fbpx
Facebook landing page 6 szabálya
"
Aki a facebook hirdetésedre kattint, a facebook landing pagedre érkezik. 6 dolgot kell nagyon jól csinálni, hogy kattintóból érdeklődő legyen. Legfontosabb a vizuális folytonosság.

írta: Erdélyi Norbert

Szakterületem az online kampánytervezés. 2006-óta foglalkozom online marketinggel. A netjet.hu erre tanít: „Olyan weboldalad legyen, amit az emberek szeretnek”.

Facebook landing page-nek nevezzük azt az oldalt, amire akkor érkezik a látogató, ha egy facebook hirdetésdre kattint. Ezt a 6 tényezőt kell figyelembe venni ahhoz, hogy a hirdetésre költött összeg ne kidobott pénz legyen. Elég nehéz olyan facebook hirdetést csinálni, ami megállítja a gördítést (scroll stopper) és felkelti a facebookozó, unatkozó olvasó érdeklődését, akit amúgy is még ezer inger ér netezéskor.

Éppen ezért nem szabad elrontani a landing page-et, ahol el akarod érni a célod, legyen az feliratkozás, impulzus vásárlás, árajánlatkérés vagy regisztráció.  Ha ez a 6 dolog rendben van, akkor meg fogja érni a hirdetés:

  1. Vizuális folytonosság
  2. Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni
  3. Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet
  4. Kevesebb duma = több feliratkozó
  5. Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!
  6. Reszponzív legyen, mert 81% már csak a telót használja

#1. Vizuális folytonosság

Ez a legtöbbször elrontott dolog.

A hirdetés és a landing page vizuálisan nincs összhangban, és a facebookról kattintó olvasó nem azt kapja, amire számít, és máris bezárja az oldalt, úgy, hogy az eredménytelen kattintás árát te fizeted a Facebooknak.

Ez általában akkor szokott megtörténni, ha találsz valamilyen jónak tűnő facebook hirdetés sablont, vagy letöltesz egy megkapó képet a pexels.com-ról vagy hasonló stock fotó oldalról. De arra sokan nem gondolnak, hogy ha a fogadó oldal teljesen másképp néz ki, akkor az hiba.

Nem csak a vizuális elemekre kell gondolni, hanem a szöveg hangnemére is. Egy tegeződő hirdetés ne vigyen magázódó, hivatalos stílusú landing page-re.

A hirdetéshez alkalmazott képen és a landing pagen ez az 5 legyen a közös:

  1. Színséma
  2. Logó
  3. Betűtípus
  4. Ugyanaz a grafikai elem legyen meg a hirdetésben és a landing page-n is. Termék esetén termékkép, lead generation esetén e-book képe, vagy videó thumbnail.
  5. Szövegstílus

A lényeg, hogy a facebook hirdetésed és a facebook landing paged között zökkenőmentes legyen az átmenet.

#2. Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni

Lehet, hogy túl egyértelműnek tűnik, sokan mégsem csinálják meg: megfogalmazni a célt, amit el akarsz érni.

Rengeteg olyan hirdetést láttam, ami a figyelmet felkelti, de amikor rákattint az ember a weboldal kezdőlapjára visz, ahol általános infókat talál a cégről. Vagy olyan is van, hogy egy konkrét terméket hirdetnek, de a laning page az általános webshop oldal, ahol listázva van az összes termék.

Alapvetően 2 célt lehet meghatározni:

  1. Eladni valamit most (impulse buy)
  2. Eladni valamit később, és egyelőre e-mail címet kérni hasznos tartalomért cserébe (lead generation)

Impulzusvásárlás általában akkor jön össze, ha a terméked 5 000 Ft-nál olcsóbb, nem kapható üzletben, csak nálad, és megold egy fontos problémát. Fizikai terméket könnyebb így eladni, digitálist nehezebb.

Ha nem ilyen a terméked, vagy most még nincs ilyen terméked akkor maradj a jól bevált feliratkozógyűjtésnél (lead generation)

A Google-ben való hirdetéssel ellentétben, ahol az emberek konkrétan keresnek valamit, infót vagy terméket, a facebook passzív média. Azaz nem vásárolni jönnek oda az emberek, hanem „görgetni” nézegetni mások posztjait, unatkozni: egy scroll stopping hirdetés ebből zökkenti ki őket, és viszi át a landing pagedre.

Ezért kell meghatározni a célt, hogy pontosan mit akarsz a landing page-n. Ha nincs meghatározva a cél, akkor az embereket átviszed az egyik unaloműző görgetésből a másikba, úgy, hogy még fizetsz is érte.

De ha a konkrét a cél, jó a hirdetés, jó a landing page, akkor a facebook hirdetésekkel kis befektetéssel jelentős bevételt lehet elérni.

#3. Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet

Ez a feliratkozógyűjtés alaptétele. Az benne a kihívás, hogy valami igazán jó és értékes dolgot kell kitalálni ahhoz, hogy valaki egyáltalán hajlandó legyen beírni az e-mail címét, és hogy ne szedjenek ízekre a komment szekcióban.

Láttam olyat – közismert márkájú építőanyagokat gyártó cég hirdeti – hogy „15 tipp fürdőszoba burkoláshoz”, a letöltésért cserébe egy csomó adatok kértek, és a PDF egy nagyon általános tájékoztató volt, tele a cég reklámjával. Nem csoda, hogy a kommentelők megmondták a magukét.

Szóval valami nagyon jó és hasznos dolgot kell adni, ezt kitalálni időigényes feladat, és komoly vevőismeretet igényel.

Egy jó lead magnetre ez a 4 dolog jellemző

  1. Megold egy nagy problémát, de utána kíváncsi marad az érdeklődő.
  2. Ott tart az oldaladon: Meg kell nézni a videót
  3. Magával viheti az olvasó: a videó kivonata PDF-ben.
  4. Emlékezetes marad: A hasznos anyagot összeköti a márkáddal, vagy a személyes márkáddal

Ezek a leggyakoribb lead magnet (feliratkozás utáni ingyenes tartalom, régebbi nevén „csali”) típusok:

  • E-book (de csak hasznos tartalom, nem reklám)
  • Videó + e-book
  • Ellenőrzőlista
  • Ingyenes próbacsomag
  • Webinár részvétel
  • 10 perces ingyenes telefonos konzultáció

Akármelyiket is választod, a lényeg, hogy a landing pageden azonnal és egyértelműen látszódjon, hogy mi az ajánlat.

#4 Kevesebb duma = több feliratkozó

Az unbounce.com a legfrissebb iparági konverziókról szóló jelentésében (Conversion Benchmark Repost ) kimutatta, hogy minél kevesebb a szavak száma a landing page-en, annál magasabb a konverzió. (Ez kifejezetten a szoftver iparágra jellemző, de más területeken is kimutatható ez az összefüggés)

A gördítés felé mindennek ki kell férnie, a címsor a tetején, a gomb (vagy űrlap) az alján, ezért is kell rövidnek de nagyon meggyőzőnek lennie. Ez az 5 dolog legyen a gördítés felett:

  1. Címsor
  2. Rövid, 3-5 soros leírás
  3. CTA gomb, beszédes gombfelirattal (lásd lentebb)
  4. Logó
  5. Figyelemfelkető kép vagy rövid, 30-45 másodperces videó

4. Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!

A CTA azt jelenti call to action, magyarul felhívás cselekvésre (FCS). Általában a gomb szövegét értjük ezen, de tulajdonképpen az egész laning oldal egy nag cselekvésre felhívó tartalom.

Az emberek szeretnek gördíteni egy oldalon, hogy „lássuk mi van még”, de ha a CTA gombodnak nagyon jó a szövege,  akkor ott meg fognak állni a gördítéssel.

A legfantáziátlanabb gomb szöveg (akár az űrlap alatt)  az, hogy „küldés”.

Kis változtatás a gomb szövegén nagy változás a konverzióban

A „küldés” gombszöveg helyett válassz ezekből:

  1. Igen, érdekel!
  2. Én is feliratkozom
  3. Próbáld ki ingyen!
  4. Kezdhetjük!
  5. Érdekel a folytatás!
  6. Csatlakozz!
  7. Kérd az ingyenes próbehetet!
  8. Vidd el egy körre [TERMÉKNÉV]!
  9.  Induás! (Gombot meg ne nyomd)
  10. Kövesd a varázslatot
  11. Küldd el a kuponomat!
  12. Letöltöm a sablont!
  13. 3 hónap ingyen
  14. Mutasd a funkciókat!

6. Reszponzív legyen, mert 81 % már csak a telót használja

A statista.com tanulmánya szerint, a facebookozók 81%-a kizárólag a telefonját használja. Tehát a landing pagedre mobilról fognak nem is kattintani, hanem tappintani. Alapvetés, hogy reszponzív legyen a facebook landing paged.

Már a landing page tervezésekor gondolni kell arra, hogy a tartalom mobilon is megkapó legyen, ezért ezt a 2 alapvetést kell fejben tartani:

  • Figyelemfelkető vizuális elemek
  • Rövid és lényegretörő, cselekvésre bíró szöveg

A Facebook leírása szerint az a lényeg, hogy “arra gondolj, hogy mit akarsz, hogy a látogató hová nézzen, mire kattintson”. A szövegek gombok méretére így gondolj:

  • Nagyobb betűvel írt szövegek
  • Rövidebb űrlapok
  • Nagyobb gombok

 Ha már alapból így tervezed meg a tartalmat, a reszponzivitás technikai beállítása könnyebb lesz.  Minden valamirevaló WordPress sablon alapból reszponzív. De, hogy igazán jó legyen, mindig szükség van egy kis extra beállítása. A netjet.hu által is használt és ajánlott Divi sablon reszponzív szerkesztőjében ki tudsz választani különböző telefontípusokat is, hogy lásd, megfelelően jelenik-e meg a tartalom.

Összefoglaló

Nagyon oda kell figyelni a facebook hirdetés és a facebook landing page összhangjára. Ha ez a 6 dolog rendben van, akkor meg fogja érni a hirdetés:

  1. Vizuális folytonosság
  2. Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni
  3. Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet
  4. Kevesebb duma = több feliratkozó
  5. Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!
  6. Reszponzív legyen, mert 81% már csak a telót használja

Forrásjegyzék: