnak hírlevelet is küldeni és vannak hírlevélszoftverként megismert megoldások, amik CRM funkciókkal is bírnak. Ezekről érdemi gyakorlati tapasztalatot nem tudok mondani, mert nem használok CRM szoftvert.

A netjet.hu-nál alapvetően két dolog az, amit egy ügyfélről tudni akarok: 1. Mi az e-mailcíme? 2. Melyik terméket vette már meg. De miért elég nekem ez a két adat?

Sokáig próbáltam sok adatot tárolni (cégnév, irányítószám, ügyvezető neve, vagy ha nem ügyvezető, akkor a beosztása a cégnél, cégforma, cégméret stb) de a netjet.hu értékesítési céljához ezek totálisan feleslegesek.

Az én marketing filozófiámban nem az adatnyilvántartás a pontos értékesítés alapja, nem célcsoportom van, hanem a vásárlói személyiségem, a buyer persona.

Ezzel lélektani vevőprofilokat hozok létre, és teljesen mindegy, hogy mekkora céget vezet, hol lakik, mi a neve a vevőnek, csak egy számít: hogyan gondolkozik és milyen szavakat használ. (A buyer persona módszer azért ettől sokkal többet tud, ha bővebben érdekel, nézd meg ezt az oldalt: A Buyer Persona Megtalálása.)

Ezt a személyes példát azért citáltam ide, hogy megértsd: nem kell mindent csinálni, amit az online marketing szakértők mondanak.

Csak akkor kell egy tonna adatot kezelned, csak akkor kell SEO-znod, csak akkor kell tartalommarketingezned, vagy épp facebookoznod ha ezeket egyrészt tudod menedzselni, és másrészt közvetlenül és kimutathatóan hozzájárulnak ahhoz, hogy neked holnap ilyenkor több vevőd legyen. Ez legyen a mércéd, ami ezen nem áll meg: engedd el.

A vevőnyilvántartást a netjet.hu-nál egy hírlevélküldő szoftverrel oldjuk meg, a neve: ActiveCampaign.com. Azért szeretem, mert egyesíti a magyar hírlevélküldő egyszerű kezelhetőségét az amerikai szoftverek rugalmasságával, nagy tudásával. A „Lite” csomag bőven elég, a feliratkozók száma szerint díjaz, korlátlan mennyiségű levelet küldhetsz.

activevampaign_woocommerce

Az automatizálás ebben az esetben abban áll, hogy ha valaki terméket rendel, akkor az e-mail címe mellett ott van az, hogy mit rendelt.

De ez a címke (tag) csak akkor íródik az e-mail címe mellé, amikor a terméket kifizette. Ezt az információt arra használom, hogy a sales funnel (hírlevél sorozat) ne küldjön hard-sell (nagyon eladni akaró) maileket azoknak, akik valamit már megvettek, mert ezt az emberek azt nem szeretik.

De soft-sell (nem annyira nyomulós) leveleket küldök azoknak is, akik már megvették, mert ezt meg az emberek szeretik, mert azt mondják „nekem már megvan ez, én jól jártam.” Ez egy pozitív gondolatot tesz az emberek fejébe, amit veled társítanak. (Látod, ez a különbség a célcsoportozás és a buyer persona módszer között.)

Nekem ez a 2 adat is elég – e-mail cím és megvásárolt termék neve – annak ellenére, hogy a hírlevélküldőt és a webshopot összekötő plugin ennél fényévekkel többet tud.

Nem használom a kosárelhagyás funkciót, mert több félreértést okozott, mint amennyi profitot termelt. Nem használom azt a funkciót sem, hogy minden egyes megrendelési státuszt átvigyen a shopból a hírlevélküldőbe, pl.: fizetésre vár, befizette, visszamondta stb. Ezzel lehetne ugyan automatizálni a fizetési emlékeztetők küldését, de azt az energiát, amit egy ilyen emlékeztető sorozat megírására fordítanék, inkább a jobb marketingbe fektettem és ezért a netjet.hu-n nincs nem-fizető ügyfél. Tudod, olyan aki megrendeli, és elfelejt fizetni. Nálunk ilyen nincs, illetve, hogy pontos legyek, 99,7%-os a befizetési arány.

(Pont a fentebb már említett Buyer Persona Megtalálás Oktatóanyag bónuszában mondom el, hogy mit csinálunk mi a netjet.hu-nál amivel a padlóra küldtük a nemfizetési arányt.)

