Fontos: Kivitelezést már csak 2017. szeptember 01-től vállalok. Júliusban, agusztusban nem dolgozom.

Ha ezen az oldalon megrendelést adsz le, a kivitelezést 2017. szeptember 01-től kezdem el. Nyaralj, pihenj te is, rád fér. Üdvözlettel: Erdélyi Norbert. Oké, azért megnézem az ajánlatot

Szeretnéd, ha írnék neked egy olyan sales oldalt, mint amilyeneket a netjet.hu-n és a referenciák között látsz itt az oldal alján?

Igen! Ne viccelj, még szép!

Igaz vagy hamis? Nincs az a borzalmas szöveg, amit jobbá lehet tenni designnal, de van az az értékesítési szöveg, aminek egy agyafúrt design megtriplázza az eredményeit.

IgazHamis

Tényleg igaz. Az elmúlt hónapokban pont ezt próbálgattam ki. Nem vagyok egy megszállott tesztelő, se türelmem, se kedvem nincs az ilyen A/B tesztes pepecseléshez. Egyszerűen csak nem volt időm másképp csinálni, és mint már sokszor ezelőtt, most is értékes tudásra tettem szert egy furcsa véletlennek köszönhetően:

A Webshop II. oktatóanyaghoz nagyon ütős szöveget írtam, olyan alapos videókat adtam közre ingyen a kampányban, amiknek igazából a fizetős anyagban lett volna a helyük. De a sales oldal designja… hát: semmi különös nem volt. Karácsony előtt örültem, ha kész vagyok a szöveggel. Ugye ismerős az utolsó pillanat élménye?

A Mumus 3.0 anyaghoz viszont egy hónappal később még jobb szöveget írtam, de itt rákapcsoltam a designra is. Fogtam egy egységes teljes képernyős parallax effektet, amit végigvittem az egész oldalon, és végtelenül egyszerű képeket használtam, amik a mellettük lévő szöveget erősítették. (Pl.: 3 teher, amit levesz a válladról a termék –> 3 súlyzó. Ideális vevő vonzása, idegesítő ügyfél taszítása -> mágnes) Nagyon figyeltem arra, hogy milyen pontokon váltsa egymást az erős és a gyenge vizuális elem, és milyen pontokon váltsa egymást az “ütős” és a “bólogatós” szöveg. Később kiderül mi ez, de nézzük előbb az eredményt, és másik kulcsfontosságú különbséget

Az eredmény

Ugyanolyan kimunkált értékesítési szövegek, ugyanaz a célcsoport, és nagyon hasonló a két termék. A designos oldal háromszor annyi vevőt hozott. Sikerült megszólítanom azokat is, akik 4 éve vásároltak utoljára nálunk, sikerült azokat is meggyőznöm, akik 5 vagy több éve iratkoztak fel, és az utóbbi időben meg sem nyitották az e-mailjeimet.

A másik kulcsfontosságú különbség

A mágnestáblámon van, azaz csak volt, 8 különböző szövegírási szabályzat. Tudod: 17 lépéses módszer, ilyen sablon, olyan formula. Ezek közül kettőt ráadásul én magam írtam (nem emlékezhetek mindenre) Azzal kezdtem, hogy ezeket vadul letépkedtem. Valójában csak óvatosan lepattintottam az ikeás mágneskorongokat, és összehajtva elraktam a fiókba a papírokat, de a drámai hatás kedvéért jobb, ha itt egy vad tépkedést képzelsz el. Tudod miért fontos ez?

Nem sablonok adják a kezedbe a világ legjobb sales oldalát, hanem a vevőismereted. Ugye tudod mit jelent ez?

A legjobb vevőid közös tulajdonságaiból összeállítva képzeld el AZ IDEÁLIS VEVŐT (mondják ezt buyer persona-nak is, van aki avatar-nak nevezi) és játszd azt, hogy minden mondatod neki szól.

 

 

 


Fura dolog ez, elsőre abszolút hülyeségnek tűnik: súlytalannak, értelmetlennek.
De mégis, ha megcsinálod, megtörténik az az áttörés, amire vágytál.

Így látja a weboldalad a nem-vásárló, és így az ideális vevő

A szöveg pontosan ugyanaz mindkét esetben.

“Ez idáig oké, de hogyan írok olyan szöveget, ami nem lesz melléfogás,
hanem pontosan eltalálja az ideális vevőm gondolatvilágát?”

