5 dolog, amit rosszul tudsz a kampányolásról [VIDEÓSOROZAT]

Szerző: | Kampányolás

Erdélyi Norbert

Erdélyi Norbert

online marketing szakértő

A netjet.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Erdélyi Norbert. Szakterülete az üzleti weboldak megvalósítása és értékesítési kampányok kivitelezése. 2006-óta foglalkozik online marketinggel. Az írásai célja, hogy az online marketinget és a technikai megvalósítását érthetővé tegye számodra. Bővebben a szerzőről és a netjet.hu-ról.

 

netjet.hu facebook profiljaLájkolj a facebookon:
facebook.com/netjethu

Ez az 5 dolog jelenti a különbséget, hogy mi lesz a kampányod eredménye:
„Hát.. Végül is nem olyan rossz ez” Vagy „juhú, ez életem legjobb napja”.

Egy online termékértékesítési kampány lényege az, hogy annyi vevőt megszerzel vele egy hét alatt, mint amennyit egy év alatt szereznél. Azt kell elérni, hogy az emberek kíváncsiak legyenek arra, amit el akarsz adni, még azelőtt, hogy az kapható lenne.

Egy online termékértékesítési kampány lényege az, hogy annyi vevőt megszerzel vele egy hét alatt, mint amennyit egy év alatt szereznél.

Ez a dolog egyszerűnek tűnik: Annyit kell elérni, hogy az emberek kíváncsiak legyenek arra, amit el akarsz adni, még azelőtt, hogy az kapható lenne.

Szerinted melyik a könnyebb: elkezdeni ismeretleneknek magyarázni, hogy miért a te termékedet vegyék meg vagy eladni 1 000 kíváncsi embernek azt amire vágynak?

 

Az első dolog, amit rosszul tudsz a kampányolásról:

#1 A reklám hiteltelen, a történet érdekes.

Nagy baj, ha a kampányod egy hosszú reklám.

A reklámra közömbösek az emberek, de egy történetre odafigyelünk, kíváncsiak vagyunk.

Íme két bútorgyártó cég weboldal szövege. Figyeld a különbségeket:

[Reklám = így ír egy bármilyen bútorbolt áruházlánc]

„A világ egyik legnagyobb bútorgyártó cége vagyunk! Évente 7 millió, naponta 20 ezer szekrényt állítunk elő. Ilyen hatalmas mértékű tömegtermelés lehetővé teszi az előállítási költségek csökkentését, ezáltal a vevők számára kedvező árat tudunk kialakítani.”

[Történet = Az IKEA prospektusa így hangzik ]

„Hogyan rendezd be az otthonod? Úgy, hogy teret adjon a mindennapok eseményeinek. A konyha kellemes színhelye legyen a főzésnek vagy egy baráti beszélgetésnek. A nappali szolgálja az aktív szórakozást, de ha szükséges, az ellazulást is. A hálószoba legyen az a hely, ahová bármikor félrevonulhatsz, feltöltődhetsz. ”

Az első egy unalmas reklám, a második egy érdekes történet.

Ha sztorit mesélsz, ezt a 3 dolgot nyered, ha reklámozol, ezt a 3-at veszíted:

1. Hitelesség

Állíts bármit a cégedről vagy a termékedről, azt meg fogják kérdőjelezni. Tehát a leendő vevő ezt fogja kérdezni a reklám hallatán: Vajon tényleg ők a legnagyobb cég, vajon tényleg ők a legolcsóbbak? Ez a te szempontodból a lehető legrosszabb kezdet.

Ha történetet írsz: A leendő vevő ezt fogja kérdezni a sztori hallatán:

Vajon a konyha tényleg egy kellemes főzés vagy egy baráti beszélgetés színhelye? (Igen)

Vajon a hálószoba tényleg arra való, hogy oda félrevonulj és feltöltődj? (Igen)

Még ott sincs az ajánlatod közelében, de már kétszer mondott IGEN-t. Amikor a vevő vásárol a nálad, ezt az élményt fogja keresni. Ez a különbség, ha egy történettel mutatod meg a terméked hasznát.

2. Kíváncsiság

Az emberek kíváncsiak. Azért követik tömegek napról napra a tévé sorozatokat, mert az ember lételeme az, hogy kíváncsi a folytatásra.

Azt akarod, hogy a következő és azt azt követő e-mailedet is elovassák? Akkor csinálj történetet a kampányodból!

3. Félelem

Félelem a lemaradástól. A történet követése egy közösséget, illetve egy közösséghez való tartozást is feltételez.

Ha jól építed fel a kampányt, a veszteségtől, a lemaradástól való félelem olyan erős lesz a célpiacban, egyszerűen nem teszik meg azt, hogy nem vásárolnak.

A kampányod tehát egy történet, olyan, mint egy film, amelynek Te írod meg az egyes fejezeteit, Te találod ki a történet alakulását. Csináld így, és a te szempontodból értékesítés nem nehézség lesz, a vevő szempontjából a vásárlás nem nyűg-, vagy bármi átgondolni való dolog lesz, hanem egy történet végkifejlete, természetes velejárója. Jó, nem?

A második dolog, amit rosszul tudsz a kampányolásról:

#2 Nem ismered eléggé a vevőket.

Azt hiszed, hogy elég annyi, hogy „kis-, és középvállalkozók” vagy „2 gyermekes apukák”

A kampányban a buyer persona fogalmát ki kell egészíteni az időtényezővel: azt kell megtudni, hogy mikor mit csinál a vevőd. Miért fontos ez?

Tegyük fel, hogy a kampányban az értékesítést 4 naposra tervezed. 4 napig lehet kapni a termékedet, órára, percre, másodpercre pontosan. Sem a start előtt, sem a zárás után nem lehet megvenni. Ezért konkrétan modellezned kell, hogy ők, a leendő vevők mit csinálnak majd a négy nap alatt.

Hogyan kell ezt megtudni?

Például: csinálj egy szavazást a blogodban, vagy a facebook page-eden, tedd fel ezt a kérdést: „milyen gyakran olvasod az emailed?”

Válasz lehetőségek:

  • „Napi egyszer megnézem”
  • „Heti egyszer”
  • Állandóan azt nézem, írt-e valaki”

Ez arra jó, hogy tudd, mire számíthatsz, ha e-mailben értékesítesz. A válaszopciók közül szándékosan ne fedd le a teljes palettát, így teret adsz a hozzászólásoknak, pl.: „Egyik sem mert én….”

Ha egy ilyen kommentet sokan lájkolnak, feltétezheted, hogy a célpiacodat jellemzi a válasz. Ez így még jobb, mert még pontosabban megismered az embereket.

Vagy hasonló lehet ez a blogbejegyzés „Tudom, hogyan telik egy napod”

Leírsz pár felvetést, amit a célpiacról gondolsz, és ha beigazolódik ezt írják majd: „ hú honnan tudod, itt ülsz mellettem” ha nem akkor azt írják, hogy rosszul gondolod, mert így és így telik egy napom”

Mire jó ez? Pontos, első kézből származó infókat tudsz meg a célcsoportról, ami az értékesítés szempontjából kulcsfontosságú. Olyasmi ez, mint egy felmérés, de mivel sztoriba ágyazod, az olvasóid szívesen, és minden fenntartás nélkül belemennek a játékba.

Ha ehhez hasonló, sztoriba rejtett felmérést csinálsz a listádon, Te is nagyon pontosan meg tudod ismerni a célpiacodat.

A harmadik dolog, amit rosszul tudsz a kampányolásról:

#3  Túl korán promózod a sales oldalt

Felvezetés nélkül kiküldöd a listádra a sales oldalad linkjét. Ez olyan, mintha egy viccnek csak a poénját mesélnéd el, magát a viccet meg nem.

Itt van a 2 kedvenc viccem poénja:

…. „Mire a doktor: Uram, hiszen magán végig szemüveg volt!”

….. „Vágta ki magát végtelen nyugalommal az angol.”

A felvezető részt, azaz a kampányt, amitől nagyot üt az egész, azt kihagyod. Nem azt mondom, hogy így teljesen hatástalan, mert néhányan biztosan így is nevetnek.

Azt kell megértened, hogy egy termékbevezetési kampány nem a termékről szól, hanem az emberekről, akik megveszik. Azokról az érzelmekről szól, amit azok az emberek éreznek, akik azon gondolkoznak, hogy megvegyék-e a termékedet.

Nem a B2B (business to business – üzleti vásárlók) és nem is a B2C (business to consumer – magánszemély vásárlók) üzletben vagy, hanem az embertől emberig üzletben.

Ne eladni akard a terméked, hanem megértetni, hogy mi a haszna a vevő számára. Ehhez kell némi felvezetés. Nem ronthatsz ajtóstul a házba.

A negyedik dolog, amit rosszul tudsz a kampányolásról:

#4 Nem foglalkozol eleget a designnal

Azt gondolod nem számít olyan nagyon a weboldalad kinézete. Mert „jó az, ami van.” Csak annyira számít, mint az, hogy mit veszel fel egy első randin. Nagyon.

Egy kampányban nagyon sok az új infó, amit az olvasónak meg kell érteni, ha átszámolod 12-es betűvel telegépelt a/4-es oldalra, akkor egy kampányszöveg mindennel együtt 6-10 oldal.

Hogyan olvastatsz el ennyi szöveget, amikor az emberek mikro infó darabkák feldolgozásához vannak szokva?

A betűk, szövegképek, betűközök, sorközök, képek, hátterek, keretek, színátfedések, megjelenési effektek játékával, amit egy szóval designnak nevezünk.

Ezért ha új kampányt tervezel, legyen hozzá egy egyedi weboldalad. Ha ugyanazt a designt, ugyanazt a weboldalt használod, akkor nem lesz egyedi, nem lesz különleges.

Így te sem várhatod el az emberektől, hogy egyedinek és különlegesnek lássanak.

Az ötödik dolog, amit rosszul tudsz a kampányolásról:

#5 A külső nézőpont hiánya

Nem tudod úgy látni a kampányodat, mint egy vadidegen,

Pedig ez az egyetlen szemléletmód, amivel felépíthetsz egy értelmes kampányt

Mi benned a különleges? Soha nem az, amit te gondolsz, hanem amit a vevők gondolnak rólad. A terméked, az ajánlatod, a céged, a márkád sok-sok apró információ csomagból áll össze.

  • Ekkor kezdted.
  • Ezek az emberek a vevőid.
  • Ezt mondják rólad.
  • Így segítesz másokon a termékeddel.
  • Így nézel ki a fotón.
  • Ez a weboldalad.

Ezek között az információk között igazi gyöngyszemek bújnak meg. Ezeket kell kiszemezgetni a többi közül. Olyan elemek ezek, olyan szófordulatok, mellékesen megemlített összefüggések, amikről most még nem is sejtenéd, hogy kulcsszerepet fognak játszani a kampányodban. Miért?

Mert pontosan eltalálják az emberek gondolkozását.

Te ezeket nem veszed elsőre észre, mert más a nézőpontod. Egy kampány tervezésekor ezeket kell észrevenned, kiemelned, hangsúlyt adnod. Honnan tudod mi a fontos? Onnan, hogy megismered az embereket, akik a vevőid.

Most hogyan tovább?

A Kontrolcé Kontrolvé Kampány

A legrövidebb út a következő kampányodhoz

Új villám oktatóanyag Erdélyi Norbert online marketing szakértőtől
A “Kontrolcé Kontrolvé Kampány”
Előtte: Minden tudsz, de nem érted, hogy kell megcsinálni egy kampányt
Utána: Mindent megértesz, és meg tudsz csinálni egy kampányt.

3 490 Ft

Bővebb infó és megrendelés