Tehát a shop adatainak átviteléhez a hírlevélküldőt (ActiveCampaign.com) kell összekötni a webshoppal (Woocommerce)

Az történik, hogy megrendeléskor az általad beállított adatokat átviszi a hírlevélküldőbe. Kell hozzá egy 79 $-os plugin: ActiveWoo. Meg tud felelni annak a magyar jogszabálynak is, ami hírlevél feliratkoztatáshoz kipipálatlan checkboxot tesz kötelezővé a webshop megrendelési felületén. Ha valaki nem pipálja be, akkor azt automatikusan beteszi egy olyan listába, amire nem küldesz e-mailt.

hirlevel_checkbox

A hírlevélküldés technikai részének automatizálása

Ezt is 100%-ig meg lehet csinálni. Ha marketing automatizálásról beszélünk, ez az első, ami mindenkinek beugrik: az időzített hírlevél küldés. Az én hírlevélküldő utam ez volt: Webgalamb 2007-2015. Mailchimp.com: 2015-16. ActiveCampaign: 2017-től.

Az automatizálás legegyszerűbb módja az, hogy a feliratkozásának időpontjához képest, úgynevezett relatív időzítéssel beállítod, hogy milyen információkat kell lásson az érdeklődőd ahhoz, hogy megértse miért jó neki a terméked, és miért bízzon meg benned. Van erről egy hosszabb cikkem is, ami ezt részletezi: mikor, milyen, mennyi hírlevelet küldj: e-mail marketing abszolút kezdőknek.

Ez a legalapabb hírlevél sorozat, érdemes ezt gyorsan megcsinálni, amíg ki nem találod azt, hogyan csináld jobban, pontosabban. Így amíg gondolkozol, addig is hoz vevőt az e-mail marketinget.

Gondolkodj mindig párhuzamos kivitelezési folyamatokban!

A mai hírlevélküldők technikai tudása egy sima 21 napos hírlevél sorozatnál sokkal kifinomultabb küldési szűréseket tesz lehetővé. Ha a piacod kompetitív, a piaci versenytársaid használják az email marketinget, akkor több elágazást, viselkedésalapú szűrést kell beletenned a sorozatba, ami pontosabban modellezi az olvasóid gondolkozását. Például:

  1. Feliratkozásnál: Ha már másik csalidat is letöltötte, akkor mást írsz neki, mint akkor, ha ez az első találkozásotok. pl.: „Köszönöm, hogy ennyire érdekel a weboldalam, hogy már a harmadik e-bookomat forgatod”.
  2. Ha megnézte a csalidat (videót, pdf-et) akkor másképp folytatod a sorozatod, mint akkor, ha feliratkozás után nem is kattintott a linkre. Ebben az esetben egy másik elágazást nyiss: vedd rá arra, hogy megnézze a csalit.
  3. Ha megvette a belépő terméked, akkor nyilván nem annak a hard-selljével folytatod a sorozatod, hanem a vevők már egy másik elágazásra ugranak, ahol új ingyenes tartalmat kaphatnak, aminek a célja egy új termék eladása. Eközben a nem-vevők kapják azokat a leveleket, amik eladják a belépő terméket

activevampaign_automation

Ez csak 3 rövid példa volt, hogy megértsd: az emberi (vevői) gondolkodást vedd alapul, az alapján csinálj sales funnelt, ne az alapján, hogy te mit akarsz eladni.

De félreértés ne essék, csak a hírlevél küldés technikai része automatizálható. Az e-mailek tartalmán időről időre változtatnod kell, itt kezdődik a részben automatizálható marketing folyamatok listája:

Mit lehet részben automatizálni?

A vevőszerzést, a fizetéseket és a vevői elegedettséget célzó kommunikációt.

A vevőszerzés automatizálása:

A vevőszerzés automatizálása csak részben megoldható. Technikailag igen, de tartalmilag nem. A legokosabban beállított sales funnelt is bármikor működésképtelenné teszi az emberi viselkedés.

Akármilyen profin állítod be, akárhány feltételt, időzítést, viselkedés alapú elágazást teszel bele, egyszer eljön az idő, hogy nem működik többet. Az emberek nem a te előre kalkulált sémái szerint fognak cselekedni, hanem másképp: kiszámíthatatlanul.

az_emberek_kiszamithatatlanul_cselekszenek

Idézem egyik ügyfelünk véleményét (ha hallottál már wordpress biztonságról, akkor őt is ismerned kell)

„Nem a technikai oldala a bonyolult, hanem az a mérhetetlen agyalás, amíg az ember kitalálja, hogy milyen adatokkal töltse fel az automatizmust…
Csermák Szabolcs
https://www.webshield.hu/

