7 bizalomépítő elem a weboldaladra

Szerző: | Online marketing, Sales szövegírás

Van bármi, amit nem lehet online elintézni? De a nagy nyilvánosság sokakban kételyeket ébreszt, a média imád apróságokat felnagyítani, ami miatt pl. rengetegen aggódnak az adatbiztonság miatt. Egy sima kereskedelmi weboldalon hülyeség ezen aggódni, de a tény ettől tény marad: Aki aggódik az bizalmatlan, és az emberek képesek olyanok miatt is bizalmatlankodni, ami felesleges felélem: mondjuk a te weboldaladról rendelni, és kártyával fizetni az OTP, a CIB, a PayPal, vagy más kártyaelfogadó oldalán. Neked egyértelmű, de hogy az ügyfélnek is az legyen, erre a 7 dologra oda kell figyelni:

Itt van 7 bizalomépítő elem a weboldaladra, azaz hogyan készíts megbízható és megbízhatónak is látszó weboldalt, ahol az emberek örömmel vásárolnak és nem aggódnak egy rakás felesleges dolog miatt?

1. Garancia és kifogáskezelés

Találj ki egy speciális garanciát, és máris csökkented a vásárlás előtti kérdőjelek számát. A weboldal egyik legfontosabb célja, hogy minden akadályt elhárítson a vásárlás elől.  Ez mindig a termékedtől függ: a női ruha esetében lehet szakadásmentes garancia, egy borotvánál pedig arra szabj garanciát, hogy sosem fogja megvágni vele magát az ember.

Korábban már írtam arról, milyen nagy hatással van a színek pszichológiája a weboldalra, de ezt most egészítsük ki a garancia színével. Egy garancia ígérete a legjobban arany színben hat az emberi gondolkodásra. Ez a szín értéket kommunikál: a ragyogó árnyalattal meggyőződ a látogatókat arról, hogy minőségi a szolgáltatásod. Azt sugallja, hogy megéri megvenni a terméket, és nehéz neki ellenállni.

A garancia ígérete a legjobban arany színben hat az emberi gondolkodásra

Felejtsd el a vörös színben megjelenő garanciagombot! Ezt a megoldást mindenképpen kerülni kell, mert nem a megbízhatóságot, hanem a stop táblát és a riasztást juttatja az eszünkbe.

Még ütősebb a bizalomépítő koncepciód, ha már a vásárlás előtt kezelni tudod a kifogásokat. Gondold át, milyen pontokon támadható a terméked, és már a nulladik lépésben oszlasd el a szkeptikus felvetéseket.

A sportcipőkre specializálódott weboldalon a rendszeresen kocogó (esetleg távfutó) vásárló azonnal töprengeni kezd azon, mennyire lesz strapabíró a termék. Ilyenkor minél nagyobb részletességgel mutasd be a cipőkészítés precíz folyamatát, a talp és az anyag erényeit. Ha ezt elég meggyőzően csinálod, nem fognak kekeckedni és megveszik a terméked.

Azt ígérd a termékről, amit biztosan tud. Inkább ígérj kevesebbet és adj többet mint fordítva. Nézd meg a Decathlon óriásplakátjait, mit ígér a sajátmárkás olcsóbb termékeiről. Egy 6 490 Ft-os sportcipő biztos nem ugyanazt az elményt nyújtja, mint egy 39 990 Ft-os Nike cipő, de a reklámja tökéletes: Igazán strapabíró ennyiért.

A vevő mit fog keresni a termékben: azt hogy valamennyire tartós legyen, merthogy „csak ennyiért” vette. Zseniális, nem?

És még nyerőbb kifogáskezelő vagy, ha a korábbi vásárlók véleményeit (a testimonialokat) mutatod meg az oldalon. A weboldalra látogatók ugyanis jobban hisznek egy másik vásárló dicséretének, mint az előnyök seregét felvonultató marketingszövegnek.

Ha elég profin csinálod, még nagyobb bizalom ébred a vásárlókban a termék iránt, és nyomban a MEGRENDELEM gombra kattintanak.

A valóság a 100% pénzvisszakérősdi mögött

A személyes véleményem a garanciáról az, hogy a vevők számára azt kell garantálnod, hogy amit adsz nekik, az tudja nyújtani azt, ami a leírásában van.

