Facebook landing page-nek nevezzük azt az oldalt, amire akkor érkezik a látogató, ha egy facebook hirdetésdre kattint. Ezt a 6 tényezőt kell figyelembe venni ahhoz, hogy a hirdetésre költött összeg ne kidobott pénz legyen. Elég nehéz olyan facebook hirdetést csinálni, ami megállítja a gördítést (scroll stopper) és felkelti a facebookozó, unatkozó olvasó érdeklődését, akit amúgy is még ezer inger ér netezéskor.
Éppen ezért nem szabad elrontani a landing page-et, ahol el akarod érni a célod, legyen az feliratkozás, impulzus vásárlás, árajánlatkérés vagy regisztráció. Ha ez a 6 dolog rendben van, akkor meg fogja érni a hirdetés:
- Vizuális folytonosság
- Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni
- Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet
- Kevesebb duma = több feliratkozó
- Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!
- Reszponzív legyen, mert 81% már csak a telót használja
#1. Vizuális folytonosság
Ez a legtöbbször elrontott dolog.
A hirdetés és a landing page vizuálisan nincs összhangban, és a facebookról kattintó olvasó nem azt kapja, amire számít, és máris bezárja az oldalt, úgy, hogy az eredménytelen kattintás árát te fizeted a Facebooknak.
Ez általában akkor szokott megtörténni, ha találsz valamilyen jónak tűnő facebook hirdetés sablont, vagy letöltesz egy megkapó képet a pexels.com-ról vagy hasonló stock fotó oldalról. De arra sokan nem gondolnak, hogy ha a fogadó oldal teljesen másképp néz ki, akkor az hiba.
Nem csak a vizuális elemekre kell gondolni, hanem a szöveg hangnemére is. Egy tegeződő hirdetés ne vigyen magázódó, hivatalos stílusú landing page-re.

A hirdetéshez alkalmazott képen és a landing pagen ez az 5 legyen a közös:
- Színséma
- Logó
- Betűtípus
- Ugyanaz a grafikai elem legyen meg a hirdetésben és a landing page-n is. Termék esetén termékkép, lead generation esetén e-book képe, vagy videó thumbnail.
- Szövegstílus
A lényeg, hogy a facebook hirdetésed és a facebook landing paged között zökkenőmentes legyen az átmenet.
#2. Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni
Lehet, hogy túl egyértelműnek tűnik, sokan mégsem csinálják meg: megfogalmazni a célt, amit el akarsz érni.
Rengeteg olyan hirdetést láttam, ami a figyelmet felkelti, de amikor rákattint az ember a weboldal kezdőlapjára visz, ahol általános infókat talál a cégről. Vagy olyan is van, hogy egy konkrét terméket hirdetnek, de a laning page az általános webshop oldal, ahol listázva van az összes termék.
Alapvetően 2 célt lehet meghatározni:
- Eladni valamit most (impulse buy)
- Eladni valamit később, és egyelőre e-mail címet kérni hasznos tartalomért cserébe (lead generation)
Impulzusvásárlás általában akkor jön össze, ha a terméked 5 000 Ft-nál olcsóbb, nem kapható üzletben, csak nálad, és megold egy fontos problémát. Fizikai terméket könnyebb így eladni, digitálist nehezebb.
Ha nem ilyen a terméked, vagy most még nincs ilyen terméked akkor maradj a jól bevált feliratkozógyűjtésnél (lead generation)
A Google-ben való hirdetéssel ellentétben, ahol az emberek konkrétan keresnek valamit, infót vagy terméket, a facebook passzív média. Azaz nem vásárolni jönnek oda az emberek, hanem „görgetni” nézegetni mások posztjait, unatkozni: egy scroll stopping hirdetés ebből zökkenti ki őket, és viszi át a landing pagedre.
Ezért kell meghatározni a célt, hogy pontosan mit akarsz a landing page-n. Ha nincs meghatározva a cél, akkor az embereket átviszed az egyik unaloműző görgetésből a másikba, úgy, hogy még fizetsz is érte.
De ha a konkrét a cél, jó a hirdetés, jó a landing page, akkor a facebook hirdetésekkel kis befektetéssel jelentős bevételt lehet elérni.
#3. Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet
Ez a feliratkozógyűjtés alaptétele. Az benne a kihívás, hogy valami igazán jó és értékes dolgot kell kitalálni ahhoz, hogy valaki egyáltalán hajlandó legyen beírni az e-mail címét, és hogy ne szedjenek ízekre a komment szekcióban.
Láttam olyat – közismert márkájú építőanyagokat gyártó cég hirdeti – hogy „15 tipp fürdőszoba burkoláshoz”, a letöltésért cserébe egy csomó adatok kértek, és a PDF egy nagyon általános tájékoztató volt, tele a cég reklámjával. Nem csoda, hogy a kommentelők megmondták a magukét.
Szóval valami nagyon jó és hasznos dolgot kell adni, ezt kitalálni időigényes feladat, és komoly vevőismeretet igényel.
Egy jó lead magnetre ez a 4 dolog jellemző
- Megold egy nagy problémát, de utána kíváncsi marad az érdeklődő.
- Ott tart az oldaladon: Meg kell nézni a videót
- Magával viheti az olvasó: a videó kivonata PDF-ben.
- Emlékezetes marad: A hasznos anyagot összeköti a márkáddal, vagy a személyes márkáddal
Ezek a leggyakoribb lead magnet (feliratkozás utáni ingyenes tartalom, régebbi nevén „csali”) típusok:
- E-book (de csak hasznos tartalom, nem reklám)
- Videó + e-book
- Ellenőrzőlista
- Ingyenes próbacsomag
- Webinár részvétel
- 10 perces ingyenes telefonos konzultáció
Akármelyiket is választod, a lényeg, hogy a landing pageden azonnal és egyértelműen látszódjon, hogy mi az ajánlat.
#4 Kevesebb duma = több feliratkozó
Az unbounce.com a legfrissebb iparági konverziókról szóló jelentésében (Conversion Benchmark Repost ) kimutatta, hogy minél kevesebb a szavak száma a landing page-en, annál magasabb a konverzió. (Ez kifejezetten a szoftver iparágra jellemző, de más területeken is kimutatható ez az összefüggés)

A gördítés felé mindennek ki kell férnie, a címsor a tetején, a gomb (vagy űrlap) az alján, ezért is kell rövidnek de nagyon meggyőzőnek lennie. Ez az 5 dolog legyen a gördítés felett:
- Címsor
- Rövid, 3-5 soros leírás
- CTA gomb, beszédes gombfelirattal (lásd lentebb)
- Logó
- Figyelemfelkető kép vagy rövid, 30-45 másodperces videó
4. Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!
A CTA azt jelenti call to action, magyarul felhívás cselekvésre (FCS). Általában a gomb szövegét értjük ezen, de tulajdonképpen az egész laning oldal egy nag cselekvésre felhívó tartalom.
Az emberek szeretnek gördíteni egy oldalon, hogy „lássuk mi van még”, de ha a CTA gombodnak nagyon jó a szövege, akkor ott meg fognak állni a gördítéssel.
A legfantáziátlanabb gomb szöveg (akár az űrlap alatt) az, hogy „küldés”.
Kis változtatás a gomb szövegén nagy változás a konverzióban
A „küldés” gombszöveg helyett válassz ezekből:
- Igen, érdekel!
- Én is feliratkozom
- Próbáld ki ingyen!
- Kezdhetjük!
- Érdekel a folytatás!
- Csatlakozz!
- Kérd az ingyenes próbehetet!
- Vidd el egy körre [TERMÉKNÉV]!
- Induás! (Gombot meg ne nyomd)
- Kövesd a varázslatot
- Küldd el a kuponomat!
- Letöltöm a sablont!
- 3 hónap ingyen
- Mutasd a funkciókat!
6. Reszponzív legyen, mert 81 % már csak a telót használja
A statista.com tanulmánya szerint, a facebookozók 81%-a kizárólag a telefonját használja. Tehát a landing pagedre mobilról fognak nem is kattintani, hanem tappintani. Alapvetés, hogy reszponzív legyen a facebook landing paged.

Már a landing page tervezésekor gondolni kell arra, hogy a tartalom mobilon is megkapó legyen, ezért ezt a 2 alapvetést kell fejben tartani:
- Figyelemfelkető vizuális elemek
- Rövid és lényegretörő, cselekvésre bíró szöveg
A Facebook leírása szerint az a lényeg, hogy “arra gondolj, hogy mit akarsz, hogy a látogató hová nézzen, mire kattintson”. A szövegek gombok méretére így gondolj:
- Nagyobb betűvel írt szövegek
- Rövidebb űrlapok
- Nagyobb gombok
Ha már alapból így tervezed meg a tartalmat, a reszponzivitás technikai beállítása könnyebb lesz. Minden valamirevaló WordPress sablon alapból reszponzív. De, hogy igazán jó legyen, mindig szükség van egy kis extra beállítása. A netjet.hu által is használt és ajánlott Divi sablon reszponzív szerkesztőjében ki tudsz választani különböző telefontípusokat is, hogy lásd, megfelelően jelenik-e meg a tartalom.

Összefoglaló
Nagyon oda kell figyelni a facebook hirdetés és a facebook landing page összhangjára. Ha ez a 6 dolog rendben van, akkor meg fogja érni a hirdetés:
- Vizuális folytonosság
- Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni
- Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet
- Kevesebb duma = több feliratkozó
- Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!
- Reszponzív legyen, mert 81% már csak a telót használja
Forrásjegyzék:
- https://www.socialbakers.com/blog/how-to-create-landing-page-for-facebook-ads
- https://www.wordstream.com/blog/ws/2015/11/06/facebook-landing-pages
- https://unbounce.com/social-media/facebook-landing-pages/
- https://www.getresponse.com/blog/create-landing-pages-facebook-ad-campaign
- https://blog.hubspot.com/marketing/call-to-action-examples
- https://unbounce.com/conversion-benchmark-report/
- https://www.statista.com/statistics/377808/distribution-of-facebook-users-by-device/
- https://www.facebook.com/business/news/learn-how-to-optimize-your-mobile-landing-page-to-drive-sales