fbpx

Mik a legjobb logó ötletek? A jó logó egyszerű, emlékezetes és egyedi. A weboldalad fejlécében, láblécében fogod használni, a landing pagen, a sales oldalon, a digitális terméked borítóján, a fizikai terméked címkéjén, és facebook hirdetéseidben is.  Egyszer kell jól megcsinálni, később nem könnyű változtatni.

Milyen alapelveknek feleljen meg a céged logója? Ha ezt az ötöt észben tartod, akkor nem fogsz elveszni a rengeteg ötlet között.

  1. Egyszerű
  2. Designos
  3. Átméretezhető
  4. Megjegyezhető
  5. Időtálló

Hogyan válassz logó színt?

Át kell gondolni, hogy a szín mit üzen a célközönségednek, mivel a színek érzelmi reakciót váltanak ki az emberből. A piros a szenvedély, a narancs az izgalom, a lila a luxus, a fekete az elegancia, fehér az átláthatóság, a kék a megbízhatóság színe. Keress rá: „color psychology

Gondolnád, hogy már 1928-ban is foglalkoztak a színek emberekre gyakorolt hatásával,  ekkor jelent meg Faber Birren: Color In Vision c. könyve a témában.

A leggyakoribb példát biztos ismered, amikor egy fekete dobozba csomagolt, arany felirattal ellátott csokoládét drágábbnak, különlegesebbnek gondolsz, mint a mellette lévő zöld dobozost. Ez azért van, mert a fekete szín a modern, elegáns, kifinomult érzést jelenti.  Ráadásul csokoládék csomagolásánál ritkábban szokták ezt a színt használni.

A lényeg az, hogy a termékedhez kapcsolódó érzést erősítse a logód színe

Ez azt jelenti, hogy ha pl. organikus női kozmetikumot árulsz, akkor fehér, zöld, pasztell rózsaszín esetleg világos barna színeket érdemes használnod, mert ezek fejezik ki a következő érzéseket: természetes, tiszta, nőies.

1. Logó ötletek: Betűtípus és tipográfia

A betűtípusokhoz is érzelmeket társítunk. Mit akarsz kifejezni a logóddal? Milyen a céged? Hagyomány, tradíció, menőség, modernség, lazaság: ezeket már a betűtípus szintjén meg tudod fogalmazni

  • Hagyomány: Talpas betűtípus
  • Modern, “cool” cég: Sans serif, azaz talpatlan betű
  • Kreatívság, egyediség: terveztess saját betűtípust

A betű, amit választasz, nem csak a szavakat adja a logódban, hanem a márkádat vagy épp a személyes márkádat építi.

logó ötletek
Talpas, talpatlan, egyedi

2. Logó ötletek: Egyszerűsítés

A letisztult egyszerű kompozíciók, a lényegre törő tipográfia, a túldíszítettség hiánya még mindig uralja a trendeket. Nem csoda, mert az online kommunikációdban mindennek azonnal megérthetőnek kell lennie, így a logónak is.

A nagyon leegyszerűsített minimalista design azért is maradandó trend, mert a logónak nem csak a monitoron, de mindenféle okoseszközön is jól kell mutatni, a weboldalon, a facebookodon, a mobil appedben is.

A nagy cégek is folyamatosan egyszerűsítenek a logóik designján.

3. Logó ötletek: Merész betűkép

Ha a logódnak valami menő betűképet választasz, akkor ne a leghagyományosabb Helvetia vagy Futura, Ariel stb betűből építs fel, hanem valami ritkán használt fontból. A Canva-ban is van sok-sok betűtípus, vagy választhatsz a Google fontok közül is.

4. Logó ötletek: Színátmenet

A színátmenetek, azaz gradientek még mindig a grafikai trendek között vannak. Az észrevétlen átmenetek és árnyékok egy afféle drámai hatást kölcsönöznek a logódnak. Gradienttel lehet legjobban egy sima képet 3D-sé alakítani. A színátmeneteket akkor használd, ha nincs fizikai terméked, nincs nyomtatott reklámod, mert printben nem biztos, hogy ugyanolyan jól néz ki mint digitálisan.

5. Logó ötletek: Játék a betűkkel

A betűjáték technika arról szól, hogy úgy használod a betűket, mintha azokat nem fejezted volna be, mintha kifogyott volna a tinta, vagy mintha lekoptak volna a betűk. Érdekes trend, szépet lehet alkotni vele, de arra is kell figyelni, hogy azért érthető és kiolvasható legye a márkád neve.

6. Logó ötletek: Nagyon vékony vonalak

A vékony vonalak használatától a logód könnyed és légies lesz. Az ilyen logó minden platformon, még printben is jól mutat, könnyen átméretezhető. Az üzenetre kell figyelni: légies logót használhat egy fogyókúrás cuccokat áruló cég, egy mindenmentes cukrászda, de egy szerszámüzletnek, szállítmányozó cégnek már nem lenne tanácsos használnia.