Az a fajta „garancia” ami 100%-os pénzvisszatérítést kínál, ha nem tetszik a termék,  a saját tapasztalatom szerint, azokban az időszakokban, amikor ezt teszteltük, csak olyan plusz ügyfeleket hozott, akik visszaéltek vele.

A valóság a 100% pénzvisszakérősdi mögött

A digitális terméket is megtartották, meg a pénzt is visszakérték. A vásárlási döntés meghozataláért a vevő felel, az eladó meg azért, hogy a termék azt nyújtsa, amivel reklámozta.

Ezért nem fogsz látni a mumus.infón soha 100% pénvisszakérés garancia pecsétet ábrázoló képet. Akinek még nem épült fel a bizalma felénk, annyi mindent kaphat ingyen, amivel letesztelheti, hogy eleget tudok-e online marketing és wordpress témában ahhoz, hogy oktatóanyagokat készítsek, elég alaposak-e az anyagok, és egyáltalán tetszik-e az oktatási stílusom. Ha bármelyikre „nem” a válasz, akkor nem kell rendelni.

Tudom, hogy ez erős vélemény, és minden marketing tanácsadó ennek pont az ellenkezőjét mondja, de szeretném, ha valahol a valóságot is hallanád, a sok angolról lefordított marketing anyag között.

2. Építsd fel a szakértői státuszod, és máris hitelesebbé tetted a weblapod

Az ügyfeleid cégeinek logója hat a vásárlói bizalomra: Minél több korábbi kliensed logója jelenik meg a weboldalon, annál jobban bíznak a vásárlók a szaktudásodban.

Ha a website feltérképezésekor egy vállalat döntéshozója azt látja, hogy már 20 nagy cégnek terveztél landing page-eket, akkor elismerően bólint és komoly guruként tekint rád. Valószínűleg megrendel nálad egy szolgáltatást.

Ezt a respectet még jobban megerősítik a korábban már említett testimonialok (testimonial-nak nevezik a vásárlói ajánlásokat), a munkádról szóló vásárlói vagy céges vélemények. (Amit a tartalommarketingesek rendszerint felhasználó által készített tartalomnak, user generated contentnek neveznek).

Az ajánlások királya: az esettanulmány

Extra bizalmi tőkére teszel szert, ha a cégek nyilatkozatai az oldaladon arról beszélnek: a te munkádtól lettek eredményesebbek, mert ez minden hasonló céget vásárlásra ösztönöz majd.

Még jobb, ha a weboldalon esettanulmányt is olvashatnak rólad. Kérdezd meg az ügyfélszolgálatot, milyen problémákat oldottak meg, hogyan találtak megoldásokat a nehéz helyzetekben.

Gondold át, mi volt az a legnagyobb kihívás, amit a cégben megoldottál, és meséld el az olvasóknak egy remek esettanulmány keretében!

3. Mutass társadalmi bizonyítékot!

Mi történik, ha az oldaladra érkező azt látja, hogy már 10 000-en követnek a Facebookon?

Kevesen szeretnénk lemaradni egy információról, amit előttünk már 10 000 ember tud. Igen, az emberi elme ilyen kíváncsi természetű. A látogató ellenállhatatlan kényszert érez és ő is lájkolni fog téged.

Máris megalapoztad a hitelességed, mert ennyi felhasználó ritkán téved. A látogató érzi, hogy valami olyat adsz az embereknek, amiért tényleg érdemes követni téged. Ezt akkor tudod finomhangolni, ha alaposan ismered a célcsoportod és tudod, milyen tartalomfajtával tudod megragadni a figyelmüket.

Tekintsenek véleményvezérnek a saját területeden!

Az olvasó töprengeni kezd az óriási like mennyiségen. Megdöbben, és elismeri, mekkora szakértő vagy az adott témában.

Véleményvezérnek tekint egy bizonyos területen, akinek minden szavára odafigyel az online közösség (és levonja a konklúziót: érdemes lesz veled dolgozni).

Kíváncsi lesz az ingyenesen letölthető csalitermékre, és elindul az értékesítési tölcsérben a vásárlóvá válás útján.

4. Meggyőző vásárlói vélemények közösségi linkkel hitelesítve

Vannak korábbi vásárlóid, akik elégedettek a termékkel? Akkor azonnal készíts velük egy videót, és rakd fel az oldalra!

