fbpx
47 címsor példa, amit majd le akarsz koppintani
"
10 címsor formula, 47 másolható példa. Ismerd a vevőidet, írd át a címsorokat. Kész a sales oldalad, landing page-ed, blog cikked címsora.

írta: Erdélyi Norbert

Szakterületem az online kampánytervezés. 2006-óta foglalkozom online marketinggel. A netjet.hu erre tanít: „Olyan weboldalad legyen, amit az emberek szeretnek”.

Mire jók a címsor formulák? Az enchantingmarketing.com összeállítása 47 példát hoz 10 kategóriában, ami kiindulópont lehet a saját címsorod megírásához.

Nem lehet ezeket a formulákat “észnélkül” másolni, kell hozzá az, hogy ismerd a piacodat, ismerd a vevőidet és azokkal a szavakkal, kifejezésekkel töltsd fel ezeket a példákat, amiket ők, a leendő vevőid használnak. Ez a kiindulópont. Arra jók a címsor formulák, hogy segítsenek elindulni, és jó irányba terelni az ötleteidet.

Ebben a táblázatban a címsor formulák lényege, a példákért gördíts lentebb:

A formula neveA sablon lényege
1. Az égető kérdés formulaTedd fel a címsorban a piacod legégetőbb kérdését
2. A “hogyan kell…” formulaHogyan [pontos eredmény megnevezése]
3. Az esettanulmány formulaHogyan [pontos eredmény elérése] [ki érte el az eredményt] [mennyi idő alatt]
4. A szokatlan összehasonlítás formulaMiért győzi le / fontosabb X (mint) Y-(t)
5. Az útmutatóA(z) [milyen] útmutató [konkrét téma] [kinek]
6. Hibák és buktatók formula[X szám] [téma] hiba/botlás/baki/melléfogás [amit kárt okoz]
7. Lista formula[X] [valamilyen] mód, hogy [konkrét eredmény elérése]
8. A “miért” formulaMiért [meglepő tény]
9. Az “okok” formulája[X] oka van, amiért [meglepő tény]
10. Az ikerformulaHogyan [nagy eredmény]: [X – kevés] lépésben

1. Az égető kérdés formula

Példák:

  1. A márkanév előrehoz a Google-ban?
  2. Tényleg kell felkiáltójel a címsor végére?
  3. Túl fogja élni a weboldalad a következő Google büntetést?
  4. Oké, ha kövér vagy? Szégyenérzet kontra elfogadás.
  5. Számítanak még egyáltalán a kulcsszavak?
  6. Mennyi szöveg kell a weboldalad kezdőlapjára?
  7. Tényleg tudod, hogyan szeresd önmagad?

A formula lényege:
Tedd fel a címsorban a piacod legégetőbb kérdését

Miért működik az égető kérdés formula?
A kérdés kíváncsiságot szül, és tovább akarjuk olvasni. Bármilyen tartalom címsorának ez a legfontosabb feladata: “adja el” a következő blokk elolvasását.

Hogyan alkalmazd ezt a sablont?
Mik az iparágad legfontosabb, legégetőbb kérdései? Miről vitatkoznak az emberek? Nézd meg a fórumokat, facebook oldalakat, facebook csoportokat, ahol errő beszélnek. A legjobb, legfontosabb kérdés lesz a címsorod, a cikked pedig kifejti mélyebben az okokat, vagy ha sales oldaladra teszed ki címsornak, akkor az ajánlatod ad választ a kérdésre.

2. A “hogyan kell…” formula

Példák:

  1. Hogyan hozz ki 300Ft-ból egy ebédet?
  2. Hogyan csinálj egyetlen ötletből 2 havi tartalommarketinget?
  3. Hogyan készíts borosüvegből gyertyatartót?
  4. Hogyan kezeld a felbőszült ügyfelet?
  5. Hogyan írd meg a világ legjobban teljesítő Google Ads hirdetését?

A formula lényege:
Hogyan [pontos eredmény megnevezése]

Miért működik?
A hogyan kezdetű mondat mindig megoldást ad egy problémára. Minél konkrétabban fogalmazol, annál nagyobb figyelmet kapsz.

Hogyan alkalmazd ezt a címsor formulát?
Fogd a buyer personád legfőbb problémáját, add hozzá a te megoldásodat, és tedd elé a hogyan szót, és megvan a címsorod. Bárhová jó lesz: landing page-re, sales oldalra, blog címnek, hírlevél tárgynak.

Arra kell figyelni, hogy nehogy túl általános legyen, amit írsz.

  • Nem jó: Hogyan kell kerti pázsitot növeszteni?
  • Jó: Hogyan növessz golfpálya minőségű pázsitot a kertedben még a legszárazabb nyáron is?