7. Logó ötletek: Átnyúlás

Két vagy több geometria forma egymáson egy különleges hangulatot, erőt, mélységet ad a logódnak. Ez arra is jó, hogy különböző geometria formák használatát is kipróbáld.

8. Logó ötletek: Formák

A geometriai formáknak is üzenete van. Mit akarsz sugallni a márkádról? Aszerint válassz formát.

Lekerekített szélű, ovális vagy kör forma: barátságos, belsőséges, közvetlen, baráti

Szögletes, hegyes szélű formák (négyzet, téglalap, háromszög) erős, magabiztos, erőteljes, “powerful”

9. Logó ötletek: Fehér tér

Sokféle elemet, sokféle betűt használhatsz a logódhoz, de kis térbe, kis helyre bezsúfolni mindent, amit tetszik, épp az ellenkező hatást váltja ki: túlzásba viszi a vizuális hatást.

Itt jön képbe a fehér tér. A fehér tér nagyon fontos elem a logó tervezésénél. A fehér tér használata az elemek között, ez teszi befogadhatóvá és megjegyezhetővé a logót.

Grafikai elemek

A kép többet mond a szónál. Ha egyetlen grafikai elemmel kifejezhető a márkád lényege, úgy mint pl az Apple (alma) vagy a Twitter (kismadár) esetében, nyert ügyed van. Így sokkal könnyebben megmarad az emberek fejében a logód. De amíg nem vagy akkora cég, mint az Apple vagy a Twitter, addig egy két soros felirat is kelleni fog a grafikai elem alá, ami pár szóban summázza a márkád üzenetét.

10. Logó ötletek: Kezdőbetűk

Ha nincs más ötleted, a márkaneved, cégneved, vagy a saját neved kezdőbetűiből is összerakhatod a logódat. Ehhez a betűkön kívül csak némi tipográfiai összhang kell. A CNN, a NASA, vagy a H&M logója is a kezdőbetűk rövidítése.

11. Logó ötletek: Szóképek

A szókép logók úgy jönnek létre, hogy a leírt betűk egy képet formáznak. Előnye, hogy abszolút egyedi, nem másolható, és könnyen megjegyezhető. Hátránya, hogy nem olyan egyszerű kitalálni, még nehezebb megcsinálni. Nézd csak az alábbi példákat, ezek alapján ki tudnál találni valamilyen szókép logót a saját márkádhoz?

12. Logó ötletek: Képjelek

Az ilyen logó úgy jön össze, hogy az egyszerű geometria formák kiadják a márkád üzenetét, a lehető legegyszerűbb formában. Az alábbi logó egy japán étteremé, benne a japán zászlóból ismert nap, az alja egy tál, amiből két evőpálcika lóg ki. Két félkör, két ferde egyenes, és máris megvan az összhatás: így működik a képjel logó.

13. Absztrakt

Az ilyen absztrakt, azaz elvont formák egy logóban mindig egy-egy cég sajátjai, már csak maga a forma is, felirat nélkül, azonnal eszedbe juttatja a céget.

Ebben az esetben nem valamilyen felismerhető formát használunk (mint pl. az alma vagy a kismadár) hanem valamilyen forma-kompozíciót hozunk létre, ami kifejezi a cég üzenetét.

Ilyen absztrakt logót a legegyszerűbb csinálni, pl a Canva használatával.

14. Kombináció

A kombinációs logó szavakat és képet is használ. Ez a leggyakoribb logótípus, és ilyet is elég könnyű kitalálni és megvalósítani is. A legtöbb nagy céges logó így indult, aztán később, az évek során, ahogyan a márka ismertebb lett, fejlődött, egyszerűsödött a grafika.

15. Pofonegyszerű geometria

A logóban lévő kép alkotóelemei egyszerű geometriai formák: háromszögek, négyzetek, hullámos vagy ferde vonalak. Sokat kell gondolkozni az ilyen logó kitalálásán, és a megvalósítása sem kezdőknek való feladat, de ha egyszer megvan, biztos lehetsz benne, hogy egyedi lesz és megjegyezhető, úgy mint ezek a példák:

A logók rendkívül fontosak egy vállalkozás vagy márka arculatának kialakításában. Ezek a kis, ám nagy hatással bíró grafikai elemek képviselik és azonosítják a cégeket a fogyasztók és ügyfelek számára.

Az emlékezetes logó olyan dizájn, amely kitűnik a tömegből és hosszú távon bevésődik az emberek emlékezetébe. De vajon mi teszi egy logót emlékezetessé?

Nézzük meg néhány kulcsfontosságú jellemzőjét.