A kutatások szerint ugyanis a user generated content -a vásárlók által készített, termékről szóló tartalom- sokkal hatékonyabb bármilyen hagyományos reklámnál és értékesítési szövegnél. Az emberek őszintébbnek érzik ezeket a véleményeket. Hasonló eredményeket akarnak, ezért ők is vásárolnak.

A vásárlók által készített tartalom hatékonyabb a reklámnál

A látogatók könnyebben megveszik a megoldást kínáló terméket, mikor azt látják, hogy hozzájuk hasonló emberek csaknem azonos vásárlói problémával küzdenek (és a gondjaik a termék használatától megszűntek).

Ezzel csak az a gond, hogy számos weboldal kamu vásárlói véleményeket használ, és már messziről látod, hogy ezt ők írták.

A testimonialokat Facebook, Twitter, Pinterest linkkel teheted még hitelesebbé. Akkor a látogató tudni fogja, hogy létező emberek valódi véleményét olvassa, nem a cég által kitalált önreklámokat.

5. Adj használható tippeket és fortélyokat

Mert a neten kereső vásárlók erre kíváncsiak! Néhány példa, a saját témakörömből, hogy tudod átírni a sajátodra?

  • Melyik WordPress sablon a legnépszerűbb 2016-ban?
  • Hogyan írj 34,3%-os megnyitási arányt generáló e-maileket?
  • Milyen taktikával termel heti 1 milliót az értékesítési tölcséred?

A világháló teli van ilyen és ehhez hasonló cikkekkel. Kiemelkedő konverziót hoznak, emellett az az üzenetük, hogy a cikk szerzője valóban ért ahhoz, amit csinál. A hasznos tanácsokat adó tippek nemcsak bizalmat, de szakértői státuszt is építenek.

Adj használható tippeket és fortélyokat

És ha hozzászoktatod az érdeklődőket, hogy nálad rendszeresen értékes tanácsokat kapnak, akkor visszatérő látogatóvá tetted őket.

A visszatérők pedig feliratkoznak a hírleveledre, letöltik az iparági elemzésedet, és a webináriumodra is kíváncsiak lesznek.

Itt már csak pár lépésre vagy attól, hogy vegyenek tőled valamit.

6. Legyen egy erős Rólunk aloldalad

A látogatók nemcsak azért keresik fel a weboldalad, hogy vegyenek nálad valamit. Sokan azért kattintanak a Rólunk aloldalra, mert tényleg kíváncsiak rád és az általad képviselt értékekre.

Itt nem bújhatsz sematikus stock fotók mögé. (Azzal csak elidegeníted magadtól az érdeklődőket, és kamunak érzik majd a terméked). Az emberek nem kötnek üzletet arctalan cégekkel, ráadásul sokkal jobban emlékeznek egy meggyőző, vidám arcra, mint egy gyűjtőoldalról letöltött grafikára.

 A fotókra pillantva az ügyfelek közelebb érzik magukhoz a céged

Használj olyan képeket saját magadról és a munkatársaidról, melyek pozitív benyomást keltenek az emberekben. Az igazán jól sikerült Rólunk aloldalakon a tulajdonos személyisége, a cég szellemisége is megjelenik, és vonzóvá teszi a terméket, a szolgáltatást az olvasók szemében.

Valóságos vásárlómágnes, ha a cég minden munkatársáról szerepel itt egy fénykép, alatta pedig az egyes feladatkörök és nyerő képességek. A munkatársak fotóira pillantva az ügyfelek közelebb érzik magukhoz a céget, mert konkrétan látják azokat az embereket, akikkel a közös munka során hamarosan kapcsolatba lépnek.

De itt is el kell felejteni az unalmas stock fényképeket! A kollégák életszerű képeken jelenjenek meg. Sugározzák azt, hogy élmény velük együtt dolgozni.   És ami a legfontosabb: ez a szimpatikus kép nemcsak a látogatók személyiségét teszi nyitottabbá, hanem a pénztárcájukat is kinyitja!