3. Az esettanulmány formula

Példák:

  1. Hogyan építettem fel ezt az online pólóboltot, amivel 3 hét alatt 1250 dollárt kerestem?
  2. Hogyan növeltük meg a facebook forgalmunkat 332%-kal egy éve alatt?
  3. Hogyan fizettem vissza 2 éve alatt a 46,500 dolláros diákhitelemet?
  4. Hogyan jutott el a Zapier a nulláról a 600,000+ felhasználóig mindössze 3 éve alatt?

A formula lényege:
hogyan [pontos eredmény elérése] [ki érte el az eredményt] [mennyi idő alatt]

Miért működik?
Mert mindig valamilyen konkrétumban van benne, amit az olvasó megfoghatónak, közelinek lát, amihez tudja magát viszonyítani és aminek kíváncsi a folytatására. (pl: nahát, én is épp online pólóboltot akarok nyitni)

Hogyan alkalmazd ezt a címsor formulát?
A legjobb ezt a formulát lead magnet (azaz csali) címsornak adni.

4. A szokatlan összehasonlítás formula

Példák:

  1. Miért győzi le a tartalommarketing a fizetett reklámot?
  2. Miért győzi le a nagy márkákat egy kis cég jó kapcsolatépítéssel?
  3. Miért inkább bizalmat építs, mint forgalmat generálj?
  4. Miért tartom fontosabbnak a sportot mint a bizniszt?

A formula lényege:
Miért győzi le / fontosabb X (mint) Y-(t)

Miért működik?
Az embereknek folyton választaniuk kell, folyton döntést kell hozni. Nem szeretünk döntéseket hozni. Vimeo vagy Youtube, Woocommerce vagy Shopify, futás vagy jóga, kalóriaszámlálás vagy lowcarb diéta, stb. Az ilyen, összehasonlító címsor egyszerű választ ad egy bonyolult kérdésre.

Hogyan alkalmazd ezt a címsor formulát?
Fogd a legvitatottabb iparági kérdést, és foglalj az egyik mellett állást a címsorodban. Sales oldal címnek is jó, de blog postnak is jó lesz.

5. Az útmutató

Példák:

  1. Gyors és rövid helyesírási útmutató elfoglalt embereknek
  2. Gyors útmutató, hogyan javítsd fel a blogod régi, elhanyagolt, elavult cikkeit
  3. Az adatvezérelt útmutató, hogy hogyan készíts vírusként terjedő tartalmakat
  4. A kezdők útmutatója a PPC hirdetések megértéséhez
  5. Tudományos útmutató: Hogyan mondj “nem”-et a kísértésekre és a figyelemelterelésre

A formula lényege:
A [milyen] útmutató [konkrét téma] [kinek]

Miért működik?
Mindenki szeret valamilyen bonyolult dologgal kapcsolatban egy egyszerű, követhető, egy helyen pontokban útmutatót látni. Könyvjelzőzni szoktuk, vagy PDF-ben menteni, papírra kinyomtatni az ilyesmit.

Hogyan alkalmazd ezt a címsor formulát?
Cikk címnek és lead magnet címnek jó, sales oldal címnek nem.

6. Hibák és buktatók formula

Példák:

  1. 9 Landing Page botlás, amivel vevőket veszítesz
  2. 5 gyakori gondolkodásbeli hiba, ami miatt rossz döntéseket hozol
  3. 7 veszélyes gyermekülés hiba, amit még tapasztalt szülők is elkövetnek

A formula lényege:
[X szám] [téma] hiba/botlás/baki/melléfogás [amit kárt okoz]

Miért működik?
Hiba, buktató, baki, melléfogás: Ezek mind figyelem-megragadó hívószavak. Mindenki fél attól, hogy hibákat követ el és szeret a más kárán tanulni, olykor örvendeni is.

Hogyan alkalmazd ezt a címsor formulát?
Régebben ez lead magnet címsornak is bevált volna, de ma már senki nem fogja megadni az emailcímét, hogy hibákról olvasson. Ez a sablon blog cikknek jó és e-mail tárgysornak. Sales oldal címsorának ne használd, nem ad el.

7. Lista formula

Példák:

  1. 32 módszer az otthoni pénzkereséshez
  2. 7 ravasz módszer, hogy élettel töltsd meg a párbeszédeidet
    (írókat oktató oldal)
  3. 15 könnyed módszer, amit már ma elkezdhetsz: így lehetsz kedves az emberekkel
  4. 52 mód, ahogyan elmondhatod valakinek, hogy szereted és értékeled őt.
  5. 9 módszer, amivel telefon nélkül is lekötheted óvodás gyereked figyelmét
  6. 3 kreatív mód, hogy meghalld önmagad belső igazságát

A formula lényege:
[X] [valamilyen] mód, hogy [konkrét eredmény elérése]

Miért működik?
A számokra mindig felfigyelünk. Ha szám van egy mondatban, megtöri a betű sormintát ezért odafigyelsz. Ha számot olvasol: az ajánlat testközelbe jön, megfoghatóvá válik. A megfoghatóság, a 4. legfontosabb neuromarketing elv a 6-ból.

Hogyan alkalmazd ezt a címsor formulát?
Ha alapos kutatást végeztél, lehet ez egy blog cikked címe. Ha az ajánlatodban a terméked ígér olyan eredményt, vagy megvették már annyian, ami kifejezhető számokban, akkor legyen ez a sales oldal címsorod vagy a landing paged (azaz a feliratkoztató oldalad) címsora.

8. A “miért” formula

Példák:

  1. Miért kell az egyedi tartalomnak kihalnia?
  2. Miért van az, hogy a SEO igazából a tartalommarketingről szól?
  3. Miért van az, hogy okosabb, erősebb, szellemileg frissebb leszel, ah kimész a szabadba?
  4. Miért nem baj újra és ÚJRA kezdeni?

A formula lényege:
Miért [meglepő tény]

Miért működik ez?
Az emberek szeretik tudni a dolgok okát. Ennyire egyszerű. Nézd meg miket kérdez egy gyerek: “Miért csak a madarak tudnak repülni? Miért nedves a víz?

A ‘miért’ formulával írt cikkeket többen osztják meg.

Hogyan alkalmazd ezt a címsor formulát?
A “miért” sablon akkor működik jól, ha egy meglepő állítást akarsz igazolni , akár a cikkedben, akár a sales oldaladon.

9. Az “okok” formulája

Példák:

  1. 8 ok, amiért a sikeres emberek minden nap ugyanolyan ruhát vesznek fel.
  2. 13 ok, amiért ostobaság a blogodon más termékét reklámozni (és mivel keress pénzt helyette)
  3. 11 ok, hogy több citromos vizet igyál
  4. 5 ok, amiért nem szabad káromkodni a gyerek előtt
  5. 10 ok, ami miatt mindig arra csajra hajts rá, aki Whiskey-t iszik.

A formula lényege:
[X] oka van, amiért [meglepő tény]

Miért működik?
Azért nagyon hatékony mert kombinálja a számok használatát és az ok-okozati összefüggést, dupla figyelmet teremt.

Hogyan alkalmazd ezt a címsor formulát?
Az ilyen címsor gyakran ellentmondást is szül, ezért nem feltétlenül jó sales oldal címsornak. Használd inkább blog cikk címsornak, vagy sales oldalon akkor, ha termékbevezetési kampányt csinálsz, kommenteket vársz az olalon, és ez az első tartalom, amit közzéteszel. (kampányban menet közben a címsor is változhat)

10. Az ikerformula

Példák:

  1. Hogyan jössz előre a Google-ben: 9 lépés, hogy gyorsan az élre kerülj.
  2. Hogyan győzd le a szorongást: 3 egyszerű, de hatékony lépésben
  3. Hogyan legyél eredményes: 5 lépés, hogy mindig mindenre legyen időd.
  4. Hogyan vonzd a szerencsét: 4 titok, amit a tudomány is megerősít.

A formula lényege:
Hogyan [nagy eredmény]: [X – kevés] lépésben

Miért működik az ikerformula
Mivel a hogyan formulát és a lista sablon kombinálja, ezért garantáltan figyelnek rá. Az első 3 szóban már benne van a lényeg, ezért az ilyen sablonnal írt címsor infóit gyorsabban befogadja és megérti olvasó.

Hogyan használd az ikerformulát?
Mivel úgy kezdődik, hogy “HOGYAN”, ez a formula gyakorlatilag bármire jó: blog, landing page, sales oldal címsornak, sőt még e-mail tárgysornak is.

“Mire jók a sablonok? Létra, amin felmászol, utána elborítod a létrát. S mert lentre nem mászol vissza, nem kell létra.”

Erdélyi Norbert | netjet.hu (Wittgenstein nyomán)

Konklúzió

  • 2001 óta írok marketing szöveget. Tény: Formula átírás soha nem hozott olyan jó eredményt, mint amit „magamtól” találtam ki.
  • De: a formula segít a helyes irányba haladni. A formulák kategorizáltsága segít feltérképezni a gondolataidat. Nem fogod azt hinni, hogy „amit kitaláltam az nem jó, mert mások másképp csinálják, mások mást mondanak”
  • Sablonok, szabályok formulák ismerete: átlagos szövegíróvá tesz
  • Sablonok, szabályok formulák ismerete + az emberek gondolkodásának és -szóhasználatának ismerete: kiemelkedő szövegíróvá tesz.