  1. Egyszerűség: Az emlékezetes logók általában egyszerűek és letisztultak. Egy túlbonyolított vagy összetett logó nehezen marad meg az emberek fejében, ezért a letisztult, könnyen felismerhető formák és színek a legjobbak.
  2. Teljesen egyedi megjelenés: A sikeres logók egyedi megjelenéssel rendelkeznek. Az olyan elemek, amelyek különlegesek és másoktól megkülönböztethetőek, nagyobb eséllyel maradnak meg az emberek emlékezetében.
  3. Megfelelő színek: A színeknek óriási hatása van az emberek érzelmi reakcióira és az információk megjegyzésére. Az emlékezetes logók színválasztása átgondolt és jól megfontolt, hogy támogassa a márka identitását.
  4. Időtállóság: Az emlékezetes logók képesek időtállóak maradni. Az időről időre változó divatoktól és trendektől függetlenül is relevánsak maradnak, így a márka hosszú éveken át sikeresen használhatja őket.
  5. Egységesség: Az emlékezetes logók egységesek a márka üzenetével és értékeivel. A vállalat vagy termék egyértelműen kommunikálja az ügyfelek felé azonosítójával azt, amit képvisel.
  6. Azonnal érthető legyen: Egy logónak gyorsan meg kell ragadnia az emberek figyelmét. A túl hosszú vagy grafikailag túl részletes logók elveszhetnek a “zajban”, ezért a tömör, mégis hatásos dizájnt célszerű választani.
  7. Kreativitás: Az emlékezetes logók mögött gyakran megtalálható a kreativitás ereje. Az olyan logók, amelyek szokatlan és meglepő megoldásokkal rukkolnak elő, jobban emlékezhetőek és emlékezetesebbek lesznek.

Az emlékezetes logók tervezése és létrehozása komoly kihívást jelent, de a sikerért megéri a fáradságot belefektetni.

Egy jól megtervezett logó erősíti a márka azonosulást, és hosszú távon hűséges ügyfelekhez vezethet. A logó tervezésekor mindig érdemes az említett jellemzőkre és elvekre figyelmet fordítani, hogy egy olyan vizuális azonosítót hozzunk létre, ami az emberek fejében élő képpé válik.

Az emlékezetes logó hozzájárulhat ahhoz, hogy egy márka, vállalkozás vagy termék ikonikus státusszal ruházza fel magát, ami a versenytársaktól való megkülönböztetést és hosszú távú sikerességet eredményezhet.

Lényeg röviden

A logót a weboldaladon sok-sok helyen fogod használni, az a célod, hogy az emberek megjegyezzék. Egyszer kell jól megcsinálni, mert később sok munkával jár mindenütt kicserélni. Tartsd észben ezt a szabályt, azaz a logód legyen:

  1. Egyszerű
  2. Designos
  3. Átméretezhető
  4. Megjegyezhető
  5. Időtálló

Forrásjegyzék:

AI EXPRESS 2.0: júni 17-19.

Day(s)

:

Hour(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Siess, fogytán az idő!

Ne használd a ChatGPT-t,

amíg nem láttad az új AI Express 2.0 kurzust! A marketinged szuper erőre kap.

Netjet Campus

A Netjet Campus megtanítja hogyan készíts weboldalt, ami eladja a terméked.
Legnépszerűbb kurzusok ezek

Népszerű

Előfizetéses tagsági rendszer

Supersales Sytema

Ebben a kurzusban lépésről lépésre megmutatom, hogyan raksz össze magadnak egy előfizetéses rendszert.

Oktatási rendszer

LearnDash Oktatóanyag

Netjet Campus Classic

Hogyan készíts digitális oktatási rendszert? Mutatom részletes, érthető magyarázattal a Learndash kurzusban.

Alapmű

A Sales Oldal

Supersales Sytema

Felépítjük a sales oldaladat. Milyen neuromarketing mozgatórugókkal  működnek a szöveges és design elemek?

Woocommerce rulez!

Woocommerce webáruház

Supersales Sytema

Felépítjük a Woocommerce webshopodat, lehet egy termékes shop, lehet soktermékes webáruház, a folyamat ugyanaz.

Next level

Neuromarketing

Netjet Campus Classic

Árérzékeny vevők helyett rajongók. Tedd hozzá a mostani marketingedhez a neuromarketing technikákat.

Canva

Canva Oktatóanyag

Netjet Campus Classic
A világ leghasznosabb grafikus szerkesztője, minden webes grafikát megcsinálhatsz bele, a kurzusban mutatom, hogyan.
Explainer animáció

MarketingMese Oktatóanyag

Netjet Campus Classic
Amelyik weboldalon hamarabb megérti az ajánlat lényegét a vevő, ott fog vásárolni. Ha rajzfilmvideóval magyarázod el, fel fognak rá figyelni.
Nagy klasszikus

Wordpress Dominancia

Netjet Campus Classic
Egy jól működő rendszer, amivel biztosra mész. Közérthető képernyővideókon mutatom mit kell csinálnod.
Ezeket az eszközöket is tanítom a Campusban: