Facebook landing page 6 szabálya

Erdélyi Norbert

Aki a facebook hirdetésedre kattint, a facebook landing pagedre érkezik. 6 dolgot kell nagyon jól csinálni, hogy kattintóból érdeklődő legyen. Legfontosabb a vizuális folytonosság.

Facebook landing page-nek nevezzük azt az oldalt, amire akkor érkezik a látogató, ha egy facebook hirdetésdre kattint. Ezt a 6 tényezőt kell figyelembe venni ahhoz, hogy a hirdetésre költött összeg ne kidobott pénz legyen. Elég nehéz olyan facebook hirdetést csinálni, ami megállítja a gördítést (scroll stopper) és felkelti a facebookozó, unatkozó olvasó érdeklődését, akit amúgy is még ezer inger ér netezéskor.

Éppen ezért nem szabad elrontani a landing page-et, ahol el akarod érni a célod, legyen az feliratkozás, impulzus vásárlás, árajánlatkérés vagy regisztráció.  Ha ez a 6 dolog rendben van, akkor meg fogja érni a hirdetés:

  1. Vizuális folytonosság
  2. Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni
  3. Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet
  4. Kevesebb duma = több feliratkozó
  5. Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!
  6. Reszponzív legyen, mert 81% már csak a telót használja

#1. Vizuális folytonosság

Ez a legtöbbször elrontott dolog.

A hirdetés és a landing page vizuálisan nincs összhangban, és a facebookról kattintó olvasó nem azt kapja, amire számít, és máris bezárja az oldalt, úgy, hogy az eredménytelen kattintás árát te fizeted a Facebooknak.

Ez általában akkor szokott megtörténni, ha találsz valamilyen jónak tűnő facebook hirdetés sablont, vagy letöltesz egy megkapó képet a pexels.com-ról vagy hasonló stock fotó oldalról. De arra sokan nem gondolnak, hogy ha a fogadó oldal teljesen másképp néz ki, akkor az hiba.

Nem csak a vizuális elemekre kell gondolni, hanem a szöveg hangnemére is. Egy tegeződő hirdetés ne vigyen magázódó, hivatalos stílusú landing page-re.

A hirdetéshez alkalmazott képen és a landing pagen ez az 5 legyen a közös:

  1. Színséma
  2. Logó
  3. Betűtípus
  4. Ugyanaz a grafikai elem legyen meg a hirdetésben és a landing page-n is. Termék esetén termékkép, lead generation esetén e-book képe, vagy videó thumbnail.
  5. Szövegstílus

A lényeg, hogy a facebook hirdetésed és a facebook landing paged között zökkenőmentes legyen az átmenet.

#2. Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni

Lehet, hogy túl egyértelműnek tűnik, sokan mégsem csinálják meg: megfogalmazni a célt, amit el akarsz érni.

Rengeteg olyan hirdetést láttam, ami a figyelmet felkelti, de amikor rákattint az ember a weboldal kezdőlapjára visz, ahol általános infókat talál a cégről. Vagy olyan is van, hogy egy konkrét terméket hirdetnek, de a laning page az általános webshop oldal, ahol listázva van az összes termék.

Alapvetően 2 célt lehet meghatározni:

  1. Eladni valamit most (impulse buy)
  2. Eladni valamit később, és egyelőre e-mail címet kérni hasznos tartalomért cserébe (lead generation)

Impulzusvásárlás általában akkor jön össze, ha a terméked 5 000 Ft-nál olcsóbb, nem kapható üzletben, csak nálad, és megold egy fontos problémát. Fizikai terméket könnyebb így eladni, digitálist nehezebb.

Ha nem ilyen a terméked, vagy most még nincs ilyen terméked akkor maradj a jól bevált feliratkozógyűjtésnél (lead generation)

A Google-ben való hirdetéssel ellentétben, ahol az emberek konkrétan keresnek valamit, infót vagy terméket, a facebook passzív média. Azaz nem vásárolni jönnek oda az emberek, hanem „görgetni” nézegetni mások posztjait, unatkozni: egy scroll stopping hirdetés ebből zökkenti ki őket, és viszi át a landing pagedre.

