Nagy baj, ha a kampányod egy hosszú reklám.
A reklámra közömbösek az emberek, de egy történetre odafigyelünk, kíváncsiak vagyunk.
Íme két bútorgyártó cég weboldal szövege. Figyeld a különbségeket:
[Reklám = így ír egy bármilyen bútorbolt áruházlánc]
„A világ egyik legnagyobb bútorgyártó cége vagyunk! Évente 7 millió, naponta 20 ezer szekrényt állítunk elő. Ilyen hatalmas mértékű tömegtermelés lehetővé teszi az előállítási költségek csökkentését, ezáltal a vevők számára kedvező árat tudunk kialakítani.”
[Történet = Az IKEA prospektusa így hangzik ]
„Hogyan rendezd be az otthonod? Úgy, hogy teret adjon a mindennapok eseményeinek. A konyha kellemes színhelye legyen a főzésnek vagy egy baráti beszélgetésnek. A nappali szolgálja az aktív szórakozást, de ha szükséges, az ellazulást is. A hálószoba legyen az a hely, ahová bármikor félrevonulhatsz, feltöltődhetsz. ”
Az első egy unalmas reklám, a második egy érdekes történet.
Állíts bármit a cégedről vagy a termékedről, azt meg fogják kérdőjelezni. Tehát a leendő vevő ezt fogja kérdezni a reklám hallatán: Vajon tényleg ők a legnagyobb cég, vajon tényleg ők a legolcsóbbak? Ez a te szempontodból a lehető legrosszabb kezdet.
Ha történetet írsz: A leendő vevő ezt fogja kérdezni a sztori hallatán:
Vajon a konyha tényleg egy kellemes főzés vagy egy baráti beszélgetés színhelye? (Igen)
Vajon a hálószoba tényleg arra való, hogy oda félrevonulj és feltöltődj? (Igen)
Még ott sincs az ajánlatod közelében, de már kétszer mondott IGEN-t. Amikor a vevő vásárol a nálad, ezt az élményt fogja keresni. Ez a különbség, ha egy történettel mutatod meg a terméked hasznát.
2. Kíváncsiság
Az emberek kíváncsiak. Azért követik tömegek napról napra a tévé sorozatokat, mert az ember lételeme az, hogy kíváncsi a folytatásra.
Azt akarod, hogy a következő és azt azt követő e-mailedet is elovassák? Akkor csinálj történetet a kampányodból!
3. Félelem
Félelem a lemaradástól. A történet követése egy közösséget, illetve egy közösséghez való tartozást is feltételez.
Ha jól építed fel a kampányt, a veszteségtől, a lemaradástól való félelem olyan erős lesz a célpiacban, egyszerűen nem teszik meg azt, hogy nem vásárolnak.
A kampányod tehát egy történet, olyan, mint egy film, amelynek Te írod meg az egyes fejezeteit, Te találod ki a történet alakulását. Csináld így, és a te szempontodból értékesítés nem nehézség lesz, a vevő szempontjából a vásárlás nem nyűg-, vagy bármi átgondolni való dolog lesz, hanem egy történet végkifejlete, természetes velejárója. Jó, nem?