Tőle függetlenül, szinte ugyanerre a következtetésre jutott egy másik ügyfelünk (a nevét minden bizonnyal ismered)

„Vannak folyamatok, amiket lehet automatizálni, vannak, amit nem. Mikor anno az volt az elgondolásom, hogy 100%-ban automatizált bizniszt építek fel és éveken keresztül fog dőlni a lé úgy, hogy semmit nem kell tennem, háát, csalódás. Nyilván kell új folyamatokat, új ajánlatokat kitalálni, új hirdetéseket létrehozni, új blogbejegyzéseket megírni, ami sok idő és energia. Viszont vannak folyamatok, amiket tényleg lehet automatizálni: fizetés, számlázás, kintlévőség kezelés, ügyfél vélemény kérés, piackutatás, stb. Ezek nagyban megkönnyítik a vállalkozó életét.
Csont Attila
http://salesfunnel.hu/

Azért nem maradhat hatékony az idők végezetéig egy sales funnel (hírlevél sorozat) mert az abban lévő infók elavulnak, mind tartalmi, mind marketing-hatásossági szempontból.

Ha ma működik egy címsor, egy meggyőző bekezdés, az lehet évek, vagy talán már hónapok multán hatástalan lesz. Azért mert az olvasót a te üzeneteiden kívül még sok más inger is éri. Változik a konkurenciád kommunikációja, változnak az információ fogyasztási szokások mindez változtat kicsit a piac gondolkodásán is.

10 éve 3-400 szavas önreflektáló blog bejegyzéseket írtunk, mai szemmel nevetségesen kevés, haszontalan tartalmak voltak, de 2007-ben kampányokat lehetett rá építeni. Lehet, hogy a mai 3000 szavas cikkekre 10 év múlva másképp tekintünk.

Egy biztos, neked az a dolgod, hogy figyeld a változásokat a piacodon (illetve a legjobb az, ha nem figyeled, hanem előidézed) és alkalmazkodj, változtass te is gyorsan. Ha technikailag megvan a sales funneled, akkor csak a tartalmakat kell frissítened, így azért könnyebb.

okozd_a_valtozasokat

Nézd meg egy másik ügyelünk véleményét a témában:

„Abban nem hiszek, hogy mindent lehet automatizálni, hogy csak egyszer kell egy hírlevél-sorozatot/kampányt megcsinálni és utána hátradőlni és várni, hogy jöjjön a pénz. Legalábbis évekig biztosan nem – hiszen minden változik és elavult lesz a az a tudás, ami ma még frissnek/újnak számít. Nálam a nagy online tanfolyamom csali sorozat működött jól automatizálva 2 évig.”
Kerékgyártó Szilvia
http://www.szilvifoltvarras.hu/

A fizetés és a digitális termék küldésének automatizálása

Mindenkinek az lenne a legjobb, vevőnek is, eladónak is, sőt a NAV-nak is, ha csak kártyával lehetne fizetni. Nincs nemfizetés, nincs mellébeszélés, nincs eltitkolt jövedelem. Amerikában már rég ez van, láttál már olyan amerikai oldalt, ahol banki átutalással (wire transfer) fizethetsz? Nem láttál.

Bízom benne, hogy miként a kártyás fizetés léte is gyorsan elterjedt, nemsokára kizárólagossá fog válni a magyar oldalakon is, ehhez sokkal stabilabb banki szoftverek is kellenek. A cikk írásának időpontjában a héten több értesítő e-mailt is kaptam a [HÁROMBETŰS NAGY BANK] online kártyaelfogadó rendszerének átmeneti hibájáról.

De amíg van díjbekérő alapján indított banki átutalás, addig az online fizetés csak részben automatizálható.

Fentebb láthattad hogyan automatizáljuk a számlázást banki utalás esetén: kártyás fizetésnél ez még egyszerűbb: A vevő rendel, fizet, utána automatikusan hozzáfér a digitális termékhez és automatikusan megkapja az e-számlát. Díjbekérő nyilván ilyen esetben nincs.

Ha a kártyás fizetést akarod bevezetni, akkor a számlázó szoftvert nem kell „összekötni” a kártyaelfogadó rendszerrel. Merthogy a számlázó szoftver már össze van kötve a webshop bővítménnyel. Idáig oké, ugye?

Először is kötni kell egy kártyaelfogadási szerződést egy bankkal vagy inkább egy FinTech céggel

A bankok üzletmenete nehézkes, az egyértelműséget kell ezerféleképp bizonygatni: egy tonna céges papír, 30 napnál nem régebbiek, utána teszt szerver, teszt vásárlás, utána megnézik ők is, hogy a te teszted az jó tesz volt-e.
A bankok titkolják, hogy mennyi a jutalékuk, ajánlatot kell hozzá kérni, de az ajánlatkérésben is meg kell adnod sok-sok személyes és céges adatot. A jellemző jutalék 2-3% + áfa körül mozog, és a saját pénzed úgy jut el a saját számládra, hogy heti egyszer utalhatod el, vagy hasonló, a bank által meghatározott gyakoriság szerint.

A bankok nem nőttek még fel a FinTech azaz Financial technology cégekhez, ahol ez a folyamat sokkal egyszerűbb: Megnézed mennyi a jutalékuk, mert ki van írva a weboldalukon. A Barionnál pl.: 1% fogadás 0,1% utalás, és akkor és annyit utalsz saját magadnak a saját pénzedből, amennyit akarsz. Szükséges még egy személyes megjelenés is budapesti irodájukban, ahhoz, hogy 200e Ft-nál nagyobb összeget tudj magadnak utalni. Meg lehet csinálni postai úton is az okmányok küldését, de egyszerűbb elmenni hozzájuk.
De senkivel nem kell egyeztetned, ajánlatot kérned ahhoz, hogy egy tesztfiókot regisztrájl. Ha tesztben működik, akkor mehet élesben is. A kártyaelfogadói szerződéshez (a barion.hu esetében, de más cégnél is hasonlók az elvárások) az alábbi kritériumoknak kell megfeleljen az oldalad:

  • Megfelelő ASZF, amiben benne van a forgalmazó cég neve, elérhetősége, és egyáltalán minden, ami jogilag egy szerződésbe kell.
  • A kártyaelfogadó logóinak és engedélyszámának szerepeltetése

Belépsz a barion.com admin felületen és felviszed a weboldaladat, mint új kártyaelfogadó helyet. Ha ez megvan, akkor egy munkatársuk megnézi, és ha oké, akkor mehet a kártyás fizetés, ez nagyjából 1-2 munkanap. A pontos, mindenkori feltételekről mindig tájékozódj a barion.com oldalon.

Disclaimer: Jelen cikk nem a barion.com reklámja, nem a barion.com megbízásából, nem a barion tudtával írtam, mindössze a saját tapasztalaimról számolok be.

Ezután kell „payment gateway”, hogy a webshopod felajánlja és kezelje a kártyás fizetést is.

A Barionhoz van egy ingyenes plugin is, de a többi megoldáshoz (K&H, OTP, CIB stb) nincsenek ingyenes pluginok.
A netjet.hu payment gateway-ét a http://bankkartyas-fizetes.hu/ oldal üzemeltetőjétől a Transgate Kft-től vásároltuk, kb. 30 000 Ft-ba kerül. Itt már könnyű dolgod van, mert annyi ezt beállítani, hogy két kódot kell a kártyaelfogadó admin felületéről beilleszteni a pluginba.

barion_poskey

Ha ez stimmel, akkor már a díjbekérőkkel sem kell vacakolnod. Az ügyfél rendel, fizet, a digitális terméket azonnal megkapja.

A vásárlói elégedettséget célzó kommunikáció automatizálása

Ha a vevő megvette és kifizette a terméket, új kaland kezdődik. Biztosra kell menned, hogy fogyasztja, használja a cuccot, amit vett. Tudnod kell, hogy mit gondol róla, mik a kérdései. Egyszerű a dolog, mert beállítasz egy hírlevél sorozatot, amit vásárlás után kap a vevő.

Mégha nincs is vevőismereted, akkor is könnyű kitalálni, hogy mit kérdezz meg: „hogy tetszik a dolog, mit üzennél azoknak, akik még nem vették meg” (ebből lesz a vevővélemény) illetve „hogyan válik be, van kérdésed” (ebből lesz a termékfejlesztés)

Ez is csak technikailag automatizálható, a szövegeket cserélned, az időzítéseket változtatnod kell, aszerint, hogy miket mondanak az emberek, és mennyi idő kell nekik a terméked fogyasztásához, feldolgozásához.

Mit nem lehet automatizálni?

Ezt a két dolgot:

A törődést az emberekkel nem lehet automatizálni

A fentiekből már világos, hogy a technika automatizálható, de tartalom nem. Azt mindig fejleszteni kell aszerint, ahogyan az emberek gondolkodása fejlődik. Oda kell figyelni, rajta kell tartanod az ujjad a piac ütőerén. Folyamatosan gondolkozni kell.

A tartalomkészítést, azaz a cikkírást nem lehet automatizálni

Év elején csináltam egy tartalmi hálót, decemberig előre beírva a cikkek címeit. De már tavaszra világos volt, hogy a kukába megy az előzetes elképzelésem, mert a kérdéseitek, a konzultációk alapján nem az a tartalmi irány jött ki, amit én elképzeltem. A netjet.hu-t a ti kérdéseitek alapján írom. Arra megyünk, amerre ti mondjátok.

torodest_nem_lehet_automatizálni

Nagy kérdés: Egy szoftver, ami mindent tud, vagy minden feladatra külön szoftver?

A netjet.hu (korábban mumus.info, még korábban wdm.hu) weboldal mostmár 11 éves üzemeltetésének tapasztalatai alapján azt mondom, hogy több szoftver, minden funkcióra egy-egy.

Nem szeretem a minden egyben megoldásokat, mert ha nem vagy elégedett, vagy sok esetben még ennyi sem kell, elég ha megváltoznak a céljaid, vagy csak a szokásaid: nem tudsz váltani. Ha minden flexiblis, akkor van mozgástered, és úgy rakod össze a rendszered, hogy az neked a legjobb legyen. Nézd csak, hogy mi mennyi mindenen változtattunk mi 2005 óta:

  • Weboldal: Sima nulláról bepötyögős html-lel kezdtem 2005-ben, 2006-tól WordPress
  • Design: Sok ingyenes theme után 2014-től Divit használok. Könnyű volt váltani, mert a rendszer maradt a régiben, csak új ruhát kapott, azóta már sokszor.
  • Számlázás: PC-re telepíthetővel kezdtem, 2013-tól a szamlazz.hu-val számlázunk, 2015-től automatizáltuk.
  • Hírlevélküldő: Webgalamb és Mailchimp után rájöttünk, hogy az ActiveCampaign.com felel meg a legjobban a netjet céljainak. Könnyű volt váltani, mert minden maradt a régiben (webshop, számlák) csak a feliratkozási űrlapokat cseréltük ki.

Ha egy minden-az-egyben megoldást választok, ezeket a technikai finomhangolásokat nem lehetett volna megcsinálni.

Lényeg egy mondatban: Automatizáld a technikát, fejleszd a tartalmat. Amennyi időt nyersz az automatizálással, azt az emberek megismerésére fordítsd, hogy jobb, több, értékesebb tartalmakat adhass nekik.

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Ezért nincs elég vevőd

Van 10 dolog, amit rosszul tudsz a szövegírásról. Ezért nincs annyi vevőd, mint amennyi lehetne.

Mi a gáz a szövegsablonokkal, és mit használj helyette? 2 perc múlva megtudod, ha letöltöd ezt a pdf-et.

Hogyan írj jobb sales szöveget?

Mit nyersz a "Futurizmo" Oktatóanyaggal?

A jó marketingszöveg 1 mondattal idegenből ismerőst, kétkedőből rajongót csinál. Ha a te weboldalad szövege jelenleg nem ilyen, akkor neked nagyon kell a "Futurizmo", a sales szövegírás jövőjét tanító oktatóanyag.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés itt.

Kapcsolódó videók

Mit tanít a Ponyvaregény a sales funnelekről?
Ha ezt nem vezeted be egy hónapon belül, akkor lesheted vásárlókat…
Bővebben a sales szövegírásról:  https://netjet.hu/futurizmo

Ezt vedd át Arany Jánostól, ha 50% felett konvertáló feliratkoztató oldalt akarsz!
Szóban jó vagy, de írni nehéz? Mondom a megoldást.

Bővebben a sales szövegírásról:  https://netjet.hu/futurizmo

Még több szövegírás cikk

Érdekes

Hiszed vagy sem, de minden információ ebben a pillanatban is ott van a kezedben, hogy megírd azt a sales oldalt, amiről kétszer annyian rendelnek tőled, mint most. Csak nem veszed még ezeket észre, nem tudod mi a fontos, mi nem.
Olvass tovább a sales szövegírás jövőjéről itt:

https://netjet.hu/futurizmo

Az ideális vevő, avagy „buyer persona” egyesíti az ügyfeleid tulajdonságait. Idáig oké, ugye?

Szint: kezdő-középhaladó

Van egy módszerem, amivel úgy írok vadidegeneknek, mintha ismerném őket. Átveszed?

Az új „Buyer Persona Megtalálás” oktatóanyagban megmutatom azt a vidám, izgalmas módszert, ahogyan én építem fel a vásárlói személyiséget. Ezért konvertálok feliratkoztató oldalon 50% felett, sales oldalon 24.86%-on.

3 490 HUF

Ha kártyával fizeted, azonnal viheted

Share This