Ezért kell meghatározni a célt, hogy pontosan mit akarsz a landing page-n. Ha nincs meghatározva a cél, akkor az embereket átviszed az egyik unaloműző görgetésből a másikba, úgy, hogy még fizetsz is érte.

De ha a konkrét a cél, jó a hirdetés, jó a landing page, akkor a facebook hirdetésekkel kis befektetéssel jelentős bevételt lehet elérni.

#3. Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet

Ez a feliratkozógyűjtés alaptétele. Az benne a kihívás, hogy valami igazán jó és értékes dolgot kell kitalálni ahhoz, hogy valaki egyáltalán hajlandó legyen beírni az e-mail címét, és hogy ne szedjenek ízekre a komment szekcióban.

Láttam olyat – közismert márkájú építőanyagokat gyártó cég hirdeti – hogy „15 tipp fürdőszoba burkoláshoz”, a letöltésért cserébe egy csomó adatok kértek, és a PDF egy nagyon általános tájékoztató volt, tele a cég reklámjával. Nem csoda, hogy a kommentelők megmondták a magukét.

Szóval valami nagyon jó és hasznos dolgot kell adni, ezt kitalálni időigényes feladat, és komoly vevőismeretet igényel.

Egy jó lead magnetre ez a 4 dolog jellemző

  1. Megold egy nagy problémát, de utána kíváncsi marad az érdeklődő.
  2. Ott tart az oldaladon: Meg kell nézni a videót
  3. Magával viheti az olvasó: a videó kivonata PDF-ben.
  4. Emlékezetes marad: A hasznos anyagot összeköti a márkáddal, vagy a személyes márkáddal

Ezek a leggyakoribb lead magnet (feliratkozás utáni ingyenes tartalom, régebbi nevén „csali”) típusok:

  • E-book (de csak hasznos tartalom, nem reklám)
  • Videó + e-book
  • Ellenőrzőlista
  • Ingyenes próbacsomag
  • Webinár részvétel
  • 10 perces ingyenes telefonos konzultáció

Akármelyiket is választod, a lényeg, hogy a landing pageden azonnal és egyértelműen látszódjon, hogy mi az ajánlat.

#4 Kevesebb duma = több feliratkozó

Az unbounce.com a legfrissebb iparági konverziókról szóló jelentésében (Conversion Benchmark Repost ) kimutatta, hogy minél kevesebb a szavak száma a landing page-en, annál magasabb a konverzió. (Ez kifejezetten a szoftver iparágra jellemző, de más területeken is kimutatható ez az összefüggés)

A gördítés felé mindennek ki kell férnie, a címsor a tetején, a gomb (vagy űrlap) az alján, ezért is kell rövidnek de nagyon meggyőzőnek lennie. Ez az 5 dolog legyen a gördítés felett:

  1. Címsor
  2. Rövid, 3-5 soros leírás
  3. CTA gomb, beszédes gombfelirattal (lásd lentebb)
  4. Logó
  5. Figyelemfelkető kép vagy rövid, 30-45 másodperces videó

4. Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!

A CTA azt jelenti call to action, magyarul felhívás cselekvésre (FCS). Általában a gomb szövegét értjük ezen, de tulajdonképpen az egész laning oldal egy nag cselekvésre felhívó tartalom.

Az emberek szeretnek gördíteni egy oldalon, hogy „lássuk mi van még”, de ha a CTA gombodnak nagyon jó a szövege,  akkor ott meg fognak állni a gördítéssel.

A legfantáziátlanabb gomb szöveg (akár az űrlap alatt)  az, hogy „küldés”.

Kis változtatás a gomb szövegén nagy változás a konverzióban

A „küldés” gombszöveg helyett válassz ezekből:

  1. Igen, érdekel!
  2. Én is feliratkozom
  3. Próbáld ki ingyen!
  4. Kezdhetjük!
  5. Érdekel a folytatás!
  6. Csatlakozz!
  7. Kérd az ingyenes próbehetet!
  8. Vidd el egy körre [TERMÉKNÉV]!
  9.  Induás! (Gombot meg ne nyomd)
  10. Kövesd a varázslatot
  11. Küldd el a kuponomat!
  12. Letöltöm a sablont!
  13. 3 hónap ingyen
  14. Mutasd a funkciókat!

