Active Campaign: Hogyan állítsd be a sales funneled fél óra alatt?

Szerző: | Online marketing, Sales funnel

Az e-mail marketing nem csak egy plusz kommunikációs eszköz, hanem az e-mail maga az üzlet. Sokat számít, hogy ezt milyen szoftverrel oldod meg a folyamat automatizálását. Ebben a cikkben az Active Campaign  hírlevél szoftverét mutatjuk be, melyet 2 alapvető dologért használ e-mail marketingjének automatizálása jelen írás szerzője is: Megfelel a magyar jogszabályoknak és a magyar marketing gondolkodásmódnak és lehengerlően sok dolgot tud. Nézzük mik ezek:

Milyen 5 szempont alapján válassz hírlevél küldőt?

1. Magyar jogszabályi megfelelőség

Az első pont, amin már sok amerikai szoftver elbukik az a magyar jogszabályi megfelelőség: A Mailchimp például nem tudja kötelezővé tenni az űrlapon a pipálatlan doboz kitöltését, amivel a feliratkozó kijelenti, hogy megismerte az adatvédelmi tájékoztatót és hozzájárul, hogy emailt kapjon tőled. Az Aweber (ejtsd: „éj-vebr”, és nem „avéber”)  megerősítést kérő szövege csak angol nyelvű tud lenni, nem lehet lefordítani. Szintén az Aweber következetlensége, hogy ha bármilyen korábbi szoftverből importálod át a feliratkozóidat, nem lehet csak úgy behívni a listát, hanem mindenki kap egy új megerősítő levelet, amire, ha nem kattint, oda a feliratkozód. Az Active Campaign  szerencsére nem szenved ilyen következetlenségektől: Az űrlaphoz bármilyen mező kötelezővé tehető (így a pipálatlan hozzájáruló checkbox is) és ez a kötelezőség akkor is működik, ha egy API-val kapcsolódó wordpress plugin teszi az űrlapot a weboldaladba. Az Active Campaign importálása sima kontrolcé kontrolvével megoldható, és az importált feliratkozó aktív lesz, nem kell még külön megerősítenie. Nagyobb lista importálásakor az Active Campaign (a továbbiakban: AC) megkér, hogy írd le, honnan van ez a lista, hol iratkoztak fel a tagok. Ehhez is, meg nyilván a szoftver használatához alapszintű angol nyelvtudás kell, de mivel az angol tudás az online marketingben alapvetés, ezért a továbbiakban nem jelzem külön, hogy szükséges.

2. Azt is nézd: mivel lehet összekötni?

Az első kérdés, hogy hogyan kerül oda a feliratkozási űrlap a wordpressedbe. A HTML űrlapkódok beillesztése ókori technika, ma már minden valamirevaló hírlevélküldőnek van wordpress pluginja. A plugin kapcsolódik a szoftverhez, és egy shortcode-dal odateszed a helyére. Ez 60 másodperc alatt van meg az Active Campaign hivatalos (értsd: a gyártó által készített) pluginjával.  Lentebb mutatom hogyan. A másik kérdés, hogy össze tudod-e kötni a webshopoddal. Azért kell megcsinálni, mert a vevőknek, a még-nem vevőknek a hírlevélküldővel küldesz tartalmakat, és alapvető szegmentálási követelmény, hogy ki-ki az érdeklődése, korábbi vásárlásai alapján kapjon ajánlatot, cikket, bármit. Itt nem azt kell nézni, hogy mennyibe kerül hozzá egy ilyen plugin – mert nincs az az egyszeri összeg, ami ne térülne meg – hanem azt vizsgáld, hogy tud-e mindent, át tud-e vinni minden olyan adatot, ami neked szükséges. Az Active Campaign és Woocommerce integrációhoz készült egy 79$-os plugin, neve ActiveWoo, használatát lentebb taglalom. Megjegyzés: 2017 augusztusa óta a wordpress plugin adatbázisban létezik ingyenes megoldás is a Woocommerce Active Campaign integrációra, hasonló opciókkal, mint a jelen összefoglalóban bemutatott 79 dolláros ActiveWoo plugin. Érdemes megnézni ezt az ingyenes alternatívát is:

3. Ne kapjon el a funkció őrület

Egy e-mail marketig értékesítési rendszerhez meglepően kevés funkció is elég: fel lehessen iratkozni, lehessen előre időzíteni a küldést relatív és abszolút időben, az olvasókat lehessen szegmentálni, hogy mit vettek meg, mire iratkoztak fel. Ha egy küldő ennyit tud, akkor az bőven elég.

Amitől igazán vásárolni fognak nálad az az ajánlatod maga.

Az ellenállhatatlan ajánlat kidolgozásához kell jó marketing szöveg, jó design, márkaépítés, tartalommarketing, facebook marketing és még jó pár dolog, amik sokkal fontosabbak, mint a hírlevélküldő funkciógazdagsága.

4. Árazás

Mivel az e-mail maga az üzlet, ezért nincs olyan havidíj, ami ne térülne meg. De át kell látnod az árazást.  Az Active Campaign  és minden más amerikai szoftver árazásának alapja azonos: feliratkozók száma szerint kell fizetni, és a feliratkozóidnak annyi e-mailt küldesz olyan gyakran, ahogyan csak akarsz. Semmi plusz ez, meg plusz amaz.

A kiküldött e-mail száma igen sok tud lenni, akár egy 200 fős listánál is.

Ha van 200 érdeklődőd, és csinálsz egy mini kampányt, akár csak egy heteset is, akkor minimum 5 levelet küldesz: felvezetés, egy cikk, az ajánlat, emlékeztető, esettanulmány, és hopp mindjárt 1000 levelet küldtél egy hét alatt. És egy csak egy hét volt. Ezért olyan küldőt keress, még pici listával is, ami nem számláz pluszt a kiküldött levelek száma szerint.

5. Lélektani szempont

Szeretned kell használni a szoftvert. Ha van benne valami, amit nem látsz át, bármi, amihez egy kicsit nincs kedved, mert bonyolult, nem érted, nem tetszik, akkor ez történik: Kevesebb e-mail fogsz küldeni, kevesebb ötletedet fogod kivitelezni, kevesebbet fogsz keresni. A netjet.hu marketing filozófiájának fontos része az, hogy szeretned kell azt, amit és ahogyan csinálsz a marketingedben. Nézz utána a filozófia szó jelentésének: filosz = szeretni, kedvelni. Szofia = ész, bölcsesség, okosság.

Amerikai hírlevélküldő vs. magyar hírlevélküldő

A magyar fejlesztéseket nem teljesen ismerem. Szeretném eléd tárni a szempontjaimat, amiért a netjet.hu-n mi az amerikai szoftvereket választjuk. Elképzelhető, hogy magyar fejlesztések is tudják mindezt, ha igen, akkor oké. Az amerikai küldőknek megvan az a nagy előnye, hogy minden más szoftverrel össze lehet őket kapcsolni. Ha rátalálsz egy szuper új pluginra, vagy szoftverre, akkor a legnagyobb hírlevélküldő márkákkal biztosan össze tudod kötni. Például: Van egy szoftver, ami örökzölddé, soha le nem járóvá mégis jelen idejűvé teszi a bevezetési kampányaidat, a neve Thrive Ultimatum.  A hírlevélküldő összekapcsolások között ott az Active Campaign. A facebook hirdetéseidet az AdEspresso pluginjával tudod nagyon jól kezelni, és ez olyat is tud, hogy az AC-ből egy-egy listádból dinamikusan egyéni közönséget csinál, és az integrációk között ott az Active Campaign. És ha mégis össze kéne kötnöd az AC-t vagy bármelyik más amerikai hírlevélküldőt akár egyiket a másikkal, akár a wordpressel, de nincs hozzá beépített összekötés, akkor ott a zapier.com ahol 750+ féle szoftver integrációját állíthatod be API segítségével. Például, amikor a Mailchimpről átálltunk az AC-re, akkor a Zapier.com segítségével oldottam meg, hogy aki az AC-ben feliratkozik, az automatikusan törlődjön a Mailchimp listáról.

Előfizetéses vs. egyszeri díjas hírlevélküldő

Ez egy szép vita volt 2009 tájékán, jelen cikk szerzője akkor az egyszeri díjas mellett kardoskodott, de mára teljesen egyértelmű az előfizetéses szoftver használatának szükségszerűsége. Az olyan szerverek, amin jelen pillanatban is a weboldalad van nem arra vannak kitalálva, hogy arról tömegesen leveleket küldjenek. A php(mail) függvénnyel való küldést a legtöbb szolgáltató tiltja, az SMTP-vel való küldést pedig limitálja. Ezért a stabil és megbízható küldésekhez vagy magánál a szolgáltatónál vagy más SMTP szolgáltatónál kell havi vagy éves díjat fizetni, és akkor meg ugyanott vagy, mintha a szoftverre fizetnél elő. Vannak olyan szolgáltatók, ahol ez per pillanat nem probléma, és lazán küldhetsz havonta több tízezer mailt is. De látván a tendenciákat, előbb vagy utóbb minden tárhelyszolgáltatónál a fenti lesz a helyzet.

Ne feledd, az e-mail marketing nem egy kis plusz kommunikációs elem, hanem az e-mail marketing maga az üzlet.

Az első sales funneled létrehozása az Active Campaignnel

Active Campaign csomagválasztásnál az alap csomag is rengeteg funkcióval bír. A netjet.hu marketing automatizálásához is az alap csomagot használom. 14 napos próbaidőszak van, e-mail és név megadásával lehet kérni, bankkártya adatokat nem kérnek.

Lista létrehozása

Első lépésben létre kell hoznod egy listát, amire feliratkozhatnak az olvasóid Name your list: Itt add meg a lista nevét, úgy nevezd el, hogy a feliratkozók is értsék. Ha módosítanak a feliratkozási preferenciáikon, akkor a listanév látszódni fog. What website URL is this list for? Ide a weboldalad URL-jét írd. Remind your contacts why they are on this list and why you are emailing them: Ide azt írd, hogy mikor, hogyan iratkozott fel hozzád az olvasó, tedd ide az adatvédelmi tájékoztatód linkjét is. A leiratkozás és adatmódosítás linket majd az e-mail sablonba fogjuk betenni. Ha kész a lista, akkor még az adatmódosítás és a leiratkozás oldalt kell magyarítani. A listák menüpontban a lista neve mellett jobb oldalon egy gomb, jobb sávjában annak egy lefelé mutató nyíl, arra kattints és válaszd azt, hogy “Advanced settings” magyarul: haladó beállítások. Public Pages > Integration settings for list > Unsubscribes Itt tudod beállítani a leiratkozást visszaigazoló oldalt. A leiratkozás okát szerintem felesleges kérdezni. A leiratkozókkal nem kell foglalkozni. Válaszd azt, hogy “Redirect to URL instead” és írd be a leiratkozás tényét visszaigazoló oldalad linkjét. Még ugyanitt válaszd azt, hogy “Subscription Updates” és írd be magyarul a “Update your account” helyett az edit (szerkeszt) linkre kattintva azt, hogy adatmódosítás, és az “Update” gomb helyett magyarul “Módosítom” legyen a szöveg.

Templates, azaz hírlevél sablon létrehozása

A “template” az email sablon. Campaigns menü, manage templates gomb: Válassz egy sablont és azt fogjuk testre szabni, és később minden mailhez használni. A képek megjelenítését alapból tiltja minden levelezőprogram, úgyhogy ne csábítsanak a weboldaldesign szintű sablonok, abból az olvasód jó eséllyel semmit nem fog látni. Maradj a színekkel és térközökkel formázott szép leveleknél és ezt a sablont válaszd: welcome email. Edit gombra kattintva jutsz el a szerkesztőhöz:

Hírlevél sablon testreszabása 5 lépésben

  1. A nagy kék fejlécet törölni kell, mert felesleges: a cél az, hogy az olvasó azonnal lássa az üzeneted.
  2. Az Unsubscribe és Update your subscription szöveged magyarítani, rendre: Leiratkozás és Adatmódosítás. A “%SENDER-INFO-SINGLELINE%” helyén az olvasód a lista létrehozásakor megadott adatvédelmi jogi szöveget látja majd.
  3. Ahol ezt a szöveget látod: “Active Community Board” ennek a helye és elrendezése kiválóan megfelel minden e-mailed záró sorainak: név, titulus, link, pár szavas szlogen vagy értékrend kifejezése.
  4. A gomb szövegét írd át: “kattints ide”-re arról, hogy “Let’s go there now”. A kis nyíl ikont ki ne töröld! A gomb linkjét a jobb oldali panelen állítod be a mindenkori e-mailjeidben. Itt a sablonban csak a fő oldalad URL-jét írd be. Ez a szerkesztőpanel csak akkor jön elő, ha a gombra kattintasz. Button – Link-nél találod.
  5. Ha nem tetszik ez a kék-fehér megoldás, akkor a bal felső sarokban a “Templates” gombbal állíts be másik színsémát. 3 szín határozza meg a sémát, használd a weboldalad színeit. A lényeg, hogy sötét háttér előtt világos legyen a szöveget tartalmazó blokk és kontrasztos színű legyen a gomb. Ennél több nem kell egy e-mail sablonba, mert a lényeg az, hogy az üzeneted azonnal ott legyen az olvasó előtt (a képek megjelenítésének engedélyezése nélkül) és átlátható legyen az e-mailed. Jobb felső sarokban Save & Exit, ha kész vagy.

Feliratkozási űrlap létrehozása

Ha megvan a lista és a sablon, akkor kell létrehozni az űrlapot, amin feliratkoznak, kattints a “Forms” menüpontra a felső sávban.

  1. Jobb felső sarokban zöld gombbal hozol létre új űrlapot: New Form
  2. Name: Ez lesz az űrlap neve, az olvasó nem fogja látni, ez csak neked kell, hogy tudd melyik űrlap mire való
  3. Form style: inline form legyen.
  4. Action: Subscribe to list, azaz melyik listára iratkoztasson fel, mellette lévő legördülőből kiválasztod. Ha kész: Create

Az űrlap mezői

A cél az, hogy az űrlap minél kevesebb szöveget, címsort vagy bármi egyéb zavaró elemet tartalmazzon, mert ezek csökkentik a konverziót. Ezért ezeket a szövegeket azonnal lehet törölni: “Subscribe for Email Updates”, “Add a descriptiv e message telling what your visitor is signing up for here.” Törölni úgy kell, hogy rákattintasz az elemre és megjelenő panelen az X-re kattintasz.A beviteli mezőkre kattints. Címsor nem kell, csak a helyet foglalja, ezért a “Field Header” mezőből a jobb oldali panelen töröld a tartalmat, és “Default text” mezőbe írd a beviteli mezőhöz tartozó utasítást: írd be az emailed, vagy írd be a neved. A magyar jogszabályok kötelezővé teszik az űrlapon elkérni a nevet is, úgyhogy a “required” azaz “kötelező” pipa maradhat a jobb oldali panelen.

Az űrlap gombja

Kattints rá, és a jobb oldali panelen írd át a “Label”-t, pl.: Igen érdekel, vagy “küldd az e-bookot” stb.

Az űrlap kinézete

Kattints bele az űrlapba és jobb panelen nézzük a “Style” azaz stílus opciókat. Háttér, azaz Background: Make transparent, vagyis átlátszó legyen. Button, azaz gomb: itt a backgroundot állíts olyan színűre, amilyen színűek a weboldaladon a CTA gombok. Az AC Brandingot kapcsold le, és akkor nem lesz ott az Active Campaign logója az űrlapodon.

Mi történjen az űrlap kitöltése után?

Kattints az “options” fülre a jobb panelen On submit, azaz kitöltés után “Open URL” és ide tedd annak az oldaladnak a linkjét, ahol megköszönöd a feliratkozást és kéred, hogy nézze meg az emailt, mert abban van a megerősítést kérő link. Form Action, azaz mit csináljon az űrlap: tt választod ki a listát, amire feliratkoztat, és a lista neve mellett van a kis fogaskerék ikon, mely további beállításokat tár eléd, kattints rá tehát: A megjelenő panelen: “Opt-in Confirmation” azaz megerősítés kérése: ON, azaz bekapcsolt legyen. Opt-in Email: “Edit” erre kattints, és akkor előjön az email szerkesztő felület. Írd be a szokásos vagy a szokásosnál jobb megerősítést kérő szöveget. A megerősítő gomb linkje adott, csak a szövegét írd át: “Confirm My Subscription” helyett: “Megerősítem a feliratkozást” A gomb színét módosíts a te weboldalad click színére. Jobb felső sarokban DONE feliratú zöld gomb virít, arra kattints ha kész vagy. Vissza a megerősítés beállításaihoz: Confirmation Action legyen ez: redirect to URL, és ide illeszted be azt az oldalt, ahol megköszönöd, hogy megerősítette a feliratkozást az olvasó. Ha így csinálod, akkor magát a csalit (a lead magnetet) egy újabb levéllel küldöd ki, ezt majd az Automations-nál lesz. Ehhez egy fontos információ, hogy ha API-val behívott űrlapon iratkoztatsz fel (értsd: wordpress pluginnal kerül a helyére az űrlapod) akkor azonnal nem tudja küldeni a hasznos tartalmat átadó e-mailt, váratni kell vele 5 percet. Erről lentebb a sales funnel beállításainál olvashatsz. Ezt a megerősítéses/hasznos anyag átadásos procedúrát úgy is meg lehet oldani – és ez célravezetőbb – hogy a confirmation action URL-je maga az az oldal, ahol a csalidat le lehet tölteni, meg lehet nézni.

Kötelező adatvédelmi checkbox betevése az űrlap alá

Ennek az a lényege, hogy előbb létrehozod ezt a mezőt, és utána teszed be az űrlapba. Forms menü, Manage Fields gomb a bal sarokban: New Custom Field. A megjelenő panelen válaszd: check boxes, majd NEXT Customize your field options: Name: Adatvédelem Option 1: Hozzájárulok, hogy a netjet.hu számomra e-mailt küldjön. NAIH-123456/2017 Az adatkezelési tájékoztatót (domained.hu/at) megismertem és elfogadom. Option 2, Option 3: A X-szel törölni kell. Ha kész: ADD  Most vissza az űrlapokhoz: FORMS, és edit. A jobb panelen a “My field” azaz saját mezőknél megjelent a korábban létrehozott “Adatvédelem” mező, azt most csak fogd meg és húzd bele az űrlapba. Kattints bele ebbe a mezőbe, és a jobb panelen a “Field Header” tartalmát töröld ki, és lentebb pipáld be, hogy “required” azaz kötelező legyen ezt a mezőt kipipálni feliratkozáskor. Ha nincs kipipálva, nem fogja továbbengedni a feliratkozót. Arra ügyelj majd, hogy még véletlenül se legyen előre kipipálva a doboz. Úgy tudnád – véletlenül – előre kipipálni, hogy nem a jobb panelen, hanem az űrlapszekesztőben kattintanál rá. Ha kész, INTEGRATE és Save & Exit. Nem innen fogjuk a kódot másolgatni, majd egy wp pluginnal kerül a helyére az űrlap.

Feliratkozási űrlap berakása a WordPress-be

Bővítmények – Új hozzáadása: Active Campaign (figyelem, egybe kell írni) Telepítés és bekapcsolás után a Beállítások menüben lesz egy új almenü: „Active Campaign” Itt be kell illeszteni az API URL-t és az API kódot, amit az AC-ben belépve a jobb sarokban lévő „My Account” menüpont „Developers” almenüjében találsz. Ha megvan a kontrolcé kontrolvé, akkor „update setting” És kész is: az összes űrlapod, amit az AC-ben létrehoztál már itt is van a wordpressben. Minden űrlapnak lesz egy rövidkódja, pl.:

. Ezt a rövidkódot oda teszed a webolaldaladon, ahová akarod.

Nincs ókori eposz hosszúságú HTML kód, se mindennel mindig ütköző javascript, se iframe kód, csak ez a rövid kicsi kód.

Tipp: Ha az update settingsre kattintva azonnal nem hozzá át az űrlap designját, csak magát az űrlapot, akkor még párszor kattints a gombra, hogy „átjöjjön” a CSS kód is és pontosan úgy nézzen ki az űrlapod, ahogy az AC-ben létrehoztad.

Active Campaign Woocommerce összekötés

Amikor valaki rendel a woocommerce shopodból, az összes adata, a rendelés állapotának adataival együtt megy át az AC-be is. Így tudsz minden vevőnek kifinomult szegmentálási beállításokkal ajánlatot, vagy bármilyen hasznos tartalmat küldeni. A netjet.hu-n az összekötést egy ActiveWoo nevű pluginnel oldjuk meg, ami 79 USD-be kerül: https://activewoo.com/ A bővítmény feltöltése után az alábbi opciók fogadnak a Woocommerce – Beállítások – Integráció menüpontban Sync Coupons – vigye át a kuponokat is, hogy tudd, ki mikor milyen kuponnal vásárolt Customer Revenue Field: Létrehoz az AC-ben egy új mezőt, amiben kiszámolja, hogy az adott ügyfél a jelen pillanatig mennyit költött nálad, a mező neve legyen pl.: Összes költés. Track Total Number of Orders – pipáld be, hogy az összes rendelés számát átvigye az AC-be a plugin.

Mi van, ha már van egy csomó megrendelésed és menet közben állsz át az AC-re?

Akkor itt egy gomb: “Sync All Orders” – ez átviszi az összes korábbi rendelést Módosítások mentése, ha ez kész.

Hírlevél feliratkozás opció, pipálatlan checkbox a pénztár oldalra:

Ezt ugyanezen az oldalon, de az Advanced Settings-nél találod: “Enable Newsletter Subscribe Checkbox” Subscribe To Newsletter Label: ide írd a pénztár oldalon való feliratkoztatáshoz tartozó tájékoztató szöveget. Subscribe to Newsletter Tag: Ezt a címkét teszi azokhoz az olvasókhoz aki feliratkoztak vásárláskor a hírleveledre. pl.: hirlevel-igen. Newsletter Tag tag if user does NOT subscribe: Ezt a címkét teszi azokhoz az olvasókhoz aki NEM iratkoztak fel vásárláskor a hírleveledre. pl.: hirlevel-nem Subscribe to Newsletter Toggled On: Ezt TILOS bekapcsolni, azt jelenti, ki legyen-é előre pipálva a hírlevél feliratkoztató űrlap. Hide Newsletter Toggle for Subscribers: Ha már valaki feliratkozód, akkor nem kérdezi meg tőle feleslegesen, hogy fel akar-e iratkozni. De ehhez be kell kapcsolni az elhagyott kosár funkciót:

Elhagyott kosár funkció

Advanced Recover Cart menüpont alatt találod, ugyanitt a beállítások oldalon. Ha bekapcsolod, hogy “Enable Cart Recovery” akkor vásárláskor előbb meg kell adnia vevődnek az adatait, és a tovább gombra kattintva kerül a pénztárhoz. Ez egy 2 lépéses vásárlási folyamatot csinál, mert az első lépésben menti el és viszi át az AC-be a vevő adatait, hogy te tudj neki e-mailt küldeni, ha nem vitte végig a vásárlási folyamatot. Ha az elhagyott kosár funkció be van kapcsolva, akkor a rendszer már az első lépés után tudja, hogy a vevő már feliratkozó-e vagy sem, és ha igen, akkor nem mutatja neki a feliratkozás opciót.

Szegmensek létrehozása

Minden adat alapján, ami egy feliratkozódról rendelkezésre áll, lehet szegmenseket létrehozni. Pl.: Tagja egyik listának, de a másiknak nem, pl.: megvette az adott terméket, meg egy másikat is, de a harmadikat nem, vagy pl.: adott dátum előtt vagy után iratkozott fel, ezek a leggyakoribbak, de a lehetőségek száma végtelen. A LISTS menüpontban egy adott lista sorának jobb oldalán van egy lefelé mutató nyíl, ami előhoz több opciót, többek között a szegmentálás lehetőségeit is. Itt nem csak az adott listára, hanem az összes listára egyszerre vonatkozó szegmenseket állíthatsz be. Az opciókat ÉS illetve VAGY funktorokkal kapcsolhatod össze. Mivel a formális logikában ÉS illetve VAGY funktorral bármit ki lehet fejezni, ezért minden megoldható, csak észnél kell lenni, és az elején legalábbis maradni az egyszerűbb megoldásoknál.

Két gyakori példa szegmentálásra

Ha már vett egy adott terméket, akkor azzal kapcsolatban ne kapjon ajánlatot vagy emlékeztetőt Először nevezd el a szegmenst, pl.: „még nem vett piros pólót” Jelöld be az összes csoportodat, hogy minden csoportban keresse a vásárlás tényét vagy hiányát. Majd az opcióknál: TAG does not exist (magyarul: nincs ilyen címke) PIROSPOLO, feltéve, hogy a Woocommercedben a piros polód SKU-ja, azaz cikkszáma ez: PIROSPOLO Ha ez megvan, akkor „save” azaz mentés. A következő mailed küldésénél be tudod állítani, hogy csak ez a szegmens kapja. Ha már fel van iratkozva egy listádra, akkor annak ne kapja meg a feliratkozási vagy vásárlási ajánlatát Először nevezd el a szegmenst, pl.: „érdeklődő és szeminárium résztvevő de nem vásárló” Jelöld be az összes csoportodat, hogy minden csoportban keresse az egyezést: Actions – In list (rajta van a listán) pl.: „érdeklődő” And Actions – In list (rajta van a listán) pl.: „webszeminarium” And Actions – Not In list (nincs ezen a listán) pl.: „vásárlók” Save, ha kész.

Automation, azaz hírlevél sorozat létrehozása

Azaz mi legyen azután, hogy valaki feliratkozott? Amit a legtöbben követő hírlevél sorozatnak mondunk, azt az AC-ban az Automations menüben találod. Az automatizációkkal nem csak hírlevél sorozatot tudsz csinálni, hanem különböző adminisztrációs folyamatok is automatizálhatók, pl.: ha adott listára valaki feliratkozik, a másikról törlődjön stb. Jelen összefoglaló most csak a hírlevélküldés automatizálására tér ki. Az automatizációk folyamatát (a hírlevél sorozatokat) ilyen értelmesen vizuálisan át lehet tekinteni Hozzunk létre egy új automatizációt, amit a nulláról kezdünk: Automations – New Automation – Start from Scratch – ContinueElősz ör válaszd ki mi indítja be az automatizációt, a leggyakoribb az, ha valaki feliratkozik egy űrlapra: „Subscribes to a list” Select list: melyik listára iratkozáskor induljon a folyamat? Runs: Once / Multiple times: ez azt jelenti, hogy ha újra feliratozik valaki, újra induljon-e a sorozat. Ha multiple times, akkor igen, ha once, akkor csak egyszer fut végig a hírlevél sorozat ugyanarra az email címre. Ha ez megvan a plusz jellel add hozzá, hogy mi történjen, a leggyakoribb ez: Sending Options – Send email, azaz küldjön emailt. A megjelenő a ablakban tudod szerkeszteni az emailt (ha még egy sincs, akkor create e-mail): kiválasztod a sablont, írod a szöveget, elmented, és visszahoz ide az automatizációkhoz. Ezért kellett már az elején létrehozni a sablont. Az első mailt küldheted azonnal, de ha API-n keresztül behívott űrlappal iratkoztatsz fel, akkor várj 5 percet. Úgy kell “várni 5 percet”, hogy a “Conditions and Workflow” wait, azaz várakozás opcióját adod hozzá. 2 e-mail között is pontosan így állítod be az eltelő időt. De nem csak konkrét időpontot adhatsz meg, hanem úgy is lehet, hogy addig várjon, amíg nem teljesül egy esemény, pl.: majd akkor küld új mailt, ha erre kattintott, ha megnyitotta stb. Ekkor at válaszd, hogy “wait until specific conditions are met” Így lépésről lépésre be tudod állítani a funnelt: Várj ennyit, küldd ezt az emailt. Több elágazást is lehet csinálni egy funnelben az olvasó viselkedése, adatai szerint, a leggyakoribb az, hogy megvett-e egy terméket vagy még nem. A “Conditions and Workflow”-nál egy If/else (magyarul: ha, akkor) elágazást kell tenni. Innen kétfelé ágazik a funnel, ha a kondíciók stimmelnek, pl.: “megvette a piros póló terméket, azaz TAG exists PIROSPOLO”, akkor az adott e-mailt kapja, ha nem, akkor egy másik e-mailt kap. Ha az egész kész, akkor ne felejtsd el aktiválni az automatizációt: jobb felső sarokban az inactive-et kapcsold át active-ra.

Campaign, azaz azonnali vagy időzített hírlevél küldése

Ha azonnal akarsz levelet küldeni, vagy pontos időpontra előre időzíteni (év, hónap, nap, óra, perc) akkor az AC-ben a Create new campaign (új levél létrehozása)-ra kattints. Campaign Name: Ez az email neve, ez csak neked szól, hogy tud, hogy melyik emailben mi van, az olvasók ezt nem látják, tehát nem ez a hírlevél tárgya. De az egyszerűség kedvéért ide is a tárgyat írd, jobban átlátod te is. Jobb felső sarokban NEXT, ha ez kész. Utána azt kérdezi kinek küldöd, itt tudsz listát, több listát választani és még egy szegmenst is megadhatsz. Jobb felső sarokban NEXT, ha ez kész. Válassz sablont! Ezért kellett ezt az elején létrehozni. “Use this design” gombra kattints a sablon előképén felvillanó gombok közül. A felvillanó ablakban adod meg az email tárgyát, a küldő nevét és email címét. Ez alapértelmezett az, amit regisztrációkor megadtál, de itt még átírhatod. Continue, ha ez megvan. Tipp: A következő lépésben, a jobb sarokban az email szerkesztőben lesz egy kis fogaskerék ikon, arra kattintva még tudsz változtatni az e-mail tárgyán szerkesztéskor. Ugyanitt tudsz magadnak teszt emailt küldeni is. Itt sem lesz mentés gomb, a “close”-szal tudod bezárni eme ablakot. Előjön a szerkesztő, ahol megírhatod a levelet. Nincs mentés gomb, automatikusan menti, amit írsz. Jobb felső sarokban NEXT, ha ez kész. A Campaign Summary oldalon látod a levél adatait, itt még mindenen tudsz változtatni, ha kell. Jobb felső sarokban SEND NOW azonnal kiküldi a levelet, ha előre akarod időzíteni, gördíts kissé lentebb, és keresd az időzítés, azaz “Schedule” gombot. Arra kattintva meg tudod adni a küldés vágyott idejét. Az időzónát is írja (Europe/Budapest (+01:00 GMT) de ezt óraátállítások körül érdemes csekkolni.

Összefoglalva

Az Active Campaign  szoftverét jó megoldásnak tartom online marketing folyamatok automatizálására. Használat közben látni fogod mennyi mindent tud még, de ne feledd a netjet.hu marketing filozófiáját: az ember fontosabb, mint a szoftver, azaz a vásárlók nyelvét beszélő tökéletesen megírt ajánlat többet nyom a latba, mint a technika maga, amivel eljuttatod az emberekhez.

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

10 dolog, amit rosszul tanítanak a marketing szövegírásról

 

 

Ezért hasít a guruk sales oldala, és ezért haldoklik a tiéd. Videón mutatom azt is, hogyan kell jól csinálni. Ingyenes videósorozat. Most indul:

Share This