Nézd meg az én weboldalam rólunk oldalát, őszinteségével biztos elzavar pár rossz ügyfelet, akik azt várnák, hogy ügyvezetői köszöntőt olvasnak, meg beállított pózókat, karba tett kézzel, egyen-zakóban és kiskosztümben a minimalista stílusban berendezett irodánkban, ahol az elhomályosított háttérben a falon még céglogó is ott van… jaj..
Nálunk ilyen nincs. Őszinteség és közvetlenség van, akinek ez bejön, marad és vásárol.
A látogatottsági statisztikáink ki is mutatják: sokan megnézik a rólunk oldalunkat feliratkozás előtt (lásd: Google Analyitics – Konverziók – Célok – Fordított célútvonal )

7. Ne feledkezz meg az emberi tényezőről!

Csak pár másodperced van arra, hogy megragadd a weboldalra látogatók figyelmét, különben azonnal elkattintanak. A statisztikák szerint 5-6 másodperced van erre, és ha nem sikerül, azonnal menekülnek.

Már az első pillanatban érezniük kell, hogy egy dinamikus, értékes felületre érkeztek, ahol igazi profival dolgozhatnak. Azonnal látniuk kell a 10 legnépszerűbb blogcikket, a Facebook lájkolók mennyiségét és a feliratkozási lehetőségeket.

 5 másodperc, max ennyi időd van, hogy megragadd a látogató figyelmét

Azért kellenek dinamikus, élő fotók rólad és a kollégákról, hogy a weboldal egy emberi, szimpatikus képet alakítson ki az érdeklődőkben. Ezzel óriási lépést teszel a lojális ügyfelek meggyőzéséhez, mert megkedvelik az oldalad és bízni fognak benned.

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Ezért nincs elég vevőd

Van 10 dolog, amit rosszul tudsz a szövegírásról. Ezért nincs annyi vevőd, mint amennyi lehetne.

Mi a gáz a szövegsablonokkal, és mit használj helyette? 2 perc múlva megtudod, ha letöltöd ezt a pdf-et.

Hogyan írj jobb sales szöveget?

Futurizmo Sales Szövegírás Oktatóanyag

Mit nyersz a "Futurizmo" Oktatóanyaggal?

A jó marketingszöveg 1 mondattal idegenből ismerőst, kétkedőből rajongót csinál. Ha a te weboldalad szövege jelenleg nem ilyen, akkor neked nagyon kell a "Futurizmo", a sales szövegírás jövőjét tanító oktatóanyag.

24 990 HUF

Bővebb infó és megrendelés itt.

Kapcsolódó videók

Mit tanít a Ponyvaregény a sales funnelekről?
Ha ezt nem vezeted be egy hónapon belül, akkor lesheted vásárlókat…
Bővebben a sales szövegírásról:  https://netjet.hu/futurizmo

Ezt vedd át Arany Jánostól, ha 50% felett konvertáló feliratkoztató oldalt akarsz!
Szóban jó vagy, de írni nehéz? Mondom a megoldást.

Bővebben a sales szövegírásról:  https://netjet.hu/futurizmo

48% feletti konverzió

Feliratkoztató oldal készítés oktatóanyag

Hogyan tudsz te is magasan konvertáló feliratkoztató oldalt készíteni?

Az átlag feliratkozási űrlappal 5-10% iratkozik fel, amit itt mutatok, azzal sikerült elérnem 48,2%-os konverziót is.

3 490 HUF

Bővebb infó és megrendelés

 

Még több szövegírás cikk

Érdekes

Hiszed vagy sem, de minden információ ebben a pillanatban is ott van a kezedben, hogy megírd azt a sales oldalt, amiről kétszer annyian rendelnek tőled, mint most. Csak nem veszed még ezeket észre, nem tudod mi a fontos, mi nem.
Olvass tovább a sales szövegírás jövőjéről itt:

https://netjet.hu/futurizmo

Még több sales szövegírás cikk

Hagyj ki egyet ebből az 5 elemből, és nevetséges lesz a sales oldalad.

Mi az oka, hogy az egyik sales oldalon a vevők vásárolnak, a másikba meg csak egy együttérző mosollyal belegörgetnek és bezárják?

Az időtálló tartalomstratégia az új online marketing aranybánya

Hogyan írj folyamatosan érdekes tartalmat, amit a célcsoport is örömmel olvas?

van 10 dolog, amit rosszul tudsz a szövegírásról. Ezért nincs annyi vevőd, mint amennyi lehetne.

Mi a gáz a szövegsablonokkal, és mit használj helyette?
2 perc múlva megtudod, ha letöltöd ezt a pdf-et.

Ha a 10-ből csak az 1-est és a 4-est megcsinálod, már jobb is lesz. Kattints és megy az ebook!