Első lépés – A Buyer Persona kitalálása

Velem Az egész ott kezdődik, hogy megismerteted velem a vevőidet. Ennél a pontnál még nem érdekel a céged, nem érdekel még a terméked sem, csak a vevőidről mesélj nekem. A legapróbb részlet is fontos. Ha ez megvan, megbeszéljük, hogy mit fogunk nekik eladni. Ha designt is kérsz a szöveghez, akkor úgy fogom becsomagolni a szöveget, hogy még kikapcsolt monitoron keresztül is hatni fog. (Na jó, ez már túlzás, de állati jó lesz a design…)

Nélkülem:
Lehet, hogy nélkülem is meg tudod csinálni, de biztos vagy benne, hogy fel tudod tenni magadnak a megfelelő kérdéseket a vevőprofilod megalkotásához? Nem tartasz attól, hogy túl sok energiát teszel bele egy lényegtelen dolog tökéletesítésébe miközben egy kulcsfontosságú elemen jóhiszeműen átsiklasz?

Második lépés – a szöveg megírása, ez kemény:

Velem Itt neked már semmi dolgod nincs, mert az alapján, amiket korábban e-mailben megtárgyaltunk, nekem már több kérdésem nem lesz. Megírom a szöveget, és beszórom varázsporral (nyugi, én fogom csinálni, nem adom ki alvállalkozónak) ha kész, átadom neked. A weboldalad máris erősödött egy sales oldallal, aminek a linkje már mehet is ki a következő hírlevélben.

Nélkülem:
Nem az a nehéz, hogy nem tudod mit kell csinálni, mert: címsor, alcím, call to action. Nem is az, hogy hogyan: biztos van egy pár jó anyagod a szövegírásról. A bizonytalanság az őrjítő, hogy jól választasz-e: szavakat, kifejezéseket. Mi van ha pont melléfogsz vele? Amikor a saját üzletágadra formálsz egy világszinten is bizonyított szövegsablont, és az eredmény siralmas lesz és százszor is újra kell kezdened, lássuk be: ez bárkinek felőrli az idegeit.

Harmadik lépés – a design, ami nélkül halott az egész

Velem:
Ha kész a szöveg, jöhet a csomagolás! Csinálok neked egy olyan szintű sales oldal designt, amilyeneket tényleg csak magamnak tervezek. Ilyenkor jobb is, ha magamra hagysz, mert designolás közben már-már idegesítően precíz vagyok. Azonnal kiszúrom, ha 2 pixellel kevesebb a belső margó, ha bénán néz ki egy kép, vagy nem passzol minden szín. Azok a sales oldalak, amiket nálam látsz, mind legalább a 70-edik verziója az oldalaknak. Használd ki a tökéletesség mániámat, húzd hasznát a saját sales oldaladon!

Nélkülem:
Biztos, hogy előbb-utóbb képes leszel egy szép arculatot összeállítani magadnak. De az biztos nem lesz olyan, mintha én csináltam volna. Remélem nem ellenszenves a magabiztosságom, de 2001-óta tervezek weboldalakat, és 2006-tól vagyok online marketing szakértő, és örülnék, ha igent mondanál arra, hogy kihasználd a tapasztalatomat.

Negyedik lépés – a technikai extrák, amire senki nem mond nemet

Velem Technikailag ezt úgy oldjuk meg, hogy kérek egy üres wordpresst, ahol létrehozom a designt és a sales oldalt. A meglévő weboldalad egyik menüpontja rá fog mutatni. A létező legjobb fizetős sablont használom, amit magamnak is alkalmazok. Kapsz még ajándékba egy exit popup plugint is, de nem ilyen szerencsétlen szöveget fogunk beleírni, hogy “itt ne hagyd az ajándékot”vagy “iratkozz fel az ingyenes akció értesítőre” hanem tényleg olyat, amire nem lehet nemet mondani. A legjobb: ezeket a fizetős szoftvereket megtarthatod, használhatod más célra is, mivel én a fejlesztői csomagokat szoktam megvenni, ezért odaadhatom neked.

Nélkülem 89 dollár éves díja van az a theme gyártó cég tagságának, és 598 dollár évente annál a cégnél az előfizetés, amelyik az Exit Popup plugint gyártja. Ezt persze nem olyan nagy kunszt kifizetni, de ez csak a tagsági díj, kell pár hónap mire rájössz, hogy mi hogyan működik.

Ötödik lépés – a win-win szakasz

Velem Ha kész vagyunk, szeretnélek feltenni a mumus.info weboldal “esettanulmányok”menüpontjába, egy részletes 1500-2000 szavas masszív interjú veled, amiben nyilván bemutatjuk a cégedet, a termékedet, azt, hogy hogyan segít az online marketing a fejlődésben. Az ilyen írásokat nemcsak a google imádja, de az emberek is örömmel olvassák. Ez a cikk ott marad a weboldalon, ez nem csak egy egyszeri promóció. Nem rossz reklám, ugye?

Nélkülem:
Nélkülem ezt nem tudod megcsinálni.

Melyik megoldást választod?

Előtte azért EGY tudnivaló:

Azért kerül csak ennyibe, mert nem ez a fő bevételi forrásom, hanem az oktatóanyagok forgalmazása. De azért van rád szükségem, mert szeretek emberekkel foglalkozni, problémákat megoldani, és új online marketing tapasztalatokat szerezni.

Sales oldal írás + design csomag

Befizetés után küldeni fogok egy különleges konzultációs lapot. Azt kitöltve visszaküldöd nekem, így ismerem meg a vevőidet. E-mailben konzultálunk, bekérek még pár adatot, hogy hozzáférjek a tárhelyedhez és 18 munkanap múlva átadom az új sales oldaladat, meggyőző szöveggel és az értékesítést erősítő arculattal.

Sales oldal szövegírás csomag

Befizetés után küldeni fogok egy különleges konzultációs lapot. Ezt kitöltve visszaküldöd nekem, így ismerem meg a vevőidet, a termékedet. E-mailben konzultálunk és 18 munkanap múlva átadom egy word doksiban az új sales szöveged.

Szövegírás és design:  159 700 Ft

Csak szövegírás: 99 800 Ft

ui.: Egyedül a vevőismeret tehet magabiztossá Ezért engedhetem meg magamnak ezt a rajzolt mókusos designt. Bízom benned, mert évek óta fel vagy hozzám iratkozva, tehát ismersz, és érted a humort. Nem gondolod azt, hogy neked is rajzolt mókusokat fogok tervezni a sales oldaladra. Vagy: felismered, hogy miért nagyon hatásos ez, és pont ilyet fogsz kérni… (Amúgy ez a mókusos dolog onnan jött, hogy ma a design tervezése közben a kisfiam folyton mókusokat rajzoltatott velem, de mackó-, és macska rajzolásban is erős vagyok…)

ui2.: És még egy merész dolog, amit a vevőismeretnek köszönhetek: A legutóbbi kampányomban az első mondatban, ami ráadásul hatalmas betűkkel volt szedve, ott virított egy égbekiáltó helyesírási hiba, azaz igazából csak egy elírás. Bár egy másodperc lett volna kijavítani, mégis benne hagytam. Senki nem szólt érte, és nem vásároltak kevesebben. De miért tehettem meg ezt? Mert a személyes konzultációkon együtt szoktunk poénkodni a helyesírási hibákon sápítozó nagyokosokon. Mert amikor beszélgetünk, kiderül, hogy egy cipőben járunk: neked is gyorsabban jönnek a kreatív gondolatok, mint amilyen gyorsan le tudod írni, és így óhatatlanul akad egy hosszú szövegben egy-két elgépelés.

miért hallgass rám, ha online marketingről van szó?

Erdélyi Norbert vagyok, szakterületem az értékesítési weboldalak megvalósítása és az online értékesítési kampányok kivitelezése. 2001-óta foglalkozom weboldaltervezéssel és online marketinggel. Amik benne vannak egy-egy wordpress-, vagy marketing oktatóanyagban, az mind onnan van, hogy én is napi szinten használom a Wordpresst üzleti weboldalak készítésére, portálépítésre, kampányoldalak tervezésére a saját és az ügyfeleim weboldalán. Rendszeresen tartok személyes konzultációkat ügyfeleinknek, ismerem a problémáikat, és ezekre mutatok megoldásokat a videókon. Az online marketinget és annak a technikai megvalósítását szeretném egyszerűvé és érthetővé szeretné tenni számodra. Ha ennél többre is kíváncsi vagy rólam, nézd meg ezt az oldalt, vagy olvass el néhány esettanulmányt is.

Erdélyi Norbert

Nem csak a szám jár,

… de a billentyűzet is pörög: Ezt a pár sales oldalt nemrégiben írtam.

Share This