6. Reszponzív legyen, mert 81 % már csak a telót használja

A statista.com tanulmánya szerint, a facebookozók 81%-a kizárólag a telefonját használja. Tehát a landing pagedre mobilról fognak nem is kattintani, hanem tappintani. Alapvetés, hogy reszponzív legyen a facebook landing paged.

Már a landing page tervezésekor gondolni kell arra, hogy a tartalom mobilon is megkapó legyen, ezért ezt a 2 alapvetést kell fejben tartani:

  • Figyelemfelkető vizuális elemek
  • Rövid és lényegretörő, cselekvésre bíró szöveg

A Facebook leírása szerint az a lényeg, hogy “arra gondolj, hogy mit akarsz, hogy a látogató hová nézzen, mire kattintson”. A szövegek gombok méretére így gondolj:

  • Nagyobb betűvel írt szövegek
  • Rövidebb űrlapok
  • Nagyobb gombok

 Ha már alapból így tervezed meg a tartalmat, a reszponzivitás technikai beállítása könnyebb lesz.  Minden valamirevaló WordPress sablon alapból reszponzív. De, hogy igazán jó legyen, mindig szükség van egy kis extra beállítása. A netjet.hu által is használt és ajánlott Divi sablon reszponzív szerkesztőjében ki tudsz választani különböző telefontípusokat is, hogy lásd, megfelelően jelenik-e meg a tartalom.

Összefoglaló

Nagyon oda kell figyelni a facebook hirdetés és a facebook landing page összhangjára. Ha ez a 6 dolog rendben van, akkor meg fogja érni a hirdetés:

  1. Vizuális folytonosság
  2. Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni
  3. Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet
  4. Kevesebb duma = több feliratkozó
  5. Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!
  6. Reszponzív legyen, mert 81% már csak a telót használja

Forrásjegyzék:

ÚJ

Hogyan állítsd be 15 perc alatt a bankkártyás fizetést a weboldaladon?

Kösd össze a Stripe kártyaelfogadót Woocommerce shopoddal

Azonnal fizethetnek bankkártyával, egyszeri díjat, előfizetést is. Erdélyi Norbert és Erdélyi-Búza Renáta marketing szakértők magyarázatával. Negyedóra múlva ilyenkor már kártyával is lehet a weboldaladon fizetni.

 

Ehhez kapcsolódik

Netjet Campus

A Netjet Campus megtanítja hogyan készíts weboldalt, ami eladja a terméked.
Legnépszerűbb kurzusok ezek

Népszerű

Előfizetéses tagsági rendszer

Supersales Sytema

Ebben a kurzusban lépésről lépésre megmutatom, hogyan raksz össze magadnak egy előfizetéses rendszert.

Oktatási rendszer

LearnDash Oktatóanyag

Netjet Campus Classic

Hogyan készíts digitális oktatási rendszert? Mutatom részletes, érthető magyarázattal a Learndash kurzusban.

Alapmű

A Sales Oldal

Supersales Sytema

Felépítjük a sales oldaladat. Milyen neuromarketing mozgatórugókkal  működnek a szöveges és design elemek?

Woocommerce rulez!

Woocommerce webáruház

Supersales Sytema

Felépítjük a Woocommerce webshopodat, lehet egy termékes shop, lehet soktermékes webáruház, a folyamat ugyanaz.

Next level

Neuromarketing

Netjet Campus Classic

Árérzékeny vevők helyett rajongók. Tedd hozzá a mostani marketingedhez a neuromarketing technikákat.

Canva

Canva Oktatóanyag

Netjet Campus Classic
A világ leghasznosabb grafikus szerkesztője, minden webes grafikát megcsinálhatsz bele, a kurzusban mutatom, hogyan.
Explainer animáció

MarketingMese Oktatóanyag

Netjet Campus Classic
Amelyik weboldalon hamarabb megérti az ajánlat lényegét a vevő, ott fog vásárolni. Ha rajzfilmvideóval magyarázod el, fel fognak rá figyelni.
Nagy klasszikus

Wordpress Dominancia

Netjet Campus Classic
Egy jól működő rendszer, amivel biztosra mész. Közérthető képernyővideókon mutatom mit kell csinálnod.
Ezeket az eszközöket is tanítom a Campusban: